ترامپ: رئیس‌جمهور شوم یک روزه جنگ اوکراین را متوقف می‌کنم

رئیس‌جمهور جنجالی سابق ایالات متحده آمریکا مدعی شده است در صورتیکه بعنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، مسئله جنگ اوکراین را یک روزه حل خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا روز گذشته (شنبه) به وقت محلی در جریان کنفرانس «اقدام سیاسی محافظه‌کاران» (CPAC) در تفرجگاه ملی «گیلورد» در ایالت «مریلند» تصریح کرد در صورتیکه بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شود، پایان دادن به جنگ اوکراین از اولویت‌های دولت وی خواهد بود.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، ترامپ در جمع هواداران خود در ایالت مریلند تأکید کرد که متوقف کردن جنگ اوکراین در صدر فهرست برنامه‌های دولت وی در صورتی خواهد بود که در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود.

ترامپ که همواره معتقد است در صورتیکه در دور پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رئیس‌جمهور شده بود، بسیاری از اتفاقات جهان رخ نمی‌داد، بار دیگر گفت که تنها رئیس‌جمهور در چندین دهه محسوب می‌شود که خواهان جنگ نبوده است.

وی مدعی شد در صورتیکه رئیس‌جمهور شده بود هرگز جنگ اوکراین رخ نمی‌داد و در این خصوص توضیح داد که اگر بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پیروز شود، «این مشکل را حل می‌کنم و با دستور فوری این مشکل را حل می‌کنم و بیش از یک روز طول نخواهد کشید».

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، دولت فعلی آمریکا را عامل تشدید درگیری‌های اوکراین دانست و گفت: «(اگر من رئیس‌جمهور بودم)، اوکراین شکوفا می‌شد و هیچ‌کس کشته نمی‌شد و هیچ شهر ویران شده‌ای که قابل بازسازی نباشد، وجود نداشت» و ایالات متحده «خطرناک‌ترین زمان‌ها را سپری می کند و جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) ما را به سمت گمنامی و فراموش شدن سوق می‌دهد».

ترامپ در ادامه یادآور شد که به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره عواقب آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین هشدار داده است.

وی در این خصوص گفت: «من خیلی خوب با ولادیمیر پوتین کنار می‌آمدم. به ولادیمیر گفتم، این کار را نکن. می‌دانی من و تو دوست هستیم زیرا همانطور که می‌دانی، مسکو به شدت آسیب خواهد دید».

ترامپ ادامه داد که ای کاش مکالمات وی با پوتین و «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین ضبط می‌شد و در این خصوص گفت: «مردم خیلی به من فکر می‌کردند».

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا ادامه داد که سیاست‌های نفتی ایالات متحده به نزدیک‌تر شدن روسیه، چین و جمهوری اسلامی ایران منجر شده است و گفت: «چین به شدت تمرکز خود را بر تایوان قرار داده است و ما به زودی یک ایران با تسلیحات هسته‌ای خواهیم دید که این غم‌انگیزترین چیز خواهد بود».

ترامپ ادامه داد که همواره به وی در خصوص نزدیک‌تر شدن چین و روسیه هشدار می‌دادند و این چیزی است که در حال حاضر در دولت فعلی آمریکا مشاهده می‌شود و رخ داده است.

وی با اشاره به این موارد تصریح کرد: «هرگز به روسیه و چین اجازه پیوند و نزدیکی ندهید، هرگز چنین اجازه‌ای ندهید و ما چنین اجازه‌ای ندادیم. فقط اجازه داده شد، ما (دولت بایدن) آن‌ها را دوست صمیمی کردیم و آن‌ها را وادار به نزدیکی کردیم».

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا که معتقد است بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ با تقلب روی کار آمده است و از هر فرصتی برای زیرسؤال بردن سیاست‌های وی استفاده می‌کند، در ماه ژانویه گفت که جهان در ریاست‌جمهوری بایدن، به مکان خطرناک‌تری تبدیل شده است و این‌که لفاظی‌های هسته‌ای در دوران ریاست‌جمهوری خودش به هیچ عنوان به کار گرفته نمی‌شد اما هم‌اکنون رقبا و دشمنان آمریکا به دلیل آن‌که احترامی برای رئیس‌جمهور فعلی آمریکا قائل نیستند، هم‌اکنون از تهدیدات هسته‌ای استفاده می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    1 0
    ان روز دیگر دیر است و قسمتی اوکراین به جهنم و منظره ای از خاک تبدیل شده. خدا تو را هم نابود کنه
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      0 1
      اگه اوکراین پیشدستی در حمله می‌کرد ابتدا روسیه و بعد ایران به تلی از خاک تبدیل میشد.روسیه پیشمرگ ایران شد
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    0 1
    البته پوتین بدش نمیاد ترامپ برگرده تا بلکه آسوده بشه اگر دفعه قبلی اتهام بود شاید این نوبت پشتیبانی واقعی روسیه را داشته باشه در کنار بن سلمان و زاید که خوشحال میشن
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    3 0
    ترامپ اولش که رئیس جمهور نشده بود گفت تشکیل داعش بدست اوباما و هیلاری بوده.وقتی رئیس جمهور شد دوباره دشمن سوریه و اسد شد.همشون از یه قماشن
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    1 1
    تو بواسیر خودت را اول درمان کن روسفیل منفعت طلب شهید کش
  • احمد NL ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    1 1
    خداییش ترامپ عوضی تو یک حیوان تمام عیاری مرتیکه نفهم تو بودی قبلا چه گوهی خوردی قاتل
  • امیر طاها IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    0 1
    شخصیت ترامپ دوست داشتنیه.اگر رییس جمهور بود هرگز روسیه به اوکراین حمله نمیکرد .این بایدن پشمک باعث شد روسیه حمله کنه چون بایدن مرد نیست پای حرفش بمونه.
  • DE ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    0 0
    قبلاً هم یکی می‌گفت طبق نظرسنجی ها برنده ی انتخابات ریاست جمهوری این جانب هستم. بعد رفت توی گونی مثل ترامپ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس