کد خبر 1417490
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
اوکراین

نیروهای طرفدار روسیه از تسلط کامل بر منطقه دونتسک در شرق اوکراین خبر دادند.

به گزارش مشرق، سخنگوی یگان‌های دفاع مردمی جمهوری دونتسک اعلام کرد نیروهای این جمهوری و نیروهای هم پیمان به طور کامل اوضاع دونتسک را به دست گرفته اند.

این منبع تصریح کرد نیروهای اوکراینی خسارات سنگینی متحمل شده اند، دشمن در جبهه دونتسک خسارات جانی و تجهیزاتی داشت، هم زمان یگان‌های توپخانه ما موفق شدند تلاش نیروهای دشمن جهت تقویت مواضعشان را ناکام بگذارند. نیروهای روسی با انهدام مواضع و تجهیزات نیروهای اعزامی از کی یف، در مناطقی، چون دونتسک و ولنوواخا پیشروی‌هایی داشتند.

وزارت دفاع روسیه نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد با هدف تحقق اهداف مورد نظر عملیات نظامی ویژه آزادی دونباس، مقرر شد تا از نیروهای روسی متمرکز در شهرهای بالاکلیا و ازیوم، برای تقویت تلاش‌ها در جبهه دونتسک استفاده شود.

منابع نظامی روسی اعلام کردند بخش‌هایی از منطقه خارکیف که نیروهای اوکراینی پس گرفته اند مناطقی تقریبا خالی از سکنه اند ضمن اینکه بر خلاف اظهار نظرهای کی یف، نیروهای اوکراینی نتوانستند این مناطق را به طور کامل در اختیار بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 1
  • طه IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    45 23
    بر خلاف تمام واقعیتها دارین خبر جعلی میزارین.خود روسه قبول کردن شکست رو شما دارین ماله میکشین....تهشم از نقش پهپادهای ایرانی در این فتح الفتوح می گفتین دیگه کامل می شد همه چی
    • مهدی IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      17 5
      حواسشم نبوده عکس اوکرایینی هارو گذاشته
    • علی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      3 1
      آره روسیه خیلی ضعیفه منتها ناتو دلش میسوزه حمله کنه و کامل کارو تموم کنه.... داداش این خبر ها از خبرگذاری روسیه ای هاست بعد میگی خود روسا هم اعتراف میکنن که شکیت خوردن؟؟
  • TR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    24 16
    مشرق میخواهی ماله کشی کنی حواست باشه اینها سربازان اوکراینی هستندخخخ
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      16 15
      حالا تو نمیخواد زیر اون بیرق مسخره پاچه خاری اوکراین را بکنی!!!
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    16 9
    ژنرال های روسی چند روزی هست در جنوب شرق تهران و پیونگ یانگ گدایی مهمات می کنند.
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      10 2
      اصلا ماهیت اصلی این جنگ، جنگی برای تولید بحران انرژیه. ماهیت اصلی این جنگ نظامی نیست. یک ماه 11 میلیون بشکه تولید نفت روسیه و همه گازش با هم کنار بره؛ تنگه هرمز و باب المندب بسته بشه. در اوج سرما.
    • US ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 3
      توهم بزن ولی این دقیقا سرباز اکراینی که دور تا دورش سوخته اش لاش شده توهم داری با ای کیو پایین خخخخ
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    5 4
    روسیه باید جنگ رو فرسایشی کنه تا شرایط مذاکره اصلا پیش نیاد. باید طرف اوکراینی تحریک بشه به ادامه جنگ (وگرنه که همین الان کیسینجر اوکراین رو دعوت به زمین دادن کرده). تا طرف اصلی جنگ (اروپا+آمریکا)، در لجن بحران انرژی دست و پا بزنند.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      1 2
      پوتین چند روز پیش: «همه باید بدانند که ما، بطور کلی، هنوز هیچ کاری را جدی شروع نکرده ایم»!
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    11 2
    خاطرم هست روزهای اول پیشروی روسیه، کارشناسان صدا و سیما میگفتند این نتیجه اعتماد به آمریکاست، هیچ کس به اوکراین کمکی نمیکنه و همه اروپا تنهایش گذاشته اند... اما امروز که کمی جریان جنگ عوض شده میگویند روسیه دارد در برابر تمام ناتو و یا شاید تمام جهان میجنگد!!!
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      4 7
      فهمیدن اینکه ویرانی اوکراین و کشته شدن بسیاری از جوانانش و آوارگی چند میلیون از مردمش نتیجه اعتماد به آمریکای جنگ طلب و هوسبازی زلنسکی دلقک یهودی در پیوستن به ناتو است زیاد هم سخت نیست
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      4 5
      جوونای اکراین زیر گلوله های روسها دارن کشته میشن درضمن خواسته عضو ناتو بشه،یک کشور مستقل حق تصمیم گیری در مورد شرایط خودشرو نمیتونه داشته باشه؟؟؟
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    14 6
    چون روسیه متجاوزه و شروع کننده جنگ، پس باید دنیا به اوکراین کمک کنه تا از خودش دفاع کنه،این یک مسئله کاملا منطقی و عقلانیه و هر کس که خلاف این موضوع فکر میکنه متاسفانه از عقل و منطق و انصاف خالیه
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      4 4
      اونوقت پشمک جان چرا زمان دفاع مقدس هیچ کشوری به ما تجهیزات نمیفروخت و کل دنیا داشتن از عراق حمایت میکردن
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      5 17
      متجاوز اون دلقک اوکراینی است که از چندین ماه قبل از عملیات ویژه نظامی روسیه هرروز با توهم ملحق شدن به اعضای ناتو و با تحریک آنها شهرهای روس نشین رو گلوله باران میکرد و مردمانش رو می کشت
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
      3 6
      چرا زمان تجاوز صدام به ابران کمک نکرد از کتطق نگو که به امریکا نمی خوره
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 1
    این شکست چند نکته جالب دارد 1- اوکراین جنگ چریکی را توسط نئونازی ها ومزدوران النصره و تیپ گولانی براه انداخته است و روسیه نیز باید نیروهای کاماندو و داوطلب برای این جنگ باید وارد نبرد کند نه نیروهای کلاسیک چون شکست نیروهای کلاسیک در این نبرد قطعی است 2- شهرهای و روستاهای پر از جمعیت اوکراین همانند جنگ سوریه علیه بشاراسد بعنوان سپر انسانی علیه ارتش روسیه استفاده می شود در نتیجه باید ارتش روسیه باید تمامی شهرهای تحت تسلط خودش و حتی تا 30 کیلومتری خطوط مقدم در مناطق تحت تصرف اوکراین را نیز خالی از سکنه نماید 3- خلبانان پهبادهای ایرانی باید به همراه پهبادهای شاهد اگر بخاطر منافع اقتصادی دولت رئیسی و مذاکرات هسته ای محافطه کاری کنند تا ارتش روسیه شکست بخورد ما باید جنگ را از داخل شهر تبریز و تهران باید آغاز کنیم 4- هدف از جنگ اوکراین سوریزاسیون اوکراین و نابودی ارتش اوکراین است ایران اگر بمانند بحران سوریه در بحران اوکراین نیز دیر وارد میدان شود اینبار روسیه سوریه نیست و ایران در صورت تاخیر وقت را از دست خواهد داد و دیگر کاری نمی تواند بکند 5- ایران باید بمانند جنگ سوریه باید به روسیه برای تشکیل بسیج مردمی از مردم خود روسیه و در صورت امکان از شرق اوکراین کمک نماید 6- در دنیای امروز هیچ کشوری به کشور دیگر بدون ائتلاف حمله نمی کند نه امریکا و نه عربستان همه اول یک ائتلاف جنگی تشکیل دادند روسیه نیز قبل از فرسوده شدن ارتش این کشور باید این خطا را تصحیح نماید و یک استان اوکراین را که درجه دوم اهمیت قرار دارد به نیروهای متحد بسپارد 7- بدون حمایت عملی ایران از روسیه نباید انتظار حمایت عملی روسیه از نیورهای ایرانی در عراق و سوریه را داشته باشیم و امروز باید پدرخوانده های داعش را باید در اوکراین شکست داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس