بن گویر فاش کرد: هواپیماهای اسرائیل زمین‌های خالی را در غزه بمباران کردند

وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با انتقاد از ضعیف ارتش این رژیم فاش کرد که هواپیماهای اسرائیلی امروز زمین‌های خالی را در غزه هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری "سما"، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حملات صبح امروز هواپیماها و واحدهای توپخانه ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه را "ضعیف" توصیف کرد و گفت: در پی حوادث شب گذشته، من در کابینه امنیتی تاکید کردم که ارتش باید قاطعانه به شلیک موشک از نوار غزه پاسخ دهد.

او افزود: پاسخ به شلیک موشک از سوی حماس، باید فراتر از بمباران تپه های شنی و مناطق خالی از سکنه در نوار غزه باشد.

این وزیر افراطی در صفحه توییتر خود نوشت: وقت آن است که در غزه به حملات شدید بپردازیم. عقب نشینی از معادله ای که مستلزم پاسخ جدی به هر شلیک موشکی است، ممنوع است.

بزالل اسموتریچ، وزیر تندروی دارایی رژیم صهیونیستی به طور ضمنی از ضعف و عملکرد نیروهای امنیتی این رژیم سخن گفت و خواهان آغاز عملیات نظامی در شمال کرانه باختری از نابلس و جنین گرفته تا حملات شدید به نوار غزه شد.

در همین حال، سران اپوزیسیون در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نیز از ضعف عملکرد کابینه این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو در برابر حملات مداوم ضد صهیونیستی مقاومت در کرانه باختری و قدس ابراز نارضایتی کردند و خواستار تشکیل یک جلسه با حضور وزاری سیاسی و امنیتی این رژیم شدند و از عدم تشکیل جلسه کابینه از اواسط فوریه به این سو انتقاد کردند.

یائیر لاپید رهبر اصلی اپوزیسیون رژیم صهیونیستی درهمین باره گفت: "هیچ تصمیم درستی درباره امنیت اسرائیل از کابینه ای که افراط گرایان غیرمسئول در آن حضور دارند، بیرون نخواهد آمد."

بنی گانتز رئیس وزیر جنگ سابق و یکی دیگر از رهبران اصلی اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز به وضعیت ناگوار امنیتی شهرک نشینان صهیونیست در مرز سرزمین های اشغالی با نوار غزه در مقابل توان بالای مقاومت اشاره کرد و گفت: روز سختی در این منطقه داریم و من از ساکنان مرز غزه (شهرک نشینان صهیونیست) حمایت می کنم و مطمئن هستم که ارتش اسرائیل با قدرت و قاطعیت و حملات شدید به گروههای (به زعم او) تروریستی، آرامش را به این منطقه باز خواهد گرداند.

درحالی که هرزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم شب بسیار پرتنشی را گذراند و تل آویو پاسخ قاطعی به موشک‌های شلیک شده از غزه داده است، بن گویر فاش کرد که حملات هوایی به مناطق خالی صورت گرفته است.

گروههای مقاومت فلسطین در نوار غزه بامداد و صبح امروز دستکم در سه نوبت شهرک های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه از جمله شهرک «سدیروت» را با موشک هدف قرار دادند. این حملات موشکی در پاسخ به یورش شب گذشته نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و ضرب و شتم نمازگزاران و اعتکاف کنندگان صورت گرفت. در این یورش ۱۰۰ نمازگزار فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شدند.

در سایه تداوم حملات ضد صهیونیستی مبارزان فلسطینی بویژه در کرانه باختری و شهر قدس، سرزمین های اشغالی در هفته های اخیر عرصه تظاهرات مخالفانِ تصمیمات کابینه بنیامین نتانیاهو بویژه لایحه تغییرات در دستگاه قضایی بوده است. مخالفان این تغییرات را «کودتا» علیه دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی می دانند. شدت اعتراضات بیش از پیش شکاف و چند دستگی در بین صهیونیستها را نمایان کرده است.

این شکاف باعث بروز نافرمانی در درون نیروهای مختلف ارتش رژیم صهیونیستی از جمله نیروهای ذخیره شده است. نتانیاهو زیر فشارهای داخلی و خارجی در نهایت مجبور شده است تا فرایند تصویب این تغییرات قضایی را در کِنِست (پارلمان) را به تعویق بیاندازد تا شاید سران صهیونیست بتوانند راهکاری برای آن پیدا کنند. مخالفان نتانیاهو یکی از اهداف او برای تصویب این لایحه را فرار از محاکمه می دانند زیرا او در سه پرونده رشوه خواری و کلاهبرداری درحال محاکمه است.

گسست داخلی در رژیم صهیونیستی در سال های اخیر نه تنها موجب بحران سیاسی در این رژیم شده بلکه به افزایش درگیری بین طیف های مختلف صهیونیست ها از جمله چپ ها با راست ها و ارتدوکس ها با سکولارها منجر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس