کد خبر 1471451
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
وقتی فاکس‌نیوز شورش کنگره را زیرسؤال می‌برد

در حالیکه شورش طرفداران ترامپ جنجال فراوانی به پا کرده است، مجری شبکه فاکس‌نیوز که از طرفداران رئیس‌جمهور سابق آمریکا است، با انتشار تصاویری کل این شورش را زیرسؤال برده است.

به گزارش مشرق، «تاکر کارلسون» مجری شبکه «فاکس‌نیوز» تصاویر جدیدی از شورش‌های ۶ ژانویه طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به کنگره منتشر کرد که مدعی است این تصاویر روشنگری‌های جدیدی درباره این حوادث می‌کند.

روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» در این خصوص گزارش کرد، در تصاویری که شب گذشته (دوشنبه شب) به نمایش درآمد، «جیکوب چانسلی» معروف به " QAnon Shaman" که به طرز بدشکلی با نیزه و کلاه شاخدار در جریان شورش ۶ ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا حضور یافت، در حالی در تصاویر مشاهده می‌شود که توسط افسران پلیس کنگره به داخل مجلس سنا اسکورت می شود.

کارلسون با انتشار این تصاویر می‌گوید که تصویر منتشر شده از این شورشی در کنار نیروهای امنیتی در حقیقت، این روایت غالب را به چالش می‌کشد که چانسلی که به خاطر این حادثه به مدت چهار سال زندانی شد، به حالت تهاجمی وارد کنگره شده است.

بر اساس این گزارش، همچنین تصاویری از «برایان سیکنیک» پلیس کنگره نیز پخش شد که اندکی پس از شورش در کنگره درگذشت. با این‌حال، کارشناس پزشکی سپس اعلام کرد که او به دلایل طبیعی فوت کرده است.

با این‌حال، شب گذشته،‌کارلسون فیلمی از قدم زدن سیکنیک در اطراف ساختمان کنگره پس از حمله را به شب گذشته به اشتراک گذاشت. او در سلامت کامل حضور دارد و مجری فاکس‌نیوز می‌گوید این عکس آب سردی بر ادعای لیبرال‌ها است که می‌گویند دست شورشی‌های کنگره به خون او آلوده است.

او همچنین به «ری اپس» اشاره کرد که در میان آشوبگران دیده می‌شد که از آن‌ها خواسته بود تا به ساختمان کنگره یورش ببرند، اما هرگز متهم نشد و این ظن را به وجود آورد که اپس در واقع یک خبرچین و جاسوس است. اپس، همکاری با دولت را رد کرده بود.

روز دوشنبه، کارسلون تصریح کرد که اپس دروغ می‌گوید. کارلسون درباره آن‌هایی که به کنگره حمله کردند، گفت:‌«آن‌ها مرتب و باحوصله بودند. این‌ها شورشیان نبودند، آن‌ها گردشگران بودند.

وی گفت: «آن‌ها به طور واضح به کنگره احترام می‌گذارند و سلفی می‌گرفتند و در صف‌های کوچک و منظم صف می‌کشند».

مجری فاکس‌نیوز با اشاره به این موارد گفت: «شورش‌ مرگبار. همه چیز در مورد این عبارت دروغ است. بخش بسیار اندکی از حادثه روز ۶ ژانویه سازماندهی شده یا خشونت بار بود و ویدئوهای شناسایی از داخل کنگره نشان می‌دهد که اکثر آن یک هرج و مرج مسالمت آمیز بود».

شبکه فاکس‌نیوز که از طرفداران پروپاقرص ترامپ محسوب می‌شود، در شرایطی تلاش کرده با این تصاویر به نوعی طرفداران ترامپ که پس از شکست وی در انتخابات ۲۰۲۰ به کنگره یورش بردند را بی‌گناه جلوه دهد که گزارشها نشان می‌دهد در پی حادثه کنگره آمریکا، چندین نفر جان خود را از دست دادند و حدود یکهزار نفر نیز بازداشت شدند و اتهاماتی علیه ترامپ مبنی بر تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره مطرح شده است.

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ قبل از حمله هودارانش در یک سخنرانی در بیرون کاخ سفید از طرفدارانش خواسته بود اعتراضشان را به جلسه تأیید پیروزی انتخاباتی «جو بایدن» نشان دهند.

ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا که بارها اعلام کرده بود در انتخابات به نفع بایدن تقلب گسترده انجام شده است، تصریح کرد که او پیروز انتخابات شده و روز ششم ژانویه از حامیانش خواست نگذارند «انتخابات را بدزدند».

وی در جمع حامیان خودش در واشنگتن دی سی سخنرانی بسیار تندی ایراد کرد و بارها دموکرات‌ها را به تقلب بزرگ متهم کرد. ساعتی بعد از این سخنرانی تند، حامیان ترامپ به سمت کنگره آمریکا رفتند و به نهاد قانونگذار ایالات متحده حمله کردند.

در نتیجه حمله به کنگره آمریکا که باعث تعطیلی چند ساعته جلسه تایید آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد، حداقل پنج نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

سال گذشته پس از ناکام ماندن لایحه انجام تحقیقات درباره این حوادث، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با همکاری چند قانون‌گذار جمهوری‌خواه کمیته‌ای را در این زمینه تشکیل داده و جلسات متعددی را برگزار و برای مقامات سابق و فعلی آمریکا برای حضور در برابر این کمیته احضاریه فرستادند.

پیش‌تر رسانه‌های جمهوری‌خواه آمریکا، یکی از اهداف تشکیل کمیته رسیدگی به حوادث ششم ژانویه را ایجاد تفرقه بین اعضای این حزب و به‌ویژه پنس و ترامپ اعلام کرده بودند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    اروپایی ها یک مثل دارند که میگن روسها چکمه هاشون رو پا کنند اروپا رو فتح میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس