کد خبر 1477700
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
اسرائیل

ماشین خودنابودگری اسرائیل، در سرزمین‌های اشغالی به کار افتاده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت : نشریه «عربی ۲۱»که از لندن به‌روزرسانی می‌شود، نوشت: ممکن است زنگ‌های هشدار، دیرهنگام به صدا در آیند. سرعت تحولات در داخل اسرائیل و اقدام دولت فاشیستی بنیامین نتانیاهو به کودتا علیه دستگاه قضایی، ما را به یاد سخنان نخست‌وزیر اسبق آریل شارون در سال ۲۰۰۵ می‌اندازد که گفت «باقی ماندن در حزب لیکود به معنای تلف کردن زمان در اختلافات سیاسی به جای تلاش به نفع اسرائیل است». اکنون نیز سخنان مشابهی شنیده می‌شود از جمله از زبان عمیرام لوین نایب‌رئیس‌سابق موساد که معتقد است نتانیاهو کنترل اوضاع را از دست داده و به سمت دیکتاتوری در اسرائیل پیش می‌رود.

اوضاع در اسرائیل هر لحظه ممکن است از دست خارج شود. در شرایطی که بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری از اعتصاب گسترده خبر داده است که اسرائیل را واقعا فلج خواهد کرد، مقامات پلیس اسرائیل نیز اعلام کردند نیروهای پلیس نمی‌توانند معترضان در خیابان‌ها را کنترل کنند.

سردرگمی در اسرائیل، اختلافات داخلی را به شکلی بی‌سابقه تشدید کرده است و ممکن است اسرائیل را به سمت جنگ داخلی پیش ببرد. اکنون دو دستگی بین احزاب لیبرال و احزاب دینی متعصب وجود دارد و شکاف عمیقی بین یهودیان غربی (اشکنازی) و یهودیان شرقی (سفاردیم) ایجاد شده است. بنابراین تصادفی نیست که یکصد مورخ اسرائیل، نتانیاهو را خطری برای موجودیت اسرائیل توصیف کرده‌اند.

جناح راست افراطی از خواست‌هایش دست نخواهد کشید بنابراین می‌توان گفت اسرائیل عملا ماشین «خودنابودگر» را به کارانداخته است. این چیزی است که رئیس‌سابق سازمان موساد درباره آن هشدار داد و گفت: «اسرائیل تصمیم گرفته است ماشین خودنابودگر را به کار ‌اندازد».

اسرائیل که در تاریخ خود وارد جنگ‌های پیاپی با عرب‌ها و فلسطینی‌ها شده است، اکنون با خودش می‌جنگد و راستگرایان تندرو، هیزم بر آتش این جنگ داخلی می‌ریزند. ممکن است به زودی صدای بلندی بشنویم که می‌گوید: «اسرائیل را از دست اسرائیل نجات دهید»!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    ان شا الله نوروز ۱۴۰۲ را بدون وجود منحوس اسراییل از راه برسد و دنیا و بشریت از شر این غده سرطانی نجات پیدا کرده باشد که هرچه فساد در دنیاست از همین رژیم منحوس صهیونیستی است، خداوند خودش بشر را از دست این جنایت کاران آمریکایی صهیونیستی نجات دهد، ان شا الله تعالی.
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    خوب کار مارا راحت کرده حالا نگرانی کیهان از چیه
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    فرو پاشی ازدرون
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    یهودیان آزاده به پاخیزند
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    باید مواظب این علی اف احمق بود
  • عبدالاحد IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    میهمان ناخوانده دیر یا زود باید برود .
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    زده سوریه و بمباران کرده دو نفر ایرانی و کشته ؛بعد شماها میگید نابودی اسرائیل!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس