کد خبر 1440483
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۰
زخم پای دیابتی ها به شکل کامل بهبود نخواهد یافت

کارشناس مبارزه با بیماریهای غیرواگیر گفت: الگوی بیماری‌ها از بیماری‌های حاد به سمت بیماری‌های مزمن مانند دیابت تغییر یافته است، تا جایی که می‌توان گفت این بیماری در حال تبدیل شدن به یک معضل جهانی است.

به گزارش مشرق، هاجر نجات دارابی امروز شنبه پنجم آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی صنعتی شدن کشورها، افزایش امید به زندگی و تغییر در شیوه زندگی، الگوی بیماری‌ها از بیماری‌های حاد به سمت بیماری‌های مزمن مانند دیابت تغییر یافته است، تا جایی که می‌توان گفت این بیماری در حال تبدیل شدن به یک معضل بهداشتی اقتصادی در سراسر جهان است.

وی ادامه داد: بیماری دیابت یک مشکل مزمن است که اگر به موقع تشخیص داده شود، از عوارض ناتوان کننده آن می‌توان به خوبی پیشگیری کرد. دیابت می‌تواند تمام اعضای بدن نظیر قلب و عروق، چشم‌ها، کلیه‌ها، اعصاب، دستگاه گوارشی، لثه‌، دندان و پوست آسیب بزند.

کارشناس مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز گفت: زخم پای دیابتی یکی از شایع‌ترین عوارض مزمن دیابت است که مثل هر زخم طبیعی شروع می‌شود. این زخم می‌تواند به صورت یک برش، خراش، تاول یا آسیب جزئی دیگر باشد.

وی تصریح کرد: بر خلاف زخم‌های طبیعی که طی چند روز به طور طبیعی بهبود می‌یابد، زخم پای دیابتی به خوبی بهبود نمی‌یابد. دلیل این امر، گردش خون ضعیف و آسیب عصبی مرتبط با دیابت است. زخم ایجاد شده، به جای بهبود، عفونت می‌کند و این عفونت به لایه‌های عمیق پوست گسترش می‌یابد، در نتیجه زخم‌های دیابتی اغلب منجر به آبسه، عفونت استخوان و عواقب شدید دیگر می‌شود.

وی گفت: روش‌های پیشرفته و نوین مورد استفاده شامل لیزرتراپی، ازون.تراپی، وکیوم تراپی، لارو تراپی و پانسمان‌های حاوی سلول‌های بنیادی است که برای درمان زخم پای بیمارانی که در گذشته مجبور به قطع عضو بودند، استفاده می‌شود.

منبع: ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    ده روز نمک دریای تصفیه نشده، ده روز مخلوط عسل و جامع امام رضا علیه السلام ده روز باز نمک .. تمام طرف اندازه یه پیاله زخم مانند سوختگی ذاشت .. خوب شد به فرمایش های اهل بیت اعتماد کنید و به نسخ طبی ایشان سری بزنید
  • هلما خانی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    سلام وقتتون بخیر من مامانم هم دیابت دارن هم فشار خون و متاسفانه تقریبا یک هفته ست که انگشت پای کوچیک و کناری و یکم سر شصت پای راستشون تاول زد که ما فکر کردیم سوخته چون به بخاری هم خورده بود این تاول ها آبکی بود و یکیش خودش ترکیده بود و ندونسته پدرم اون دوتا تاول دیگه رو هم با سوزن سوراخ کردن چون فکر میکردن بهتر آب تاول ها تخلیه بشه ولی الان فهمیدیم که نباید تاول ها میترکید الان جای تاول ها زخم شده و روش پوسته پوسته و خشک شده ولی خود انگشت ها یکم ورم داره و میل به کبودی و قرمزی میده واین قضیه خیلی نگرانمون کرده ممنون میشم یه راهکار بدید که اگه عفونت کرده باشه پیشرفت نکنه توروخدا کمکم کنید اگه میشه زودتر مارو از نگرانی در بیارید اگه لازم باشه براتون عکس از پاشون میندازم و براتون میفرستم تا دقیق تر متوجه بشید با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس