سازمان ملل: اسرائیل از آب به عنوان "سلاح جنگی"  استفاده نکند 

یک مقام حقوق بشر سازمان ملل از رژیم اسرائیل  خواست استفاده از آب  به عنوان "سلاح جنگی" در غزه را متوقف کند و تاکید کرد که کمبود سوخت در غزه مانع از تامین آب پاک در این منطقه  می شود.

به گزارش مشرق، پدرو آروژو آگودو گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشت روز جمعه به وقت محلی گفت: «هر ساعتی که اسرائیل برخلاف قوانین بین‌المللی، مانع از تأمین آب آشامیدنی سالم در نوار غزه می‌شود، مردم این منطقه را در معرض خطر مرگ ناشی از تشنگی و بیماری‌های مرتبط با کمبود آب آشامیدنی سالم قرار می‌دهد.»

وی گفت: «این تلفات که اغلب در جنگ دیده نمی شوند, قابل پیشگیری هستند و اسرائیل باید از آنها جلوگیری کند. اسرائیل باید استفاده از آب به عنوان سلاح جنگی را متوقف کند.»

آروجو-آگودو خطاب به رژیم اسرائیل یادآور شد که جلوگیری عمدی از ورود منابع مورد نیاز برای تامین آب سالم به نوار غزه ناقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر است.

سازمان‌های بشردوستانه از جمله آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) بر ضرورت سوخت برای راه‌اندازی ایستگاه‌های نمک‌زدایی و پمپ‌های آب در غزه تاکید کرده‌اند.

به گفته آنروا، تقریباً ۷۰ درصد از مردم غزه اکنون آب «شور و آلوده» می نوشند. فاضلاب نیز در برخی مناطق در خیابان ها پخش شده و سازمان ملل به دلیل کمبود سوخت نمی تواند اقدام به دفع زباله کند.

پدرو آروژو آگودو روز جمعه هشدار داد که کم آبی و بیماری های منتقله از طریق آب در غزه به دلیل "مصرف آب شور و آلوده" در حال افزایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    در تایید مواضع حماس و حزب الله و مقاومت و ابطال اسراییل و آمریکا ....عاقبت «ظلم» و همکاری با ظالم پرسش : از ديدگاه قرآن عاقبت «ظلم» و بیدادگری و همکاری با ظالمان چیست؟ پاسخ اجمالی: «قرآن»، ظالمان و بيدادگران را به آتش سوزانِ جهنّم تهديد كرده است. در يكي از اين آيات مى فرمايد: «ما براى ستمگران آتشی آماده كرده ايم كه آنها را از هر سو احاطه كرده و اگر تشنه شوند و تقاضاى آب كنند آبى برايشان مى آورند همچون فلز گداخته كه صورت ها را بريان مى كند! چه نوشيدنى بدى! و چه بد محل اجتماعى؟!». در تعبير تند ديگرى آمده: «اما ظالمان هيزم آتش دوزخند!». نه تنها ظلم و ستم، ظالمان را به دوزخ مى فرستند؛ بلكه به گفته «قرآن» كسانى كه بر آنها تكيه كنند و يا جزء اعوان و انصار آنان باشند نيز مشمول همين حكم خواهند بود.
    • بختیاری ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
      0 0
      سلاح ورزی و هنرمندنماها و غربگدایان دلواپس و نگران حقوق زنان کودکان کجا هستند؟؟ حقوق بشر دون حضرات خشک شده یا جرات و وجود اظهار نظر ندارند؟
  • ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    سازمان ملل خیلی داره تند می ره آخر سرشو به باد می ده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس