کد خبر 1418634
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
زلنسکی

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که کشورش در حال تغییر روند جنگ با روسیه است.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور اوکراین معتقد است برای پیش بینی پایان جنگ با روسیه هنوز زود است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، که این روزها کشورش مدعی بازپس گیری برخی مناطق در میدان نبرد با روسیه است، گفت برغم این پیشروی ها، هنوز خیلی زود است که بگوییم روند جنگ با روسیه در حال تغییر است.

رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تاکید کرد که نتیجه جنگ با روسیه که اکنون در هفتمین ماه خود قرار دارد، به تحویل سریع تسلیحات نظامی از سوی کشورهای خارجی به کی یف بستگی دارد.

زلنسکی بار دیگر انگشت اتهام زنی را به سمت روسیه گرفت و مدعی شد این کشور در شمال شرقی اوکراین مرتکب جنایت جنگی شده است. رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به این سوال که آیا شواهدی دال بر جنایات جنگی روسیه موجود است، مدعی شد که همه اینها وجود دارد. شواهدی وجود دارد و ارزیابی هایی از سوی اوکراین و نیز در سطح بین المللی در حال انجام است و برای ما بسیار مهم است که جهان این موضوع را به رسمیت بشناسد.

اوکراین در حالی روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم می کند که دولت روسیه مرتباً هدف قرار دادن غیرنظامیان در جریان عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین رد می کند و بارها گفته است که اتهامات نقض حقوق بشری علیه مسکو تنها یک کارزار برای بدنام کردن این کشور است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس