روحانی نمایه

شیخ حسن روحانی به تازگی عباراتی را در یک پیام سیاسی به کار برده که به موجب آنها تصور می شود او، خود را مسئول اتفاقات حاکمیتی کشور در دوران دولت اعتدال نمی‌داند!

سرویس سیاست مشرق _ اعتمادآنلاین گزارش داد: شیخ حسن روحانی، رئیس جمهور سابق به تازگی در پیامی تصویری برای کنگره حزب اعتدال و توسعه گفته است:

"حکومتی قادر است به راحتی مسائل و مشکلات داخلی‌اش و یا مسائل و مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی خود را حل کند که از پشتوانه اکثریت قاطع مردم برخوردار باشد. متاسفانه در انتخابات سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ با این معضل مواجه شدیم که اکثریت جامعه از حاکمیت فاصله گرفتند و این فاصله و حکومت اقلیت مشکلاتی را به وجود می‌آورد و مردم گاهی به جای اینکه سخن خود را از طریق نمایندگان خود در مجلس یا نمایندگان خود در دولت بیان کنند، وقتی که اقلیت حاکم می‌شود گاهی ناچار می‌شوند از طریق اعتراض و یا خیابان حرف‌های خود را بیان کنند. "[۱]

*اولا همه باید بدانند در جملات بالا کسی ادعا کرده "اکثریت جامعه در سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ از حاکمیت فاصله گرفتند" که در آن سال‌ها حاکم اصلی کشور بوده و بیش از ۹۵ درصد اجرائیات و درآمدهای کشور را در اختیار داشته است.

یعنی شخص آقای روحانی نه کس دیگر!

مع‌الوصف اما روحانی در تصورش؛ خود را مثل عنوان "آلیس در سرزمین عجایب" می‌بیند نه مثل حاکم ایران در طول ۸ سال دولت اعتدال.

و طبعا وقتی کسی اینچنین مسئولیت‌ناپذیر، ناواقعی و بی‌منطق باشد البته که باید هم مدعی آن حاکم فرضی سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ شود و در تقلا برای شکستن آیینه؛ آن حاکم فرضی را استنطاق کند!

لو فُرض که روحانی درست بگوید و علت کاهش مشارکت کسانی از مردم در آن دو انتخابات؛ نه توطئه خیانتبار "تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان" که فاصله گرفتن از حاکمیت باشد.

این حاکم و این برگزار کننده انتخابات، چه کسی جز روحانی بوده و او چه کرده که مردم دچار نقار و فاصله شده‌اند!؟

ما اگرچه با فرض روحانی مبنی بر فاصله گرفتن مردم کاملا مخالفیم اما این بی‌عدالتی و بی‌منطقی او در محضر مردم را برنمی‌تابیم که با اینکه خود رئیس‌جمهور ایران بوده اما کأنه تقلا می‌کند حاکم کشور را کس دیگری معرفی کند.

من، "حسن روحانی"، حاکم ایران نبودم! / اعتدالِ اعتدالیون در قبال تحریم انتخابات

ثانیا آقای روحانی گویا نمی‌داند –و البته بسیار بعید است که نداند- که برخی اصلاح‌طلبان ستادی چند سالی است که به دلیل رسیدن به سال‌های پایانی عمر و تقلا برای آرزوی محال براندازی نظام اسلامی؛ توطئه خیانتبار "تحریم انتخابات" را در کنار عام‌البلوی سازی فضای کشور روی میز گذاشته‌اند.

توطئه‌ای که به موجب آن قرار است از بام تا شام روی ذهن مردم عملیات روانی علیه انتخابات، علیه قانون و علیه مجریان انتخابات صورت گیرد تا به این وسیله کسانی فریب بخورند به انتخابات نیایند.

و دلیل کاهش مشارکت که قرار است در انتخابات آتی نیز تکرار شود، همین است و جز این نیست.

چه اینکه حتی عملکرد پر انتقاد روحانی در سال‌های دولت اعتدال نیز آنچنان فاجعه نبود که به موجب آن کسی بخواهد تنها راه اصلاح و تنظیم مسیر در سیاست یعنی "صندوق رأی" را ذبح کند!

در خاتمه البته باید به یک سؤال نیز پاسخ داد و آن اینکه چرا فردی مثل روحانی اینچنین آسمان و ریسمان می‌کند تا یک تحلیل سیاسی برساخته و غلط را ارائه کند!؟

پاسخ این است که احتمالا او نخواسته به عهد نانویس خود و اصلاح‌طلبان خدشه‌ای وارد کند و از همین رو به نرمی از کنار توطئه تحریم انتخابات عبور کرده تا در چارچوب تئوری موهوم حرکت در میان درست و غلط یا همان "اعتدالِ اعتدالیون" در بخش سایه‌ی معرکه مشغول رفت و آمد باشد.

بماند که مردم ایران در حسرت رئیس‌جمهوری مانده‌اند که خاضعنانه مسئولیت بپذیرد و پای درست و غلط آنچه خودش کرده است، بایستد...

در عین حال بیان این نکته ضروریست که روحانی در پیام مذکور بر این نکته هم تأکید کرده است که: "مسلماً خیابان مسیر خوبی برای حل معضلات یک کشور نیست. انفعال و قهر هم نمی‌تواند راهی برای دستیابی به اهداف بلند ملی باشد. اینجاست که باید اعتدالیون و همه آن‌هایی که معتقد به میانه‌روی هستند در جامعه امروز بتوانند فعالیت کنند. "

گزاره‌ای خوب و درست که البته ماساژ نابجای مفهوم اعتراض خیابانی در مقدمه‌ی آن و عدم اشاره به توطئه خیانتبار تحریم انتخابات؛ اجازه نمی‌دهد روحانی کاملا در سمت متقن و درست این مقطع از تاریخ قرار گیرد.

***

۱_https://www.etemadonline.com/tiny/news-636879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 144
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    71 5
    خودت بگو چه بودي
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      59 8
      یادش رفته که مردم رو فریب داد و گفت تمام تحریم ها برداشته شد- زشته که یک درغگو بخاطر دروغگویی از مردم عذر خواهی نمی کنه
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      30 7
      یادش رفته که مردم رو فریب داد و گفت تمام تحریم ها برداشته شد- زشته که یک درغگو بخاطر دروغگویی از مردم عذر خواهی نمی کنه
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      38 9
      اسرائیل تو غزه فوقش 5000 فلسطینی رو با اینهمه بمباران شهید کرده - زمان دولت روحانی بیش از 130000 هموطن بیگناهمان بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا با بهانه برجام و FATF فوت کردند که با وارد کردن انبوه واکسن توسط دولت آقای رئیسی بدون برجام و FATF تلفات کرونا کاهش شدید یافت و حتی به صفر رسید و ثابت کرد، روحانی با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا به بهانه برجام و FATF و گروگان گرفتن جان مردم بیگناه مسئول مستقیم فوت بیش از 130،000 نفر از هموطنانمان در اثر کرونا است. روحانی بخاطر وارد نکردن واکسن کرونا باید محاکمه و قصاص بشود.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      27 7
      ساق ات رو عوض کن شاید حالت خوب بشه - گاندو 2 نقش اخوی مزدور انگلیست رو خوب افشا کرده
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      19 6
      همه دولتمردان ما جهار سال اول معتقدن که دولت قبلی مقصره و جهار ساله دوم هم معتقد میشن که اصلا کاره ای نبودن.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      17 7
      مشرق جان مشرق عزیز لطفا درمورد این بنفش تیتر خبری نرو
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      30 4
      باز عکس این شیخ تزویر بنفش را گذاشتید تا یک هفته روز حالمان را خراب کردید.
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      26 4
        فتنه شاید روزگاری اهل ایمان بوده باشد //آه این ابلیس شاید روزی انسان بوده باشد //فتنه شاید در لباس میش، گرگی تیز دندان بنفش //در لباسی تازه شاید فتنه چوپان بوده باشد //فتنه شاید کنج پستوی کسی لای کتابی؛ //فتنه لازم نیست حتماً در خیابان بوده باشد //فتنه شاید در صف صفِین می جنگیده روزی //فتنه شاید در زمان شاه، زندان بوده باشد! //فتنه شاید با امام از کودکی همسایه بوده //یا که در طیّاره ی پاریس_تهران بوده باشد //فتنه شاید تابی از زلف پریشان نگاری //فتنه شاید خوابی از آن چشم فتّان بوده باشد //فتنه شاید اینکه دارد شعر می خواند برایت؛ //وا مصیبت! فتنه شاید از رفیقان بوده باشد //ذرّه ای بر دامن اسلام ننشیند غباری //نامسلمانی اگر همنام سلمان بوده باشد //دوره ی فتنه است آری، می شناسد فتنه ها را //آنکه در این کربلا عبّاس ِ دوران بوده باشد //فتنه خشک و تر نمی داند خدایا وقت رفتن //کاشکی دستم به دامان شهیدان بوده باشد  
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      24 3
      اگر با عوامل نفوذی برخورد نشه مردم اعتمادشون رو به حاکمیت از دست میدهند.
    • SE ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      19 3
      حسن گلاسکو چی میتونه بگه؟ بگه در راستای منافع دشمنان ایران و فشار بیشتر دشمن و ترساندن مردم گفتم خزانه خالی است و آب و خوردنمان هم به تسلیم شدن در برابر دشمن بستگی داره، بگه رابطه اقتصادی با دیگر کشورها را به حداقل رسانم و منتظر لبخند دشمن برای فروش نفت و میعانات گازی شدم؟ بگه 8 سال کشور را گره زدم به تصمیمات دشمنان و همه تصمیمات داخلی را جوری گرفتم که اوضاع کشور بجایی برسد که تسلیم فرهنگی و سرزمینی بشویم؟ بگه رابط اقتصادی با بعضی از کشورها را به صفر رساندم تا نظام را کاملا مصتعصل کنم؟ بگه من منافقم، بگه من به ایران و ایرانی خیانت کردم؟ اگر اقرار کند که باید اعدام شود.
    • بختیاری IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      8 2
      خدایا غربگداها اینهمه پررویی و وقاحت رو از کجا بدست آوردند./// راست میگه حاکم ایران نبود مجری اوامر ملوکانه علیا حضرت ملکه سقط شده گور به گور شده بود
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      8 1
      الان میگه مسئول نبودم فردا میگه من یکی دیگه بودم و آدمی عوضی بودم پس‌فردا میگه من آدم نیستم بعدش میگه من هیچی نیستم بعدش پیگه هیچ از من بیشتر بود بعدش میگه روانی، ترجمه منه و من انسانی روانی ام تف به ذات بد ذاتت که همه چیز و همه کس را به هم ریختی
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      0 1
      این مفسدین اقتصادی را آنقدر تحویل نگیرید انسان از دو تا آدم به درد بخور مطلب بخونه بهتره
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    34 2
    دردوبلات بخوره توسرت
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      17 4
      اگر یک روزی مشخص شد یک یهودی بوده من تعجب نمیکنم
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      17 3
      من، "حسن روحانی"، حاکم ایران نبودم! // لابد عمه بلقیس من حاکم اجرایی مملکت بود و مسئول اون 8 سال کثافتکاری و تورم 60 درصدی !
    • محمد IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      0 0
      این روزها که غزه رو می بینم قبل از نفرین صهیونیست ها به فریدون لعنت و نفرین میفرستم که اگر صهیونیست ها هفت هزار نفر رو کشتند حسن بخاطر تعلل و انتظار کدخدا بیش از صد هزار نفر از ملت رو کشت. پست ترین و پلید ترین شخصیت سیاسی تاریخ در ایران
  • حسن IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    20 16
    البته بر کسی پوشیده نیست و همه مردم می‌دانند
    • سینا صالحی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      31 10
      حسن روحانی با گران کردن بنزین در سال 98 (امضای حسن کلید در نامه بنزین موجود است ) و با هدر دادن 60 تن طلا و ضربه به پایه پولی کشور باید محاکمه بشه تا درس عبرتی برای سایر روئسای جمهور باشه
    • CA ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      11 0
      میگن کسی که مناره میدزده ، اول چاهش رو میکنه. حسن خان ضایع شد چون مناره‌ای که دزیده بود از چاهی که کنده بود بزرگتر بود
  • شیرازی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    37 6
    آقا عکس و نام این شخص ضربه زننده به اسلام و انقلاب و کشور را نیاورید یادآور آن دوران می‌شود و اعصاب ما بهم می‌ریزد.
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      18 5
      اسرائیل تو غزه فوقش 5000 فلسطینی رو با اینهمه بمباران شهید کرده - زمان دولت روحانی بیش از 130000 هموطن بیگناهمان بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا با بهانه برجام و FATF فوت کردند
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      10 8
      احسنت درود بر کلام شیرنت
  • کارمند ساده IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    44 2
    اگر کسی کاری را که برایش حقوق گرفته و انتخاب شده ؛ نتواند که انجام دهد؛ بهترین راه استعفا است ... مگر اینکه سوپاپ اطمینان باشد و بخواهد جمهور ملت ایران را فریب دهد
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    39 7
    دولت روحانی نه تنها ضربه اقتصادی زد ،بلکه ضربه به اعتماد مردم به نظام هم زد ، باومشارکت پایین مردم در انتخابات، وقتی میخواست منتقدان رو ساکت کنه میگفت من رای اکثریت مردم رو دارم حالا میگه من حاکم نبودم!!!
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      16 2
      اسرائیل تو غزه فوقش 5000 فلسطینی رو با اینهمه بمباران شهید کرده - زمان دولت روحانی بیش از 130000 هموطن بیگناهمان بخاطر وارد نکردن عمدی واکسن کرونا با بهانه برجام و FATF فوت کردند که با وارد کردن انبوه واکسن توسط دولت آقای رئیسی بدون برجام و FATF تلفات کرونا کاهش شدید یافت و حتی به صفر رسید و ثابت کرد، روحانی با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا به بهانه برجام و FATF و گروگان گرفتن جان مردم بیگناه مسئول مستقیم فوت بیش از 130،000 نفر از هموطنانمان در اثر کرونا است. روحانی بخاطر وارد نکردن واکسن کرونا باید محاکمه و قصاص بشود.
    • قاسم IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      21 24
      اگر راست میگید دوره بعدی بگذارید بیایید ببینیم او رای می آورد یا رییسی
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      10 5
      قاسم جان قدرت فریب شیطان بالا ست کسی در قدرت تزویر نیرنگ و فریب شیاطین هیچ گونه شکی نیست و متاسفانه مردم هم احتمال گول خوردنشان زیاد میباشد ولی چنانچه این شیخ تزویر دوباره بیاید بازنده اصلی باز مردم کف بازار میباشند همانطور که هشت سال ۹۲ و ۹۶ شاهد بودیم .
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      4 1
      پیشنهاد خوبیه به شرط اینکه احمدی نژاد هم باشه . قبوله؟؟
  • مسعود IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    12 41
    خداپدر روحانی رو بیامرزه
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      18 6
      حسن اوستا توهم زدنه
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      23 5
      برای چی بیامرزه - برای واردنکردن واکسن کرونا به کشتن دادن بیش از 130 هزار نفر فوتی بابت کرونا بیامرزه؟ عقل هم خوب چیزیه
    • اکبر مفرد IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      14 5
      چون حسن کلید واردات خودرو را در سال 97 ممنوع کرد و سود کردی الآن خیلی خوشحالی؟
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      14 2
      از طرف صنف رانت خواران و کاسبان برجام
    • BE ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      13 2
      خدا خودش و اجدادش را لعنت کند.
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      12 1
      لعنت
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      4 0
      خدا کم کم پدر حسن روحانی را بیامرزد؟! یا يکدفعه. چون اگر یک دفعه بیامرزد ترک بر می دارد.
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
      0 3
      چرا فکر می کنید روحانی یا امثالهم تصمیم گیرنده هستند؟!
  • حسین IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    38 8
    دو کلام از نمایندگی بریتانیا.
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      16 1
      با ادعای گرفتن دکتری از انگلیس بود بلد نیست یک جمله انگلیسی حرف بزنه - مدرک دکترایش رو هم با تزی گرفته که بررسی ها نشان داد تقلب علمی داشته
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 31
    یه تار موی شما می ارزید
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    20 4
    مقصر اصلی من و تو ما و شما (مردم) هستیم .
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      12 1
      وقتی درست انتخاب نکنی و یا کلا انتخاب نکنی و فردی که مورد توجه دشمن است بالا بیاید، بله تقصیر تو است
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    10 3
    فیلم "هاله نور روحانی" را از اینترنت دانلود کنید و ببینید و کیف کنید - حسن نکنه باز هم هاله نور دیدی که این حرفها رو گفتی تا بقیه رو سر کیف بیاری؟
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    13 0
    مگه کسی غیر از ایشون مسوولیت کاراشو قبول میکنه؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 16
    خدا رحمت کنه امواتت را آقای روحانی منطق را گفتی
  • BE ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    15 1
    تو فقط یک خائن بودی.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    11 0
    این خبیث به زودی تشت رسواییش می افته.
  • حسن ام IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    11 0
    کی بود کی بود من نبودم باز شروع شد !! عمع کروبی پس رئیس جمهور بود که اونم صبح جمعه فهمید !! چقدر تباه !!
  • ع ش IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 0
    احتمالا اینم کار دولت قبل(احمدی نزاد)است
  • سینا صالحی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    9 0
    حسن روحانی حالا هم حامی ایرانخودرو و سایپا است و اصلاحات یکی از بزرگترین سهامداران غیر دولتی و دولتی این دو خودروساز هستند
  • حسین IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    8 0
    نتیجه 8 سال زمامداری خود شیخ حسن روحانی شد درصد مشارکت مردم در 1400 مردم به گذشته وحال اعتراض میکنند نه آینده جناب شیخ این تذهبون!؟
  • DE ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    10 0
    من، "حسن روحانی"، حاکم ایران نبودم! / زنونابین کی بید کی بید من نبیدم. من فقط مسئول بتن ریزی بودم و آب آشامیدنی و سایه جنگ و پیاده رو .
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    12 0
    نماینده انگلیس سخن می گوید، حافظ منافع آمریکا بیانیه می‌دهد!
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    10 0
    خودشم شنبه مطلع شده
  • اکبر IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    8 1
    ننه ی من سال 97 واردات خودرو را ممنوع کرد ننه ی من بود که فروش تجهیزات نظامی را 8 سال ممنوع کرد نه رئیس جمهور هیچکاره مملکت ننه ی من بود سال 98 قیمت بنزین رو دستور داد بکنن سه برابر و بعد خوابید گفت کی بود کی بود من نبودم دستم بود تقصیر صبح جمعه ام بود ننه ی من بود واردات واکسن رو به FATF دوخته بود ننه ی من بود از سال 92 به فوتبال و ورزش و تلویزیون گند زد نه رئیس جمهور منتخب با بیشترین آرا ننه قمر خدا بیامرزتت
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    21 0
    من، "حسن روحانی"، حاکم ایران نبودم!...من عاشق بریتانیای کبیر بودم !!!
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    19 12
    از این انتخابات و جنگ زرگری احزاب و جناح ها چی عاید ما معلولین میشه؟ شغل مسکن و...؟ فقط بلدن حرف بزنن همین. وقتی آورده ای برای ما در این سالها نداشته به چه حقی باید شرکت کنیم؟مثلا
    • مینا IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      8 11
      سلام معلول،با کدوم دستت مینویسی، کامنت هارم بخون به جوابت میرسی
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
      9 1
      یه احمدی نژاد بود اونم تکرار نمیشه چون خدمت به اکثریت مردم یا قطع دست رانتخوران هر دو هزینه داره تهران رو به آتش میکشند
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    8 3
    مشرق قسم می دهم، که عکس اینو از صفحه اول بردارید حالمون خراب می کنه
  • مهران IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    15 0
    چرا کسی این شیخ خیانتکار را محاکمه نمی کند؟ لاک اعتدال به. روحانی نمی آید. تنها لاک برازنده ش، لاک نفاق و خیانت و دست بوسی انگلستان است.
  • GB ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 0
    گدا
  • AS 7 IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    12 0
    این چرا آزاده؟ عوض اینکه محکمه پاسخگو باشه داره حاضر جوابی میکنه؟
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      4 0
      احیانا خبردار شدند پرونده شان ارجاع شده به دادگاه ویژه روحانیت . از اکنون دفاع میفرمایند
  • GB ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    13 1
    تنها رئیس جمهور منفور ایران که هرگز نمیگن از رئیس فعلی بهتر بود. معمولا هر موقع رئیس جمهور جدید میومد میگفتن صد رحمت به دولت قبلی. حالا درسته دولت فعلی خیلی افتضاح است ولی هیچ وقت نمیگن دولت قبلی بهتر بود. گندی که این روحانی و دار و دستش زدن مثل ضربه ای که اسرائیل خورد غیر قابل ترمیمه
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    29 12
    ول کنید این چرندیاتو صبح میری نانوایی 1000نفر ادم صف بسته نمیدونیم بریم سرکار تا ظهر یا وایسیم تو صف نانوایی
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      10 33
      بازم که داری از آلبانی کامنت میدی و دروغ میگی.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    4 0
    ایشان با این کلام ابتدائی داره میگه جانفدائی و شاکله سیاسی خود را خرج کرده ، سوال اینه دلیل اصرار ورزیدن و ادامه دادن چه بود ، فردی با سابقه های طولانی و متفاوت در سطوح بالا که از سیاست گذاری دولت خود بیخبر بود مانند روز جمعه معروف و با روحیه که داشت حاضر نبود برای سرکشی به اینجا آنجا و شهرستان ها سفر کند و بینند و بپرسند چه اتفاقاتی میافتد . فقط با امید عنایت طرف های برجام با ویژگی های خاص خود سبب شود تمام آمال و آرزوها جامه عمل بپوشد و برگ برنده برای پوشاندن همه آسیب و تعلل و کاستی های هشت ساله . مایه تعجب است پند نمیگیرند و اصرار بر اندیشه معلوم خویش دارند و همانند دیگران در عوض قبول مسئولیت شانه خالی میکند .
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 0
    کوخ ذهنت خراب شده نمی دانی چه میگویی ؟ فرار از مسئولیت روایت خود هم یک غیبت سرکلاس دیگراست . اگرکسی جواب کلام خشن را بی ادبی میداند جمعی پیروزی می انگارند . می بینمت درکوهی و با کسی رودررو میشوی که تورا به دست مردعدالت میدهد . شایدیاباید ؟ اللهم عجل لولیک الفرج و حفظ سیدنا مهدی موعود عجل تعالی فرجه الشریف
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    9 0
    عافیت خواب باشه ای شیخ. یک پیشنهاد دلسوزانه برای برخی امتحان پس داده های نه چندان دور که در امور مختلف به ویژه حکومت داری و ریاست در حد کلان کشور سابقه دارند.‌ به نظر می رسد، عطف به عملکردهای آنچنانی اینگونه افراد هر چه تلاش کنید.‌که از چشم ها، گوش ها و قلم ها و زبان ها و رسانه ها و... به دور و به دور و به دور باشند. به مراتب برای دنیا و آخرت شان بهتر و بهتر و بهتر خواهد بود. خداوند رحمت کند.کسانی را که در اواخر عمر دنیایی و سیاسی شان به فکر توبه و طلب پوزش از مردم و افرادی بگذرانند. که احتمالا سالها در حق و حقوق آنان کوتاهی داشته باشد.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 0
    راست میگه این صبح بلند شد دید بنزین گرون شده
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    11 0
    شیخ بنفش همیشه ریشه‌هایش رارنگ می کرد
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    8 3
    شیخ بنفش همیشه ریشه‌هایش رارنگ می کرد
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 3
    همیشه ریشه‌هایش رارنگ می کرد
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    8 3
    شیخ بنفش
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 3
    بنفش ریشه‌
  • DE ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    14 3
    درد و بلای رئیسی محکم بخوره تو فرق سرت کلیدساز قالی بر.
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 5
    سالهاست که مردم به هیچ حساب شده اند
  • بر فرض IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    30 7
    بر فرض مقصر اصلی روحانی و دولتش باشد. خوب چه کسی او را تایید صلاحیت کرد
  • م.اکبری IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 3
    به به زیر خاکی پیدات شده بابا توحاکم خودت هم نبودی ونیستی از آنور آب آب می خوری نفس کشیدن را به FATF بستی نمی دونم چطوری الان نفس می کشی آب گل آلود نکن سرت را ببر زیر برف
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 1
    عواملش رو انداخته جلو که وقتی حسن روحانی انشایی به ان زیبایی در مورد فلسطین نوشته تلویزیون چرا آنرا پخش نمیکند. ای لعنت بر هرکسی که حتی از خون بیگناهان و کودکان غزه مطامع پست انتخاباتیش را دنبال میکند. جناب شیخ زیر چتر امریکا نمیتوانی ادعای محکوم کردن اسرائیل را داشته باشی. دروغ ممنوع.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 3
    خدایا فقط قبل از مرگ این شیخ مغلطه کار را در حایگاه متهم در دادگاه عدالت ببینم.و حکم مجازات ستگیتش را بشنوم. این نابکار به تنهایی کاری کرد که بیش از جهل سال امریکا و انواع اذناب و عوامل داخلی و خارجیش از اتجام آن عاجز بودند.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    25 3
    مردم تا وقتی مجازات سخت این قماش را اعم از خاتمی و روحانی و بازیچه هایی جون جهانگیری و آخوندی و زنگنه و ابتکار و ... را به چشم نبینند به شما هم اعتماد نمیکنند.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    3 0
    من حسن روحانی حاکم ايران نبودم اگر بودم ايران رامستعمره آمریکا کرده بودم
  • سیدهادی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 0
    این بدبخت بیچاره مادر مرده زن ذلیل فقط رئیس جمهور شده و کاری نداشته همه کارها را دیگران اگر دلشان میخواسته انجام میدانند فقط کارش بخور بخور بوده بطوری که اولین کاری که انجام داد تقریبأ پنج برابر شدن حقوقش بوده خوب خرجش زیاد بوده از کارهائی که دیگران انجام میدادند خبر نداشته وقتی از خواب بیدار میشده متوجه میشده مثل گران شده قیمت بنزین آن هم در روز جمعه ، ایشان فقط مسئولیت گفتن علی برکت الله را به عهده داشته ، توقع کار بیشتر از این یارو توقع زیادی مردم ایران است
  • احمد IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 3
    ترجمه: من حسن روحانی، مسئولیت گندهایی عظیمی که زدم رو قبول نمیکنم.
  • حسین IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 0
    داش حسن مسئول نبود که هیچ آدم هم نبود
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    16 0
    آلیس در سرزمین عجائب . یاد دون کیشوت و دائی جان ناپلئون
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    4 0
    حالا آب و صابون بیاریم یا هنوز وقتش نرسیده
  • علی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 3
    مملکت را هشت سال راکد گذاشت اما حرفش درست است
  • ناشناس IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 0
    کلید انگلیسی
  • حجت IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 0
    حسن، کاری ندارم که دماغت قد چنار شد. اما اگه راست میگی، تو و رفقات اون سکه‌هایی که گرفتن بیان بدن به همونایی که حکومت می‌کردن. شما بی‌عرضه‌ها که هیچ کاری نکردید لایق یونجه‌اید نه سکه و پاداش
  • محمد IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    8 0
    آخه چرا منظور آقای روحانی را نمی فهمید، به چه زبانی بگوید که 8 سال تلاش کردم مردم را از حکومت دور کنم تا به خیابان بیایند و نظام را سرنگون کنند ولی نیامدند .... همان حرف استاد رحیم پور ازغدی است که مسئولین امثال روحانی تا کنون چندین بار قصد سرنگونی نظام را داشته اند ولی مردم نگذاشتندو... دورود بر این مردمی که امام خمینی (ره) آنها را در تاریخ بی نظیر نامیده است .
  • م.اکبری IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 3
    نه بهمه سخت نگیرید
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    4 0
    اف بر حسن روحانی و دارودسته فاسدش
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    3 0
    با روحانی به عصر دایناسورها برگردید! با روحانی تا انقراض! دلقک های تا 1400
  • م.اکبری IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 1
    آن آقا درخصوص آقا روحانی مطلب خوبی را نثار کرد: گفت: آقای روحانی وقتی ازدروغ گویی کم بیاره "راست می گوید"
  • یزدان IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 3
    باز این یه سواد و علم و سیاستی داشت
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 0
    میدانی چقدر خانواده ها در هشت سال دولت حسن فریدون بخاطر عملکرد این بنفش از هم پاشید
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    لعنت بر مسئول برعرضه
  • صادق IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 0
    آقای روحانی اگر شما دراین ۸سال ریاست جمهوری بودید وحاکم مبودیدی چرااینعفا ندادید مگر شما اوایل انتخابات کلید حل مشکلات را برای مردم ایران نمایش ندادید
  • BR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    35 6
    7000 کودک وزن در غزه در دوره ریاست رئیسی شهید شدن بدون هیچگونه عکس العملی این کارنامه ثبت شده با فیلم
  • من ایرانیم IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    4 0
    حاکم نبودی اما چند برابر مغول به ایران لطمه زدی، پزشو که خوب میدادی با اون نیش خندهایی که هزار برابر بمب فسفری ملت رو آتش میزد،
  • RO ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    4 0
    ی موجود پلید با ریش خاکستری. عه عه عه.
  • بهلول IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 0
    ح فرید ، یک کذاب ،خائن و نامرد است. صحبتا یاش رفته... چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم... امروز بالمره تمام تحریمها برداشته میشود... قوه قضائیه! محاکمه،محاکمه فریدون...
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 0
    البته که حاکم نبودی ولی استعفا می دادی.
  • جعفر حسن زاده IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    درسته آقای روحانی در 1400 و 1398 مسئول اجرایی و طبیعتا مسئول اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه بوده است
  • FR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 0
    معلومه حسن خان فریدون شما مامور حاکم غرب بودی ..... در هر حال خدارا شکر !
  • امیر IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    3 0
    خودش و معاون اولش چقدر دروغ تحویل مردم دادند ، دولت مرخصها
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 0
    تا حالا فقط فکر می کردیم ، حسن کلید فقط خائنه ، ولی با این حرفها دروغگویی اش هم اثبات شد
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 0
    کی باعث قهر ملت با نظام شده،مه لقا خانم مدیونید اگه فکر کنید حسن روحانی و ژنرالهای بی عرضه لیبرالش
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    4 0
    من حسن روحانی منتخب اصلاح طلبان بصورت رحم اجارهای مطیع دستورات اصلاح طلبان سرمایههای اسراعیل بودم مجبور به اطاعت شیطان شدم وتتمه ابروی خود را قربانی اربابان مفسدین کرده وخودم کاره ای نبودم
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 0
    باز این رحم اجاره ای نکبت .عکسش هم زجراوراست چه برسد هشت سال ویرانیش
  • کچل IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 0
    سرطان واقعی تویی
  • AZ ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    23 0
    مردک اگر کاره ای نبودی چرا بار دوم کاندید شدی
  • CA ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    17 0
    به شترمرغ گفتن بار ببر گفت مرغم، گفتن تخم بزار ،پرواز کن، گفت شترم. کلا اصلاحاتچی اینطوریه به اضافه یه صفت دیگه، و آن فتنه گریست که ام الخبائث است که باعث میشه فرد انجام هر خباثتی رو توجیه کنه . و البته همه اینها ریشه در قدرت طلبی آنها داره. اصلاحطلب=قدرتطلب.
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    9 0
    نبودی پس چرا عوان وانصارت ازاداره ها کم کور نمیشن هاشا از حضور مردم شریف ولی ملت به امسال شماها عادت کردن که ذل بزنی توچشماشون دروغ بگی اونا هم بخندن بروت تو هم بخندی
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    11 0
    ووی،ووی،ووی،خدایا چوکونیم با این امپراطور رو ،با این پینوکییو با این کذاب،با این سرخه ای امیدوارم خفه شی ما دیگه صدات رو نشنویم 😫😩😣😖😫😩😣😖😫😩😣😖😡🤮
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    9 0
    این انگلیسی دروغگو مظهر نفاق است
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 4
    زنده باد روحانی
    • سهراب IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      4 8
      از اوضاع آلبانی برامون بگو کاری به زنده بودن ومردن دیگران نداشته باش اونجا هوا سرد شده؟!
  • FR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    5 0
    با نام جعلی مهره .... و ابر ....شیطان خبیث هستی
  • هاتف IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    5 0
    من حسن روحانی یک کدخدا پرست سرسپرده بودم.
  • من ایرانیم IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    9 3
    بازم مشرق سانسور کردی،واقعا تو ایران جای سالمی مونده آدم سالمی مونده؟ همه آفت زده شدند به نوعی و امان از دست شما رسانه چی ها که بعضا گناهاتون کم از خیلی ها نیست مخصوصا توی مشرق.
  • امیری IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    3 0
    روح یک صیاد (ش بجای ص)به تمام معناست او به هیچ اصلی پایبند نیست فردی که حتی مدرک دکترایش قلابی بود سرقت پایان نامه داشت با شیادی دو رویی 30 سال خود را اصول گرا می نامید ویک شبه اصلح طلب شد حتی من اگر بین ایشان وبرخی سران فتنه مقایسه کنم ایشان بد نیست بدتر است چرا که سران فتنه تکلیف خودشان را مشخص کرده اند اما ایشان ریا کار است سال ها از مقام عظمای ولایت حکم گرفته بود اما دایم دم از حاکمیت می زد
  • سهراب IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    5 0
    مگراین مردک هنوز زنده است؟! این اصلاح طلبان که سرمایه های اسرائیل در ایران مثل اربابشون خیلی پر رو تشریف دارند... حالا می بینید همین پر رو ها برای پست نمایندگی مجلس چه بازی هائی که در خواهند آورد بعدش میگن ما هیچ کاره بودیم!
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    3 1
    دوستمان راست میگه : روحانی با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا به بهانه برجام و گروگان گرفتن جان مردم بیگناه مسئول مستقیم فوت بیش از 130،000 نفر از هموطنانمان در اثر کرونا است. روحانی بخاطر وارد نکردن واکسن کرونا باید محاکمه و قصاص بشود.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    7 0
    شیخ حسن روحانی کسی است که بیت‌المال مسلمین را از قصد به دولت بعد خالی تحویل داد. تورم افسارگسیخته و وعده‌های پوچ و توخالی همه رهاورد دولت تدبیر و امید است. باید با برخورد قضائی و امنیتی و اطلاعاتی متقابل بفهمد که براندازی و به انسداد کشاندن نظام تنبیهات و مجازات‌های سختی را به همراه خواهد داشت تا دوباره قضایای ۱۴۰۱ تکرار نشود.
  • محمدی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    4 0
    ۸سال رئیس قوه مجریه بودی. چشم های دریده ات رو بازکن ببین چه خاکی بر سر مردم کرده اید
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    4 0
    وی حاکم ایران نبود حاکم آمریکا بود چون همه اقدامات وی در جهت منافع آمریکا بود
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    4 0
    روباه بنفش..
  • BG ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    2 0
    حسن کلید همون کلیدی را که‌ در روز اول به‌مردم نشان داد مرموز بود چرا یه‌کلید‌ معمولی‌را نشان‌ نداد و اسرار به نشان دادن اون کلید بزرگ کذایی که یکی از علامت های فراماسون‌هاست‌رو‌ به مردم نشان داد .
  • IE ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    5 1
    در باب مسءولیت حالا حسن هیچ، مشکل اینجاست که. محمود هم چنین می گوید، خاتمی هم چنین می گوید همه روسای جمهور می نالند
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    2 0
    جناب مشرق خدا قوت بخاطر اینکه درگذران روزانه عکس ویادی ازشیطان رادرمقطعی ازاین گذران باز میکنی تاشیطان واصحابش .یادمان نرود وفردا دوباره فریب نخوریم برای انسان هم یاد خدا مهم است وهم شیطان
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    2 0
    "اونچنان رونق اقتصادی ایجاد بکنم که..."
  • صفار IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 3
    همه فاسد و جاسوس غربن؟
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    __ بسمه تعالی __ چه کس را مقصر بدانم بگو __ گر عشقت بمن هست راهی بجو __ کمک کن که باهم بیابیم کسی __ چو گوئیم نامش پذیرند بسی __ و گر ناتوان بوده باشی چو من __ دهان را ببند ، جان خود را نکن __
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    علی برکت الله .
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 0
    حسن روحانی فقط به درد این می خورد که جلوی عمومی شهرداری بنشیند و ظرف دست مردم بدهد . علی برکت الله .
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    3 0
    همه می دانند که تو حاکم نبودی . تو فقط یک وابسته سوزن خورده آمریکا و غرب بودی .
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 0
    فقط محاکمه این افراد دل مردم رو خنک میکنه
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    4 0
    حاکم نبودی ولی ....بودی . علی برکت الله .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس