کد خبر 1417848
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
سی‌ان‌ان: آمریکا نگران است بحران انرژی باعث شکاف در اروپا شود

روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شد به سندی دست یافته که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا به علت اختلاف‌های درونی از طرح اعمال تعیین سقف قیمت برای گاز صادراتی روسیه، عقب‌نشینی کرده است.

به گزارش مشرق،روزنامه گاردین انگلیس فاش کرد که به پیش‌نویس سندی از اتحادیه اروپا دست یافته که نشان می‌دهد این اتحادیه از تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه عقب‌نشینی کرده است.

به نوشته گاردین، پس از اینکه هفته پیش اعضای اتحادیه اروپا نتوانستند درباره اعمال محدودیت بر صادرات گاز روسیه به توافق برسند، این سند نشان می‌دهد قرار نیست هیچ محدودیتی بر قیمت گاز روسیه و واردات آن اعمال شود و در عوض بر اعمال مالیات‌های سنگین بر سود «اضافی» شرکت‌های انرژی اروپا تأکید شده است.

«اورسولا فون درلاین»، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه درباره وضعیت سالانه اتحادیه سخنرانی خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود در جریان این سخنرانی، برنامه اتحادیه اروپا برای نحوه مقابله با افزایش جهشی قیمت‌های برق و گاز (سند مذکور) را اعلام و منتشر کند.

آن‌گونه که گاردین نوشته، متن نهایی این سند شاید تغییر کند، اما این پیش‌نویس، شک و تردید کمیسیون اتحادیه اروپا درباره کسب حمایت کافی اعضای اتحادیه اروپا جهت تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه را نشان می‌دهد که پاسخی است به آنچه که «تبدیل انرژی به سلاح توسط روسیه» نامیده می‌شود.

اعضای اتحادیه اروپا از جمله مجارستان، چک اسلواکی و اتریش که بخش زیادی از گاز وارداتی آنها از روسیه است، مخالف تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه هستند، زیرا این نگرانی را دارند که این اقدام باعث می‌شود که روسیه صادرات گاز به این کشورها را به صورت کامل قطع کند و اقتصاد این کشورها وارد رکود شود.

در مقابل ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز تهدید کرده اگر اتحادیه اروپا طرح تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه را اجرایی کند، صادرات گاز به اروپا را قطع می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 0
    از این اروپایی ها وقیح تر و مضحک تر پیدا نمی شود. طبق فرمایشات این دلقک ها روسیه باید تا روزی که اتحادیه اروپا دیگر به گاز روسیه احتیاجی ندارد باید گاز اروپا را تأمین کند تا اتحادیه اروپا هم با خیال راحت بتواند جنگ خود بر علیه روسیه در اوکراین را به پیش ببرد و در عین حال پول این گاز را هم ندهد. اگر روسیه حاضر به ایفای این نقش نشود طبق کمدی اروپایی «تبدیل انرژی به سلاح توسط روسیه» شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس