درخواست سازمان ملل برای ارسال سوخت به غزه

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت که تأمین سوخت مهم ترین موضوعی است که باید تلاش ها برای رساندن آن به غزه متمرکز شود.

به گزارش مشرق، مارتین گریفیتس در ادامه تصریح کرد: ما خواستار اعطای مجوز برای ارسال کمک ها به نوار غزه و رفع موانع در این زمینه هستیم.

وی افزود: آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) نیازمند فراهم کردن زمینه برای ایجاد پناهگاه‌ها در جنوب نوار غزه است.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه خاطرنشان کرد، لازم است امکانات لازم انتقال غیر نظامیان به مناطق امن فراهم شود.

روز سه شنبه نیز دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد، از پنجم نوامبر ( ۱۳ آبان ) تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر از شمال غزه فرار کرده‌اند.

به گزارش "سی ان ان"، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در گزارش روز سه شنبه خود اعلام کرد: «بر اساس مشاهدات ما این افراد از طریق «کریدور» ایجاد شده توسط ارتش اسرائیل از شمال غزه فرار کرده‌اند.»

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل تأکید کرد، افرادی که به جنوب غزه فرار کرده‌اند با «ازدحام بیش از حد و دسترسی محدود به سرپناه، غذا و آب» دست و پنجه نرم می‌کنند که «نگرانی فزاینده‌ای» ایجاد کرده است.

این نهاد تاکید کرد: "صدها هزار" نفر "که یا مایل نیستند یا نمی‌توانند به جنوب غزه حرکت کنند، در شمال این منطقه حضور دارند. "

پیش از این، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار فلسطینی روز پنجشنبه از شمال غزه به سمت جنوب این باریکه با پای پیاده و سایر وسایل حمل و نقل فرار کردند.

ینس لائرک، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل روز جمعه در نشستی خبری در ژنو گفت: اگر جهنمی روی زمین وجود داشته باشد، آن شمال غزه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 0
    بذارین اسکان ارتش جابیفته حتما
  • ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 3
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس