کد خبر 1417850
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
بایدن

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اعلام کرد که اگرچه اوکراین در جببه جنگ پیشرفت کرده، اما این جنگ طولانی مدت خواهد بود.

به گزارش مشرق،«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به تحولات در جبهه جنگ اوکراین واکنش نشان داد و در این ارتباط اعلام کرد که اوکراین با عقب راندن نیروهای روسی پیشرفت قابل توجهی داشته است، اما نمی‌توان گفت که آیا جنگ در نقطه عطفی قرار دارد یا خیر.

او در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین به نقطه عطفی در جنگ رسیده است یا خیر، گفت: این سوال غیرقابل پاسخ است. گفتنش سخت است. واضح است که اوکراینی‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته اند. اما من فکر می‌کنم که این جنگ طولانی مدت خواهد بود.

از سوی دیگر، «سانا مارین» نخست وزیر فنلاند روز سه شنبه در نشست پارلمان اروپا به موضوع اوکراین اشاره کرد و در سخنانی گفت: باید به حمایت از اوکراین در تمامی اَشکال آن ادامه داده و برای اعمال تحریم‌های بیشتر آماده باشیم؛ زیرا هرچه تأثیر تحریم‌ها بیشتر شود، ادامه جنگ برای روسیه گران‌تر خواهد شد.

نخست وزیر فنلاند در این خصوص ادامه داد: تحریم‌ها (علیه روسیه) باید در زندگی روزمره مردم عادی روسیه منعکس شود. اروپا باید تحریم‌های سخت‌تری را علیه مسکو وضع کند تا ادامه جنگ به شدت برای روسیه گران تمام شود.

وی در ادامه مواضع ضدروسی خود مدعی شد که لغو توافقنامه تسهیل صدور روادید بین اتحادیه اروپا و روسیه، تصمیمی به‌جا بود هرچند کافی نیست!

شورای اروپا ۱۸ شهریور ماه سال جاری در تازه‌ترین اقدام ضد روسی خود، روند صدور روادید برای شهروندان این کشور را با محدودیت‌های بیشتری همراه کرد.

همچنین «دیمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین روز سه شنبه در پیامی توئیتری آلمان را به دلیل عدم ارسال تانک‌های «لئوپارد» و خودروهای زرهی رزمی «ماردر: به کشورش آماج انتقادهای تند خود قرار داد. وزیر امور خارجه اوکراین در پیامی توئیتری در این خصوص نوشت: در حالی که اوکراین به این تانک‌ها و نفربرهای زرهی اکنون برای آزادسازی شهروندان و حفظ آنان از نسل کشی نیاز دارد، برلین تنها نشانه‌های ناامیدکننده می‌فرستد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    2 0
    بهترین اتفاق برای آمریکا طولانی تر شدن جنگه
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 0
    این شکست خارکیف چند نکته جالب دارد 1- اوکراین جنگ چریکی را توسط نئونازی ها ومزدوران النصره و تیپ گولانی براه انداخته است و روسیه نیز باید نیروهای کاماندو و داوطلب برای این جنگ باید وارد نبرد کند نه نیروهای کلاسیک چون شکست نیروهای کلاسیک در این نبرد قطعی است 2- شهرهای و روستاهای پر از جمعیت اوکراین همانند جنگ سوریه علیه بشاراسد بعنوان سپر انسانی علیه ارتش روسیه استفاده می شود در نتیجه باید ارتش روسیه باید تمامی شهرهای تحت تسلط خودش و حتی تا 30 کیلومتری خطوط مقدم در مناطق تحت تصرف اوکراین را نیز خالی از سکنه نماید 3- خلبانان پهبادهای ایرانی باید به همراه پهبادهای شاهد اگر بخاطر منافع اقتصادی دولت رئیسی و مذاکرات هسته ای محافطه کاری کنند تا ارتش روسیه شکست بخورد ما باید جنگ را از داخل شهر تبریز و تهران باید آغاز کنیم 4- هدف از جنگ اوکراین سوریزاسیون اوکراین و نابودی ارتش اوکراین است ایران اگر بمانند بحران سوریه در بحران اوکراین نیز دیر وارد میدان شود اینبار روسیه سوریه نیست و ایران در صورت تاخیر وقت را از دست خواهد داد و دیگر کاری نمی تواند بکند 5- ایران باید بمانند جنگ سوریه باید به روسیه برای تشکیل بسیج مردمی از مردم خود روسیه و در صورت امکان از شرق اوکراین کمک نماید 6- در دنیای امروز هیچ کشوری به کشور دیگر بدون ائتلاف حمله نمی کند نه امریکا و نه عربستان همه اول یک ائتلاف جنگی تشکیل دادند روسیه نیز قبل از فرسوده شدن ارتش این کشور باید این خطا را تصحیح نماید و یک استان اوکراین را که درجه دوم اهمیت قرار دارد به نیروهای متحد بسپارد 7- بدون حمایت عملی ایران از روسیه نباید انتظار حمایت عملی روسیه از نیورهای ایرانی در عراق و سوریه را داشته باشیم و امروز باید پدرخوانده های داعش را باید در اوکراین شکست داد
  • محمد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 0
    اینکه پیش بینی محسن رضایی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس