کد خبر 1534815
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
‌‌

خبرنگار اینترنشنال که این روزها گزارش لحظه به لحظه از درگیری‌های سرزمین‌های اشغالی میدهد، ویدیو استفاده رژیم صهیونیستی از فسفر سفید را در صفحه توئیتری خود، با افتخار منتشر کرده است.

سرویس سیاست مشرق- رژیم صهیونیستی در جنگ‌های متعددی که با مردم مقاوم فلسطین پشت سر گذاشته از جنایات متعددی رونمایی و استفاده کرده است. این رژیم برای بقای خود دست به هر جنایتی میزند و تا به حال از سلاح‌های ممنوعه و کشتار جمعی زیادی استفاده کرده است.

یکی از این سلاح‌ها فسفر سفید است. سلاحی که ایالات متحده در اختیار اشغالگران قرار داده و به علت تبعات وحشتناک و فجیع استفاده از آن، توسط بسیاری از قوانین بین المللی ممنوع شده است.

"فسفر سفید" سلاح وحشتناکی است که این روزها به طور مداوم توسط رژیم صهیونیستی بر ضد مردم مظلوم نوار غزه استفاده می‌شود. اما چرا این سلاح و تبعات استفاده از آن، به این حد محکوم شده است؟

"فسفر سفید" از جمله مشتقات "فسفر" است که در امور نظامی برای اموری مثل ایجاد پرده دود به منظور استتار، مشخص کردن نقطه‌ای خاص به‌ویژه برای یگان‌های توپخانه و همچنین به عنوان سلاحی آتش‌زا به کار می‌رود. علاقه‌مندان به رشته شیمی مطلعند که ماده فسفر از جمله موادی به شمار می آید که میل بالایی به ترکیب با هوا و ایجاد نور و گرمای شدید دارد. این ماده در حالت عادی به مانند موم نرم است و بویی شبیه به بوی سیر دارد. در گزارش‌های منتشرشده از قربانیان غزه به مسئله به مشام رسیدن این بوی بد اشاره شده است. این ماده پس از انفجار گلوله حاوی آن که معمولا در ارتفاع بالاتر از سطح زمین رخ می دهد با اکسیژن ترکیب شدن و اصطلاحا عمل "اکسید شدن" با سرعت بسیار بالا آغاز می‌شود.

بخش‌های مختلف گلوله مربوط پس از انفجار به صورت ترکشی به اطراف پرتاب‌شده و حرارتی در حدود ۲۷۶۰ درجه سانتی‌گراد می‌سوزند. این ماده می‌تواند حتی به عنوان سلاح ضد زره نیز به کار به رود زیرا که این حرارت بالا به راحتی می تواند زره تانک را نیز سوراخ کند.

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

نکته مهم در مورد فسفر سفید این است که این ماده تا زمانی که بر اثر سوختن به اتمام نرسد قابل خاموش شدن نیست و به سوختن ادامه می‌دهد. در زمان جنگ جهانی دوم به سربازان دستور داده شده بود که در صورت مورد اصابت قرار گرفتن با فسفر سفید به سرعت با سرنیزه خود ماده سوزان به همراه پوست و گوشت اطراف آن را جدا کنند و گرنه این ماده می‌تواند کل نسوج بدن انسان را به طور کامل بسوزاند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشدهه، سوختگی حاصل از فسفر سفید از نوع درجه دو و سه بوده و بسیار دردناک است و موجب پدید آمدن زخم‌های بسیار وحشتناکی نیز می‌شود.

اما خطر فسفر سفید تنها به اینجا ختم نمی‌شود؛ دود حاصل از فرآیند اکسید شدن این ماده شدیداً سمی بوده و به می‌تواند به چشم، اندام های تنفسی، قلب، کلیه و جگر نیز آسیب وارد کند. دوزی در حدود ۱۵ میلی گرم از این ماده در صورت ورد مستقیم به دهان انسان کشنده می باشد.

فسفر سفید می تواند باعث سوختگی عمیق در استخوان ها و بقایای این ماده در بافت های بدن، می تواند پس از درمان اولیه دوباره مشتعل شود. ارائه کمک به موقع و کامل برای پزشک در صحنه که معمولاً با منابع پزشکی محدود حضور دارند، دشوار است. حتی افرادی که از سوختگی جان سالم به در می‌برند، به دلیل سمیت فسفر سفید می‌میرند.

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

در عملیات اخیر گردان القسام در شهرک های اشغالی، رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، بار دیگر از این سلاح استفاده کرده و به سمت مناطق مسکونی غزه شلیک کرد.

این آخرین بار نبوده و در ۱۸ مهر ماه در دیگری با مناطق متشنج مرز لبنان، از این سلاح استفاده کرد.

حال با این تفاسیر، پوریا زراعتی، خبرنگار اینترنشنال که این روزها گزارش لحظه به لحظه از درگیری های سرزمین های اشغالی میدهد، ویدیو استفاده از فسفر سفید در مناطق مرزی لبنان را در صفحه توئیتری خود، با افتخار منتشر کرده است.

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

در ادامه مخاطبان زراعتی هم که در پروفایل برخی از آنها نمادهای «ز. ز. آ» دیده می‌شود، این جنایت را تایید و تمجید میکنند.

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

برخی کاربران هم شک دارند که این ویدیو که با افتخار منتشر میشود، یک بمباران ساده باشد.

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

البته برخی کاربرانی هم بودند که پاسخ زراعتی را می دهند.

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

حمایت براندازان از جنایت جنگی در فلسطین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 33
  • غیر قابل انتشار: 7
  • پدی ازپیج همسایه IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    17 41
    حاجی بالاخره قتل عام مردم غیرنظامی و سربریدن نوزاد وبچه وپیرزن و... خوبه یا نه؟.من بعنوان یه پیرمرد البانی نشین غربگدا که موقع حرف زدن دندون مصنوعیام میفته جنایات هر دوطرف خصوصا شروع کننده رو محکومحکوم میکنم
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      17 5
      دندونات زیاد مصرف گاز کرفتن کردی آلبانی نشین
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      23 6
      75 سال که اسرائیل جنایت می کرد و شروع کننده بود، ساکت بودی الان که مقاومت تصمیم گرفته از خودش دفاع کنه به حرف اومدی و اونا رو شروع کننده می دونی؟
    • M.sh IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      13 5
      خفه شو. رژیم اشغالگر غاصب که اومده خانه و کاشانه فلسطینیان رو نابود کرده و بر روی خانه های نابود شده شان شهرک سازی کرده و اون یهودی صهیونیست با علم به این ازون جهنمی که بوده مهاجرت کرده به فلسطین تا مستقر بشه. پس به این نتیجه می رسیم که کل رژیم نحس و نجس و سگ هار منطقه آپارتاید، کودک کش، اشغالگر، سگ هار و تروریست هستند و باید نابود بشن. مردم مظلوم فلسطین با نیروهای نظامیشان مانند حمای و جهاد اسلامی و ... در حال بازپس گیری حق ابدی خود. پس تواِ حروم لقمه خفه شو و به گور بابات بخند
    • قریشی بوکانی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      13 5
      اسناد غیرقابل انکاری از اسرائیل که افشا شد نشون میداد که اسرائیل برنامه جامعه حمله به غزه و نسل کشی رو بعد از تعطیلات داشت یعنی این جنگ غیرقابل گریز بود پس همون بهتر که اینبار حماس جنگ رو شروع کنه و موشهای صهیونیست غافلگیر بشن
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      11 8
      اگر بلاهت را میشد با نمره مشخص کرد تو بین ده نفر اول یک جائی داشتی!!!!!!! شروع کننده را باید تاریخ را بخوانی تا بفهمی، پایانش را هم خداوند متعال مشخص خواهد کرد و تو در بین آنها بد جایگاهی داری !!!!
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      12 7
      رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل ۷۵سال این جنایت شروع کرده
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      9 5
      مقدمه مزخرف «پیرمرد البانی نشین غربگدا که موقع حرف زدن دندون مصنوعیام میفته»، نتیجه مزخرف «هر دوطرف خصوصا شروع کننده رو محکومحکوم میکنم»
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      12 3
      سر بریدن نوزاد بچه پیر زن فقط راست کار داعش اسرایل اونا هستن که 70 سال این کارو کردن و همون کار اگه بشه باهاشون کرد حلال حلال هیچ مشکلی نداره روزی میرسه که هر جای دنیا هم فرار کنن این اسرایلی مردم تمام کشور همون بالا سرشون میارن حتی غرب
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      10 4
      از غربگدای آلبانی نشین پیر چه انتظاری داری
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      11 6
      دو چیز دیگه اضافه می کردی کسی با تو کاری نداشت: پیرمرد البانی نشین غربگدا سفیه هزیانگو
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      9 3
      خودتو به خریت نزن اونی که ۸۰ سال بچه و زن میکشه سگیونیست هستش
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      11 8
      پیر مرد البانی نشین غربگدا به مغز نامبارک شاید هم پوک فشار بیاورید که 80 سال پیش این جرثومه های خون آشام کدام گوری بودند؟ تا بفهمی که آغاز گر این خون ریزی ناتمام چه کسی بود. غربگدا بفرمائید که بچه ها و زنهای مظلوم فلسطین را می کشتند شما بی هوش یا قرص خواب میل کرده بودین؟ ما هم افکار پوچ شما را محکوم می کنیم ان شاء الله به زودی حلوای شما را بستگان نوش جان کنند
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      7 6
      توی حرومی بودنت واسه همه مشخصه! 75 سال جنایت و کشتن نوزادان و غیرنظامی ها رو ندیدن و یک دفعه فاز دفاع از جنایتکارهای اسرائیل برداشتن کاملا معلومه ادعات چقدر درسته شما کثافت های لجن میگفتید دینتون انسانیته! شماها از حیوانات هم پست تر هستید
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      2 4
      شما که وطن فروش و خائنی بیش نیستی والا همه میدونن ۸۰ سال صهیونیستها با کشتار فلسطینیها روزگار گذروندن ولی داره ورق برمیگرده این تازه اولشه رژیم آپارتاید کودکش صهییون رفتنی فقط بحث زمان مطرحه
    • بختیاری IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      0 0
      آلبانی نشین ها حتی دیگه توان تعویض پوشک خودشون رو ندارند.این حیوانات مفید برای گوساله پرستان کسانی هستند که طبق فتوای بزرگ خودشون به دایی زاده بودن خود افتخار میکنند.ممکن نیست کسی که لقمه و نطفه حلال داشته باشه از کسانی طرفداری کنه که منفور و لعن شده در کتب آسمانی هستند.این یهود صهیونیست بزدل حتی در تورات خودشون لعنت شده هستند و به آنها عذاب سخت و مرگ دردناک وعده داده شده،حالا چهارتا خشک مغز که تا دیروز افتخارش بی ناموس بودن بوده از اینها طرفداری کنه در اصل موضوع که آواراگی و سقط شدن قوم سامری هست تغییری ایجاد نمیکنه. فقط و آلت دست بودن عمله بودن بی ناموس ها عیان تر میشه
    • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      1 0
      خفه شو کوری ۷۵ سال اشغالگری راندیدی
    • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      0 0
      خفه شو کوری ۷۵ سال اشغالگری راندیدی
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    24 10
    هر کس اینطور سوختن رو برای رزمندگان مقاومت که ضد اشغالگری رژیم کودک کش قیام کردند تایید میکنه، انشالله بدنش و عاقبتش با این دردها بسوزه.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      5 3
      این بد ذات بدبخت اون بیچاره نادری را در موقعیتی قرار داد تا ارزوی ذوب شدن نظام در اسیدهای زهل را به زبان بیاورد اما خودش از ناسای توهمی به قعر جهنم رفت به درگاه خداوند دعا میکنیم ارزویش در مورد حزب الله مومن هم به زودی برای ارباب خونخوارش محقق شود
  • جواد FR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    22 7
    خدا لعنت کند اینهارا که نه مسلمانند نه ایرانی ونه غیرت وناموس دارند.اخه کدوم انسان باشرفی از هیولای ضدبشری مثل اسراییل میتونه حمایت کند.
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      3 7
      اگر نظام چند ازمایش هسته ای انجام میداد بعید بود این ادمکشها چنین جسارتی داشته باشند اما حزب الله احتمالا فکر اساسی برای دیمونا دارد
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    21 7
    اینها در روز قیامت ،شیطان از ایشان برائت می جوید.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    27 7
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    38 6
    مرگ بر اسرائیل کودک کش
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    35 10
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    8 11
    خخخخخخخخخ
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      5 3
      خخخخ و درد بی درمون
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      8 3
      جواب تو را خداوند متعال در قرآن مجید داده ، احتمالا تو نمیدانی اما روز حساب الهی خواهی فهمید. پشیمان میشوی در روزی که هیچ کس را جز خداوند متعال یاوری نیست ، البته خداوند متعال در همه زمانها تنها یاور مظلومان است اما تو که مظلوم نیستی!!!!! تا وقت هست توبه کن !!!
  • محمدایوب IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    8 9
    از حرام زاده بیش از این انتظاری نیست ببینید در ایران هم سرمایه های اسراییل از اغتشاشات وکشتار وشهید شدن مردم بیگناه حمایت کردند باید در نطفه انهاجستجو کرد
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    7 3
    وقتی صهیونیسم نجس به بچه های فلسطینی رحم نمیکنه چرا حماس به زن و بچه اونا رحم کرد؟ خدا کنه حزب اله با موشک بالستیک دیمونا رو بزنه
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    8 6
    ایران ای سرزمین نجیبان و دلیران، شرمنده ایم که این حقیرهای کاسه لیس آمریکا و اسرائیل نام نامی تو را یدک می کشند.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    7 6
    اینکه مزدوران در به در برعنداز اینگونه از قتل کودکان شادی می کنن، ماهیت کثافتشان رو نشون می ده، این جنگ حق و باطله
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    8 6
    تمام نجاسات عالم تو سر تا پای رژیم سر تا پا نجس و منحوس اسرائیل. اینها از حیوان هم پست ترند. کجاست سازمان خلال بادام؟
  • رضا IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    8 5
    این بی پدر مادرها اصلا انسان نیستند ایرانی بودن افتخار بزرگی است که نصیب هر کسس نخواهد شد. به صرف اینکه کسی با زبان و نوشتار فارسی آشنا باشد دلیل ایرانی بودنش نیست. لعنت ازلی و ابدی بر این اراذل و اوباش !! انشاالله مثل خوکهای صهیونیست ذلیل از دنیا بروید!!
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    2 0
    انشالله که خداوند بزودی سپاهیان غیبیش ابابیل را برای نابودی ومرگ ارتش کودکش اسرئیل فرور خواهد آورد به نیت وتوسل به پنج تن ع آیات الهی بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ ﴿۱﴾ مگر نديدى پروردگارت با پيلداران چه كرد (۱) أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ ﴿۲﴾ آيا نيرنگشان را بر باد نداد (۲) وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبَابِيلَ ﴿۳﴾ و بر سر آنها دسته دسته پرندگانى ا بابيل فرستاد (۳) تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ ﴿۴﴾ [كه] بر آنان سنگهايى از گل [سخت] مى‏ افكندند (۴) فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ ﴿۵﴾ و [سرانجام خدا] آنان را مانند كاه جويده‏ شده گردانيد (۵)
  • علی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    2 3
    سربازان مقاومت با یاری خداوند بینی رژیم جعلی را به خاک خواهند مالید..تازه هنوز از منطقه نیروهای تازه نفس تحت رهبری سیدعلی خامنه ای رهبر کل مسلمین جهان نرسیدن ...اگه اونا برسن ببینید دیگه چه غوغایی میشه...
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    1 3
    انشاالله به یاری خداوند بعد از این طوفان گردبادالهی وغیبی و عظیم وویرانگر به مددالهی برس صهیونیستها لواط کارفرو خواهد آمد این وعده حق به قوم ناسپاس یهودیان غیر مومن کودک کش است و ریشه خاندانشان را از بیخ بن میکند بدون حتی یک لحظه دفاع از خودشان خانواده ها و خانه وثروتشان همانند قوم عاد ثمود وفرعون فرعونیان قارون وووووووو بر سرشان خراب می کند وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کانَ زَهُوقاً﴾ (الاسراء: ۸۱) (وبگو که حق آمد وباطل نابود شد که همانا باطل محو شدنی وسزاوار نابودی است) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ ﴿۱﴾ مگر نديدى پروردگارت با پيلداران چه كرد (۱) أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ ﴿۲﴾ آيا نيرنگشان را بر باد نداد (۲) وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبَابِيلَ ﴿۳﴾ و بر سر آنها دسته دسته پرندگانى ا بابيل فرستاد (۳) تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ ﴿۴﴾ [كه] بر آنان سنگهايى از گل [سخت] مى‏ افكندند (۴) فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ ﴿۵﴾
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    1 0
    اسرائیل برای همیشه نابود شد وغیرممکنه ترمیم بشه
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 0
    أَلَا لَعۡنَةُ ٱللَّهِ عَلَى ٱلظَّـٰلِمِينَ رژیم کودکش جنایتکار غاصب صهیونیست نابود است
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 0
    مرگ براسراییل حرامی
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 0
    مرگ براسراییل حرامی
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 0
    اسرائیل کودک کش با بمب های امریکایی بیمارستان را ویران کردمررررررگ برررررررامریکاومررررررگ براسراییل حرامزاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس