قدیروف: اروپا با دنباله روی از آمریکا به سمت ویرانی می رود

رئیس جمهوری چچن در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الشرق گفت: مقامات اروپایی با دنباله روی از سیاست های آمریکا کشورهایشان را به سمت خود ویرانی می برند.

به گزارش مشرق، «رمضان قدیروف» در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «الشرق» افزود: "مذاکرات با «کی یف» که عروسکی در دست غرب است، فایده‌ای ندارد ، غرب از کی‌یف به عنوان سرنیزه ای برای مقابله با روسیه استفاده می‌کند و عملیات نظامی ویژه در اوکراین تحت هر شرایطی باید ادامه یابد."

وی با بیان اینکه "از این پس روسیه شرایط خود را تحمیل خواهد کرد"، ادامه داد که مسکو به رغم اینکه با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) رو در رو است، از تمام منابع نظامی موجود خود در اوکراین استفاده نکرده است.

رئیس جمهوری چچن ناتو را متهم کرد که «تمام توافقات شفاهی و کتبی را زیر پا گذاشته و به مرزهای روسیه نزدیک و در آنها مستقر شده است. »

قدیروف اضافه کرد: «روسیه اکنون با یک تهدید واقعی از سوی یک همسایه تروریست و متجاوز رو به رو است که آرزوی پیوستن به ناتو را دارد و در صورت داشتن سلاح یا بمب هسته‌ای می‌تواند کمتر از دو دقیقه روسیه را هدف قرار دهد که آن زمان دیگر جلوگیری از چنین حمله‌ای غیرممکن خواهد بود.»

وی گفت: «این یک تهدید مستقیم برای موجودیت کشور ما است و همه اینها روسیه را بر آن داشت تا عملیات نظامی ویژه را [علیه اوکراین] آغاز کند.»

رئیس جمهوری چچن اظهار کرد که کل بلوک ناتو و نه فقط اوکراین رودروی روسیه قرار گرفته اند.

به گفته قدیروف، «نیروهای چچن برای دستیابی به یک پیروزی بزرگ در مسیر صحیح قرار دارند و شکست‌های متعدد نیروهای نظامی اوکراین در همه جبهه‌ها و خسارات سنگینی که آن‌ها متحمل شده اند، گواه آن است.»

وی اضافه کرد: «افزون بر ۶۵۰۰ نیرو، ده‌ها هزار داوطلب از جمهوری چچن تحت نظارت دقیق مربیان مجرب به منطقه عملیات ویژه نظامی اعزام شده اند.»

قدیروف درباره میزان ارزیابی خود از روند جنگ اوکراین اظهار داشت: در چارچوب عملیات رزمی و با هدف یافتن مزیت برتری بر دشمن، باید راهبرد و تاکتیک را تغییر داد و نیروها را تجدید قوا کرد.

مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید

رئیس جمهوری چچن ادامه داد: به ذهنشان خطور نکرده بود که امکانات نظامی کشور ما تا این حد زیاد است، هرچند که نیروهای روسی به صورت کامل با نیروهای آن‌ها درگیر نشده اند.

وی درباره امکان دستیابی به راه حلی برای بحران از طریق مذاکرات صلح ابراز عقیده کرد: «جنگ اکنون در خاک روسیه در مناطق لوگانسک و دونتسک و مناطق زاپوروژیا و خرسون در حال وقوع است بنابراین ساکنان این مناطق تمایل خود را برای تبدیل به بخشی از کشور ما ابراز کردند تا ساکنان از ترور خونینی که ناسیونالیست‌های اوکراینی و ناتو علیه آن‌ها انجام می‌دادند محافظت شوند.»

قدیروف گفت: «هیچ یک از مذاکرات به نتیجه ملموس نخواهد رسید زیرا ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و اطرافیانش عروسک‌های خیمه شب بازی در دست کشورهای غربی هستند.»

رئیس جمهوری چچن افزود: «تا زمان نابودی گروه‌های پاندیرا و نازی‌ها عملیات ویژه نظامی تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود و تا زمانی که یکی از عناصر وابسته به پاندیرا زنده است، صلح در اوکراین محقق نخواهد شد و مساله مهم اکنون، حرکت به سوی هدف است. »

وی ادامه داد: نیازی به مذاکره نداریم زیرا این مذاکرات به سود روسیه نخواهد بود اما به طرف مقابل این فرصت را می‌دهد که به موقع و با ریاکاری عمل کنند، همانطور که در مورد «توافق‌نامه‌های مینسک» انجام دادند.

غربیها کشورهای خود را به سمت خود تخریبی می برند

قدیروف اضافه کرد: مقامات غربی، کشورهای خود را به سمت خود تخریبی سوق می دهد و معتقدم این اتفاق به زودی خواهد افتاد. انحطاط اخلاقی، اعمال تحریم‌هایِ خود ویران کننده، افزایش قیمت سوخت و نیازهای اولیه و شاخص‌های بحران جهانی غذا و سایر جنبه‌های ناشی از سیاست‌های بی‌پروای دولت بایدن، باعث خواهد شد که شر دامن خود عروسک دست نشانده‌ آمریکایی و اروپایی را بگیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه کشورهای اروپایی در صورت ادامه گوش دادن به سخنان آمریکا آینده‌ای نخواهند داشت و حرکت آنها به سمت توسعه قابل اعتماد از همه جهات تنها از طریق دوستی با روسیه محقق می‌شود، به کشورهای اروپایی توصیه می‌کنم که در اقدامات خصمانه خود نسبت به روسیه تجدید نظر کنند و به آن‌ها می‌گویم که در حال کشتن اقتصاد خود هستید.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس