تمدید حفاظت هم هراس پامپئو از انتقام ایران را کم نکرد

«مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا و مدیر پیشین سیا در کتاب خود اذعان کرد که زندگی عادی ندارد و نیروهای حفاظتی حتی موقع حضور در فروشگاه برای خرید بادمجان همراه او حضور دارند.

به گزارش مشرق، مایک پامپئو در بخشی از کتاب خودش به ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداخته و به هراس دائمی خودش از انتقام ایران اذعان کرده است.

وی که در دولت دونالد ترامپ ابتدا رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و سپس وزیر خارجه این کشور بود، در کتاب «هرگز یک اینچ را از دست نده؛ جنگیدن برای آمریکایی که من دوست دارم»، به دفاع از اقدام تروریستی و غیرقانونی واشنگتن در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همراهانش در خاک عراق پرداخت.

پامپئو که طبق گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی خود را برای نامزدی در رقابت‌های درون حزبی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آماده می‌کند، به تعریف و تمجید از اقدام تروریستی پرداخت.

بامداد ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نائب رئیس حشد الشعبی و همراهانشان در حمله پهپادی ارتش آمریکا به فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

مایک پامپئو که یک مقام ارشد آمریکایی دخیل در شهادت فرمانده سابق نیروی قدس بوده، پیش از این بارها درباره امنیت خود و دونالد ترامپ ابراز نگرانی کرده بود و از دولت جو بایدن خواسته که از آنها حفاظت کند.

او در بخشی از کتاب خود مدعی شده که آمریکا بعد از این اقدام تروریستی به ایران پیام‌هایی داده و گفته که این اقدام واشنگتن با هدف تلاش برای از بین بردن «رژیم» (نظام جمهوری اسلامی ایران) نبود.

پامپئو که در زمان این حمله تروریستی، وزیر خارجه آمریکا بود در کتاب خود مدعی شده که «متحدان» واشنگتن در منطقه غرب آسیا از این حمله تروریستی مطلع بودند.

در کتاب آمده است: «اسرائیلی‌ها نیز آماده بودند چرا که می‌دانستند که ایران شاید علیه آنها انتقام بگیرد. به همین ترتیب، ما با شرکای عرب خود در خلیج (فارس) کار کرده و بدون افشای برنامه‌های خاص خود به آنها هشدار داده بودیم».

او با اشاره به هراس از انتقام ایران بابت شهادت سردار سلیمانی در خاک آمریکا اذعان کرده که دیگر زندگی عادی ندارد و حتی نمی‌تواند بدون نیروهای حفاظتی و امنیتی به فروشگاه برود.

پامپئو در کتابش نوشته است: «ما می‌دانیم که ایران توانایی عملیات در داخل ایالات متحده را دارد بنابراین یک سال و نیم پس از خروجم از کار در بخش دولتی، من هنوز یک جزئیات (پروتکل‌های)امنیتی را حفظ می‌کنم».

این سیاستمدار آمریکایی می‌گوید که زندگی خودش، همسرش و تنها فرزندش تحت تاثیر قرار گرفته و آنها بدون تدابیر شدید امنیتی نمی‌توانند کارهای عادی و روزمره خودشان را انجام بدهند.

به نوشته او، « (اگر بخواهم) به خواربارفروشی (بروم)؟ در حالی که دارم ارزیابی می‌کنم کدام بادمجان بیشتر از بقیه رسیده به نظر می‌رسد (حضور نیروهای حفاظتی) امنیت دیپلماتیک بر این موضوع سایه خواهد انداخت. سوزان (همسر پامپئو) می‌خواهد موهایش را مرتب کند؟ بیایید امیدوار باشیم که عوامل مخفی حزب‌الله، سالن (آرایشگاه) را احاطه نکنند».

مایک پامپئو افزود: «احتمالا دیگر هرگز با ماشین شخصی خود رانندگی نخواهم کرد یا از آن سطح از حریم خصوصی که قبلا داشتم لذت نخواهم برد».

اذعان او به هراس دائمی از جالنش در شرایطی مطرح شده که اواخر دی ماه رسانه‌های امریکایی خبر دادند که واشنگتن حفاظت از او و برخی دیگر از افراد دخیل در شهادت سردار سلیمانی و یارانش را تمدید کرده است.

طبق گزارش آسوشیتدپرس که دولت آمریکا تدابیر خود را برای حفاظت از مقامات ضدایرانی دولت دونالد ترامپ شامل پامپئو و «برایان هوک» تمدید کرده است.

در دو یادداشت جداگانه که وزارت امور خارجه آمریکا برای کنگره این کشور ارسال کرده، تصریح شده که تهدیدها علیه هوک و پامپئو «جدی و معتبر» است.

طبق این گزارش، از زمانی که در ژانویه ۲۰۲۱، هوک وزارت خارجه آمریکا را ترک گفته، این دهمین بار است که حفاظت از او تمدید می‌شود. در خصوص پامپئو نیز اقدام هفته گذشته به‌منزله هفتمین تمدید حفاظت بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس مارس سال ۲۰۲۲ میلادی گزارش داده بود که دولت آمریکا ماهانه برای تامین جانی ۲۴ ساعته این دو مقام سابق، ۲ میلیون دلار هزینه می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 5
    چون برای ازبین بردن رژیم نبود
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      31 0
      12:30.منظورت رژیم یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس بازه؟؟!!
  • هوشنگ IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 8
    عجب دروغ شاخداری کتاب رو با نسخه اصلی انگلیسی اش بخر اگه زبان انگلیسی ات خوب باشه نیاز به ترجمه نداری مترجمان ایرانی در ترجمه متن انگلیسی دست به تحریف حقیقت می زنن تنها راهش یاد گرفتن انگلیسی فرانسویه
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      12 4
      اخبار خارج رو هم اگر سواد داری نباید از اینترنشنال و اینا به فارسی ببینی، باید خودت به انگلیسی مثلا اخبار راشا تودی و خبرگزاری چین رو بخونی و اخبار ایران رو هم به فارسی از مشرق و فارس و بقیهٔ خبرگزاری های معتبر دریافت کنی چون اینتر نشنال و بقیهٔ اراذل دست به تحریف اخبار ایران و روسیه و چین و اینا میزنن و کلا دارن دروغ میگن ، مگه نه ؟؟!!
    • محمود IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      11 0
      شاخ دروغ وقتی این خیکی زشت پست فطرت به جزای خود رشید خواهید دید دیروز زود دارد سوخت وساز ندارد.مصداق آن دست انتقام الهی بود که از آستین یک جوانمردی که نه امام خمینی را دیده بود و نه درکی از انقلاب ایران داشت بیرون آمد و سزای سلمان رشدی را داد
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    14 0
    ما انتقام میخواهیم
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    14 0
    #قصاص_قاتل
  • ع. رها IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    18 0
    از ترس زجر بکشید و در نهایت دیر یا زود خفت بار به درک خواهید رفت ، دست های انتقام از آستین به در است.
  • هوشنگ IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 11
    خخخخخ اگه در امریکا یا اروپا فامیل داری زنگ بزن بهش بگو یک نسخه اصلی از کتاب برات بفرسته اگه زبان انگلیسی ات خوب باشه نیاز به مترجم نداری خیلی راحت دروغگویی ایرانی ها را هم کشف می کنی می خوام زنگ بزنم نسخه اصلی اش رو برام بفرستند
    • محمد IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      1 0
      هوشنگ مشنگ ،هی میگن جنس از موتوری نگیر اینه ها.
    • رضا IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      درود به هموطن باشعورم هوشنگ عزيز ! هيچ كس به گفته اينها اعتماد نداره ، از روى سياهى كه دارند به همه چيز ميشه پى برد
  • سعید IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    10 0
    این یک مرگ تدریجی است . انتقامی از این سخت تر سراغ دارید ؟
  • مصطفی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 8
    اگر قرار بود اتفاقی بیفته تا الان افتاده بود. پمپ آب بهتره به زندگی عادی خودش ادامه بده جمهوری اسلامی در وعده دادن به داخل و خارج منحصربفرد است و در کل هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهد.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      6 4
      همین‌که براندازا رو سقط میکنه و مجبورند آبان رو ۱۰۰ روزه کنند معلومه خوب تپونده به بعضی
    • محمود IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      2 0
      تا حالا در خفا خیلی اتفاقات امیدوار کننده در انتقام ترور سران جبهه مقاومت افتاده که امثال شما ماله کشان و وطن فروشان طاقت شنیدن آنرا هم ندارید
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    5 0
    بازنت کسی کاری نداره ولی بنظرم بایدباتک تیراندازیا یک بسته انفجاری مثل همونایی که کاروان تروریستی متجاوزبه هم ضد هم وصددین سنتکام روهدف قرارمیده این تفاله خان روبکشن
  • علی افصحی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    17 0
    ترسو پمپئو از یک طرف می نویسد «آمریکایی که دوست دارم برایش بجنگم!» از طرف دیگر هراس از انتقام آزادگان جهان از این تروریست بزدل، دارد! هراسی که خود به آن اذعان می کند. پرسش این است که به لحاظ رفتار عمومی هراس چه زمانی وجود فرد را می گیرد؟آیا جز زمانی که «گناهی بزرگ» مرتکب شده باشد؟ هراس همزاد گناه و خطای هر فرد است. بنابراین هراس دائمی آمران و عوامل اجرایی ترور ناجوانمردانه و دزدانه سردار دل ها و همراهانش طبیعی است و بدیهی این که تا عملی شدن انتقام، هراس همه جانبه، گریبان آن ها را رها نکند.این که منتقم چه کسی است و چه جریانی خواهد بود مهم نیست مهم آن است که میلیون ها میلیون انسان آزاده در سرتاسر جهان به ویژه از همسایگان پمپئو و ترامپ و نتانیاهو و... منتظر آن فرصت طلائی اند تا همانند سلمان رشدی ، این جنایتکاران را به سزای اعمالشان برسانند.سردار دل ها و همراهانش همگی برای لحظه شهادت لحظه شماری کرده و بارها خود را به میدان شهادت حتی پرتاب کرده و نیز برای شهادت خطر نیز کرده بودند اما ترامپ و پمپئو چه زمانی یارای حتی تصور لحظه‌ای را می توانند داشته باشند که تقاص اعمال جنایتکارانه خود را بدهند ! صرف تصور انتقام منتقمین ، جنایتکار را ملتهب و ناآرام می سازد . قران دشمنی با جنایتکاران را تاکید فرموده و انتقام از ظالمین را مجاز چنان که در سوره بقره آیه صد و نود ودو می فرماید « فلا عدوان الا علی الظالمین پیکان تیز انتقام و دشمنی خود را علیه ظالمین به کار بگیرید. و امام خامنه‌ای بر این اساس انتقام سخت از آمران و عاملان جنایت بزرگ ترور حاج قاسم عزیزرا، فتوا و فرمان داده اند. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • محمود IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    13 0
    حتما این احکام اجرا خواهد شد جنایتی که خبیث در حق ایران و دیگر آزادیخواهان جهان کرد بی سابقه بود و حالا باید تا زمان انتقام که شاید سالها طول بکشد زجر بدتر از مردن بکشد و به اضافه هزینه های مالی جهت دولت و شیطان بزرگ آمریکا نمونه انتقام حتمی سلمان رشدی مرتد فراری از حکم بود بالاخره جواب سخت گرفت
  • US ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    7 0
    انتقام از اين موجود كثيف خيلى دير شده است آيا نظام توان انتقام ندارد يا تعلل انجام ميشود. انتقام از اين جرثومه فساد باعث شادى مردم خواهد بود
  • US ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    3 0
    انتقام از اين موجود كثيف خيلى دير شده است آيا نظام توان انتقام ندارد يا تعلل انجام ميشود. انتقام از اين جرثومه فساد باعث شادى مردم خواهد بود
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    8 0
    ان شاالله به زودی انتقام سردار دلها را از این جرثومه های فاسد خواهیم گرفت .
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 0
    جنایتکاران! منتظر باشید که حتماً از شما انتقام شهید سلیمانی را خواهیم گرفت و قبل از به جهنم وارد شدنتان هر روز و شب و هر لحظه برای شما جهنم است . منتظر باشید که لحظه انتقام بسیار نزدیک است...
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 0
    تازه اوّلش است. سلمان رشدی مرتد جلوی چشمتان است. تکه گوشتی که دو ماهی است هیچ خبری از او به بیرون درز نمی کند. آهای غربگدایی که میگی کتاب پمپئو ملعون را به انگلیسی بخوانید، از سلمان رشدی چه خبر انگلیسی خوانده ای؟ نکنه انگلیسی با لهجه آمریکایی بلد نیستی؟😜 از ظریف یاد بگیر که سربازیش را هم پیش شیطان بزرگ گذراند. بعد برای ما اخبار مربوط به سلمان رشدی مرتد را ترجمه کن.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    3 0
    خدا نمیذاره خون گوهری مثل حاج قاسم پایمال بشه منتظر اون روز میمونیم که خوک کثیفی مثل ترامپ قمار باز وپمپه باد نجس به سزای خود برسن امین
  • ایرانی با غیرت IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 0
    تصور می کنم که این مردک ابله و دروغگو و جنایتکار برای اینکه در لحظه های بحرانی اگر تهدیدی متوجه او شود بتواند عکس العمل سریعی داشته باشد و از مهلکه جان سالم به در ببرد اقدام به لاغر کردن خودش نموده و این کار احتمالاً با توصیه سازمان جنایتکار سیا به او انجام شده.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    هنوز روز خوششه. بذار یه کم بگذره خودشون می کشنش.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 1
    امريكا از ايران بترسه!!!!!!!! من كه باور نميكنم قدرت اول جهانه
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      0 0
      فقط ایران با این همه اشتراکات و ملیت های مختلف هم بود باید می ترسید بخصوص که حکومتی فطری داره ولی فقط ایران نیست، مقاومت امریکای مرکزی ولاتین آزادیخواهان و اشتراک داران در همه کشورهای آفریقا و غرب آسیا را هم شامل میشه.
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    این پلیدها هم عاقبت مثل سلمان رشدی به درک واصل می شوند.
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    چی چی قام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس