کد خبر 1486716
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
اسرائیل

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به دلیل آنکه خواسته های افراطی وی محقق نشده است، با نتانیاهو دچار مشکل و اختلاف شده است.

سرویس جهان مشرق - ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی، علاوه بر درگیری با جریان اپوزوسیون به رهبری بن گویر و بنی گانتس، دچار درگیری داخلی شده است. ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از محورهای اصلی این درگیری داخلی است.

تنش بین بنیامین نتانیاهو و ایتامار بن گویر فروکش نکرده و کماکان ادامه دارد. این دو در دو روز گذشته هیچ صحبتی با یکدیگر نکرده اند و بن گویر نیز با مسئولان و اشخاصی که نزد وی اعزام می شوند، همکاری نمی کند. حزب ایتمار بن گویر، قدرت یهود، در حال حاضر دست به تحریم رای گیری ها در داخل کنست زده است و اعضای آن در راگیری ها شرکت نمیکنند.

انتظار نمی رود که بن گویر ائتلاف حاکم را از بین ببرد و برای ائتلاف نتانیاهو در حال حاضر نگرانی از خروج جریان های هم پیمان از ائتلاف وجود ندارد، اما واضح است که پس از اعلام تحریم رای دهی از سوی حرب قدرت یهود و پس از حمله به یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به منظور تصمیم او برای بازگرداندن اجساد نیروهای فلسطینی، تنش بین این بن گویر و نتانیاهو وجود دارد.

ادامه اختلافات بن گویر و نتانیاهو در درون ائتلاف

به گفته رسانه های صهیونیستی ایتمار بن گویر، لیستی از وعده هایی را جمع کرده است که در آن نوشته شده است،‌ وعده های داده شده از سوی دولت ائتلافی نتانیاهو یا صرفا تبلیغاتی بوده است و یا هنوز انجام نشده است و اکنون او لیستی بلند پایه ای دارد که وعده های انجام نشده از سوی نتانیاهو است و او اکنون میخواهد یک تغییر مشاهده کند. این لیست شامل مواردی مانند تخلیه روستای فلسطینی خان الاحمر و آواره کردن اهالی آن است که اخیراً دوباره به تعویق افتاد. اصلاحات قضائی که در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است و مسائلی مانند سخت شدن استفاده از تلفن برای زندانیان امنیتی (فلسطینیان).

در حال حاضر، ائتلاف نتانیاهو بدون حضور قدرت یهود در رای گیری ها، به فعالیت خود ، زیرا با اکثریت ۵۸ رای کنست، موفق به تصویب آرا می‌شوند، اما در سه هفته آینده در مورد بودجه رای‌گیری می‌شود - که نیاز به اکثریت حداقل ۶۱ رای دارد. مقامات حزب قدرت یهود امروز در مورد این موضوع به News ۱۳ گفتند که "ما نمی خواهیم ائتلاف را تجزیه کنیم - اما نتانیاهو به انگشتان ما (برای راگیری در کنست) نیاز دارد." منحل شدن ائتلاف به نفع بن گویر نیست، اما ممکن است در هفته ها یا ماه های آینده او دست به اقدامات شدید تری به دلیل اختلاف خود با نتانیاهو بزند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس