مدودف

معاون رئیس شورای امنیت روسیه به ‌طرح اخیر دولت اوکراین در پیشنهاد کردن انعقاد «تضمینهای امنیتی» با حامیان و متحدان کی‌یف شدیداً واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه شدیدا از این به اصطلاح «پروژه تضمین های امنیتی آینده پس از جنگ در اوکراین» که توسط کی‌یف پیشنهاد شد انتقاد کرده و هشدار داد، اجرای این طرح «پیش‌درآمد جنگ جهانی سوم» است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل روز سه‌شنبه دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیش نویس این سند را که با همکاری متخصصان و مقامات سیاسی فعلی و سابق غربی از جمله آندرس فوگ راسموسن دبیر کل اسبق ناتو و آندری یرماک رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین تهیه شده ارائه کرد. این دفتر ادعا کرد این سند  برنامه هایی برای دوران بعد از پایان عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور پیشنهاد داده است.

در حالی که یکی از اهداف عملیات ویژه روسیه در اوکراین «غیرنظامی» کردن این کشور اعلام شده، طرح مذکور نظامی کردن گسترده اوکراین و مداخله «ضامنهای خارجی» در صورت حمله به اوکراین را در نظر گرفته است.

در این سند امضای یک توافق لازم‌الاجرای امنیتی میان اوکراین و کشورهای تضمین‌کننده و یا به عنوان جایگزین، امضای توافقات دوجانبه با هریک از این کشورها پیشنهاد شده است و طرف‌های پیشنهادی شامل آمریکا، استرالیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، لهستان، ترکیه، فرانسه، کشورهای اروپای شمالی، مرکزی و جنوبی و همچنین کشوهای حوزه بالتیک هستند. نام روسیه در میان این طرف‌های احتمالی دیده نمی‌شود.

مدودف در مطلبی که در کانالش در پیام‌رسان تلگران منتشر ساخت، تاکید کرد، این پروژه به مثابه تسری دادن حمایت نظامی ناتو به اوکراین است. او هشدار داد، اگر اعضای این بلوک دست از ارسال تسلیحات بیشتر به کی‌یف برندارند، جنگ در اوکراین وارد سطحی متفاوت با پیش بینی پذیری کمتر خواهد شد و این سرآغاز ورود تعداد بیشتر و بیشتری از کشورها به این جنگ است.

مدودف نوشت: «در آن صورت مردم کشورهای غربی دیگر نخواهند توانست در خانه‌ها و آپارتمان‌های تمیزشان نشسته به اینکه چطور با نایبهای خود روسیه را تضعیف می‌کنند بخندند. هر چیزی در اطراف آنها شعله‌ور خواهد شد. شهروندان آنها سهم عادلانه خود از مصایب را دریافت خواهند کرد. زمین به معنای واقعی کلمه خواهد سوخت و بتن در اطراف آنها ذوب می‌شود.»

مدودف که سابقا رئیس جمهور روسیه بوده، پذیرفت که در آن وضعیت، همزمان همه کشورهای درگیر، از جمله روسیه، سهم خودشان از دردسر را خواهند داشت.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در این مطلب خود نوشت: «اگر این ابلهان به پمپاز ناحدود خطرناکترین انواع سلاح‌ها به کی‌یف ادامه دهند، دیر یا زود این کارزار نظامی وارد سطحی دیگر می شود. در آن سطح مرزهای مشهود و پیش‌بینی ناپذیری بالقوه اقدامات طرفهای جنگ از کارزار نظامی ناپدید می‌شود و سناریوی نظامی خودش را با ورود شرکت‌کننده‌های جدید به آن دنبال خواهد کرد. همه چیز در اطراف غربی‌ها به آتش کشیده خواهد شد. مردم آنها کاملا دچار ماتم می‌شوند. آنها به معنی واقعی کلمه باعث خواهند شد زمین بسوزد و بتن ذوب شود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یوسف از همدان IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    5 7
    خب جناب مدودف نفرمودند که آنوقت سرنوشت روسها چه خواهد شد؟ قبل از حمله به اوکراینباید فکر این را می کردند حداقل تاریخ جنگ دوم جهانی را درست می خواندند آلمان ابتدا با یک همه پرسی اتریش را ضمیمه خاک خود کرد سپس چک و اسلکواکی را گرفت و در نهایت در حمله به لهستان با دنیا جنگید و بقیه را همه می دانیم
    • علی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      1 0
      وقتی قراره از سلاح هسته ای استفاده بشه روسیه ۱۵۰ میلیون نفری در مقابل غرب یک میلیار نفری قرار میگیره و ضرر کلان با غرب خواهد بود ضمن اینکه فرصت ثانویه روسها با توجه به گستره سرزمینی به مراتب بیشتر از آمریکاست و برای اروپا تقریبا صفر است
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      2 1
      در اوکراین آمریکا آزمایشگاه های جنگ بیولوژیک مستقر کرده بود. شما یادت نیست. دعوا سر این موضوع شروع شد. ریشه لغت انسان، نسيان است برادر.
  • خسرو IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    4 1
    از روز اول جنگ همه میدونند که نابودی روسیه پیش بینی نبود بلکه طراحی شده بود
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    5 4
    استارت جنگ جهانی سوم را روسیه زد و الان اوکراین هر واکنشی انجام بده برای اذهان عمومی قابل قبول هست اگر شما راست میگویید به مرزهای بین المللی عقب نشینی کنید در اونصورت که اوکراین کاری با شما ندارد
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      1 1
      ناتو واوکراین مگه به ضمانت وقراردادهای بین المللی که بعدازجنگجهانی امضا شده بودعمل کردن؟سامانه های موشکی ناتوتوترکیه کره جنوبی ژاپن،فنلاندواوکراین چه غلطی میکنن،توکه به مرزها وقوانین بین الملل اهمییت میدی بگوکشورای غربی توشرق چکارمیکنن؟اگه فاتح جنگ جهانی ن،خب روسیه وچینم،فاتح جنگ جهانی بوده،اگروسیه وچین سامانه های موشکی شون رو تومرز انگلیس امریکا فرانسه مستقرکنه،واکنششون چیه؟
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 1
    پررو
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 0
    همه می دانند روسیه توسط آمریکا وارد جنگ ناخواسته شد،حال باید فکری به حال آمریکا و انگلیس بردارد چون زمان هنوز به نفع روسیه هست و زنلیثکی نیست که با روسیه میجنگدبلکه ناتو هست.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 1
    انگار این مدودوف یکمی شاعره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس