جروزالم پست: ایران نیروی دریایی خود را با موشک کروز «ابومهدی« تقویت می‌کند

روزنامه صهیونیستی در گزارشی، به بیان ویژگی‌های موشک کروز «ابومهدی» که امروز طی مراسمی به نیروهای دریایی ارتش و سپاه ملحق شد و تاثیر آن را بر دفاع دریایی ایران پرداخت.

به گزارش مشرق، موشک کروز «ابومهدی» صبح امروز در مراسمی با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع، دریادار حمزه‌علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه به نیروهای دریایی ارتش و سپاه الحاق شد؛ موشکی که بیش از یک هزار کیلومتر برد دارد و می‌تواند هر هدفی را منهدم کند. )

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی تحت عنوان «ایران نیروی دریایی خود را با موشک کروز جدید ابومهدی تقویت می‌کند»، به انعکاس این رویداد و ویژگی‌های موشک جدید پرداخت.

در مقدمه این گزارش آمده است: نیروی دریایی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر دو موشک کروزی را دریافت کردند که قرار است توانایی آن‌ها برای حمله به کشتی‌ها در منطقه را افزایش دهد. این موشک ابومهدی نام دارد و گفته می‌شود موشک کروز دریایی با دقت بالاست.

رسانه صهیونیستی به نقل از رسانه‌های ایران افزود برد این موشک کروز هزار کیلومتر است و رونمایی از آن در میانه افزایش تنش‌های دریایی و در حالی انجام شده که آمریکا هواپیماها و کشتی‌های جنگی بیشتری به خلیج فارس فرستاده است.

جروزالم پست در بیان ویژگی‌های این موشک به ساخت بومی آن اشاره کرده و افزوده «ادعا شده این موشک می‌تواند دفاع دریایی ایران را گسترش دهد و منطقه‌ای که ایران تهدید می‌کند و همچنین برد عملیاتی آن را افزایش دهد».

این گزارش به نقل از رسانه‌های ایرانی می‌افزاید: این موشک می‌تواند علیه کشتی‌هایی مثل ناوشکن و ناوچه مورد استفاده قرار بگیرد. ایران گفته موشک جدید ابومهدی در مقایسه با نسخه‌های قبلی بهبود یافته و هوش مصنوعی دارد که می‌تواند به هدایت مسیر آن کمک کند. می‌تواند از موانع طبیعی و مصنوعی و همچنین سامانه‌های راداری و دفاعی دشمن عبور کند.

در بخشی از این گزارش ادعا شده از آنجا که موشک‌های از این دست ایران هرگز در نبرد آزمایش نشده، نحوه عملکرد آن‌ها مشخص نیست.

در ادامه این گزارش درباره ویژگی‌های موشک جدید گفته شده که این موشک می‌تواند به سرعت برای پرتاب آماده شود و همچنین می‌تواند با سایر موشک‌ها برای شلیک همزمان به یک هدف استفاده شود.

در بخش پایانی این گزارش آمده «رسانه‌های ایران همچنین خاطرنشان کردند که ایران اخیراً موشک بالستیک خیبر با برد دو هزار کیلومتر حامل کلاهک به وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم را رونمایی کرد. ایران مدعی است موشک مافوق صوت جدیدش می‌تواند به سراسر منطقه برسد و اسرائیل و اروپا را تهدید کند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    15 7
    گربه دزد با دیدن چوب صاحبخانه حساب کار دستش آمده است!
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    8 13
    شالی یه بار رونمایی می کنن و تحویلش می دن
  • ایرانی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    15 4
    خوشم می اید که طرف حساب موشکهایمان سریع خودش را خیس میکند وجیغ میکشد. رونمایی موشک برای این بدبختهای سگیونیست سوزش بیشتری دارد تا خبر منتشر شد پماد لازم شدند
  • DE ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    9 18
    یه حلبی دیگه
    • رحیم IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      10 5
      فعلا که با یه پهباد کل ناتو به دردسر افتادن
    • ایرانی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      7 1
      با همین حلبی خَرهایی مثل تو و اربابت رو داغ میکنیم تا صدای عَر زدن هاتون عبرت تاریخ بشه.
    • US ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      5 1
      بخوره بهت دردت میاد
    • FI ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      4 1
      حلبی اون کشوریه که ازش این پیام را نوشتی
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    5 10
    این موشک ها موقع جنگ خودشو نشون میده همه ماکته
    • رضا IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      3 7
      خاک بر سر ذلیلت کنم خود تحقیر آمریکا و اسراییل تو خودشون خراب کردن چون سازمان ها اطلاعاتی شوند بخوبی موضوع رو رصد کردن حالا تو خود تحقیر بشین بلغور کن بی سواد
  • علی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    8 7
    ایران یه سیاستی برداشته که همیشه دنبال موشک است و با کل دنیا سر جنگ و دعوا دارد و مردمانش هم زیر بار فشار اقتصادی کمرشون خم شده
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      3 6
      ایران با کل دنیا سر جنگ و دعوا دارد// هههه.چار نعل خودتو رسوندی ها. ما رفتیم بغل گوش آمریکا شونصدتا پایگاه زدیم و تو امارات 60 هزار سرباز و تو عربستان 70 هزار سرباز مستقر کردیم؟ ایران روی ژاپن بمب اتم انداخت؟ ایران به عراق و افغانستان و لیبی حمله کرد؟ یه MRI از سرت بگیر ببین توش مخه یا پهن؟ چرا هرچی مزدور بیشرف ماهواره تو حلق تون فرو میکنه باور میکنین؟ مگه چشم ندارین؟ مگه مخ ندارین؟
  • جواد IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    8 4
    کاش دولت و اقتصاد دان های کشور از صنایع نظامی یاد بگیرند و کاری کنند که ما مردم هم به آنها افتخار کنیم.
  • ساس IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 3
    نفوذ در لایه های مذهبی و خانواده های افسران یگانهای موشکی در دستور کار قرار دارد تا ضربات خودی بتواند هیمنه این نیرو را بشکند
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    4 5
    به نظ میرسد ایران تواناییها وقابلیتهای مخفی دارد که با توجه به تهدیدها وشرایط جدید رونمایی میشوند
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 0
    زنده باد ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس