کد خبر 1467969
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
شکاف میان چهره‌های جمهوری‌خواه بر سر اوکراین

همزمان با نخستین سالگرد حمله روسیه به اوکراین، مایک پنس نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه در اظهاراتی بر خلاف ران دسانتس دیگر هم حزبی خود، هشدار داد که مسکو به جنگ در اوکراین کفایت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده هشدار داد اینکه فکر کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دست از تلاش برای تصاحب اوکراین برمی دارد، اشتباه است؛ اظهاراتی که در تضاد با نامزد هم حزبی وی ران دسانتس فرماندار فلوریدا است.

پنس که دیروز (جمعه) این اظهارات را در دانشگاه تگزاس بر زبان می آورد، ضمن مهم خواندن حمایت واشنگتن از کی‌یف همزمان با نخستین سالگرد حمله روسیه به اوکراین، هشدار داد که پیروزی روسیه می تواند آمریکا را به جنگی گسترده تر بکشاند و تهدیدی برای متحدان ناتو باشد.

به نظر می رسد اظهارات وی در واکنش به سخنان دسانتس نسبت به حمایت بی‌پایان از اوکراین باشد.

دسانتس در گفتگو با فاکس نیوز گفته بود که بیم از حمله روسیه به کشورهای ناتو هنوز خیلی از واقعیت فاصله دارد.

اما پنس در واکنش به این اظهارات به «ان‌بی‌سی نیوز» گفت: هر کس که فکر می‌کند ولادیمیر پوتین به جنگ در اوکراین کفایت می کند، مرتکب اشتباه شده است.

وی اضافه کرد: ما باید تهدید بلندمدت تجاوز مجدد روسیه به اروپا را درک کنیم و من معتقدم که جنگ به اوکراین محدود نخواهد شد.

پنس سپس ادامه داد: اشتباه نکنید، این جنگ آمریکا نیست. اما اگر ما در تعهد خود برای ادامه حمایت از اوکراین در دفاع از آزادی لنگ بزنیم، ممکن است جوانان ما به زودی برای دفاع فراخوانده شوند.

اظهارات هشدارآمیز معاون رئیس جمهوری پیشین در حالی مطرح شد که وی قرار است به زودی برای نامزدی خود در انتخابات ۲۰۲۴ تصمیم گیری کند.

همزمان با سخنرانی پنس در تگزاس، میچ مک کانل رهبر حزب جمهوری خواه نیز در نخستین سالگرد حمله روسیه به اوکراین، ارائه کمک های مالی و نظامی به اوکراین را «سرمایه گذاری مستقیم» آمریکا در تقابل با «ماشین جنگی» پوتین خواند.

وی در بیانیه ای امنیت ملی آمریکا را در گرو ثبات و امنیت در اروپا و جلوگیری از پیشروی روسیه در این قاره دانست و در عین حال تشریح کرد که ایالات متحده عمدتاً سلاح‌های قدیمی‌تر را به اوکراین می دهد و این امر باعث می شود که واشنگتن بتواند ذخایر تسایحاتی خود را با مهمات مدرن تر تجهیز کند.

رهبر حزب جمهوی خواه در ادامه از دولت جو بایدن و متحدان واشنگتن خواست با قاطعیت‌ بیشتر عمل کند تا اطمینان حاصل شود که کمک‌های مشترک آنها به اوکراین با سرعت انجام می‌شود.

مک کانل یادآور شد که تجربه نشان داده ضعف و تردید به پوتین انگیزه بیشتری می دهد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    روسها در حمله دوم باید فقط حرکت نیروی زمینی شان فقط روزها انجام شود تا کمتر در کمین پارتیزان ها بیافتند و از نیروی هوایی خود در شبها استفاده نمایند چون ارتش روسیه یک ارتش کلاسیک می باشد
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    6000 پهبادی که قرار است ایران در روسیه تولید کند برای یکسال جنگ کم هم نباشد زیاد نیست چون امریکا هم همین تعداد پهباد قرار است به اوکراین تحول دهد بهتر است که ایران ضمن افزایش تحویل پهباد به 20000 یا 25 هزار عدد خود نیز درهدایت انها مشارکت داشت مثلا خلبانان سپاه در کریمه و یا خاک روسیه این پهبادها را خودشان به سوی تانک و نفربرهای اوکراینی هدایت می کردند اینطوری سطح مهارتشان هم می رفت بالا مهارت خودش خیلی مهم است
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    0 0
    روسها در کنار حمله به شمال خارکف بهتر است که خطوط ارتباطی دو سوی رود دنیپرو پلهای ارتباطی ارتش اوکراین را مورد هدف قرار می دادند اینطوری براحتی این ارتش نابود می شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس