کد خبر 1444000
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۷
چرا «برنامه‌ریزی» در زندگی ما مهم است؟

مهم‌ترین ابزاری که باید برای امتحان دادن، به آن مجهز شوید، برنامه‌ریزی است؛ حالا چرا برنامه‌ریزی آنقدر مهم است؟ در این مطلب به اهمیت برنامه‌ریزی می‌پردازیم.

به گزارش مشرق، دی ماه که از راه می‌رسد، خبر از امتحانات می‌دهد؛ امتحانات نیم سال تحصیلی و همچنین امتحانات نهایی، در این ماه برگزار می‌شود. به نوعی می‌شود گفت که دی ماه مثل خرداد، فصل امتحان است.

اما مهم‌ترین ابزاری که باید برای امتحان دادن، به آن مجهز شوید، برنامه‌ریزی است؛ حالا چرا برنامه‌ریزی آنقدر مهم است؟ خب برنامه‌ریزی، فعالیتی است که در آن هدفمان و بهترین راه مشخص شده است.

اگر یک برنامه‌ریزی خوب و مناسب برای درس خواندن داشته باشید حتما در تحصیل به موفقیت می‌رسید. ضمن اینکه این برنامه‌ریزی باعث می‌شود در سایر عرصه‌های زندگی، مداومت و پشتکار داشته باشید.

* برنامه‌ریزی موجب پشتکار می‌شود

همانطور که اشاره کردیم وقتی در زندگی برنامه‌ریزی داشته باشید و تصمیم بگیرید که طبق برنامه پیش بروید، کارهای‌تان انجام می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که رغبت بیشتر پیدا کنید و ادامه دهید.

مداومت در اجرای برنامه‌ریزی، همان پشتکار است. گمشده‌ای که اگر هر فردی داشته باشد، موفق می‌شود. در حقیقت یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد، در کارشان موفق نشوند، همین پشتکار است.

* برنامه‌ریزی به افراد امید می‌دهد

کسی که برنامه‌ریزی می‌کند، یعنی هدف دارد؛ کسی که هدف دارد، امید دارد. این موضوع را هیچوقت فراموش نکنید.

* برنامه‌ریزی استرس و اضطراب را کم می‌کند

وقتی کارمان با برنامه‌ریزی پیش می‌رود، دیگر نگران نتیجه نخواهیم بود. می‌دانید چرا؟ چون اعتماد به نفس پیدا کردیم و روی هدفمان متمرکز شدیم.

تا حالا برای خودتان پیش آمده یا با افرادی مواجه شدید که موقع امتحان دچار استرس و اضطراب شوند و در نتیجه امتحانشان را خراب کنند؟ برنامه‌ریزی باعث می‌شد که این اتفاق برایتان نیفتد.

* با برنامه‌ریزی، زمان را مدیریت کنید

برنامه‌ریزی یعنی اینکه برای لحظه لحظه زندگی‌تان برنامه داشته باشید و وقت‌تان تلف نشود. پس مدیریت زمان خواهید داشت.

* با برنامه‌ریزی منظم می‌شوید

یکی از اتفاقات خوبی که در پی برنامه‌ریزی، به دست می‌آورید، نظم است. کارهای‌تان روی روال انجام می‌شود و خیالتان راحت می‌شود.

تا حالا برایتان پیش آمده که کلی برنامه برای یک روز تعطیل تو ذهنتان باشد اما دست و دلتان به کار نرود؟ خب دلیلش این است که برنامه‌ریزی نداشتید.

* ذهنتان با برنامه‌ریزی متمرکز می‌شود

برخی افراد گلایه می‌کنند که وقت می‌گذارند و درس می‌خوانند اما چیزی یاد نمی‌گیرند. می دانید چرا؟ چون برنامه‌ریزی ندارند. وقتی برنامه‌ریزی نباشد، ذهن خسته می‌شود چرا که مشوش است.

حالا که متوجه شدیم برنامه‌ریزی چقدر مهم است، دریاره نحوه برنامه‌ریزی برایتان می‌گوییم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    بخش مهم از برنامه ریزی درسی خواندن بخش بخش درس و خلاصه برداری و مطالعه مکرر خلاصه نویسی است تا مطالب درسی در حافظه بماند. برای همین روش خلاصه نویسی رو باید یادبگیرید تا در تحصیل موفق باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس