حسین موسویان

سیدحسین موسویان، دیپلمات سابق و از چهره‌های حامی برجام اخیراً در واکنش به یکی از مطالب وبلاگ مشرق پاسخی را ارسال کرده است که متن پاسخ وی همراه با توضیحات مشرق خواندنیست.

سرویس سیاست مشرق _ آقای سیدحسین موسویان،‌ دیپلمات سابق و از چهره‌های نزدیک به دولت اعتدال و اصلاح‌طلبان، اخیرا در واکنش به یکی از شمارگان وبلاگ مشرق که در روز اول شهریورماه و با تیتر "آدرس‌های اشتباه "حسین موسویان" در آنسوی آب/ حسین موسویان از جان ایران چه می‌خواهد؟!" منتشر شد؛ نظر خود را برای مشرق ارسال کرده است.

تحلیل مشرق در اشاره به سخنان آقای موسویان در یک نشست سیاسی در دوحه نوشته شد که در آن دو بند زیر از سوی موسویان مورد تأکید قرار داشت:

1_"مقام معظم رهبری اعلام کردند که نباید امید و اعتمادی به اروپا داشت. در حقیقت اعلام عدم اعتماد به آمریکا و اروپا؛ میخی بر تابوت روابط عادی ایران و غرب است!"

2_"در دوران دولت قبل، در گفت‌وگو با دوستان حوزه خلیج فارس، همیشه به من می‌گفتند که آقای روحانی و آقای ظریف اختیاری ندارند و قدرت در اختیار رهبری و سپاه است. اگر مشکل آنها در گذشته این بود، اکنون برای گفتگو و توافق با آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان چنین نگرانی وجود ندارد، از این رو دولت اقای رئیسی یک فرصت طلایی است."[1]

ما در بسته خبری وبلاگ مشرق توضیح دادیم و اثبات کردیم که هر دو این سخنان غلط هستند.

اکنون، آنچه که در ادامه می‌خوانید متن کامل نظر آقای موسویان راجع به تحلیل وبلاگ مشرق است.

ضمن اینکه در ادامه نظر آقای موسویان؛ توضیحات تکمیلی مشرق نیز ارائه خواهد شد...

***

بسمه تعالی

سردبیرمحترم سایت مشرق نیوز،

باسلام

سایت مشرق نیوز درتاریخ اول شهریور1401 طی مطلبی تحت عنوان :" آدرس های اشتباه حسین موسویان درآنسوی آب!" و "حسین موسویان از جان ایران چه میخواهد"؛ سخنرانی اینجانب در اجلاس دوحه را چنین تحلیل کرده که گفته ام مقام معظم رهبری میخ برتابوت روابط با غرب کوبیده است. سپس باچنین برداشتی سئوال نموده که: "چرا موسویان به سمت مقصرسازی از رهبری نظام حرکت می‌کند و ایضا چرا به جای برشمردن دلایل بی‌اعتماد شدن ایران به اروپا و آمریکا؛ ضرورت جبران گذشته را به آنها یادآوری نمی‌کند؟". مشرق نیوز در پایان گزارش مذکور نوشته:  "اینها حقایق و سوالاتی است که نمی‌توان با پنهان شدن در پشت مقالات خارجی، آستین‌های گلدوزی شده و دلارهای کاخ سفید منکر آنها شد و یا از پاسخ به آنها طفره رفت...".

اما حقایق غیر قابل انکار بشرح ذیل میباشند:

1- درطول یک دهه اشتعال من دردانشگاه پرینستون؛ سازمان منافقین صدها گزارش و مصاحبه و برنامه تلویزیونی علیه فعالیتهایم داشته و بارها طی نامه به مسئولین دانشگاه پرینستون خواستار اخراج ام شده اند. سازمان منافقین درسال 1394، طی نامه‌ای سرگشاده به باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا مدعی شد که: " دولت ایران یک کرسی در دانشگاه پرستیژی آمریکا، دانشگاه پرینستون، خریداری و موسویان را بعنوان پژوهشگر مطالعات اسلامی عازم آمریکا نموده است...اما ماموریت اصلی اوتشکیل یک شبکه فعال تروروگسترش عملیات جمهوری اسلامی و براندازی حکومت در آمریکاست». لینک مطلب ذیلا ارائه میشود.[1]

2-برخی از سران اپوزیسیون ایرانی مقیم آمریکا طی نامه ای به دادستان کل دولت ترامپ خواستار اخراج من از آمریکا شدند.آنها در این نامه که درروزنامه معتبرنیویورک پست منتشر شد، به دادستان آمریکا نوشتند: "موسویان مصاحبه‌های بسیاری میکند که در شبکه‌های خبری پخش میشود و مدام با دفاع از رژیم ایران دستورات ملاها را اجرا می‌کرد. حتی امروز هم شاهدیم نظرات خود را می‌نویسد و از منافع رژیم ایران دفاع می‌کند و به انتقاد از سیاست خارجی دولت ترامپ می‌پردازد". لینک مطلب ذیلا ارائه میشود.[2]

3-در دوره بایدن در بهمن سال 1400، گروه "اتحاد علیه ایران هسته ای" طی نامه ای به رئیس دانشگاه پرینستون خواستار اخراج من از این دانشگاه شدند. برخی از اعضاء هئیت مدیره این گروه عبارتند از: جیم ولسی، رئیس پیشین سازمان سیا؛ مئردگان رییس سابق موساد؛ ریچارد دیر لاو رییس سابق سرویس اطلاعاتی انگلستان؛ آگوست هنینگ رییس سابق سرویس اطلاعاتی آلمان؛ کریستن سیلوربرگ سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا؛ چارلز گاتری، فرمانده سابق اطلاعاتی در ارتش انگلستان و مدیر هولدینگ ثرونتد روچلید در انگلستان ( خاندان یهودی روچیلد).

این گروه که ریاست آن به عهده سناتور لیبرمن، از ضد ایرانی ترین سیاستمداران تندرو است، درنامه خود به رئیس دانشگاه پرینستون نوشته: "موسویان در تشییع جنازه سردار سلیمانی شرکت کرده و از او حمایت کرده است...موسویان در حکومت ایران مسئولیتهای متعددی داشته است... موسویان متعهد به منافع کشورش است و با تمام ظرفیت در این جهت کار می کند...اقای وانگ دانشجوی آمریکایی چینی الاصل علیه دانشگاه پرینستون شکایت کرده که نام موسویان دراین شکایت وجود دارد....حضور موسویان بعنوان عامل رژیم به آبرو و اعتبار دانشگاه پرینستون صدمات سنگینی زده و تا زمانیکه موسویان در این دانشگاه باشد، دانشگاه پرینستون جای امنی برای دانشجویان نخواهد بود. لذا ما از دولت آمریکا و تمام افراد و موسسات حقوقی آمریکا میخواهیم تا زمانی که موسویان در دانشگاه پرینستون کار میکند، تمام پرداختهای مالی به این دانشگاه برای انجام پروژه های تحقیقاتی را لغو کنند....".لینک این نامه ذیلا ارائه میشود.[3]

4- دو نفر از مقامات دولت دونالد ترامپ در مقاله ای خواستار محکوم کردن واخراج من از دانشگاه پرینستون شدند. این مقاله در روزنامه پرینستونین به قلم مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در دولت ترامپ و همچنین گابریل نورونها مشاور مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق منتشر شد. آنها در این نامه نوشتند که موسویان قبلا سفیر ایران در آلمان بوده فردی وفادار و متعهد به کشورش باقی مانده است. لینک مطلب ذیلا ارائه میشود.[4]

5-روزنامه صهیونیستی هاآرتض طی گزارشی اظهارات ماموران سازمانهای سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل، سیا و موساد، را علیه من منتشر کرد که ماموران مذکور فعالیتهای من را درراستای منافع ایران و نفرت انگیز خواهده بودند. لینک مطلب دیلا ارائه میشود. لینک مطلب ذیلا ارائه میشود.[5]

عنوان گزارش سایت محترم مشرق نیوز این است که: "موسویان از جان ایران چه میخواهد". امیدوارم با ذکر این 5 مورد پاسخ خود را گرفته باشید و تیتر را به این شکل اصلاح بفرمایید که" صهیونیسم و ضد انقلاب از جان موسویان چه میخواهد؟".

اینها گوشه ای از اجماع و اتحاد جبهه صهیونیستی و ضدانقلاب برانداز علیه من در یک دهه گذشته بوده است.  در این دوره سایت  مشرق نیوز که بعنوان یک سایت خبری-تحلیلی ضد استکبار و ضد صهیونیست و ضد گروههای تروریستی برانداز فعالیت میکند، نه تنها هیچیک از گزارشهای مذکور را منتشر نکرد بلکه دریک دهه گذشته نیز مستمرا گزارشهای مکررعلیه من نیز منتشر کرده است که هیچگاه پاسخ نداده ام. منتهی چون مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که صف خود را از دشمن جدا کنید، چنانچه لازم میدانید دراین مورد بررسیهای و اقدامات مقتضی معمول فرمایید.

اما اینجانب درسخنرانی کنفرانس دوحه با ارائه دلائل بی اعتمادی ایران به آمریکا و غرب، روشن کردم که غرب با سیاستهای غلط 40 ساله گذشته درمورد ایران، میخ برتابوت روابط ایران با غرب کوبیده اند. نه تنها درکنفرانس دوحه بلکه صدها سخنرانی و مقاله و مصاحبه و در هر چهار کتابی که در  یک دهه گذشته در آمریکا و اروپا منتشر کرده ام نیز همین واقعیات را مستندا و درگسترده ترین سطح ممکن برای افکارعمومی جهانی تشریح کرده ام.

برای اثبات این موضوع سه محور کلیدی که درسخنرانی اخیر کنفرانس دوحه مطرح کردم از این قرار است:

اول اینکه همه دولتهای قبل از دولت آقای رئیسی تلاش کردند که بالانسی درروابط با بلوک شرق و غرب برقرارکنند و همه نیز شکست خوردند آنهم بخاطر:

1-سیاستهای خصمانه آمریکا علیه ایران،

 2-خرابکاریهای اسرائیل علیه ایران،

 3-فشاربرخی ازکشورهای عربی همسایه به آمریکا برای تحریم وحتی حمله نظامی به ایران .

لذا کاملا روشن ساختم که غرب واتحاد عبری و عربی را مقصر است و اینکه مقام رهبری هم دست همه دولتهای گذشته را برای تحقق بالانس درروابط ایران با بلوک غرب و شرق بازگذاشتند. طرح این مطلب هم تفهیم این نکته است که سیاستهای کلان رهبری درسیاست خارجی با تغییر دولتها ثابت بوده است. این قسمت از سخنرانی درلینک ذیل قابل مشاهده است.[6]

دوم اینکه تصریح کردم که در موضوع برجام، ایران به تعهداتش عمل کرد و این ترامپ بود که  ازبرجام خارج شد و اروپا هم تسلیم تحریمهای ترامپ شد و بعد از این مرحله بود که مقام معظم رهبری اظهارنمودند که به اروپا هم اعتمادی نیست. درسخنرانی مذکور این مطلب را عینا از فرمایشات مقام رهبری برای حضار خواندم:

"اروپایی‌ها به‌رغم وعده‌های خود، عملاً به تحریم‌های آمریکا پایبند ماندند، هیچ اقدامی انجام ندادند و از این پس هم بعید است کاری برای جمهوری اسلامی انجام دهند، بنابراین باید به‌کلی از اروپایی‌ها قطع امید کرد. به هیچ وجه نباید به کشورهایی که پرچم دشمنی با نظام اسلامی را در دست گرفته‌اند و در رأس آنها آمریکا و این چند کشور اروپایی، اعتماد شود، زیرا آنها صریحاً با ملت ایران دشمنی می‌کنند".

بعد از استناد فوق، موضوع "میخ برتابوت روابط عادی ایران با غرب" را مطرح  و برای درک افکار عمومی جهان از مقصر این واقعه و نیزدرک درست از نظرمقام معظم رهبری درمورد بی اعتمادی به غرب و چرخش به شرق، 12 حقیقت از کارنامه سیاه غرب درروابط با ایران در دوران بعد از انقلاب 1357 رابه شرح ذیل ارائه کردم:

1- غرب با برنامه و توانمندی صلح آمیز هسته ای ایران دشمنی ورزیده درحالیکه چین و روسیه با ایران همکاری کرده اند،

2-غرب تحریمهای گسترده علیه ایران درزمینه تسلیحات متعارف و توان بازدارندگی دفاعی ایران اعمال نموده درحالیکه چین و روسیه درزمینه تسلیحات متعارف با ایران همکاری کرده اند،

3-غرب و متحدین منطقه ای مستمرا دنبال تجزیه ایران بوده درحالیکه چین و روسیه با تجزیه ایران مخالف بوده اند،

4-غرب اقیانوسی از تحریمهای اقتصادی علیه ایران اعمال نموده درحالیکه چین و روسیه ایران را تحریم نکرده اند،

5-غرب از حق وتو خود درشورای امنیت به نفع اسرائیل و علیه فلسطینی ها استفاده کرده درحالیکه چین و روسیه درمورادی ازحق وتو خود به نفع ایران استفاده کرده اند،

6-غرب باهمکاری ضد انقلاب برانداز شبکه تبلیغاتی وسیع علیه ایران راه انداخته وچین و روسیه چنین نکرده اند.

7-غرب درمبارزه با تروریسم داعشی، با استاندارد دوگانه برخورد کرده درحالیکه چین و روسیه بطور جدی عمل کرده اند، غرب برای ساقط کردن بشاراسد، با گروههای ترویستی همکاری کرد، از گروه تروریستی منافقین حمایت کرده و سردار سلیمانی پیشتاز مبارزه با تروریسم داعشی درمنطقه و جهان را به شهادت رسانده است،

8-آمریکا دنبال یکجانبه گرایی است درحالیکه چین و روسیه مثل ایران معتقد به چند جانبه گرایی هستند،

9-آمریکا و غرب استراتژی سلطه اسرائیل بر منطقه را دنبال میکنند درحالیکه چین و روسیه دنبال بالانس قدرت درمنطقه میباشند،

10-آمریکا دنبال تغییر رژیم درایران بوده درحالیکه چین وروسیه چنین سیاستی نداشته اند،

11-غرب درمورد موضوعات حقوق بشر و دمکراسی استاندارد دوگانه داشته به گونه ای که ازدیکتاتورهایی مثل شاه و مبارک حمایت و به اسرائیل برای انجام هرجنایتی علیه فلسطینی ها چک سفید امضاء داده است،

12-غرب برای نابودی ارزشهای اسلامی، خط تهاجم فرهنگی را دنبال کرده است.

دراین راستا ایران روابط خود را با قدرتهای بلوک شرق بویژه چین و روسیه گسترش میدهد. ذیلا لینک سخنرانی هم ارائه میشود.[7]

سوم اینکه درکنفرانس دوحه این چنین تصریح کردم که:

"باید واقع بینانه و منصفانه به موضع مقام رهبری ایران نگاه کرد. ایشان به آمریکا بی اعتماد بوده و همیشه هم اظهار کرده‌اند اما درطول 32 سال رهبری ایران، به همه‌ دولت‌های قبل از دولت آقای رئیسی این شانس را دادند که حسن نیت آمریکا را امتحان کنند. در دوران آقای هاشمی، ایران درموضوع آزادی گروگان‌های غربی و آمریکایی همکاری کرد؛ در دوران آقای خاتمی، ایران درافغانستان با آمریکا برای مقابله با تروریسم همکاری کرد؛ در دوران آقای احمدی نژاد، ایران به نشانه حسن نیت دو زندانی آمریکایی را یکطرفه آزاد کرد و در دوران آقای روحانی هم ایران برجام را امضاء کرد. در هر چهار دولت و در هر چهار مورد؛ این آمریکا بود که بدعهدی کرد و زیر توافقات زد. اضافه بر این، در دوران آقای روحانی و یکسال قبل از برجام هم مقام رهبری ایران رسما اعلام کرد که اگر توافق هسته‌ای صورت گیرد و آمریکا به تعهدش درست عمل کند، ایران راجع به سایرموضوعات مورد اختلاف نیز گفت‌وگو میکند. اما برجام توافق شد و ایران به تعهدش عمل کرد و ترامپ هم از برجام خارج شد. لذا این مهم است که ببینیم اگر توافق احیاء برجام صورت گیرد، آیا آمریکا به تعهدش عمل خواهد کرد یا بازهم بدعهدی خواهد کرد. اگر به تعهدش عمل کند، ممکن است شرایط تغییر کند". ذیلا لینک مطلب هم ارائه میشود.[8]

تصدیق خواهید کرد  که:

اولا: با برشمردن 12 مورد کلان از کارنامه سیاه سیاستهای آمریکا و اروپا، دلائل مشروع بی اعتمادی ایران به آمریکا و غرب را به تفصیل به افکارعمومی جهان عرضه کرده ام.

ثانیا: طبق قانون اساسی نیز سیاست‌های کلان نظام درسیاست خارجی درحوزه اختیارات رهبری است و تمامی مطالب مطروحه فوق درکنفرانس درراستای اثبات "تقصیرات غرب وحقانیت ایران" است و نه به اصطلاح شما "مقصرسازی رهبری".

اما درمورد توصیه به غرب راجع به ضرورت جبران گذشته، درسخنرانی کنفرانس دوحه؛ توصیه اصلی من به کشورهای منطقه و قدرتهای جهانی این بود: "دولت اقای رئیسی یک فرصت طلایی است که:

 اولا: قدرتهای جهانی توافق احیاء برجام را با دولت ایشان نهایی کنند.قدرتهای جهانی سعی کنند که یک برجام پایدار به توافق برسند. اگر برجام احیاء شود و آمریکا برای بار دوم تقلب کند و از برجام خارج شود، ایران دیگر برای بارسوم به برجام برنخواهد گشت. اما ایران عضو معاهده ان پی تی خواهد ماند و دنبال بمب هسته ای هم نخواهد بود. اگر آمریکا و قدرتهای جهانی بخواهند سوء استفاده کرده و پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهند، آنگاه ایران از معاهده ان پی تی خارج خواهد شد. اگرآمریکا به ایران حمله کند، ایران جوابش را با ساخت بمب هسته ای خواهد داد. ترامپ از برجام خارج شد و صدها میلیارد دلار خسارت به ایران زد اما نتیجه آن این شد که ایران یک "کشور درآستانه هسته ای" شد. سعی نکنید این تجربه تکرارشود.

ثانیا: کشورهای عرب شورای همکاری خلیج فارس با ایران گفتگو کنند تا به تنش ها و خصومتهای 40 سال گذشته پایان داده شود و مسیر صلح وهمکاری و دوستی پایدار بین ایران و اعراب فراهم شود".

البته ممنون میشوم فردی را معرفی کنید که از دیدگاه مشرق نیوز، در نزد افکار عمومی جهان و درمحافل معتبر بین المللی جامع تر و قاطع تر از این، سیاستهای غرب درمورد ایران را به چالش کشیده تا بنده با کمال خضوع شاگردی نموده و ازمطالب آن چهره محترم درنشستهای بعدی بین المللی استفاده کنم.

درپایان به این نکته هم اشاره کنم که مشرق نیوز بارها و بارها درمورد موضوع بازداشت من درسال 1386 مطلب نوشته است. قانون و شرع و انصاف و وجدان ایجاب میکند که دفاعیه اینجانب در پرونده مذکور را نیز منتشر کنید تا یکبار برای همیشه پاسخ اتهامات را گرفته باشید.

استدعا دارم این نامه را بعنوان پاسخ من منتشر کنید.

                                                                                                      

سید حسین موسویان

7شهریور1401

[1] https://www.tabnak.ir/fa/news/567083/

[2] https://shahrvand.com/archives/111767; https://kayhan.london/fa/1398/10/12/181572/

[3] https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-536449

https://fararu.com/fa/news/533875/-[4]

[5] https://www.khabaronline.ir/news/1592130/

[6] https://www.youtube.com/watch?v=3v87OX18Fvo

[7]-https://www.youtube.com/watch?v=3v87OX18Fvo

[8] -https://www.youtube.com/watch?v=I2IXROWVjPE

***

توضیحات مشرق:

همانطور که ملاحظه شد آقای موسویان عملا چیزی را تکذیب نکرده‌اند و گفته‌های خود در دو عبارت مورد استناد مشرق را نیز صرفا با توضیحاتی بیشتر منتشر کرده‌اند!

مع‌الوصف به نظر می‌رسد تحلیل مشرق همچنان پابرجاست و چیزی در فرم و محتوا تغییر نکرده است.

در واقع بهتر آن بود که آقای موسویان سؤال ما مبنی بر اینکه "موسویان از جان ایران چه می‌خواهد؟!" را با عنایت به کمک مالی 70 هزار دلاری کاخ سفید به ایشان از طریق واریزی صندوق پلاشرز به حساب دانشگاه پرینستون با نقش مستقیم "بن رودز" مشاور امنیت ملی اوباما توضیح دهند![2]

توضیح ساده‌تر آنکه چرا فعالیت‌های برجامی آقای موسویان اگرچه طبق ادعای خودشان مورد رضایت منافقین یا سمپات‌های دولت ترامپ نبوده است اما چرا همین فعالیت‌های دقیقا طبق منافع ملی آمریکا و مورد رضایت سران وقت کاخ سفید بوده است؟

و مسئله دیگر پیرامون نظر ارسالی آقای موسویان صرفا یک توصیه است.

اینکه گپ و فاصله میان سخنان اظهار شده در یک اجلاس خارجی با اعتراضات و تحلیل‌های معقول در پیامد آن را نمی‌شود با "کلمات ورد" پر کرد.

یعنی اظهارات و توضیحات آقای موسویان صرفا در حالتی مسموع بود که سخنان منقول از ایشان در اجلاس دوحه دروغ یا ناقص بوده باشد.

اما پاسخ آقای موسویان نشان می‌دهد که چنین چیزی نیست و ایشان هم تصریح داشته‌اند که رهبر ایران بر روابط ایران و غرب میخ کوبیده است (که این به معنی ناجوانمردی در حق رهبری نظام است) و هم گفته‌اند که رئیسی اختیاراتی بیشتر از اسلاف خود دارد.

و این هر دو سخن ناروا بوده است و سخن ناروا هم صرفا با عذرخواهی رفع و رجوع می‌شود.

"شریک دزد و رفیق قافله بودن" مقتضای سیاست‌ورزی اصولی و عقلانی نیست.

1_mshrgh.ir/1410869

2_http://fna.ir/UCMCP0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 93
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    88 41
    کاملا حق با جناب موسویان است و من به نوبه خود از ایشان حلالیت می طلبم و از سایت مشرق گله مندم که گاهی اخبار جهت دار منتشر می کند که ما هم به اشتباه می افتیم و گناه ما گردن مشرق است.لطفا جهت گیریهای سیاسی را در نشر اخبار دخالت ندهید.
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      21 48
      موسویان هم ازآخور میخورد هگ ازتوربه به هر سمت که باد میوزد اوهم حرکت میکند
    • بختیاری IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      18 17
      خیلی جالب بود. فقط یک نکته مبهم وجود داره وشخصا متوجه نشدم که چطور افرادی مثل رئیس سیا و موساد وسایر صهیونیست ها درخواست اخراج شما را داشتند و موفق نشدند.؟
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      18 19
      چه شده است که با وجود این همه تقاضا از سوی افراد مختلفی که همگی از سران سازمان های جاسوسی صهیونی بوده اند مبنی بر اخراج نامبرده از دانشگاه پرینستون، اما جناب موسویان چنان برایشان ارزشمند است که مقامات کاخ سفید و دانشگاه مذکور از پذیرش این تقاضا طفره رفته اند؟!
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      14 22
      ۱۵:۰۰ اگر سوابق آقای موسویان را بخوانی نیازی به اشتباه فهمیدن از مشرق نیست چون آقای موسویان چنان سابقه مشعشعی از جاسوسی و پادویی غرب داره که فقط خواجه حافظ شیرازی ازش خبر نداره
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      18 26
      کسی که از یانکی‌های گاوچرون پول گرفته باشه اگر بگه ماست سفیده نباید قبول کرد، والسلام!!!!
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      11 16
      تو خیلی آدم باحالی هستی، از اون دسته انسان های بی تحلیلی که هر کس هرچی گفت میگی حق با شماست
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      12 18
      همه برجامیان دانسته یا نادانسته خائن هستند و موسویان و عده ای دیگر کارچاق کن برجام با دریافت دستمزد از دشمنان بوده اند و لذا خائن تر و خودفروشتر هستند و مستحق مجازات و صرفا عذرخواهی
    • حاج حسین IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      4 12
      دقت نداری یا از باند موسویانی. دقت کن که چقدر عزیز دردانه آمریکا است این شخص و چفدر منافقین و غیره را به اشتباه انداخته است؟
    • . IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      3 9
      نکنه " ظریف " هستی ناقلا !
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 1
      جالبه سیا و موساد... علیه منافع صهیونیست ها و شیطان بزرگ فعالیت داشتید
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
      1 1
      فرمودید از آلبانی تماس می‌گیرید یا سرزمین‌های اشغالی؟!
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    43 10
    با دفع حداکثری به دنبال رسیدن به چه هدفی است؟! آیا شما دنبال تک صدایی هستید؟!
  • معلم IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    50 4
    دکتر احمد توکلی می‌گوید: «در ماجرای آقای موسویان سایت «الف» اخباری را از قول مقامات رسمی کشور که ملازمه داشت با اتهاماتی به آقای موسویان منتشر شد؛ ایشان نامه‌ای به من نوشت و مرا حواله داد به روز قیامت و گفت مادر من که مادر شهید است از شما نمی گذرد. من رفتم و در این مورد مطالعه کردم. دو سه ماه طول کشید. با همه افراد ذی‌ربط صحبت کردم؛ کیفرخواست و دفاعیات آقای موسویان را مطالعه کردم و بسیار وقت گذاشتم و متوجه شدم از ۱۳ اتهامی که در خبرهای نقل شده در الف، متوجه آقای موسویان شده بود، ۱۱ مورد آن خلاف است! من در این دنیا حلالیت بخواهم کارم راحت تر از روز حساب و قیامت است. برای همین از ایشان عذرخواهی کردم و حلالیت طلبیدم و از او نیز دفاع کردم.»
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      24 5
      سلام بنظرم اگر انسان یه جو وجدان و دین داشته باشه هرگز این تهمت هارو به یک نفر نمی زنه .
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      5 15
      *** نظر دهنده محترم فقط بصرف گفتمان در پاسخ جنابعالی نوشتم سوءتفاهم نشود. ..‌. اما نفاق درس های را بلد هست که در جایی نوشته نشده است ... آیا قرآن را در حضور امام معصوم -ع - بر نیزه نبردند و اهالی دین را هم تخت تاثیر قرار دادند ... آقای احمد توکلی و امثالهم را هم زمان بهترین بیانگر است .
    • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      7 16
      آفرین آقای توکلی، ولی ما نه از 13 مورد و نه از دو مورد مانده میگذریم که آقای موسویان قبل و بعد اون موارد هم خاطرخواه شیطان و جاده صاف کنش بوده
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      4 0
      جناب 22:22 روی چه حسابی خودت را حق میدونی و طرف مقابل را اهل نفاق! یه هو دیدی برعکس شد!!!
    • حمیدرضا IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
      0 0
      *** در پاسخ نظر دهنده محترم 2336 ... اگر باعث ناراحتی شما شدم خلال کن ... اما اینکه از منافق غافل بشویم بی کار اشتباهی هست .. مسولیت تمام تک تک کلماتم را پذیرا هستم ... لیکن اتفاقا این بحث بنده مخاطب مستقیمی را نگفته و کلی از صدر اسلام و نفاق گفته شده است ... موفق باشید .
  • حاجی اذری IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    19 69
    موسوی در قواره دیپلمات نظام اسلامی نبوده ونیست الکی وقت مردم را با اراجیف نامبرده تلف نکنید.
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      42 9
      شما؟!
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      2 16
      پالو. پشت شما
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      11 0
      پشت خودت هست دوست عزیز!
  • GB ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    13 50
    این موسویان جاسوس که هست ولی یک نفر وجدانن جلوشو بگیره انگلیسی صحبت نکنه ، خیلی داغون هست. بهش لقب استاد دانشگاهی هم در امریکا دادن که خیلی زیر پوستی بر علیه ایران فعالیت کنه. از دارو دسته رفسنجانی ، خاتمی ، روحانی البته انتظاری جز جاسوسی نیست
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      7 17
      دقیقا
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    48 11
    با سلام. دلایلی که آقای موسویان نوشته اند از نوشته های مشرق محکم تر است و مشخصه مشرق شیطنت رسانه ای کرده و از وسط بیانات آقای موسویان نکات رو به صورت بریده بریده و ناقص نشر داده است.
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      10 16
      بله آقای موسویان خیلی کارش درسته البته به نفع کارفرماهای غربیش
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      6 19
      اصلا هم اینطور نیست و دلایل مشرق کاملا منطقی و قابل قبول هست!
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    9 31
    همین اول، حرفش اشتباه هست در توصیف غرب دوستی افراط گرایانه دولت روحانی و ... با وجود سابقه خیلی بد غرب، و دوری کردنشان از رابطه و دیپلماسی با شرق، خصوصا با وجود سابقه بهتر چین: «اول اینکه همه دولتهای قبل از دولت آقای رئیسی تلاش کردند که بالانسی درروابط با بلوک شرق و غرب برقرارکنند و همه نیز شکست خوردند.»
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    48 4
    البته که تیتر انتخابی شما برای این مطلب ناجوانمردانه است. یا حداقل کج سلیقگی.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    7 42
    محکوم به اعدام بوده با اعمال نفوذ مرحوم اعدام اجرا نشده
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      26 3
      بهش تهمت زده بودند، و بترسید از خدا.
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      22 3
      کمتر دروغ بگید، مرحوم اگر میتونست جلوی زندانی شدن پسر خودش را می گرفت!
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 7
      مرحوم ... جلوی اعدام پسرش را گرفت و به چند سال زندان محکوم شد چون کارهایی که نور چشمی اش انجام داده بود اگر کس دیگری مرتکب میشد باید چند بار اعدام میشد
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    8 41
    کمک مالی 70 هزار دلاری کاخ سفید به موسویان!!!
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    7 37
    کمک دشمن ایران به موسویان؟ ۷۰ هزار دلار؟!!!
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      6 12
      البته بورسیه دانشگاه امریکایی و تریبون دادن بهش و نوشتن توصیه به کاخ سفید!!!
  • مسعود NL ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    6 14
    سلام بچه پولداری که بعد از سالها ریخت وپاش به پیسی میخوره برخلاف قبل تو نداری خرجای زیادیشو درز میگیره و میره سراغ لباس کهنه هاش و چاره ای نداره از اونا استفاده کنه
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    20 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • DE ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    8 31
    موسویان: «ممنون میشوم فردی را معرفی کنید که از دیدگاه مشرق نیوز، در نزد افکار عمومی جهان و درمحافل معتبر بین المللی جامع تر و قاطع تر از این، سیاستهای غرب درمورد ایران را به چالش کشیده تا بنده با کمال خضوع شاگردی نموده و ازمطالب آن چهره محترم درنشستهای بعدی بین المللی استفاده کنم.» جواب: نوام چامسکی
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      6 17
      صحبتت آقای موسویان را مرغ پخته شنید و از خنده غش کرد...... نوشابه باز کردن برا خود دیده بودم ولی نه دیگه در این حد!!!!!
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      4 11
      احتمالا اکثر مردم ایران
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
      16 3
      نوام چامسکی ایرانی هستش؟!
  • حسين DE ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    5 21
    آقاى موسويان جاسوس سابق و مليجك سابق مغروق با استناد به يك سرى اراجيف خود ساخته و خزعبلات تنها تلاش مذبوحانه ميكند تا بزعم خودش كمى براى خودش اعتبار زائى كند،ولى اين مردك بى آبرو بيشتر خودش را بى حيثيتتر ميكند،آقاى موسويان اگر شرافت دارى از علت بازداشت و دستگيرى خودت به اتهام جاسوسى و در اختيار گذاشتن اسرار هسته ائى ايران در اختيار انگليس در هنگاميكه تو مذاكره كننده ارشد تيم هسته ائى بودى توضيح بده
  • FR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    5 21
    بطور کلی اگر گروه‌های اپوزیسیونی شبیه منافقین تروریست و سایر خیانتکاران علیه کسی اقدامی کردند الزاما آن شخص خاطر خواه وطن و تطهیر شده است اینها گاهی بی بی سی رسوا را هم اگر یک برنامه ای برای باصطلاح ادای آزادی بیان در آوردن و مثلا بی طرفی منتشر کند بلافاصله طرفدار نظام جا میزنند
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    18 3
    سلام حرف هاي ديپلمات سابق كاملا صحيح و با سند ارائه شده بود
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 8
      بله چون سندهای بکلی سری را به خانه اش برده بود و با همانها دستگیر شد و محکوم
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    1 0
    اصلاً باورم نميشد
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    15 3
    متن را کامل خواندم. به نظرم متن موسویان با توضیحاتش قابل ارزیابی بوده حال آنکه مشرق نیوز فقط تیتر زده انهم نه دقیق.
  • DE ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    4 17
    اقای موسویان از تهاجم منافقین به خود بدنبال وارونه نمائی و گل آلود کردن آب است ، دستگاهای امنیتی غرب و امنیتی ایران خوب میدانند که جنگ گروه های برنداز در خارج کشور « جنگ گرگ ها است » بر سر ریاست اپوزیسیون و گرفتن هرچه بیشتر پول و امکانات از دولت های غربی است .. کافی است به انبوه تهاجم ها و نامه های سلطنت طلبان و منافقین و اصلاح طلبان فراری علیه یکدیگر مراجعه کنید تا ادعای پوچ موسویان مزدور و خائن بر ملا شود... مرگ بر خائنین ، پاینده ایران
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 8
      منافقین هم دوست و نوکر آمریکاییها هستند و با آنها همکاری میکنند تا این جنتلمن را سفید کنند ولی خیانتهای ایشون با آب اقیانوس هم پاک نمیشه چه برسه با حرفهای نوکر ارباب آقای موسویان
  • US ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    20 4
    سلام. واقعیت این است که صهیونیسم و منافقین و جمهوریخواهان آمریکا امثال بولتون و پمپئو بطور تمام قد علیه ایران و برجام قیام کرده اند و موسویان هم دریک دهه گذشته در افکارعمومی جهان و دیپلماسی عمومی بین المللی در خط مقدم دفاع ازکشور عمل کرده و لذا باید قدرشناس ایشان باشیم و ازداخل به وی ضربه نزنیم.
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 8
      بله امثال ایشون و مهاجرانی ها(اتاق فکر فتنه ۸۸)، دری اصفهانیها و... واقعا در خط مقدم بودن و به نفع آمریکا جهاد کردند....
  • احسان معتمدی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    5 16
    آقای موسوی تو فعلا دلار میگیری و در سرزمین دشمن داری خدمت به آنها می‌کنی اینجا که بودی جاسوسی میکردی لطفا خفه شو و نظرات خودت را برای خودت بگذار
  • رحیم IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    16 3
    لطفاً در اظهار نظر در خصوص افراد دقت بفرمایید.
  • حسن IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 21
    اگر حرف موسویان درسته پس سئوال این است : پس چرا جاسوسی ایشان اثبات شده دوم چرا دانشگاه مورد نظر ایشان را اخراج نکرده سوما کسی که با روحانی و خاتمی و هاشمی است نیازبه جستجو ندارد
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      15 4
      موسویان از اتهام جاسوسی تبرئه شده و اون اتهامات هم صرفا یک تسویه حساب سیاسی بود.
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      2 15
      موسویان تبرئه نشده که با وساطت حاج آقا خاطره آزاد شده و فورا به آغوش اربابش فرار کرده، صاحب بورسیه تحصیلی و پول و امکانات دولتی آمریکایی شده و رفت و آمد به کاخ سیاه کرده و شروع به کار برای اربابش کرده و مقاله نوشته بر علیه منافع کشورش و به نفع دشمن ملت و کشورش همان کاری که در مذاکرات سال ۸۲ تا ۸۴ انجام داد و بعدا هم همان مثلا مشاوره های غلط را در مذاکرات. برجام انجام داد و در هر دو مذاکره آقای شیخ قلابی کلا به نفع آمریکا و اسقاطیل و به ضرر مردم و کشورش بوده و اگر کسی فقط نگاه ساده ای به این اتفاقها و عواقب این مشاوره ها و کارهای مثلا این جنتلمن ... برای کشور بکنه خیلی چی ها متوجه میشه که نیاز به چیز دیگری ندارد، بماند که آمریکا دانشمندان ایران دوست را ترور می‌کنه و به این خودفروش ها امکانات و پول و مثلا اعتبار میده پس همه چی عیانه اگه بخواهیم ببینیم
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    2 2
    به نظرم در ایران، تنها فردی که به تمام مسائل داخلی و خارجی به طور دقیق میتواند اظهار نظر کند، مقام رهبری میباشند. دیگران اگر اظهاراتی خلاف عقیده رهبری دارند؛ یا ناآگاه هستند، یا دچار خودبرتر بینی کاذب شده اند،
  • ES ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    21 2
    سلام واقعا موسويان درست گفت و راه حل بسيار جالبي هم ارائه داد !! لطفا مشرق افرادي را معرفي كند كه : ١- ايراني باشد ٢- وطن پرست باشد ٣-مومن و انقلابي باشد ٤- از خانواده سهدا باشد ٥- سواد ديپلماتي داشته باشد ٦- زبان انگليسي خوب بداند كه بتواند از ميان حرف هاي طرف نكته پيدا كند و جواب طرف را بدهد ٧-غرب و ديپلمات هاي غربي را خوب بشناسد ٨- باهوش و زيرك باشد ٩- كارهاي عامه و خير انجام داده باشد ١٠- اكثر ديپلماتهاي ما اورا قبول داشته باشند ١١-در بهترين دانشگاه دشمن كاركند و بر عليه آنها مقاله و سخنراني و در سمينار شركت كند ١٢- دوست ودشمن به منطق او احترام بگذارند ١٣ - چندين كتاب و صدها مقاله سياسي و علمي نوشته باشد ١٤- بهترين دانشگاها خواستار اوباشند و غيره ...... حال جنانچه مشرق از او بهتر مي شناسد لطفا معرفي كند ماهم باكمال صداقت قبول مي كنيم واز اين به بعد به حرف هاي او گوش جان مي سپاريم
    • حاجی اذری IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 1
      بند۱۱رایکباردیگر خودت بخون .....واقعا باور داری؟
  • ES ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    19 3
    سلام واقعا موسويان درست گفت و راه حل بسيار جالبي هم ارائه داد !! لطفا مشرق افرادي را معرفي كند كه : ١- ايراني باشد ٢- وطن پرست باشد ٣-مومن و انقلابي باشد ٤- از خانواده سهدا باشد ٥- سواد ديپلماتي داشته باشد ٦- زبان انگليسي خوب بداند كه بتواند از ميان حرف هاي طرف نكته پيدا كند و جواب طرف را بدهد ٧-غرب و ديپلمات هاي غربي را خوب بشناسد ٨- باهوش و زيرك باشد ٩- كارهاي عامه و خير انجام داده باشد ١٠- اكثر ديپلماتهاي ما اورا قبول داشته باشند ١١-در بهترين دانشگاه دشمن كاركند و بر عليه آنها مقاله و سخنراني و در سمينار شركت كند ١٢- دوست ودشمن به منطق او احترام بگذارند ١٣ - چندين كتاب و صدها مقاله سياسي و علمي نوشته باشد ١٤- بهترين دانشگاها خواستار اوباشند و غيره ...... حال جنانچه مشرق از او بهتر مي شناسد لطفا معرفي كند ماهم باكمال صداقت قبول مي كنيم واز اين به بعد به حرف هاي او گوش جان مي سپاريم
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      2 8
      دری اصفهانی، کاووس سید امامی،کاوه مدنی، بنی صدر، کشمیری ، کلاهی،..... کافیه یا بیشتر بگم
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 9
      حرفهای شما از نوشابه باز کردن گذشت و رسید به بشکه باز کردن برای یک.....
  • محمد IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    3 14
    این که این همه آدم ها در مورذ آقای موسویان نامه می نویسند و دولت آمریکا و دانشگاه پریستون هیچ وقعی به این نامه ها نمی دهد دلیلش واضع است. چون آقای موسویان برای منافع آمریکا مفید است. ایشان به دولت آمریکا پنهانی مشاوره می دهد. ایشان همان سرمایه هایی است که در سال 88، آمریکا از آن سخن می گفت. ایشان تا خطری برای آمریکا ندارد هیج مشکلی در اقامت در آمریکا ندارد.
    • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 8
      دقیقا همینطور هست، دانشمندان ایرانی را برای سمینارهای مثلا علمی دعوت میکنند و بعد دستگیر و زندانی میکنند ولی ایشون را حلوا حلوا میکنند و این نشان‌دهنده خیلی چیزها هست اگر تعقل کنیم
  • *** مشرق اگر جهت دار می نوشت جوابیه را منتشر نمی‌ک IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    5 16
    *** مشرق اگر جهت دار می نوشت جوابیه را منتشر نمی‌کرد ضمن تبریک به سبب این گفتمان ایجاد شده از سوی مشرق و آقای موسویان ... نظر دهنده محترم آقای موسویان اشاره میکند در دانشگاه که ایشان تدریس دارد از سوی مراجعی برایش گزارش میشود. .‌‌‌‌‌ . اصولاً هشدارهایی اینچنین در تمام دنیا وجود دارد اما ایشان نمی گوید چرا با بودن گزارش از سوی مراجع اثر گذار با او قطع همکاری نمیشود ... آقای موسویان بهتر از هرکسی می داند در 1+5 از مشاوره‌ای برون مرزی آقای دکتر روحانی بود و چنان با سطحی نگری شرایط را رقم زدند که جان کری را تضمین می دانستند و سنا و هدایت کنندگان عبری صهیونیست را به هیچ پنداشتند ... آقای موسویان بهتر می داند در 1+5 بد عهدی به جای خود احزاب داخل همسو رییس جمهور را رحم اجاره ای را نامیدند و شرایط پس از 1+5 آقای دکتر روحانی را در شرایط سخت قرار داد ... آقای موسویان بهتر از همه میداند اگر حمایت رهبری و فضای فوق العاده باز برای آقای دکتر روحانی بوجود نمی آمد چه بسا شکست دولت رقم میخورد و شکست دولت آرزوی براندازان بود ... عزیزان کربلا نشان داد امام زمان ع تا آخرین لحظه جذب نمود و بخشیید ولی آقای موسویان در ایران نماند و از ایران رفت و پس از شروع دولت بنفش آقای دکتر روحانی مشاوره ای بی نتیجه را برای ایشان و کشور رقم زد و یکی از افراد در بوجود آمدن 1+5 بود .... اگر آقای موسویان در قبال رسانه داخل انصاف داشت در بهبود روابط آقای دکتر روحانی با رسانه منتقد صحبت می کرد و آقای دکتر روحانی اینهمه با بد بینی از رسانه های منتقد 1+5 یاد نمی‌کرد و به آنها عکس العمل منفی نداشت ..... *** دسترسی به اسناد امنیتی نداریم برای آقای موسویان نظری بوجود بیاید اما آقای موسویان در هیچ چارت سرویس اطلاعاتی و امنیتی دنیا مورد تایید و قابل اعتماد محسوب نمیشود زیرا ایشان اصطلاحا شرایط دو جانبه ای بلحاظ ارتباط دنبال می نماید پس امین و مورد اعتماد در هیچ کشوری نیست ... التماس دعا ***
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 9
      دقیقا گل گفتی
    • IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      1 1
      من اکثر نطرات رو میخونم
  • US ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    20 5
    کسانی که تهمت جاسوسی به آقای موسویان را تکرار میکنند، این مصاحبه را بخوانند تا متوجه شوند که چرا باید نزد جد ایشان امام رضا ع استغفار کنند. **** ایشان هم برخی ناگفته ها را گفته و هم اینکه بیش از 20 شکایت ازرسانه های تهمت‌زننده جاسوسی کرد و بدون استثناء همه دردادگاههای ایران یا محکوم شدند یا ازاو خواستند که گذشت کند. فقط دو نفر بودند که شهامت داشتند علنی ابراز کنند؛ اول، آقای احمد توکلی بود. دوم هم آقای یوسف‌پور، مدیر روزنامه سیاست‌روز بود. ضمنا آقای موسویان این مصاحبه را درزمانی انجام داد که قاضی حسن حداد زنده بود و تکذیب نکرد.
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      6 1
      جدش امام رضا را خوب اومدی ولی فکر کنم ایشون شرمنده جدش میشه که الان در دانشگاه امریکایی و کاخ سیاه آب به آسیاب دشمن جدش می‌ریزه و با پول اون داره مقاله مینویسه
    • حمیدرضا IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 7
      *** خدا رحمت کند حاج حسن حداد را .... بنده اگر حاج حسن را از شما بیشتر نشناسم کمتر هم نیست .... دسترسی به پرونده موسوی نداریم که قضاوت کنیم اما این فرد تاج‌زاده هسته ای ایران است ....
  • حاج حسین IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 10
    مطلب طولانی بود نصفش را خواندم انبتته .... یک سوال از آقای موسویان دارم و آن این که این همه سازمان معتبر در نزد آمریکا و این همه انسانهای حقیر - که می توانند با یک گزارش دروغین برجام را به هم بزنند و یا پرونده های لاینحلی را ایجاد کنند و دولت های غربی را گمراه کنند و راهنمایی غلط و گراهای غلط و آدرس های غلط بدهند و مؤثر باشند - علیه جنابعالی نامه نوشتند اما دولت آمریکا هیچ اقدامی علیه شما نکرد؛ چرا؟ همین یک سوال را که پاسخ دهید نیاز به طومار نویسی نخواهید داشت.
  • . CA ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    15 0
    مشرق نیوز بی انصافی نکن...
  • حمیدرضا IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 14
    اگر قبلا با این دیپلمات جاسوس برخورد شدیدتری میشدورافت اسلامی شامل حالش نمیشد الان اینجوری دفاعیه مطول نمینوشت!
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 8
    پدیده جدیدی نیست، بسیاری از افراد موافق و مخالف سیاست های آمریکا توسط کسانی مثل جورج سروز و سازمان های دیگر تامین مالی می‌شوند و در صفحه رادار قرار می‌گیرند. اپوزسيون ها هم آقای موسوی را رقیب می‌داند و در صدد خارج کردن رقیب می‌باشند. آمریکا درس هایش را خوانده و احتیاجی ب آموزه های ایشان ندارد، برای آمریکا ایشان فقط یک وسیله است.
  • جاسوس IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 1
    متاسفانه در مملکت ما جاسوس جماعت، ریشه در نظام دارند و لذا به راحتی می رهند اما فلان شهروند معترض به گرانی ها که کاسه صبرش به سر امده و چهارتا فحش میدهد یا چندتا کار تخریبی میکند، پدرش را درمیاورند!.
  • ES ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    11 0
    سلام ممنون از مشرق كه اين بحث آزاد را برنامه ريزي كردند من امثر نظرات را خواندم بنظرم استدلال افرادي كه از موسويان حمايت كردند قوي تر از كساني بود كه اورا جاسوس مي دانستند يكي از خواندگان پيشنهاد داده بود دفاعيات موسويان را بخوانيم بنظرم اگر مشرق اين كارا انجام دهد رسالت مطبوعاتي خود ارج نهاده است بسياري از افراد بدون آگاهي از تمام جوانب بي جهت تهمت مي زننن بنظرم اردشير زاهدي فقط از دو نفر از رجال ايران دفاع كرد ١- سردار قاسم سليماني شهيد ٢- سيد حسين موسويان اگر حرف اول در حمايت از سردار قاسم سليماني را قبول داشته باشيم بايستي افتخار به موسويان را همپاي قاسم سليماني قبول داشته باشيم زاهدي با سجاعت تمام در رسانه هاي بيگانه از ايران دفاع كرده و به رضا پهلوي شاه مخلوع حمله كرده و او را دست نشانده غرب و عربي و عبري معرفي كرد !؟ چنين فردي با آن سابقه در اواخر عمر خود بيخود از كسي دفاع نمي كند مگر اينكه او را وطن پرست و ايراني واقعي باشد
    • حمیدرضا IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 2
      *** نظر دهنده محترم درود بر شما ...‌‌ قصد تحمیل نظر ی به جنابعالی ندارم .... سازمان های جاسوسی غربی و یا عبری و آمریکا یک خط مستقیم ندارند . موسویان مانند کسی بود در زاهدان پشت یک ماشین امانتی نشسته آنرا به تهران بیاورد در مهریز یزد با 100 کیلو هرویین با ماشین گیر می‌کنه ... در دادگاه انقلاب بعلت تمام محاسن و سوابق و حمایت ها بی گناه شناخته میشود نه از خرید نه از جابجایی مالی و نه از محل دپوی و حتی از جاسازی داخل ماشین هم خبر نداشته است پس موسویان بی گناه است و بخشیده میشود .....‌‌ نظر دهنده محترم موسویان فقط یک نفر می شناخت که کلید ماشین را به او داده بود و چرا این کلید را به او داد روشن کننده تمام موضوع هست ...‌‌ موسویان بعد از آزادی از سوی صاحب بار پشتیبانی میشود . موسویان در هنگام بازداشت حمایت مالی و حمایت وکیل و رانت سنگینی را پشتیبان دارد . و اتفاقا موسویان در خاک و منطقه خریدار جنس سکونت دارد ..... برادر عزیز و برادران عزیزتر موسویان هسته ای همان موسویان در مثال بالا هست ..... آیا وقتش نیست بدانیم موسویان چرا در هسته ای سمت دار شد ؟؟؟ چرا از قضا در هسته ای زیر نظر کمسیون امنیت ملی بود که اتفاقا رییس جمهور آینده اش از همان کانال بالا آمد ... رییس مجلس تایید کننده محلس هم اتفاقا از خوبان زمانه بود ... اینقدر پازل ارتباط با آمریکا بدون ایراد و حساب شده نوشته شده بود ... وظیفه این بود ارتباط با آمریکا با استفاده از داخل انجام شود و دیگر مقاصدشان هم در بین الملل امروز مشخص است .. *** ایران سرافرازانه باقی خواهد ماند ان شالله .
  • US ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    11 0
    من کاملا با حرف های منطقی موسویان موافق هستم باید یک واقعیت را در نظر گرفت و اینکه در غرب بطور کلی لابیگری یکی از اساس سیاستمداری است که موسویان بخوبی ازاین توان خود استفاده می کند که بنظرم کم داریم از این افراد در داخل و خارج از کشور .
  • plds IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    9 1
    ولله بالله موسویان درست میگه و دارین تفسیر به رای میکنید جناب مشرق جان
  • ES ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    والله بالله حرف های موسویان با هر مکتبی که هستی صحیح تر است . نمی دانم چرا ما از داشته های خود نمی توانیم درست استفاده بکنیم !!؟
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    ....12 حقیقت از کارنامه سیاه غرب درروابط با ایران در دوران بعد از انقلاب 1357 رابه شرح ذیل ارائه کردم: اینها چیزهایی است که از وطن دوستی آقای موسویان برمیخیزد. این که انتظار داشته باشیم همه مثل هم فکر کنند، اشتباه است.
  • علی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    سلام علیکم بنده با گذشته و حال و آینده تعاملات سایت محترم مشرق نیوز و جناب موسویان کاری ندارم ولی در این نوشته علاوه بر اینکه حق با جناب موسویان است ادب و احترام را نیز نسبت به سایت مراعات کرده اند. از سایت فاخر مشرق نیوز انتظار می رفت لا اقل در این مورد جانب انصاف را مراعات می کرد و در پاسخ با خروج از راه انصاف و فرافکنی ارزش خود را کم نمی کرد مشکل واریزی به حساب جناب موسویان را نیز می توانستند اولا از خودشان جویا شوند و ثانیا در صورت به حق بودن ادعا در مقاله دیگر بررسی کنند بالفرض که پولی به حساب ایشان واریز شده است ولی در این مورد استدلال آقای موسویان درست و پاسخ مشرق نیوز خروج ار انصاف بود
  • حسین افشاری IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 0
    با سلام، تا قبل از این چشم بسته نظراتتو قبول داشتم، اما از این به بعد یک درصد امکان اشتباه تو تحلیلهات درنظر میگیرم
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    0 2
    مگه این موسویان به جرم جاسوسی اخلال در امنیت ملی به دو سال حبس تعلیقی و 5 سال محرومیت از خدمات دولتی محکوم ؟ نشده بود . چرا بهش میگید دیپلمات سابق چرا به امثال اینا بها میدید اینا خیانت کار هستند
  • M IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    1 0
    اگر کسی سواد رسانه ای داشته باشه و در ایران زندگی کرده باشه میفهمه که جواب موسویان کاملا مستدل و کامل بود
  • ES ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 0
    متاسفانه چند مورد نظر داشتم که اتفاقا اصلا هم توهین نکردم و فقط گفتم اگر سایت مشرق و بعضی از دوستان می گویند موسویان جاسوس است !! چرا دفاعیات او را چاپ نمی کنید تا مردم او را بشناسند !!!
  • ES ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    من دانشجوی سیاست هستم !!متاسفانه چند مورد نظر داشتم که اتفاقا اصلا هم توهین نکردم و فقط گفتم اگر سایت مشرق و بعضی از دوستان می گویند موسویان جاسوس است !! چرا دفاعیات او را چاپ نمی کنید تا مردم او را بشناسند !!!
  • باسلام IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 0
    باسلام کار مشرق در چاپ کامل جوابیه ارزشمند است و جوابیه موسویان قابل تأمل، بنظرم توضیحات مشرق در انتها چندان قانع کننده نبود. درست است که نفاق صد چهره دارد و صرف جوابیه خوب موسویان هم چیزی را تغییر نمی دهد اما اخلاق اسلامی ایجاب می کند که منصفانه با مطالب ایشان برخورد شود و به کلی گویی، مطالب ایشان خیلی دقیق و منطقی پاسخ داده شود تا بداخلاقی و بی انصافی نشود.
  • علی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    باسلام کار مشرق در چاپ کامل جوابیه ارزشمند است و جوابیه موسویان قابل تأمل، بنظرم توضیحات مشرق در انتها چندان قانع کننده نبود.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 7
    سلام از اول هم مشخص بود دروغ می گویی !! تو هم مثل منافقین عمل می کنی و هدف وسیله را تترسیم می کند !!
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    پول گرفتن از آمریکا شد نشانه ضد انقلاب بودن؟ پولهای آمریکا نبود اصلا این انقلاب به نتیجه نمی رسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس