مایک پنس: تاریخ، ترامپ را مسئول یورش به کنگره خواهد شناخت

مایک پنس معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا در تندترین انتقادها علیه دونالد ترامپ گفت که درنهایت تاریخ وی را مسبب حمله به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ ( ۱۷دی ماه ۱۳۹۹) خواهد شناخت.

به گزارش مشرق، مایک پنس یکی از تندترین انتقادها تا به امروز را علیه رئیس سابق خود دونالد ترامپ درمورد حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا را بر زبان راند.

بنابراین گزارش پنس، ۶۳ ساله، شب گذشته (شنبه) در نشست سالانه «باشگاه گریدیرون» ( the Gridiron Club ) یکی از قدیمی‌ترین انجمن های روزنامه نگاران در آمریکا، مستقر در واشنگتن دی.سی پایتخت آمریکا، در انتقاد شدیدی از رئیس سابق خود درباره این واقعه تروریستی، گفت: رئیس جمهوری (سابق آمریکا) ترامپ اشتباه می کرد، من حق تغییر و ابطال (نتیجه) انتخابات را نداشتم، اظهارات بی ملاحظه گونه وی زندگی خانواده‌ام و هر فرد دیگری که آنروز در عمارت کنگره بود را به مخاطره افکند و من می دانم که (سرانجام) تاریخ دونالد ترامپ را مسئول (این واقعه تروریستی) خواهد شناخت.

وی در ادامه گفت: آنچه که در آن روز رخداد یک رسوایی و شرمساری بود وجلوه دادن آن به هرنحو دیگری بدور از شان ونجابت است.

بسیاری از تحلیلگران و سیاستمداران از جمله نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکای ورش هواداران سفید پوست ترامپ به عمارت کنگره در مورخ ۶ژانویه ۲۰۲۱ را یک واقعه تروریستی همچون واقعه یازده سپتامبر عنوان کردند

رویترز افزود: مایک پنس که در حال بررسی اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است، ماه ها پس از واقعه حمله ۶ ژانویه به ندرت در مورد این حمله سخن می گفت اما اخیرا در مصاحبه های خود به شدت علیه ترامپ در این باره به انتقاد پرداخته و در مصاحبه ای در ماه نوامبر سال گذشته میلادی به صراحت دونالد ترامپ را متهم کرد که رفتار و سخنانش در آن روز موجب شد تا خانواده‌اش با خطر مواجه شوند.

این گزارش می افزاید: زمانی که هزاران نفر از هواداران (سفیدپوست آمریکایی) ترامپ به عمارت کنگره حمله بردند و تلاش داشتند تا تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که ترامپ به رقیب دموکرات خود جو بایدن باخته بود را متوقف کنند، مایک پنس به همران نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان در آن به سر می برد و توسط نیروی های امنیتی به محل امنی (زیرزمین کنگره و محل تخلیه بار) منتقل شد.

درجریان این واقعه تروریستی دونالد ترامپ درحالی که دیگر سمت ریاست جمهوری آمریکا را عهده دار نبود از سوی کنگره برای دومین بار استیضاح شد اما مانند قبل تبرئه گردید، اکنون کمیته تحقیق ۶ ژانویه کنگره درصدد محاکمه اوست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    متاسفانه مسئولین آمریکا هم دارن مثل مسئولین ایران می‌شوند مثل مسئولین ما داران مشکلاتو گردن هم میندازن ااخرشم هیچی به هیچی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس