کد خبر 1486333
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
تشدید اختلافات نتانیاهو و بن گویر/ وزیر تندرو پاسخ تماس اعضای لیکود را نداند

حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه در بیانیه‌ای به شدت از ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد که به دلیل شکل گیری اختلاف میان «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی کابینه رژیم اسرائیل و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به دلیل پاسخ ضعیف به حملات مقاومت فلسطین از صبح امروز برخی از اعضای حزب لیکود به بن گویر تماس گرفته‌اند اما وی به تماس‌های آنها بی توجه بوده و به آنها پاسخ نداده است.

ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات موشکی اخیر مقاومت فلسطین و پاسخ به این حملات اعتراض دو حزب تندروی «صهیونیسم دینی» به رهبری «بزالل اسموتریچ» و حزب «عوتسما یهودیت» به رهبری «ایتامار بن گویر» به عنوان دو هم‌پیمان اصلی «بنیامین نتانیاهو» را به همراه داشته است.

برپایه این گزارش، «تزیوی سوکوت» یکی از اعضای کنست (پارلمان) از حزب صهیونیسم دینی در واکنش گفت: آنچه ما شبانه علیه غزه انجام دادیم با موضع ما فاصله زیادی دارد.

وی افزود: می‌خواهم ساختمان‌های ویران شده و ترورهای زیادی را ببینم.

سوکوت ادامه داد: باید پیامی روشن به حماس می‌فرستادیم، چیزی نامتناسب که آنها انتظارش را نداشتند، چرا که حماس بر غزه مسلط است.

در همین راستا، حزب «عوتسما یهودیت» (قدرت یهودی) به ریاست بن گویر نیز اعلام کرد که به دلیل واکنش ضعیف کابینه علیه حملات غزه در روند رای گیری در کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) شرکت نخواهد کرد.

این حزب در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما در حال بررسی اقدامات بیشتر هستیم.

این اعتراض‌ها منجر به شکل‌گیری اختلاف میان نتانیاهو و بن ‌گویر شد و به دنبال مخالفت وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و اعضای حزب او با مشارکت در جلسه کنست در اعتراض به ناتوانی کابینه و ارتش این رژیم در پاسخگویی به حملات موشکی مقاومت فلسطین از نوار غزه، حزب لیکود و «عوتسما یهودیت» یکدیگر را تهدید به قطع همکاری در کابینه ائتلافی کردند.

حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه در بیانیه‌ای به شدت از ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم انتقاد کرد.

در بیانیه لیکود آمده است: نخست وزیر، وزیر جنگ و نیروهای امنیتی کسانی هستند که رویدادهای امنیتی حساس و پیچیده‌ای را که اسرائیل با آن مواجه است، مدیریت می‌کنند.

لیکود تاکید کرد: نخست وزیر کسی است که تصمیم می‌گیرد که چه کسی در رایزنی‌های امنیتی شرکت کند و اگر این برای بن گویر قابل قبول نیست، دیگر نیازی به ماندنش در کابینه نیست.

این بیانیه لیکود واکنش بن گویر را به همراه داشته است.

بن گویر در پاسخ به حزب لیکود و در پیامی به نتانیاهو گفت: «اگر ما را در کابینه نمی‌خواهید، از این تصمیم استقبال می‌کنیم، چرا که این یک کابینه کاملاً راست‌گرا نیست».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس