روسیه

سفیر مسکو در واشنگتن در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال تحویل موشک‌های دوربرد به اوکراین هشدار داد، این اقدام آمریکا به معنای ورود مستقیم به جنگ با روسیه است.

به گزارش مشرق، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در یک مصاحبه به آمریکا درباره ورود مستقیم به جنگ با روسیه به بهانه حمایت از اوکراین بشدت هشدار داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مصاحبه‌ای با سفیر مسکو در واشنگتن کرده و نظر او را درباره گمانه‌زنی برخی رسانه‌های آمریکایی در خصوص  احتمال تجهیز اوکراین به موشک‌های دوربرد واشنگتن جویا شد.

آناتولی آنتونوف که پیش از تعیین به عنوان سفیر روسیه در آمریکا به عنوان معاون وزیر دفاع روسیه فعالیت داشت، هشدار داد که اگر اوکراین موشک‌های دوربرد دریافت کند یا به خاک روسیه حمله کند، ایالات متحده وارد یک رویارویی نظامی با روسیه خواهد شد.

سفیر مسکو در واشنگتن گفت: «نگرانی ویژه این واقعیت است که برای چندین ماه اوکراین درخواست تهیه موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی ATACMS  (ساخت آمریکا) را دارد که برای حمله به اهدافی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری طراحی شده‌اند».

این مقام ارشد روس هشدار داد: «در صورت دستیابی کی‌یف به چنین تسلیحاتی، شهرهای بزرگ روسیه و همچنین تاسیسات زیرساخت صنعتی و حمل و نقل در منطقه تخریب احتمالی قرار خواهند گرفت. چنین سناریویی به معنای دخالت مستقیم ایالات متحده در رویارویی نظامی با روسیه است».

سفیر روسیه در آمریکا افزود، کی‌یف از قبل هم نشان داده که در استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به خاک روسیه تردید نخواهد کرد، همانطور که در دونتسک و لوهانسک نیروهای مسلح اوکراین به طور مداوم هنجارهای انسان‌دوستانه را نقض می‌کنند.

روز دوشنبه هفته جاری روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که اوکراین از آمریکا خواستار موشک‌های دوربرد «سامانه های موشکی تاکتیکی ارتش» (ATACMS) شده است.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نگرانی دارند که اوکراین از این موشک‌ها برای هدف قرار دادن خاک روسیه استفاده کنند.

هشدار سفیر روسیه به آمریکا در شرایطی مطرح شده که واشنگتن به دنبال آغاز جنگ روسیه و اوکراین، حمایت‌های همه جانبه اقتصادی و تسلیحاتی از کی‌یف  را در دستور کار قرار داده است.

چندی قبل، «ویلیام لاپلانت» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور آموزش و تأمین گفت که مقام‌های آمریکا به اندازه دو سال برای کمک نظامی به اوکراین بودجه اختصاص داده‌اند

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    18 11
    روسیه خفه غول بادی خفه
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      1 1
      مریم رجوی خفه. بابی بهائی خفه!
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      3 2
      ترسو تر از آمریکایی های پوشکی وجود نداره. بزدل ها به ناجوانمردانه ترین شکل ممکن سردار سلیمانی را ترور کردند و جرات رویارویی با او را نداشتند و اکنون برای جنگ با روسیه, اوکراین بدبخت رو از طریق یک دلقک یهودی صهیونی تسخیر و از مردم مفلوک اوکراین برای جنگ با روسیه استفاده میکنند.
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
      3 1
      مزدور بهایی انگلیس خفه مزدور مریم رجوی خفه مزدور صدام کافر خفه
  • UA ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    19 8
    آمریکا: تلسیدم :)) لوسیه خیلی خشنه!!! اوکراین الان موشک دوربرد نداره و وضعتون اینه ، هشدار به آمریکا میدید ؟!؟ اینم از اون جوک ها بوداااا..... آمریکا ورود مستقیم ام کنه ، میخواید چکار کنید ؟! جرأت چه کاری و دارید ؟! دلتون میل بمب افکن بی تو اسپیریت کرده ؟!؟ میخواید روسیه رو کلا محو کنید ؟!؟
  • الف IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    4 0
    ولادیمیر ۶ ماهه داره به آمریکا هشدار میده. چون در مقابل آمریکا کاری از دستش بر نمیاد. چون خوب میدونه آمریکا.اوکراین نیست.
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    1 2
    علت اینکار آمریکا ترس از زمستان سرد و صنایع خاموش هست و میخواد روسیه رو وادار به یکسره کردن مار اوکراین کنه
  • بحث نکن IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    7 2
    ██ ارتش آمریکا هم مثل فیلم های هالیوودش ، پوچ و تو خالی هست ██
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    3 1
    مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر مریم رجوی مرگ بر یهودی های صهیونیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس