نتانیاهو عقب نشست؛ تعویق اصلاحات قضایی تا تابستان

به رغم ماه‌ها تظاهرات گسترده علیه طرح جدید نتانیاهو، وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی گفته است که بعد از تعطیلات «عید پسح»، طرح جنجالی اصلاحات قضایی از سرگرفته می شود.

به گزارش مشرق، پس از جنجال‌های فراوان و تظاهرات گسترده علیه اصلاحات قضایی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «میری رگو» وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از تعطیلات عید پسح، طرح اصلاحات قضایی خود را پیش خواهد برد.

روزنامه «ینی شفق» ترکیه در این خصوص گزارش کرد، درحالیکه هزاران تن از ساکنان اراضی اشغالی خواستار توقف مذاکرات با کابینه نتانیاهو در خصوص اصلاحات قضایی هستند و در ماههای اخیر تظاهرات گسترده‌ای علیه این طرح نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شده است، باز هم کابینه رژیم صهیونیستی در صدد پیشبرد این طرح است.

رگو در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «این اصلاحات [به طور موقت] متوقف شده است و تاریخ [شناخته‌شده‌ای] برای جلسه بعدی وجود دارد و بلافاصله پس از روز استقلال [۲۵ آوریل] این طرح را ادامه می‌دهیم».

وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی ادامه داد که نتانیاهو «[این طرح را] متوقف کرد تا تا امکان مذاکره فراهم شود اما اگر (مذاکره‌ای) وجود نداشته باشد، آن را برای تأیید مجدد [پشتیبان] ارائه می‌دهیم».

از طرف دیگر، «آویگدور لیبرمن» رهبر مخالفان از احزاب مخالف رژیم صهیونیستی درخواست کرده است که مذاکرات با کابینه نتانیاهو در خصوص قانون اصلاحات قضایی را متوقف کنند.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت: «توهم‌زایی و انجام مذاکره را در زمانیکه همه می‌دانند در پایان "مذاکرات"، نتانیاهو طبق معمول ، مخالفان و بقیه جهان را تحریک و سرزنش خواهد کرد، متوقف کنید».

لیبرمن در ادامه افزود: «او [نتانیاهو] برنامه روشنی برای تصویب این طرح دارد. نگذارید چنین اتفاقی بیافتد».

در سه ماه گذشته، اراضی اشغالی شاهد تظاهرات گذشته علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو بوده است و مخالفان این طرح آن را تلاشی برای کاهش قدرت‌های مقام‌های قضایی در برابر قدرت‌های اجرایی دانسته‌اند.

با این‌حال، نتانیاهو اصرار دارد که طرح قضایی نتانیاهو، دموکراسی را تقویت می‌کند و تعادل بین قوای مقننه، مجریه و قضایی را احیا می‌کند.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه هفته گذشته، در نهایت نتانیاهو که با اتهام فساد مواجه است، در برابر فشارها سر تعظیم فرود آورد و از توقف موقت طرح‌های اصلاحات قضایی خبر داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس