آمریکا به طور غیرمستقیم الحاق زاپروژیا به مسکو را تایید کرد

مقام شورای مرکزی دولت موقت منطقه زاپروژیا می‌گوید که اقدام آمریکا در وضع تحریم‌ علیه نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، بدین معنا است که غرب الحاق این نیروگاه به مسکو را به رسمیت شناخته است.

به گزارش مشرق، ولادیمیر روگوف، عضو شورای مرکزی دولت موقت منطقه زاپروژیا بر این باور است که تحریم‌های آمریکا علیه نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، حاکی از آن است که غرب این موضوع را به رسمیت شناخته که این نیروگاه بخشی از قلمرو روسیه است.

در نخستین سالروز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، آمریکا شرکت عامل گرداننده نیروگاه اتمی زاپروژیا را هدف تحریم‌ قرار داد. اولگ روماننکو، مدیرکل شرکت سهامی پیمانکار این نیروگاه نیز از تحریم‌های آمریکا در امان نماند.

روگوف دراین‌باره گفت: اعمال تحریم‌ها علیه نیروگاه زاپروژیا همزمان بر چند نکته مهر تایید می‌زند. نخست آنکه، غرب به وضوح به این نتیجه رسیده که تصرف زاپروژیا جواب نمی‌دهد. دوم اینکه، آنها این موضوع را به رسمیت شناخته‌اند که نیروگاه اتمی زاپروژیا، متعلق به فدراسیون روسیه است.

وی اضافه کرد که اگر کشورهای غربی نیروگاه زاپروژیا را جزو کی‌یف می‌دانستند، آنگاه هیچ تحریمی علیه این نیروگاه اعمال نمی‌کردند.

نیروگاه زاپروژیا که در سواحل رود دنیپر واقع شده، بزرگ‌ترین نیروگاه اروپا محسوب می‌شود. این نیروگاه اوایل مارس ۲۰۲۲ به کنترل روسیه درآمد و از آن زمان به بعد همواره زیر بمباران بوده و طرفین(روسیه و اوکراین) یکدیگر را به جنگ‌افروزی در این منطقه متهم کرده و نگرانی‌های بین‌المللی درباره وقوع فاجعه اتمی در زاپروژیا تشدید شده است.

روگوف در ماه سپتامبر تاکید کرد که می‌یف به طور یکطرفه از پذیرش برق از نیروگاه زاپروژیا خودداری کرده و درصدد است تا با ایجاد مشکل، عامدانه آن را از کار بیندازد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    3 7
    تایید امریکا اینقدر اهنیت داره که خود روسها از تحرم شدن به عنوان تایید استفاده میکنن . اینه اقتدار
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      4 0
      مفنگ اینکه امریکا پذیرفته یعنی متوجه شده که اگرنپذیره هم تحت کنترل روسیه هست ونمی تواند عملا کاری انجام دهد
    • ح IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 0
      واقعا دوست دارم بدونم چی میزنی؟؟ داره میگه اینکه آمریکا منطقه رو تحریم کرده به معنای اینه که دیگه از دست رفته و ملحق شده به روسیه میدونه که تحریم کرده!! یعنی امیدی نداره که از دست روسیه درش بیاره و تحریمش کرده!! اینقدر سخته فهمیدن این موضوع؟؟
  • محمد IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    0 2
    تحریم کردن تا جلوی سودجویی روسیه از نیروگاه رو بگیرن
  • ش. AE ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 0
    اوکراین یک کشور ضعیف در اروپای شرقی هست و قانون کشورهای اروپایی قانون گله گرگها است سرنوشت اوکراین همان سرنوشت یوگسلاوی هست این کشور از شمال به جنوب توسط رودخانه دنیپر به دو قسمت تقسیم میشه که در آینده قسمت شرقی به روسیه الحاق میشه و این وضعیت فقط و فقط به گردن سران بی کفایت و مافیایی کی یف هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس