کد خبر 1534058
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
باخت سیاسی اصلاح‌طلبان با حمایت از شیخ اعتدالی

در حالی که برخی رسانه‌های وابسته به اصلاح‌طلبان، از ائتلاف انتخاباتی این طیف با طیف لاریجانی با اصلاح‌طلبان خبر می‌دهند، یک فعال اصلاح‌طلب به چنان ائتلافی اعتراض کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت:

ناصر قوامی عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان و حزب مشارکت در مجلس ششم به نامه نیوز گفت: واقعا از آنهایی که می‌گویند می‌شود به لاریجانی نزدیک شد، تعجب می‌کنم که چه‌طور همه‌چیز را فراموش کرده‌اند.

وی درباره فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: «من تصور می‌کنم قاطبه اصلاح‌طلبان که روزگاری طالب اصلاحات چه ساختاری‌ و چه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بودند، اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌شود در انتخابات شرکت کرد. آنهایی هم که می‌گویند بی‌قید و شرط باید در انتخابات شرکت کرد، اصلاح‌طلب نیستند بلکه فرصت‌طلب‌اند. نمونه همین فرصت‌طلب‌ها کارگزاران سازندگی است؛ افرادی که هیچ‌وقت اصلاح‌طلب نبوده‌اند و صرفا از نردبان اصلاحات بالا رفته‌اند. کارگزارانی‌ها که اکنون خود را اصلاح‌طلب می‌نامند، در مجلس ششم جلوی اصلاح‌طلبان ایستادند و علیه اصلاحات موضع داشتند. حالا چه‌طور می‌توانند بگویند ما اصلاح‌طلبیم یا چه‌طور برخی، مواضع آنها را نظر بخشی از اصلاح‌طلبان می‌دانند؟»

او ادامه داد: «من چنین برداشت می‌کنم‌ اکثریت اصلاح‌طلبان‌ امید چندانی به انتخابات ندارند. البته کسی نمی‌گوید مردم به سمت تحریم بروند زیرا نهی مردم به امری، کار ساده‌ای نیست و مردم‌ خودشان بهتر از همه می‌دانند تصمیم درست چیست».

این فعال اصلاح‌طلب همچنین بیان کرد: «هنوز هم مردم‌ خواهان اصلاحات هستند و من به عنوان یک اصلاح‌طلب می‌گویم که براندازی، راه درستی نیست مردم هم اصلاحات را می‌خواهند اما می‌گویند در توان اصلاح‌طلبان تحقق اصلاحات نیست‌؛ آنها می‌گویند در این نزدیک به ۳۰ ‌سال اصلاح‌طلبان موفق به انجام کدام اصلاحات بودند که حالا بار دیگر به آنها اعتماد کنیم؟ بنابراین باید قائل به تفکیک باشیم؛ مردم خواهان اصلاحات هستند اما اصلاحات را در توان اصلاح‌طلبان نمی‌بینند».

او درباره موضع برخی اصلاح‌طلبان درخصوص ائتلاف با علی لاریجانی، تصریح کرد: «آقای لاریجانی نه‌تنها یک اصولگرای تمام‌عیار است بلکه اصولگرایی است که سال‌های متمادی علیه اصلاح‌طلبان‌ موضع داشته است و اصلاحات و اصلاح‌طلبان را تخریب و تضعیف کرده است. واقعا از آنهایی که می‌گویند می‌شود به او نزدیک شد تعجب می‌کنم که چه‌طور همه‌چیز را فراموش کرده‌اند. آقای روحانی هم همین‌طور بود و نتیجه‌اش را دیدیم که جز نادیده‌گرفتن اهداف اصلاح‌طلبی نبود».

قوامی در پاسخ به این پرسش که خاتمی در این بین چه خواهد کرد، گفت: «من اخیرا به یکی‌ از دوستانی که آقای خاتمی را می‌بیند، گفتم‌ می‌خواهم نامه‌ای خطاب به آقای خاتمی بنویسیم و از او بخواهم کاری‌ نکند و موضعی نگیرد که آبروی اصلاح‌طلبان به حراج گذاشته شود. این آقا هفته پیش با آقای خاتمی ملاقات کرد و موضع آقای خاتمی‌ را به من رساند. آن‌طور که نقل می‌کرد آقای خاتمی گفته بود که محکم می‌گویم که در انتخابات شرکت نمی‌کنم».

اظهارات اخیر قوامی در حالی است که خاتمی آخرین بار دو سال قبل از لیست موسوم به جمهور در انتخابات شورای شهر تهران، و همچنین از نامزدی همتی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد که به اعتبار کارنامه منفی ائتلاف مدعیان اصلاحات و اعتدال در دولت روحانی، با بی‌اعتنایی مردم رو به رو شد.]

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس