کد خبر 1468325
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
پوتین: غرب به‌دنبال تجزیه و تسلط بر روسیه است

رئیس‌جمهور روسیه گفت غرب می‌خواهد این کشور را نابود کند و با تجزیه آن، بر بخش‌های تکه‌تکه شده تسلط یابد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه Rossiya ۱ بار دیگر تاکید کرد غرب تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن نابودی روسیه است. به گفته پوتین، غرب فقط می‌تواند روسیه را در «خانواده ملل متمدن» در حالت تجزیه شده بپذیرد، پس به دنبال تجزیه آن و تسلط بر بخش‌های کوچک است.

وی اظهار داشت «تامین تسلیحات از سوی ناتو برای اوکراین مشارکت در درگیری است، زیرا غرب پولی برای این تسلیحات دریافت نمی‌کند. پیروان آمریکا به جنگ علیه فدراسیون روسیه پیوسته‌اند اما از نیات خودخواهانه واشنگتن آگاه هستند».

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: روسیه نمی‌تواند توانایی‌های هسته‌ای کل ناتو را در شرایطی که این ائتلاف می‌خواهد آن را شکست دهد، نادیده بگیرد. فدراسیون روسیه مجبور است به بحث درباره مسئله پتانسیل هسته‌ای بریتانیا و فرانسه بازگردد، زیرا ناتو نشان داده که یک بلوک نظامی است نه سیاسی.

پوتین تصریح کرد: روسیه باید نه تنها پتانسیل هسته‌ای ایالات متحده، بلکه همه کشورهای دیگر ناتو را در نظر بگیرد، زیرا این اتحاد، شکست استراتژیک روسیه را هدف اصلی خود می‌داند.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه سخنانش در اشاره به توافق سه‌جانبه آکوس بین آمریکا، انگلیس و استرالیا افزود: فرانسه در موضوع لغو سفارش زیردریایی برای استرالیا از سوی آمریکایی‌ها تحقیر شد اما هیچ اقدامی علیه آن انجام نداد.

ولادیمیر پوتین در بخش پایانی سخنانش گفت: روسیه از نظر حقوقی وارث اتحاد جماهیر شوروی است اما پتانسیل متفاوتی دارد. جهان باید تغییر کند اما مسکو مخالف این است که دنیای جدید فقط به نفع یک کشور، آمریکا ساخته شود.

وی افزود: و در پایان، چنین موضعی، مبارزه برای یک جهان چند قطبی، برای احترام به همه در عرصه بین‌المللی، برای در نظر گرفتن منافع همه، شک ندارم که پیروز خواهد شد.

پیش‌تر، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل، آمریکا و متحدان ناتو این کشور را به مداخله در امور کشورهای دیگر و دامن زدن به ناآرامی‌های جنگ اوکراین متهم کرد. نماینده روسیه در سازمان ملل در سخنانش به تجاوزات آمریکا از زمان پایان جنگ سرد اشاره کرد و گفت: از زمان پایان جنگ سرد تاکنون، ایالات متحده ۲۵۱ عملیات نظامی در خارج از قلمرو خود انجام داده و خسارات سنگینی به کشورهای دیگر تحمیل کرده است.

نبنزیا با اشاره به این موارد، تصریح کرد: غرب باید این حقیقت را بپذیرد که بازیگران دیگری در عرصه بین‌المللی وجود دارند که منافع خود را دارند و هم‌زیستی با آن‌ها و حتی همکاری با آن‌ها در خصوص برخی موضوعات بر اساس اصل احترام متقابل ضروری است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین در فوریه گذشته، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند. به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته دستکم ۲۰ درصد از خاک اوکراین را به تصاحب خود درآورد.

مسکو بارها تأکید کرده که کشورهای غربی با تأمین تسلیحات برای اوکراین به صورت غیررسمی خودشان را وارد جنگ کرده‌اند. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هفته پیش گفت: مرز میان دخالت مستقیم و غیرمستقیم بتدریج در حال از بین رفتن است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    5 4
    روسیه هم به دنبال تسخیر سایر کشور ها
    • US ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
      1 0
      ناتو هم در حال بلعیدن سرسپردگان دولتی. نتیجه‌اش یکیه...تازه ناتو خیلی حرفه‌ای‌تر هست توی بازی رسانه‌ایی.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    4 2
    ولادی جان خراب کردی الان دوراهی استفاده از تسلیحات اتمی و یا عقب نشینی قرار گرفتی
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    4 2
    خودتو تو بد جایی گیر انداختی پوتینک
  • احمدی IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
    0 2
    روسیه هم 200 ساله که بدنبال اشغال ایران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس