اسرائیل مانع ورود کمک‌های بشردوستانه ایران به غزه شد

در شرایطی که فلسطینیان نیاز مبرم به دارو و تجهیزات پزشکی دارند، شبکه «المیادین» خبر داد رژیم صهیونیستی اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه ایران از طریق مصر به غزه را نداده است.

به گزارش مشرق، شبکه «المیادین»، بامداد امروز (دوشنبه)، به نقل از چند منبع سیاسی خبر داد رژیم صهیونیستی اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه ایران به نوار غزه را نداده است.

المیادین در این باره نوشت: «به علت مخالفت اشغالگران اسرائیلی با ورود کمک‌های بشردوستانه ایران از طریق گذرگاه رفح به غزه، مصر از پذیرش این کمک‌ها عذرخواهی کرده است».

مخالت رژیم صهیونیستی با ورود کمک‌های بشردوستانه ایران در حالی صورت گرفته است که مقامات رژیم صهیونیستی تنها بعد از بازرسی محموله‌های ارسالی از سوی کشورهای مختلف و با تاخیری چند ساعته، اجازه «ورود محدود» این کمک‌ها به نوار غزه را می‌دهند.

تعدادی از بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی نوار غزه طی روزهای گذشته اتمام ذخایر سوختی خود و نیاز فوری به ملزومات پزشکی را اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی تا این لحظه اجازه ورود بسیاری از کمک‌های ارسالی به غزه را نداده است.

اسرائیل مانع ورود کمک‌های بشردوستانه ایران به غزه شد

«پیرحسین کولیوند» رئیس هلال احمر ایران، هفته گذشته از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و محموله‌های امدادی به مصر برای کمک به مردم غزه خبر داده بود.

کولیوند در تماس تلفنی با «رامی الناظر» رئیس اجرایی هلال احمر مصر با تاکید بر لزوم تداوم فرایند حمایت از مردم مظلوم غزه، تصریح کرده بود ایران از طریق مصر آماده ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

او همچنین با اشاره به محدود بودن سوخت بیمارستان‌ها در نوار غزه، تاکید کرده بود هلال احمر ایران برای حل مشکل سوخت در بیمارستان‌های غزه و کمک به مجروحان، برای ارسال سوخت به غزه آمادگی دارد.

ایران، ماه گذشته میلادی، ۶۰ تن کمک بشردوستانه به مصر ارسال کرد تا این کمک‌ها از طریق مصر وارد نوار غزه شوند. محموله کمک‌های ایران شامل مواد غذایی، پزشکی و دارو بود که بعد از انجام هماهنگی‌های لازم، به فرودگاه «العریش» مصر ارسال شده بود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای آغازین تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در گفت‌وگو با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را اعلام کرده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    کمی مصری ها غیرت داشته باشند سلاح اونجا پیاده کنی یه لحظه غافلگیری همه برن داخل والله
  • ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    متاسفانه سران مملکت که ۴۰ ساله دم از اقتدار و آرمان قدس و فلسطین حمایت از مظلوم میزند حتی جرات شلیک یه تیر به سمت اسرائیل رو ندارند نکنه ممافع فرزندانشان در آمدیکا به خطر میفتد شما که میگفتید اسراییل و آمریکا به شدت از ایران میترسن حالا شما در کجا هستید
  • حسین ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    همه کشورها ی همسایه بايد به آمریکا نه بگویند خون شهیدان غزه به گردن کشورهای عربی است که بامریکا اجازه پایگاه نظامی وشرارت درمنطقه می دهند می باشد همسایگان باهم مشکل ندارند آمریکا این ها رابه جان همدیگر می اندازد تا سود ببرد وسلام بفروشه آمریکا را از همه جا بیرون کنید اسرائیل ازبین می رود
  • علیرضا ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    20 2
    معلومه این کفتارای هار نمیذارن شما به غزه چیزی ارسال کنید.بهانه خوبی هم دارید : ما میخواستیم اما نگذاشتند.همه دولتهای مسلمون خاور میانه فقط حرف میزنن و دنبال مفری برای عدم درگیری با اشغالگران کفتار صفت هستند.
    • مهدی ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      0 0
      عاقلان دانند!همه دنیامیدانند کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ازچه نوعیست!
  • امید ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    خاک بر سر مصر که مستعمره اسرائیل و انگلیس شده!
  • ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    بهترین تاکتیک برای حل این معضل حیاتی تهدید رژیم اشعالگرتوسط ایران است که رساندن کمک به غزه خط قرمز ما میباشدودرصورت پیشگیری مثلا دیمونا یا تاسیسات امونیاک حیفاراشخم خواهیم زدتمام
  • ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    اون سوختهای که میریزن تو موشکها رو استفاده کنن اربابشون روسیه به هدفش رسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس