مدودف: کمک آمریکا به اوکراین به زودی ۵۰ میلیارد دلاری می‌شود

معاون شورای امنیت روسیه ضمن بیان این که به زودی کمک نظامی آمریکا به اوکراین به رقم ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید، گفت مسکو با ائتلافی از حدود ۵۰ کشور که می‌خواهند آن را از روی نقشه حذف کنند، روبروست.

به گزارش مشرق، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه گفت کمک نظامی آمریکا به اوکراین به زودی به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

او توضیح داد: در طول عملیات ویژه، اوکراین بیش از حد کافی از ایالات متحده دریافت کرده تا اقدامات نظامی را تا جای ممکن طولانی کند. این شامل دستکم چهل سامانه موشکی پرتاب چندگانه متحرک HIMARS و مهمات، هشت سامانه دفاع هوایی NASAMS، سی‌ویک تانک M۱، چهل‌وپنج تانک T-۷۲B، صدونه خودروی جنگی Bradley، سیصد M۱۱۳ و نود نفربر Stryker، بیش از هزار و ششصد سامانه دفاع هوایی قابل حمل Stinger، بیش از هشت هزار و پانصد موشک ضد تانک Javelin و بیش از پنجاه هزار سامانه ضد تانک دیگر می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، مدودف یادآور شد که اغلب تدارکات در دوران عملیات نظامی ویژه در اوکراین انجام شد اما تحویل فشرده تسلیحات به اوکراین از اوت ۲۰۲۱ آغاز شد.

وی تصریح کرد: روسیه اکنون با ائتلافی از حدود ۵۰ کشور که می‌خواهند آن را از روی نقشه حذف کنند، مواجه است اما برخلاف اوکراین، هیچ رئیسی ندارد و نیاز به دستور و خیریه برای این که بتواند به تنهایی از مردم و حاکمیت خود دفاع کند هم ندارد.

این مقام ارشد روس و از متحدان پوتین اخیراً هم هشدار داد که مسکو از هر ابرازی برای دفاع از خود از جمله تسلیحات اتمی استفاده خواهد کرد. او چهارشنبه (۲۲ فوریه) در پستی تلگرامی نوشت: برای همه قدرت‌ها واضح است که اگر آمریکا می‌خواهد روسیه را شکست دهد، ما به سمت درگیری در مقایس جهانی می‌رویم. اگر ایالات متحده می‌خواهد روسیه را شکست دهد، ما حق داریم از هر سلاحی از جمله نوع اتمی برای دفاع از خود استفاده کنیم.

مدودف یادآور شد که به هر حال استدلال تشکیلات آمریکایی تاکنون این بوده «ما در امور شما مداخله می‌کنیم، مقادیر زیادی سلاح به رژیم کی‌یف می‌دهیم، برای شکست روسیه تلاش می‌کنیم، شما را محدود و نابود می‌کنیم، اما امنیت استراتژیک موضوع مجزایی است و ارتباطی با زمینه کلی روابط آمریکا-روسیه ندارد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    3 1
    زمستون سخت و تسلیم شدن غرب ،چی شد ؟
  • افشین IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    1 1
    اول جنگ گفتید اروپا و امریکا پشت اوکراین رو خالی کردن کمک نمیکنن این رو سوژه کردید حالا که بعد ۱سال دارید میگید چرا امریکا و اروپا اینقدر دارن به اوکراین کمک میکنن واقعا هدفتون چیه از این کارا.اولش میگید طرف دلقکه ۱هفته ای اوکراین شکست میخوره حالا بعد ۱سال مقاومت میگید طرف دلقکه کشورش رو ویران کرد .با استدلال های شما حق با یزید بوده امام حسین باید تسلیم میشده
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    روسها در حمله دوم باید فقط حرکت نیروی زمینی شان فقط روزها انجام شود تا کمتر در کمین پارتیزان ها بیافتند و از نیروی هوایی خود در شبها استفاده نمایند چون ارتش روسیه یک ارتش کلاسیک می باشد
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    1 0
    6000 پهبادی که قرار است ایران در روسیه تولید کند برای یکسال جنگ کم هم نباشد زیاد نیست چون امریکا هم همین تعداد پهباد قرار است به اوکراین تحول دهد بهتر است که ایران ضمن افزایش تحویل پهباد به 20000 یا 25 هزار عدد خود نیز درهدایت انها مشارکت داشت مثلا خلبانان سپاه در کریمه و یا خاک روسیه این پهبادها را خودشان به سوی تانک و نفربرهای اوکراینی هدایت می کردند اینطوری سطح مهارتشان هم می رفت بالا مهارت خودش خیلی مهم است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس