کد خبر 1487513
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
روابط میان نتانیاهو و بن‌گویر قطع شد/ دو شرط وزیر برای نخست‌وزیر!

منابع عبری از تشدید تنش‌ها میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر امنیت داخلی کابینه‌اش خبر می‌دهند، امری که نگاه‌ها را به سوی شکننده شدن اتئلاف نتانیاهو معطوف داشته است.

به گزارش مشرق، مسئولان ائتلاف حاکمیتی در اراضی اشغالی اعلام کردند که تماس‌ها میان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه، در پی تشدید تنش‌ها و اختلافات میان این دو، به طور کامل متوقف شده است.

بنابر اعلام این منابع نزدیک به کابینه رژیم صهیونیستی، هنوز مشخص نیست که اختلافات و قطع روابط میان نتانیاهو و بن‌گویر به کجا ختم می‌‎‌شود اما مقامات صهیونیست امیدوارند که این تنش‌ها تا پیش از جلسه آتی کنست در روز چهارشنبه هفته جاری به پایان برسد.

به نوشته معاریو، بن‌گویر در راستای پایان تنش‌های درون کابینه دو شرط را برای نتانیاهو تعیین کرده است. شرط نخست وی صدور مجوز اجرای عملیات امنیتی در کرانه‌باختری و شرط دومش نیز رفع تعلیق قانون اصلاحات قضایی است. قانونی که نتانیاهو اخیرا در پی تشدید تنش‌ها و بالا گرفتن اعتراضات در جامعه صهیونیستی، آن را به حالت تعلیق درآورده بود.

شبکه صهیونیستی کان نیز گزارش داده که بن‌گویر خواستار بازگشت خود به گفتگوها درباره مسائل امنیتی و موضوع اعمال شرایط سختگیرانه‎‌تر برای بازداشت فلسطینیان شده است، گفتگوهایی که نتانیاهو اخیرا بن‌گویر را از آن کنار گذاشته بود.

بن‌گویر اخیرا اعلام کرده بود که در پی پاسخ ضعیف نتانیاهو به پرتاب موشک‌ از غزه، مشارکت در جلسات کابینه را به حالت تعلیق درآورده است. حزب لیکود نیز که ریاست آن برعهده نتانیاهو است، در پاسخ به این مواضع، تاکید کرد که بن‌گویر اگر با نحوه اداره امور از سوی نتانیاهو مخالفت دارد، می‌تواند کابینه را ترک کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس