کد خبر 1439744
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
آب هویج

آب هویج علاوه بر طعم عالی دارای مزایای درمانی مختلفی است و برای اندام هایی از بدن مثل چشم، دستگاه گوارش، دندان و پوست بسیار مفید است.

به گزارش مشرق، وقتی صحبت از آب هویچ می شود به دلیل ذهنیت قدیمی که داریم به فکر تقویت چشم می افتیم اما این تنها خاصی و فایده آب هویج نیست و آب هویج، یک نوشیدنی عالی برای سلامت و شادابی بدن ما است، زیرا بسیاری از بیماری ها را درمان می کند در ادامه این بخش از سلامت نمناک بیایید تا نگاهی به مزایا و فواید این آبمیوه مفید بیاندازیم.

ایمنی را بهبود می بخشد و بیماری های قلبی را کنترل می کند:

آن را باور نخواهید کرد، اما مصرف یک لیوان آب هویج به طور مرتب ،می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند.همچنین به حفظ سلامت قلب شما کمک می کند.هویج، یک منبع غنی از ویتامین A و بتا کاروتن است، که در کاهش میکروب ها موثر هستند.فراوانی ویتامین A در آب هویج می تواند از ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند.ویتامین A، همچنین از اندام های داخلی بدن در مقابل موجودات بیماریزا کمک می کند.

کلسترول را کاهش می دهد

آیا سطح کلسترول شما در حال نوسان است؟سعی کنید از آب هویج استفاده کنید، چرا که بهتر از محصولات تجاری است، و دارای چربی ترانس دار صفر درصد است.پتاسیم موجود در آب هویج ،می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد، در نتیجه منجر به کاهش خطر بیماری قلبی می شود.

کمک به لخته شدن خون:

آب هویج ،دارای ویتامین K است، که در جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند، و روند بهبودی را نیز تسریع می بخشد.

بهبود زخم های خارجی :

آب هویج ،می تواند روند بهبود زخم های خارجی را سریعتر کندبنابراین، دفعه بعدی که، زخمی شدید با بدنتان بریده شد، نوشیدن آب هویج را فراموش نکنید.ویتامین C، که در مقادیر بالایی در آب هویج وجود دارد، به سرعت به زخم کمک می کنند.

جلوگیری از سرطان:

آب هویج نیز ،مانند عوامل ضد سرطانی عمل می کند.گفته شده که افزایش مصرف کاروتنوئیدها در آب هویج، باعث روندهای مثبت در سرطان مثانه، پروستات، روده بزرگ و سینه می شود.

افزایش سلامت استخوان

چه کسی می گوید ، که فقط اسفناج می تواند شما را قوی تر کند؟ آب هویج نیز یک قهرمان قوی است.ویتامین K موجود در آب هویج ،برای پروتئین سازی بدن ضروری است. همچنین به پیوستگی کلسیم کمک می کند که منجر به بهبود سریع استخوان های شکسته می شود. پتاسیم موجود در هویج ه به بهبود سلامت استخوان نیز، کمک می کند.

پاکسازی کبد

آب هویج ،می تواند کبد را پاکسازی و سم زدایی کند.مصرف منظم این آبمیوه ،می تواند به پاکسازی سموم از کبد کمک کند.جریان خون، نمی تواند بدن را از سموم و مواد صفراوی از طریق کلیه ها پاک کند. آنها باید از پوست خارج شوند. آب هویج به این روند کمک می کند و تضمین می کند که مواد صفراوی از بدن خارج شود.هنگامی که کبد به خوبی عمل می کند، از انباشت چربی جلوگیری می کند و به هضم سریع آن کمک می کند.اینکار مانع از افزایش وزن و چاقی می شود.

درمان عفونت

بدن ما ،روزانه در معرض مواجهه با میلیون ها میکروب و عفونت ها است.آب هویج ،می تواند از عفونت های داخلی و خارجی به علت خواص ضد ویروسی و ضد عفونی کننده اش، جلوگیری کند و به درمان آن کمک کند.

کاربرد خوراکی آن عفونت های داخلی دهان، گلو، معده، روده، دستگاه ادراری و روده بزرگ را درمان می کند.آب هویج همچنین به درمان سرفه، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، برونشیت، اوریون، سرخک، بثورات، زخم، زخم، پسوریازیس، کربونکلس، گانگرن و غیره کمک می کند.

آزاد سازی گاز معده

همه ما احساسات وجود باد را در بعضی مواقع داشته ایم.این اتفاق به دلیل انباشت گاز در شکم است و می تواند واقعا دردناک باشد.خاصیت بادشکنی و ضد نفخ آب هویج ،کمک می کند تا گازهایی که در داخل معده و روده است، آزاد شوند.

افزایش ادرار:

مطالعات نشان داده اند که ،آب هویج یک دیورتیک قوی است.نقشی کلیدی در افزایش ادرار بازی می کند، که در نهایت کمک می کند تا تقریبا 4% توده چربی بدن ،پاک شود ،همچنین، اسید اوریک و صفرا را از بین می برد، فشار خون را کاهش می دهد، سنگ کلیه ها را دفع می کند، عفونت های میکروبی کلیه را پاک می کند.

تاثیر شگفت انگیز آب هویج در درمان بیماری ها

تنظیم دوران قاعدگی

چه شما دارای چرخه نامنظم قاعدگی هستید ،و چه از درد قاعدگی رنج می برید، آب هویج می تواند شما را نجات دهد.می تواند چرخه قاعدگی شما را بهبود بخشد.

درمان دژنراسیون ماکولا

نوشیدن آب هویج، به طور مرتب می تواند به سالمندان کمک کند، تا از خطرات دژنراسیون ماکولا در امان بمانند.هویج، غنی از بتا کاروتن است و خود را از طریق واکنش آنزیمی که منجر به تشکیل پروویتامین A می شود، تجزیه می کند.این مواد مغذی، مسئول ظرفیت آنتی اکسیدانی هویج هستند.

افزایش سلامت دهان

آب هویج، همچنین می تواند لثه های شما را سالم نگه دارد و سلامت کلی دهان و دندان را بهبود بخشد.این آب میوه، پر از ترکیباتی مانند؛ آنتی اکسیدان های معدنی است ،که باعث تحریک لثه ها می شود و باعث می شود که ترشح بزاق افزایش یابد.همه ما می دانیم که بزاق، طبیعتا قلیایی است، و با حمله باکتریایی در دهان ما مبارزه می کند.

مراقبتهای قبل از زایمان

آب هویج به ویژه برای مراقبتهای دوران بارداری مفید است زیرا باعث بهبود سلامت مادر و فرزند می شود.

مناسب برای شیردهی

مادران شیرده و خانمهای باردار، باید آب هویج را به عنوان کمکی برای تولید شیر خود مصرف کنند.مصرف آب هویج ،در دوران بارداری، کیفیت شیر مادر را بهبود می بخشد و شیر را غنی از ویتامین A می کند.از آنجا که ویتامین A به رشد سلول کمک می کند، مصرفش در دوران بارداری ضروری است.

جلوگیری از عفونت در کودک نابالغ:

هنگامی که در سه ماهه آخر بارداری هستید، احتمال ابتلا به عفونت های خطرناکی که بر کودک اثر می گذارد، کاهش می یابد.بنابراین، به زنان باردار معمولا توصیه می شود که دو بار در روز آب هویج مصرف کنند.

کلسیم را فراهم می کند

نوشیدن آب هویج ، برای بدن ما کلسیم به همراه دارد، و برای خانم های باردار که نیاز به قدرت رشد دادن یک کودک را دارند، ضروری است.

تقویت ایمنی بچه ها

آب هویج در رژیم غذایی کودک نو پا، قطعا یک ایده خوب است. آب هویج پر از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است، و باعث افزایش ایمنی در بچه های کوچک می شود.این آبمیوه خوشمزه بسیار سیر کننده است. همچنین، از آنجایی که کالری کم است، بهترین نوشیدنی سالم طبیعی برای فردی است که قصد کاهش وزن دارند. حاوی مقدار زیادی قند طبیعی است، بنابراین مجبور به اضافه کردن شکر اضافی به آن نیستید.

رشد ماهیچه

همه ما می دانیم که تنها هدف از کاهش وزن، از دست دادن چربی بدن است که می تواند به راحتی با مصرف آب هویج به این هدف برسید.ویتامین A به بدن ما کمک می کند تا پس از تمرین های سنگین و زیاد بهبود بخشد و همچنین به رشد عضله کمک می کند. فسفر موجود در آب هویج وظیفه تولید، تعمیر، و حفظ عضلات را دارد.

خواص آب هویج در کاهش وزن

افزایش سوخت و ساز و متابولیسم :

آب هویج ،حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین های B است، که به شکستن گلوکز، چربی و پروتئین کمک می کند.به تولید عضلات و افزایش متابولیسم نیز کمک می کند، در نتیجه ،در کاهش وزن تاثیرگذار است.انواع ویتامین های B، همچنین به کاهش استرس و افسردگی کمک می کنند که معمولا خودش از کاهش وزن جلوگیری می کند.فسفر موجود در آب هویج ،باعث افزایش میزان متابولیسم بدن میشود، و درد پس از تمرین و ورزش را کاهش می دهد.

افزایش ظرفیت حمل اکسیژن

مقدار میزان آهن در آب هویج ،می تواند ظرفیت اکسیژن رسانی بدن را افزایش دهد، که باعث توانایی بیشتر در ورزش کردن و کاهش بیشتر وزن می شود.

فراهم کردن انرژی ضروری

آیا پس از یک جلسه تمرین سنگین، قدرت و انرژی خود را از دست می دهید؟نوشیدن یک لیوان آب هویج سالم، برای احیای انرژی از دست رفته شما مفید است.وجود زیاد آهن در آب هویج، انرژی ضروری را فراهم می کند.علاوه بر این، آهن همچنین تأمین اکسیژن مناسب برای مغز را فراهم می آورد و منجر به هوشیاری ذهنی و کاهش خستگی می شود.

کنترل سطح قند خون

همه ما می دانیم، که داشتن دیابت می تواند وزن را افزایش دهد.با این حال، خوردن آب هویج می تواند سطح قند را متعادل سازد.منیزیم، منگنز و کاروتنوئید موجود در آب هویج ،می تواند سطح قند را تثبیت کرده و به کاهش وزن ناشی از دیابت کمک کند.کاروتنوئید ها، به طور معکوس روی مقاومت به انسولین تاثیر می گذارند، بنابراین سطح قند خون کاهش می یابد.

کمک به هضم

آب هویج، در حقیقت یک مزیت برای معده است، زیرا معده را آرام می کند و به روند هضم سرعت می بخشد.از آنجا که هویج دارای مقدار زیادی فیبر است، می تواند به هضم کمک کند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد.

پاکسازی بدن

آب هویج؟ بدن را پاکسازی می کند و همه سم ها را از بین می برد، بنابراین به کاهش وزن نیز کمک می کند.آب هویج تازه خالص، دستگاه گوارش را از سموم و مزاحم های ناشی از بافت ها، فیبرهای عضلات، جریان خون، مفاصل و اندام های داخلی پاک می کند.این، به نوبه خود، از بسیاری از بیماری هایی مانند زردی، نقرس، ادم، آرتروز، و غیره جلوگیری می کند.

آیا پوست شما مرده و بد به نظر میرسد؟

آب هویج ،راه نجات است!پتاسیم، باعث کاهش خشکی پوست و کاهش زخم ها و ضایعات پوستی می شود.همچنین به پوست، زندگی و طراوت می بخشد.به بهبود هیدراتاسیون کمک می کند و بنابراین پوست را مرطوب نگه می دارد.

جلوگیری از آکنه

به جای استفاده از محصولات تجاری، می توانید از این راه برای خلاص شدن از دست آکنه استفاده کنید.فقط آب هویج را در برنامه روزانه خود قرار دهید و تفاوت را ببینید.از آنجایی که حاوی ویتامین های ضروری بالایی است، آب هویج از طریق سم زدایی بدن، کمک می کند و از آکنه جلوگیری می کند.

منبع ویتامین مورد نیاز پوست

آب هویج، به عنوان مکمل ویتامین برای پوست شما عمل می کند و باعث درخشش پوست می شود.همچنین ،حاوی بسیاری از مواد مغذی سالم است که می تواند مشکلات مربوط به پوست، مانند اگزما را که ناشی از کمبود ویتامین A، درماتیت و بثورات است، را کاهش دهد.

کنترل آسیب آفتاب

آیا شما می ترسید، که در برابر خورشید قرار بگیرید؟

نگران نباشید، آب هویج خسارت خورشید را بهبود می دهد.بتاکاروتنوئید ها، به کاهش آفتاب سوختگی کمک می کنند و مقاومت پوست را به آسیب ناشی از خورشید افزایش می دهد.

مبارزه با پیری

آب هویج، در واقع می تواند روند پیری را کند، کند.بتا کاروتن در بدن ،به ویتامین A تبدیل می شود.اینکار، انحطاط سلولی را کاهش می دهد و در پی آن پیری، کند می شود.به بهبود کلاژن سازی در پوست، کمک می کند تا پوست جوان بماند.این، کمک می کند تا نشانه های قابل رویت پیری، مانند؛ چین و چروک کاهش یابد.

کمک به رشد مو

نوشیدن منظم آب هویج ،می تواند موهای شما را سالم و زیبا کند.به رشد مو کمک می کند و از شوره سر جلوگیری می کند.

تقویت ناخن

اگر میخواهید ناخنهای سالم و زیبایی داشته باشید، آب هویج بنوشید.آب هویج، ناخن ها را تقویت می کند و همچنین آنها را براق و صاف می کند.

سفید کننده پوست

ممکن است شگفت انگیز باشد، اما آب هویج می تواند پوست شما را چند درجه روشن کند.تمام کاری که باید انجام دهید، این است که کمی آب هویج را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید. آن را به آرامی به صورت و گردن خود بمالید.کمی بکینگ پودر به آب اضافه کنید و بعد از 20 دقیقه با آن ،صورت خود را بشویید.

منبع:برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    هویج که روش اینقدر سم نباشه، دقت کردید، تویه این چند ساله،چقدر این بوی سمش بیشتر شده؟! .. همچنین هویج که ترازریخته نباشد! . بهترین راهکاری برای میوه ها طبیعی، همون طرحی است که چند روز پیش در تلویزیون مطرح شد، واگذاری خانه ها 1000 متری! طرح، ایرانی اسلامی ..
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    یک نکته مهم را نگفتین . آب هویج را در منزل تهیه کنید چون 99 درصد آب میوه فروشی ها پوست رویی هویج را نمی کنند وبا ذرات خاک وگل وآب اضافی به مردم میدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس