گرم‌ شدن تنور انتخابات؛ انتقاد پامپئو از ترامپ بابت بدهی سرسام‌آور آمریکا

مایک پامپئو وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ طی سخنرانی در «مریلند»، از رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل افزایش سرسام آور میزان بدهی ملی این کشور انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان برای عرضه خودشان به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شدت گرفته است، مایک پامپئو در «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار» در مریلند حاضر شد و برای حاضران نشست سخنرانی کرد.

مایک پامپئو که در دولت دونالد ترامپ ابتدا ریاست آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سپس وزیر خارجه این کشور بود، در این سخنرانی از ترامپ انتقاد کرد.

وبگاه «هیل» نوشت: «مایک پامپئو وزیر خارجه (سابق آمریکا) که در حال بررسی شرکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است، به دلیل افزایش نزدیک به ۸ تریلیون دلاری به بدهی ملی آمریکا، رئیس سابق خود را مورد انتقاد قرار داد».

وی در کنفرانس سالیانه اقدام سیاسی محافظه‌کار گفت: «من امروز به بدهی ۳۱ تریلیون دلاری (آمریکا) خیره می‌شوم و به پسرم می‌گویم: "مطمئن شو که به سختی کار کنی چرا که تامین اجتماعی ممکن است در کنار تو نباشد" (ممکن است نتوانی از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شوی)».

وزیر خارجه دولت ترامپ در ادامه صحبت‌های خود به انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهور سابق آمریکا پرداخت و نام ا را به دلیل افزایش شدید میزان بدهی ملی آمریکا به زبان آورد.

مایک پامپئو گفت:«هر دولتی، چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات، تریلیون‌ها دلار به بدهی ما اضافه کرد. این به شدت، غیر محافظه‌کارانه است. دولت ترامپ، دولتی که من در آن خدمت کردم، ۸ تریلیون دلار بدهی جدید اضافه کرد. این شایسته نیست و نمی‌تواند ادامه یابد. بازگرداندن اعتماد، کار سختی خواهد بود و فقط با یک سخنرانی مبارزاتی انجام نخواهد شد».

بنا بر گزارشی که روزنامه آمریکایی واشنگتن پست منتشر کرد، حدود ۷.۸ تریلیون دلار به میزان بدهی ملی ایالات متحده آمریکا در دولت ترامپ اضافه شد.

هشدار پامپئو درباره افزایش سرسام آور میزان بدهی ملی آمریکا در شرایطی مطرح شده که «جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در گزارش ماه ژانویه به کنگره اعلام کرد که میزان بدهی این کشور به بیش از ۳۱ تریلیون دلار رسیده است.

انتقاد وزیر خارجه دولت ترامپ از او در شرایطی مطرح شده که پامپئو طی ماه‌های اخیر تحرکات خود را برای رقابت احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا آغاز کرده اما هنوز رسما نامزدی خود را برای این انتخابات اعلام نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس