کد خبر 1476866
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
آتش‌بس شکننده در اسرائیل!

روز دوشنبه بیست و هفتم مارس نخست وزیر اسرائیل بدون این که در صدد اتحاد باشد، اصلاحات بحث برانگیز قوه قضائیه را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش مشرق، روز دوشنبه بیست و هفتم مارس نخست وزیر اسرائیل بدون این که در صدد اتحاد باشد، اصلاحات بحث برانگیز قوه قضائیه را به حالت تعلیق درآورد. راست افراطی ثمره دغدغه قدرت خود را درو می‌کند.

نخست وزیر با اعلام این که رأی‌گیری در مورد این قانون را به حالت تعلیق در می‌آورد و در عین حال قول تصویب آن را می‌دهد، گفت: «ما اکثریت را در کنست داریم و از حمایت عمومی برخورداریم.»

اگرچه اعلام تعلیق در خارج از کشور مورد استقبال قرار گرفت، اما بازیگران سیاسی اسرائیل فریب نمی‌خورند. این ترک مخاصمه نیست، آتش‌بس شکننده است، آتش‌بس برای جشن‌های روزهای آینده است. مخالفان پیشنهاد گفتگوی بنیامین نتانیاهو را با احتیاط پذیرفتند. یایر لاپید گفت: «اما ما تلخی این تجربه را داریم. ابتدا بررسی می‌کنیم که مانور نباشد. این بزرگترین بحران در تاریخ کشور است. ما مسئولیت داریم که آن را با هم حل کنیم.»

ران شرف، یکی از بنیانگذاران گروه ذخیره آخیم لنشک، توضیح می‌دهد: «ما می‌دانیم که هر جنبشی محدودیت‌های خود را دارد و به راحتی می‌تواند تمام شود. و ما می‌خواهیم به مذاکرات فرصت بدهیم، حتی اگر یک کلمه نتانیاهو را باور نکنیم، دولت او تشنه قدرت است. هر روز انگار دستور جدیدی از کتاب «چگونه دیکتاتوری شویم» به ما می‌دهد. »

با وجود احساس بنیامین نتانیاهو مبنی بر این که می‌تواند یک بار دیگر از پس آن بربیاید، حامیان لیکود محتاطانه عمل کردند. طبق سه نظرسنجی که در پی مداخله او در روز دوشنبه منتشر شد، حزب او ممکن است ده کرسی اردوگاه اکثریت را در کنست از دست بدهد.

بنیامین نتانیاهو که نگران چندین پرونده فساد است، نمی‌تواند قدرت را از دست بدهد. او در برابر خواسته‌های ایتامار بن گویر که تهدید به استعفا کرده بود، تسلیم شد.

جنبش تندرو مذهبی صهیونیستی می‌خواهند جغرافیای محل را محو کنند تا نقشه قومی را جایگزین آن کنند، محبوبیت قدرت یهودی از آن زمان به شدت افزایش یافته است.

ران شرف می‌گوید: این یک جنون است، درخواست‌ها برای مجوز اسلحه همچنان در حال افزایش است، در حالی که خشونت در کرانه باختری هرگز تا این حد بالا نبوده است.

منبع: دیپلماسی ایرانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ارشک IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    1 1
    گرگها روبه هم می خوابند. دوره صهیونیستهای تندروی مذهبی و کهنه سربازان هاگانا و لحی تمام شد. مشکل صهیونیستها یهودی های لاییک و اشکنازی هستند. نابودی از داخل چه امسال چه ۵ سال دیگر نزدیک است.رویای دوخط آبی تمام شده است.ستاره داود هم بزودی می شکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس