کد خبر 1477243
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
لیبرمن: مخالفان گفتگو با نتانیاهو را متوقف کنند/ ما بخشی از فریب "بی‌بی" نیستیم

«آویگدور لیبرمن»رهبر حزب صهیونیستی «اسرائیل بیتنا» خواهان توقف گفت وگوهای ائتلاف اپوزیسیون با ائتلاف حاکم به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص برنامه تغییرات قضایی در این رژیم شد.

به گزارش مشرق، «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب صهیونیستی «اسرائیل بیتنا» امروز (دوشنبه) از تمام‌ احزاب اپوزیسیون این رژیم خواست تا گفت وگوهای خود با ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو درخصوص تغییرات در دستگاه قضایی این رژیم را متوقف کنند.

کابینه نتانیاهو زیر فشارهای داخلی مخالفان و فشار خارجی مجبور شد تا لایحه تغییرات قضایی را در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی تعلیق و با ائتلاف احزاب اپوزیسیون وارد گفت وگو شود.

لیبرمن خطاب به «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون و «بنی گانتس» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود نوشت: زمان آن رسیده است که با صدای واضح و رسا بگوییم ما با بخشی از روند فریب نتانیاهو نیستیم. ما برای سرکوب اعتراضات با نتانیاهو همکاری نمی کنیم.

بر اساس این گزارش، اظهارات لیبرمن در واکنش به اظهارات ارییه درعی رهبر حزب دینی تندروی «شاس» است که گفته بود در صورت به نتیجه نرسیدن گفت وگوها با اپوزیسیون، لایحه تغییرات قضایی برای قرائت دوم و سوم در کنست آماده است.

کنستِ تحت کنترلِ ائتلاف نتانیاهو پیشتر در قرائت اول به این لایحه رای مثبت داده بود.

در هفته‌های اخیر، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی و زد و خورد بین معترضان و نیروهای امنیتی این رژیم و نیز معترضان و حامیان ائتلاف نتانیاهو بوده است.

این تظاهرات‌ در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی بر سر لایحه جنجالی تغییرات در دستگاه قضایی برگزار شده است.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را «کودتا» و برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس