دیدار رئیسی با آیت‌الله نوری همدانی

بزرگان حوزه و معاریف روحانیت و مرجعیت باید به حیطه "مطالبه جدی از مسئولان اجرایی برای رفع مشکلات مردم" وارد شوند وگرنه با انتقاد لسانی در دیدارهای مختلف چیزی حل نمی‌شود. کما اینکه تاکنون نیز نشده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"دام مهاجرت" برای حرفه‌ی مرفّه پزشکی

"دام مهاجرت" برای حرفه‌ی مرفّه پزشکی/ اشک و لبخند در قانون جدید "قیمت‌گذاری بازار مسکن"

مسعود پزشکیان، نماینده مجلس و از فعالان اصلاح‌طلب اخیرا در اظهاراتی پیرامون مهاجرت برخی پزشکان به خارج از کشور گفت: با مکانیزم پرداختی که ما در مملکت درست کردیم و قوانینی که گذاشتیم طبیعتا این روند روز به روز بدتر می‌شود...حق ویزیت مطب، یک و نیم دلار است این در حالی است در خارج باید یک دلار بدهید که دستشویی بروید.

به گزارش خبرآنلاین، او می‌افزاید:‌ هر روز مکانیزم پرداخت بدتر می کنند. بیمه هم این پول را نمی دهد. از آن طرف پزشک را به روستا می فرستند که با پولی که می دهند حتی زندگی اش نمی چرخد. آن طرف مرز چهل برابر اینجا پول می دهند. این فشارها را هم ندارند، بار کاری‌شان نیز کمتر است. طبیعتا وقتی اینطوری باشد پزشکان ترجیح می دهند مهاجرت کنند نه تنها پزشکان بلکه پرستاران هم ترجیح می دهند بروند.[1]

*آقای پزشکیان اگرچه شخصیتی فرهیخته هستند، ‌ سابقه وزارت و دولتمردی دارند و نماینده مجلس نیز هستند اما متأسفانه مدتیست که "ساز عوامزدگی" می‌نوازند و حرف‌هایی دور از منطق به زبان می‌آورند.

بله! هزینه ویزیت پزشک در دیگر کشورهای دنیا هزینه‌ای بیشتر از ایران اسلامی است اما آقای پزشکیان نخواسته به مخاطبانش بگوید که پزشکان در این کشورها مالیات‌های سنگینی می‌پردازند که عملا اجازه ثروتمندی و بازی دلبخواه با درآمد را به آنها نمی‌دهد.

پزشکیان همچنین یا نمی‌داند و یا نخواسته بگوید که در بسیاری از ممالک دیگر؛ قانونی وجود دارد که بر اساس آن پزشکان در طول روز فقط تعداد معینی بیمار را ویزیت می‌کنند و بر خلاف ایران مکلف هستند که زمانی طولانی را به بیماران اختصاص دهند. فلذا حتی اگر بخواهند هم نمی‌توانند ثروت زیادی را انباشته کنند.

همین 2 گزینه کافیست که هر ذهن آگاهی بفهمد چرا نرخ ویزیت پزشکی در ایران اگرچه همچنان برای شهروندان ایرانی گران است اما به نسبت ممالک دیگر یک نرخ کاملا دلچسب و کارساز از نظر اقتصادی برای پزشکان محترم است. (این نرخ می‌تواند با تدبیر مجلس و اجرای مطلوب دولت کمتر شود)

در بحث مهاجرت برخی پزشکان و پرستاران همچنین این پیشنهاد نیز وجود دارد که مجموعه دولت و مجلس قوانینی را برای پزشکانی که قصد بازگشت به کشور و طبابت مجدد دارند را وضع کنند.

چه اینکه در یک نگاه واقعی و منطقی، زندگی اقتصادی و حرفه‌ای پزشکان در خارج از کشور هرگز در حد و اندازه رفاه و امکاناتی که در ایران برای آنها وجود دارد، نیست و آنها که لجاجتی نداشته باشند؛ پس از مشاهده واقعیت خواستار بازگشت به کشور خواهند شد.

در این باره البته باید دقت کرد که با یک موج بزرگنمایی در بحث مهاجرت نیز مواجهیم...

***

اصلی‌ترین رسالت روحانیت رسیدگی به امور مردم است

اتمام حجت آیت‌ا... نوری‌همدانی با تنزّه‌طلبی و سکولاریسم مذهبی

"دام مهاجرت" برای حرفه‌ی مرفّه پزشکی/ اشک و لبخند در قانون جدید "قیمت‌گذاری بازار مسکن"

آیت‌ا... حسین نوری‌همدانی، ‌ از مراجع عظام تقلید، اخیراً و در دیدار با مسئولان حوزه علمیه خراسان در سخنانی با اشاره به حدیث «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ.»(هر کدام از شما مسئول هستید و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌دهند بازخواست خواهید شد) گفت: این حدیث ده بار در صحیفه نور امام (ره) تکرار شده که این، بیش از پیش بر اهمیت جایگاه و مسئولیت شما می‌افزاید.

به گزارش رسا، وی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط با مردم و اهمیت رشد آگاهی های سیاسی ابراز کرد: اصل مردم هستند، حضرت امیر المومنین (ع) در نامه 53 نهج البلاغه به مالک اشتر نوشت: عموم مردم، ستون های استوار دین، و نیروهای ذخیره دفاعی می باشند. پس به آنها گرایش داشته و اشتیاق تو به آنان باشد؛ اصلی ترین رسالت حوزه ها و روحانیت رسیدگی به امور مردم است و مردم باید احساس کنند علماء در کنارشان هستند.

آیت‌ا... نوری همدانی تصریح می‌کند: ما در زمانی هستیم که دشمن با تمام توان در صحنه حاضر شده است. در این برهه حساس، باید وحدت و همفکری داشته باشیم و با ریشه شناسی مسائل و مشکلات در صدد رفع آنها برآییم. در این جنگ باید باهوش، با همت، بلند نظر و مقاوم باشیم تا دشمن را در تمامی حوزه‌ها عقب برانیم.[2]

*سخنان مدقانه این مرجع معظم تقلید؛ از مصادیق اتمام حجت با کسانی است که خود را در بحث و درس محصور کرده و از وظایف خود در قبال مردم با توجیهات مختلف طفره می‌روند.

ایران امروز با مشکلات مهمی از جمله "گرانی بیقاعده"، بد عملی منجر به ربای برخی بانک‌ها، بحران مسئله جنسی، پاسخگو نبودن برخی مسئولان در قبال وعده‌های انتخاباتی، ترویج فرایند تکفیر توسط برخی نحله‌های سیاسی و عدالتی و تسخیر برخی منابر توسط "بوزینه‌های کوفه" مواجه است.

و در این شرایط انتظار است که در صف اول این میدان، شاهد حضور علما و روحانیون باشیم.

دقت شود که مخاطب اصلی این خواسته اعاظم روحانیت، معاریف و بزرگان حوزه‌های علمیه هستند وگرنه طلّاب معزز در همه میادین حضور دارند و مردم آنها را در کنار خود حس می‌کنند. لکن اصل مسئله منوط به ورود بزرگان است و گرنه شاهد رخداد تأثیرگذاری در قضایای فوق‌الاشاره نخواهیم بود.

از باب یادکرد تأثیر می‌توان به استفتای مرحوم آیت‌ا... علوی‌گرگانی در حرمت کسب سود وام کرونا از مردم در دولت ماضی اشاره کرد که منجر به عقب‌نشینی دولت شد. [3]

و یا همینطور نامه سرگشاده‌ای که آیت‌ا... اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه اخیرا خطاب به دولت رئیسی نوشت و بحث گرانی اقساط نهضت ملی مسکن را گوشزد کرد. [4] نامه‌ای که اگرچه وقعی به آن نهاده نشد اما توانستن نشان دهد روحانیت در کنار مردم ایستاده است.

برخی محافل تحلیلی در همین راستا معتقدند که در صورت ورود مراجع و علما "در فرایندهای عقلانی قابل تعریف" به مسئله گرانی و مطالبه نظارت دولت بر قیمت‌ها می‌توان جلوی گرانی بیقاعده را گرفت و این مسئله به نام روحانیت معظم سند خواهد خورد.

***

اشک و لبخند در قانون جدید "قیمت‌گذاری بازار مسکن"

"دام مهاجرت" برای حرفه‌ی مرفّه پزشکی/ اشک و لبخند در قانون جدید "قیمت‌گذاری بازار مسکن"

محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با ایلنا درباره جزییات قانون پیشنهادی ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها گفت: یکی از موضوعات مهم در این قانون تعیین سقف قیمتی در بازار خرید و فروش مسکن و اجاره‌بها است.

وی ادامه داد: به طور قطع در شرایط عادی بازارها، قیمت‌گذاری معنا ندارد و کنترل بازار باید از طریق عرضه و تقاضا و افزایش تولید انجام شود اما از آنجایی که در بخش تولید در چند سال گذشته با عقب‌ماندگی و انباشت تقاضا مواجه هستیم و در حال حاضر در بازار مسکن 5 میلیون واحد مسکونی کسری داریم از اینرو ناچاریم که در بازار مسکن به سمت قیمت گذاری دولتی برویم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هم در بخش اجاره‌بها و هم در بخش اجاره، دولت قیمت گذاری می‌کند، گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی و شرکت‌های دانش‌بنیان، متخصصان وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها؛ قیمت‌ها در مسکن را کنترل و ساماندهی کنیم و قیمت‌ها به صورت منطقه‌ای تعیین خواهد شد.

رضایی درباره ساز و کار قیمت‌های دولتی در بازار مسکن و اینکه چه کسی این قیمت‌ها را تایید خواهد کرد و کشف قیمت در هر منطقه چگونه خواهد بود، ‌افزود: کشف قیمت بر اساس قیمت سازه و مصالح به کار گرفته شده، دسترسی به خیابان، ارزش زمین و... انجام و قیمت پایه در آن منطقه تعیین و اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که در تجربه تعیین قیمت 20 درصدی برای اجاره‌بها دیدیم که این الزام هم به اجرا نرسید، چه تضمینی وجود دارد که قیمت‌گذاری دولتی در بخش خرید و فروش مسکن رعایت شود، بیان داشت: باید تاکید کنم که آن موضوع تعیین 20 درصدی سقف اجاره‌بها قانون نبود و مصوبه سران بود و برای قضات تکلیفی برای اجرا و ضمانت اجرایی نداشت. اما ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها به قانون تبدیل می‌شود و تمام نهادها مکلف به اجرای آن هستند.

وی ادامه داد: اما قیمت‌گذاری از سوی ستادی انجام می‌شود که مستقیما زیر نظر وزارت راه و شهرسازی است و سامانه هوشمند در این باره طراحی می‌شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: قرار نیست قیمت دقیق و مقطوع برای هر واحد مسکونی مشخص شود بلکه قرار بر این است که برای هر منطقه و محدوده‌ای قیمت حدودی تعیین شود و تمام مشاوران املاک مکلف به اجراو رعایت این قانون خواهند بود و استنکاف از قانون جرم محسوب می‌شود.[5]

*ما بعنوان مدافعان تعیین سقف قیمت در یک بازار بلبشو و یک گرانی بیقاعده که هیچ نظارت خاصی هم بر آن صورت نمی‌گیرد از این طرح مجلس استقبال می‌کنیم و نکوهش این مصوبه عقلانی از سوی هر کسی را هم اثباتا مزید علت گرانی می‌دانیم. (زیرا در یک گرانی بیقاعده که از هیچ قاعده‌ای پیروی نمی‌کند؛ ژست مخالفت با قیمت‌گذاری به معنی خدمت به سودپرستان برای بالا بردن بیقاعده قیمت‌هاست)

همچنین قابل بیان است که این مصوبه در صورت اجرائیات درست و دقیق می‌تواند به یکی از تأثیرگذارترین مصوبات مجلس انقلابی یازدهم نیز تبدیل شود.

در عین حال اما به مصداق "که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها" باید اشاره کرد که مشکلات بزرگی بر سر راه این خواست عقلانی مجلس یازدهم برای مردم وجود دارد.

قضیه به جایی بازمی‌گردد که ما با برداشت آقای رضایی از علت اجرا نشدن مصوبه سران قوا برای تعیین سقف 20 درصدی اجاره‌بها مخالفیم و علت شکست آن مصوبه را نبود ضمانت اجرا نمی‌دانیم!

چه اینکه اتفاقا مصوبات جلسه سران قوا برای همه دستگاه‌ها لازم‌الاجراست و دولت هم مکلف به اجرای آنهاست.

اتفاقی که در این میان رخ داد و باید صراحتا به آن اشاره کرد؛ اجرای ضعیف و یا حتی اجرا نشدن این مصوبه از سوی نهاد اجرایی بود.

همان علتی که در قضایای دیگری مثل اجرای ناقص قانون کالابرگ مجلس، ماجرای خودروهای وارداتی کارکرده و... نیز شاهد آن بودیم و دیدیم که چطور این "اجرائیات ناقص" عملا موجب ناکارآمدی مصوبات خوب مجلس نیز شد.

این بلیّه البته در مصوبه اخیر مجلس پیرامون مسکن هم وجود دارد و اگر مجلس بخواهد همچنان بر منوال سکوت و تعارف و عدم اشاره به علت اصلی، راه بسپرد؛ بسا که مصوبه خوب مسکنی اخیر نیز به سرنوشت سایر مصوبات خوب مجلس یازدهم به ناکارآمدی در اجرا مبتلی شود.

مجلس یازدهم باید بداند که زیر درخت انار نمی‌توان دنبال سیب گشت و مصوبات خوبی که نمایندگان محترم انتظار دارند مردم اثرات آنها را خیلی سریع لمس کنند در مقابل یک دیوار بلند ناکارآمدی و بلا اجرا ماندن مانده‌اند.

این دیوار را باید خراب کرد و درباره آن با مردم حرف زد.

***

1_ khabaronline.ir/xkxmk

2_ rasanews.ir/0037Vw

3_ https://www.tabnak.ir/0044uU

4_ khabaronline.ir/xk5dz

5_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1408279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    6 2
    مسعود پزشکیان تو چرا نرفتی پیش بقیه پزشکهای وطن فروش تادیر نشده تو هم برو خخخخخ
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    4 11
    خسارتی که در دولت رئیسی داره به کشور وارد میشود دهشتناک است البته شاید دولت رئیسی چهل درصد مقصر باشه
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    5 0
    سلام من در عجبم مشرق شماها که از همه چی خبر دارین سکوت پیشه می کنین واقعن طرف مردمی و مملکت تون رو دوست داری هموطن عمل کنین راست راسته هیچکدوم از پزشکان ایرانی مسئولیت درمان خود را نمی پذیرن و کسی هم یقه اشونو نمیگیره من خیلی شنیدم که طرف یه مشکلی داشته چهار پنج تا دکتر عوض می کنه بدون اینکه بگه دارو درمان دادی شاید وضعیت رو بدتر هم کرده ....
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 8
    جمع کنید بابا فقط ور میزنید
  • بازنشسته IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    4 8
    اینقدر بحث را سیاسی نکنید . واقعیت این است که تمام پزشکان و پرستاران دارند مهاجرت می کنند . چند سال دیگر عواقب شدید و وخیم موضوع مشخص می شود . هنوز کارانه و اضافه کاری و سختی شغل پرستاران سختکوش و زحمتکش و فداکار را نداده اند .
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      0 1
      زودتر زحمت کم کنید
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    2 0
    واگذاری زمین برای ساخت و ساز و خانه های ارزان باید در مناطقی باشند که مشکل منابع آب و هوا و امکاناتی مانند برق و گاز و ... را نداشته باشند اضافه کردن یک خانه هم به شهرهایی مانند تهران که مشکل بزرگ تامین آب و برق و گاز و .... دارند اشتباهی بزرگ است امکانات دولتی و اشتغال و صنایع و سرمایه گذاری باید از شهرهای بزرگ منتقل شوند کاهش جمعیت این شهرها برابر با کاهش قیمت خواهد بود
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    5 1
    آقای پزشکیان حقتون همون یک دلار دستشویی هست امثال شما کاری کردید که حقوق عمه مردم نابود بشه یک مهندس، یک کارگر، یا حتی یک منشی مطب خارج از کشور چن حقوق میگیره؟؟؟
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    7 1
    در هیچ نقطه دنیا جامعه پزشکی به اندازه ایران درآمد نداره تازه اونا مالیات میدن اینا بعضا ماهی چند میلیارد دارن اما یکریال هم مالیات نمیدن . بعد آقای پزشکیان در منتهای بی انصافی با وارونه جلوه دادن این مطلب میخواد بگه دکترهای ما درآمدشون کمه که مهاجرت میکنن !! باید ویزیت بشه 4 میلیون تا دیگه نرن !! ای بی همه چیز
  • محمود IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    6 0
    آقای پزشکیان اونور آب علاوه بر مالیات 35 درصد هر پزشک روزی 3 تا مریض بیشتر ویزیت نمیکنه اونم نه هر روز اینجا هر شیفت درمانکاه پزشک عمومی بین 80 تا 150 نفر رو ویزیت میکنه بعد تازه میره مطب خودش یا ویزیتهای خصوصی
  • اکبر IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    4 7
    فردیکه در مقابل حرفهای دکتر پزشکیان نظر داده نمیدونه یا خودشو به اون راه زده ایا تمام پزشکان یکسان هستند؟تنها شاید بیست در صد پزشکان وضعشون خوبه بقیه به اندازه یک دستفروش هم درامد ندارند ایا باید این 80% بخاطر ان 20%تاوان پس بدن؟نظرات منطقی وکارشناسانه بدهید تمام رسانه ها کارشون شده مردم را نسبت به پزشکان بدبین کردن
  • ساسان IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 5
    به نظرم باید انصاف داشته باشید مگه همه پزشک ها درامد خیلی بالایی دارند که تیتر زدی "دام مهاجرت" برای حرفه‌ی مرفّه پزشکی من رزیدنت جراحی هستم در ۴۸ ساعت کمتر از ۷ ساعت خواب دارم حالا استرس و بقیه فشار هایی که تو این دوره به ما وارد میشه رو بذاریم کنار ماهانه ۸ میلیون برای ۵۰۰ ساعت کار هر وقت کسی که این مطلب رو کار کرده اومد یک هفته توانست این شرایط رو تحمل کنه بعد دم از ویزیت بالای پزشکان بزنه الان میان میگن ما هم درس خوندیم پزشکی فقط درس نیست کار مدام استرس ناشی از حفظ جان بیمار و غیره هم دخیل هست
    • ادرین DE ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      1 0
      عجب. عجب!!! ماهانه هشت ملیون برای ۵۰۰ ساعت کار!!! عجب.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      1 0
      چیزهای عجیب!!! به نظرم برو اسنپ کارکن، بیشتر در میاری
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    5 0
    آقاجان این دام سالهاست پهن است پدر ومادرها مرتب از فرزندانشان نمره ریاضی وفیزیک پرسیدند اما یک بار نخواستند بدانند چرا فرزندشان نماز نمی خواند اینها هرجا مواجبشان چرب باشد جانفشانی می کنند اما به لطف خدا این مملکت را معدل چهاردهی ها پیش بردند وخواهند برد نخبه ما اینها هستند نه آنکه دل به اجر بیگانه می بندد البته ارج می نهیم افراد مثتثنی از اینها را.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    2 4
    افراد فنی که خارج شوند ایا افراد خنگ و خرفت بمانند و فقط گریه کنند و صبح تا شب بزنند در سرشان و دشمن دشمن بگویند و یارانه بگیرند خوب است؟
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    12 7
    آقای پزشکیان اگر درآمد پزشکان در خارج کشور بیشتر از ایران بود قطعا اول کسی که به خارج مهاجرت می کرد خود شما بودی
    • GB ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      8 3
      آخه درامد وطن فروشی در خارج خیلی کمتر از ایرانه
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      3 6
      ی عده چقدر کودن هستند به هر کی انتقاد کنه می گن وطن فروش ضد دین ضد انقلاب این احمق ها بیشترین اسیب را به دین و انقلاب میزنند
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      4 0
      یک پزشک ایرانی برای طبابت در خارج باید امتحانات سخت و بسیاری را با موفقیت پشت سر بگذارد. به همین خاطر خیلی از پزشکان از خارج رفتن منصرف میشوند. اقای پزشکیان کل واقعیت را بگو.
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      5 0
      اقای پزشکیان درامد مهندسان در خارج چقدر هست؟ درامد روانشناسی در خارج چقدر هست؟ درامد کارگر معمولی در خارج چقدر هست؟ اتفاقا در ایدان پزشکان بسیار بیشتر از دیگران دستمزد نمیگیرند؟ چرا به فکر بقیه مردم نیستید؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      0 8
      آقای پزشکیان مفسر نهج البلاغه پزشک بااخلاق و باوجدان است که قطعا از بهتان زننده هایی مثل شما مسلمان تر است. هرکس تحمل ایشان را ندارد می‌تواند جمع کند و ازین مملکت برود
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      4 0
      اقای پزشکیان بقیه حرفه ها در خارج چقدر درامد دلرتد؟ خودتان را به خواب زره اید؟
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      5 0
      بر عکس نواحی دور از مرکز در مراکز تعداد پزشکان بسیار بالاست بزار برن مراکز از این مدل پزشکان پول پرست خالی بشه
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    7 4
    ایران دستشویی رایگان است ولی خارج 50000 تومان باید برای دستشویی داد
  • خلیل IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    5 1
    جناب مشرق عکس پزشکیان خائن را زدید حال آدم بهم میخوره این مزدوز اسرائیلی کی شرش کم میشه
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    5 1
    یکی نیست به این مردک اصلاح لجن بگه مگر درآمد مردم ما به دلاره که هزینه ای رو باید به دلار آزاد و مطابق اروپا و آمریکا بدن ؟
  • BE ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    6 0
    پزشکیان جون حقوق کارگر هارو هم به دلار کن
  • بیژن US ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 3
    سلام‌خوب‌بالاخره‌اینطور‌که‌آقای‌پزشکیان و‌برخی‌دیگر‌گفته‌ومیگویند‌مهاجرت‌بیرویه پزشکان‌وپرستاران‌واقعیت‌دارد‌یانه‌‌‌.نظرت آمار‌واقعی‌دست‌دولت‌است‌خیلی‌از مناطق‌پزشک‌کم‌دارد
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 3
    به نام حضرت دوست واقعیت این است که باید در اظهار نظر رعایت انصاف و عدالت رو کرد. البته که شرایط معیشتی برای تمامی اقشار جامعه نامناسب است که پزشکان نیز از این جمله اند ولی متاسفانه نکته مغفول در این مورد عدم انجام تعهدات و یا ناکافی بودن اقدامات دولت برای پزشکان است. رشته پزشکی رشته ای با طول تحصیل بسیار زیاد است. فکر کنم نزدیک به 15 سال برای پزشک متخصص که متاسفانه دولت در تمامی این دوران بیشترین بهره کشی غیر منصفانه رو از پزشکان می کند و حق الزحمه ای ناچیز پرداخت می کند. از علل مهم متاسفانه خودکشی پزشکان شیفت های سرسام آور و پرداخت ناچیز آن است. خوب دولت این افراد رو که از بهترین رتبه های کنکور هستند رو به این شکل مورد بهره کشی قرار می دهد و منجر به زمینه چینی برای اتفاقات بعدی خواهد بود. رفتارهای قبلی در بسیاری از رشته ها تاثیرات اساسی بر انتخابات فرد خواهد داشت. شرایط اقتصادی که بماند.
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      0 0
      پزشک سرمایه دار مطب میزنه جای خوب بسیاری از بیمارستانها پزشکان برا پیمانکار کار میکنند تا خود دولت
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      1 1
      حضرت دوست خیلی یاوه بافتی یه کارگر که روزی سیصد تومن می گیره وماهانه پنج میلیون اجاره میده با یه پزشک غیر جراح که روزی سی میلیون تومن پول از دست مردم می گیره اینا یکی اند عقل نادری یا خودت هم پزشکی؟
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    2 0
    رسانه ها با برنامه ریزی در جهت تخریب جامعه پزشکی گام بر میدارن. مردم نباید فریب بخورن کسی در خانواد پزشک داشته باشه متوجه میشه این حرفها نه تنها از اساس دروغه بلکه بر عکس هم هست.
  • محمد FR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    5 1
    حیف شدماندی ایران پزشکیان جان.چرارفتی مجلس؟
  • هادی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    11 0
    آقای پزشکیان من تاسف میخورم که نماینده ای مثل شما داریم تو تبریز شما ها کی از قدرتتون استفاده کردین به جای اراجیف بافی به داد مردم مستضعف برسید مگر قشر گارگری وکارمندی یا سایر اقشار میتونن با این درآمد شب رو صبح کنن که کاسه داغ تر ازآش شدین دکتری که ماهیانه بالای حداقل ۵۰ میلیون تومان وحداکثر ۱۵۰ میلیون به بالا درآمدشه مردم رو به مسخره گرفتی درست میگی امثال شما ها کارتون چیه تو اون مجلس ای کاش از اون رضاخان ها تو سردخانه نگه میداشتیم الان موقش بود
  • CA ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    11 0
    به پزشکان ایران توصیه میکنم دور کانادا را خط قرمز بکشید، ظاهرش جهان اول و باطنش جهان سوم و پایین تر است ، اگر اینجا بیایید راننده تاکسی یا کارگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواهید بود نه بیشتر ، اگر دوسال تشریف ببرید دانشگاه بعدش میتونید فامیلی دکتر بشید نه بیشتر ، بنابراین بهتره کشورهای دیگر را تحقیق کنید شاید ترجیح دهید ایران بمانید.
  • ادرین DE ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    12 1
    درامد پزشک در ایران چهل تا هفتاد برابر کارگر است. در المان درامد یک پزشک سه برابر و در بهترین حالت برای تعداد بسیار معدودی از فوق تخصصها چهار برابر یک کارمند است. هر ویزیت بیمار بیست دقیقه تا سی دقیقه بسته به عمومی بودن یا تخصصی بودن پزشک باید طول بکشد. یعنی پزشک عمومی در ساعت فقط سه بیمار میتواند نسخه کند!! ان هم صد درصد ویزیت بر عهده بیمه هست! که چهل درصد ان هم مالیات!! اکثر اوقات هم پزشکها چرت میزنن چون بیمار نیست!! بهشت پزشکان در ایران است.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    5 0
    حذف قبول شدگان آزمون استخدامی دولتی با مدارک بالاتر غیرقانونی و بی عقلی است ، هرکسی بتواند ملاک شایستگی آزمون ها را بدست آورد باید بتواند استخدام شود گناه نکرده درس خونده و علمش بیشتر است. وقتی مدارک تحصیلی را در کاریابی آزاد می کنید هرکسی با هر مدرکی که بخواهد می تواند استخدام بشود. اگر می خواهید ارشد با مدرک لیسانس برای استخدام اقدام نکند شغل برایش تامین کنید. ظلم نکنید
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 4
    با سلام عامل گرانی مسکن 1- اول شهرداری است 1-1 حدود 65 درصد زمین خام را سهم خدمات می گیرد 1-1 پروانه 15 درصد 1-2 بیمه اجتماعی 3--1تخلفات و رشوه برای گرفتن مجوز 2-دوم دولت ونهادهای دولتی است 2-1 فولاد ومیلگرد دلالها گران می کنند وعامل گرانی هیات مدیره وفساد هیات مدیره است 2-2 گرانی مصالح 2-3 گرانی دستمزد 2-4 عقب مانده گی مهندسین ازتکنولوزی روز جهان 40 سال عقب هستند برخلاف پزشکان که به روز هستند 2-5 گران بودن زمین 3- تورم و بی ارزش شدن پول وکاهش قدرت خرید 4- عدم استفاده ازبافت فرسوده 5-عدم طراحی بهینه طرح های تفصیلی 6- فساد سیستماتیک در سازمانهای دولتی و دادگاهها
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 0
    پولدار ها نباید مهاجرت کنند... مهاجرت مال فقیر و فقراست
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 1
    نخبه ها میرن پخمه ها می مانند!
  • محمد IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 0
    باسلام علت گرانی مسکن در یک حلقه مفقوده گم شده است. من به دلیل ادامه تحصیل ناگزیر از قم به تهران آمدم. مجبور شدم منزل قم را با قیمت پایین اجاره دهم ولی در تهران چند برابر اجاره کنم.اگر ساز و کاری بود که برای ادامه تحصیل به دام اجاره گرانتر نیفتم تعادل قیمت مسکن در تهران برهم نمی خورد . شخصی که خانه قم را از من اجاره کرد خودش منزل گرانقیمتی داشت فروخت تا پولش را سرمای گذاری کند و کارگاه تراشکاری تاسیس نماید و با اجاره خیلی پایین خانه من را اجاره کند .چگونه می توان این معمارا حل کرد .نمایندگان مجلس این کاره نیستند.
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    1 1
    اقای دکتر قیمت نسخه پیچی شما برای دشمن کهشعله مهسا امینی را بادروغ ومتهم کردن نظام پیچیدی چقدر گرفتی شغل تو که باپزشکان متفاوت است وویزیت نسخه سیاسی شما قیمتش نجومی است متاسفانه مثل پزشکان خارج کهپنجاه درصد درامد رافقط مالیات پرداخت میکنند نمی دهی ایا میتوانی انجا همدر تلویزیون امده ونیروی انتظامی راقاتل واشوب رااستارت بزنی
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    جناب پزشکیان خیلی مارمولکی. الان این اظهار نظرت بخاطر فرار کردن از موضع گیری علیه اسرائیله تا با این جنجال مردم ازت نپرسن تو که برای مهسا خودکشی می کردی چرا الان لالمونی گرفتی و دم از مسلمانی نمی زنی. به قول خود ما آذری ها: داااااش باشووا (خاک بر سرت)
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    جناب پزشکیان منت بر سر ما بگذارید و خود شما اول از ایران بروید خواهش می کنم اجازه دهید ما با طبابت سنتی زندگی مان را بکنیم. هرکاری می کنم نامی جز قصابان دکتر و دکتران قصاب برای شما بی رحم ها به ذهن خطور نمی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس