کد خبر 1440463
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
چرا کف پاهایمان داغ می‌شود؟

داغ شدن کف پا ممکن است به دلایل زیادی از جمله کمبود مواد مغذی، ناراحتی کلیوی، دیابت و ... باشد.

به گزارش مشرق، اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که عادت به مصرف غذاهای چرب و فست فود دارید و حتی در مصرف این دسته از غذاهای چرب زیاده‌روی می‌کنید، احتمال بروز بیماری چربی خون در شما افزایش می‌یابد. یکی از علایم بروز این بیماری در شما داغ شدن همراه با مور مور شدن و سوزن سوزن شدن پاهایتان است.

زمانی که با کمبود ویتامین B روبه‌رو می‌شوید در سیستم عصبی اختلالاتی ایجاد و سبب می‌شود شما با احساس سوزن سوزن شدن و داغی کف پایتان مواجه شوید

ابتلا به دیابت

داغی کف پا یکی از هزاران علایمی است که به شما خبر ابتلا به دیابت را می‌دهد. همچنین ممکن است داغی کف پای شما با عرق کف دست هم همراه باشد. پس داغی کف پا را باید جدی گرفت.

بیماری مزمن کلیوی

یکی از وظایف اصلی کلیه، تصفیه و پاک سازی بدن و جلوگیری از تجمع انواع آلودگی‌ها در بدن است اما زمانی که کلیه به هر دلیلی از کار بیفتد و دیگر نتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد، این مواد زاید و اضافی که به دلیل کم کاری کلیه در بدن باقی مانده است به سمت دیگر قسمت‌های بدن حرکت می‌کند و بر اثر سوختن این مواد زاید در دیگر قسمت‌های بدن، شما در کف پاهایتان احساس داغی می کنید.

کم کاری تیروئید

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند سبب بروز داغی کف پا ‌شود کم کاری تیروئید است. زمانی که شما دچار کم کاری تیروئید می‌شوید سوخت و ساز بدن تان هم کاهش می‌یابد پس در نتیجه با تجمع انواع مواد در بدن روبه رو می‌شوید که می‌تواند سبب بروز داغی در کف پایتان شود.

کمبود ویتامین‌

در بین انواع ویتامین ها، افراد زیادی از کمبود ویتامین B رنج می‌برند. ویتامین B از جمله ویتامین‌های لازم و ضروری بدن است که کمبود این ویتامین می‌تواند سبب بروز انواع بیماری شود. زمانی که با کمبود این ویتامین روبه‌رو می‌شوید در سیستم عصبی اختلالاتی ایجاد و سبب می‌شود شما با احساس سوزن سوزن شدن و داغی کف پایتان مواجه شوید.

منبع:تبیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیخی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    1 0
    من این مشکل را داشتم و هیچ بیماری ای نداشتم و کلی آزمایش و نوار اعصاب و مغز و غیره گرفتند و گفتند مشکلی نداری. در نهایت به روش سنتی و با حجامت از پشت پا درمان شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس