رییس مجلس خبرگان رهبری: فقدان آیت الله ناصری ضایعه ای جبران ناپذیر است

عضو فقهای شورای نگهبان پیرامون برجستگی شخصیتی مرحوم آیت‌الله ناصری گفت: ایشان افزون بر جنبه های روحانی؛ اخلاق، سیاست، دیانت، تربیت و معنویت را یکجا با هم جمع کرده بود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

درباره ید بیضای مرحوم آیت‌الله ناصری

خاطره‌ای که برای آمریکا خواهیم ساخت/ رؤیت "لعل بدخشان" در اجتناب طرفینی ایران و طالبان

آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی؛ آن مرحوم را از روحانیون مهذب و موفق شیعه در عصر حاضر توصیف کرد و گفت: ایشان افزون بر جنبه های معنوی، ایمانی، روحانی، نورانی و اخلاقی ویژگی بسیار برجسته دیگری داشت و آن اینکه ایشان اخلاق، سیاست، دیانت، تربیت و معنویت را یکجا با هم جمع کرده بود.

وی به شرح مواضع سیاسی و انقلابی مرحوم آیت‌ا... ناصری پرداخت و گفت: حمایت‌های صریح از نظام و انقلاب اسلامی و همچنین علاقمندی صریح و گویا به رهبر معظم انقلاب از ویژگی های بارز این استاد اخلاق بوده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برخی تصورشان این است که اخلاقی و معنوی بودن و داشتن سیر و سلوک به معنای بی ارتباطی با سیاست، مدیریت، حکومت اسلامی و دغدغه های اجتماعی مردم است. در حالیکه مرحوم آیت‌ا... ناصری بارها در مواضع، جلسات، دیدارها و سخنرانی‌های خود امور سیاسی و اجتماعی مردم را مورد توجه جدی قرار می‌داد.

آیت الله حسینی خراسانی اظهار کرد: مرحوم آیت‌ا... ناصری در یک سخنرانی تصریح دارد که ممکن است حرف و حدیث‌ها، فتنه و فتنه‌انگیزی‌هایی وجود داشته باشد، اما ایشان به مردم توصیه می‌کرد که هرگز از رهبر معظم انقلاب در هیچ شرایطی جدا نشوند.[1]

*"انقلابی بودن" صفت لازمه طریقت شیعی در عصر کنونی و ید بیضای هر فقیهی است که بر مسیر عقلانیت قرار داشته باشد.

چه اینکه رهبانیت‌ورزی و دوری از مسائل مبتلی‌به مردم و جامعه با اسلام همان می‌کند که در قرون و اعصار دیگر شاهد آن بوده‌ایم. اما اسلام و تشیع و تفکر خمینی عزیز(ره) با تداخل سیاست و دیانت بود که به انقلاب اسلامی دست یافت و بر دروازه‌های تمدن اسلامی قرار گرفت.

و در این میان ذکاوت و تدقیق بزرگانی همچون آیت‌ا... ناصری لازم است که بدانند راه امام روح‌ا... را جز از همین مسیر نمی‌توان ادامه داد و باید سیاست‌ورزی شیعی بر مبنای رکن رکین "ولایت فقیه" را در کنار مراقبه و اخلاق و تحصیل و زهد قرار داد وگرنه هلاکت در پیش خواهد بود.

***

آنچه حکمرانان دانشی ایران به ارمغان آورده‌اند

رؤیت "لعل بدخشان" در اجتناب طرفینی ایران و طالبان

خاطره‌ای که برای آمریکا خواهیم ساخت/ رؤیت "لعل بدخشان" در اجتناب طرفینی ایران و طالبان

حسن کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفته است: ما شاهد شکست سیاست‌های آمریکا در افغانستان هستیم، آمریکا شکست خورد، نظامیانش فرار کردند اما سرویس جاسوسی و امنیتی آن همچنان به دنبال شرارت هستند تا اجازه ندهند این کشور به سمت ثبات برود. در چنین فضایی یکی از کارهای بزرگ ایران این است تا کمک کند افغانستان به مسیری حرکت کند که در دام این شرارت‌ها نیافتد.

او می‌افزاید: بنابراین مبارزه با "تروریسم و سیاست‌های اشغالگر" در گرو این است که واقعا بتوان دولت قوی و فراگیر تشکیل داد. چنین دولتی می تواند با تروریسم و سیاست های اشغالگر بجنگد و طرح های سازندگی و توسعه همکاری را به پیش ببرد. لذا تمایل داریم تا کمک کنیم که افغانستان به چنین سمت و سویی حرکت کند.

کاظمی‌قمی تصریح می‌کند:

"امروز آمریکایی‌ها از دور دست به شرارت های خود می پردازند و یکی از تلاش‌هایشان این بوده تا ایران را در افغانستان درگیر کنند اما ما اجتناب طرفینی کردیم؛ خود رهبران این کشور هم متوجه شدند. همچنین در خصوص مهار داعش با هیات حاکمه افغانستان تلاش کردیم که خوشبختانه داعش سمت مرزهای ما نیامده است."

این مقام بلندپایه کشورمان گفته است: همچنین سعی کردیم همکاری‌های تجاری خود با افغانستان را رونق دهیم و در عین حال کمک کنیم همکاری های امنیتی نیز توسعه پیدا کند. این عوامل سبب می شود تا افغانستان به سمت امنیت، ثبات و مشارکت و فعالیت بیشتر می رود. خوشبختانه در این زمینه توفیقات خوبی داشتیم.[2]

*شاه‌بیت سخنان آقای کاظمی‌قمی در عبارت "اجتناب طرفینی" است.

هرچند در مرز ایران و افغانستان گاهی شاهد تیراندازی‌های کور هستیم و هرچند مسئله حقابه هیرمند هنوز بصورت کامل برای ایران اسلامی حل نشده اما حقیقت این است که نشانه‌های تغییر رویکرد طالبان نسبت به گذشته کاملا قابل رؤیت است.

برای افغان‌ها پر واضح است که جز از شاهراه امنیت؛ هیچ خواسته‌ای محقق نمی‌شود و ایران نیز یک هژمون جهانی است که می‌توان برای تحقق امنیت به او به عنوان ابرقدرت همسایه تکیه کرد.

ایران نیز به تجربه حکمرانی مطلوب خود طی 43 سال گذشته و باورهای عقلانی و اسلامی حکمرانانش؛ اهل مدارا و خویشتن‌داری در حد امکان است.

فلذاست که تبلور مدارای ایران و اهمیت قدرت ایران در نزد طالبان را می‌توان در لعل بدخشان "اجتناب طرفینی" دید.

اجتنابی که برای امن‌تر شدن افغانستان، روابط همسایگی بهتر با ایران و مطلوبیت بیشتر اقتصاد منطقه باید به آن امیدوار بود.

"خردمندی" بخش مهمی از تاریخ تمدن‌سازی در عصر حکمرانان دانشی ایران است و دانشگاهیان و تاریخ‌نگاران بایستی به این برهه مهم از تولد تمدن نوین اسلامی عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

***

در حاشیه انتشار خاطرات مشاور ترامپ از لحظات قتل حاج‌قاسم

خاطره‌ای که برای آمریکا خواهیم ساخت...

خاطره‌ای که برای آمریکا خواهیم ساخت/ رؤیت "لعل بدخشان" در اجتناب طرفینی ایران و طالبان

"جرد کوشنر"، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در کتاب خود با عنوان "شکستن تاریخ" که به تازگی منتشر شد، جزئیاتی را درباره لحظات پیش از حمله هوایی آمریکا به خودروی حامل سردار سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بغداد ارائه داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، کوشنر در کتاب خود که به تازگی منتشر شده، آورده است: در سوم ژانویه 2020  در حالی که ترامپ در جلسه‌ای برای تدارکات انتخابات ریاست جمهوری حضور داشت؛ رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا وارد اتاق شد و خطاب به ترامپ گفت: آقای رئیس جمهور، وقتش رسیده است.

کوشنر می‌افزاید: ترامپ از جای خود برخاست و به دنبال اوبراین از اتاق بیرون رفت. او پیش از آن خطاب به ما (حاضران در جلسه) گفت که همین جا منتظر باشید.

مشاور ترامپ در ادامه می‌نویسد: تیم ترامپ در حال بررسی یک آگهی تبلیغاتی بودند که قرار بود در طول مسابقات فوتبال که انتظار می‌رفت 80 درصد رأی‌دهندگان آن را ببینند، پخش شود. من به آنها گفتم که او تا چند دقیقه دیگر برمی‌گردد.

کوشنر همچنین از این می‌گوید که لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه یک شب قبل به کوشنر گفته بود که رئیس جمهور می‌خواهد به کاری دست بزند که بازی را تغییر می‌دهد اما در ادامه می‌نویسد که متوجه منظور گراهام نشده است!

کوشنر می نویسد: ترامپ در مدت زمانی کوتاه‌تر از آنچه فکر می‌کردیم به اتاق برگشت و بحث درباره تبلیغات را از سر گرفت و هیچ توضیحی درباره خروج ناگهانی خود از اطاق ارائه نداد.

در خاطرات داماد ترامپ آمده است: در این میان، دن اسکاوینو، یکی از مشاوران رئیس جمهور که او را در جریان اخبار فوری قرار می‌داد، توئیتر خود را نگاه کرد و گفت: "تصاویری از یک انفجار در عراق منتشر شده که می‌گویند نزدیک فرودگاه بوده، جالب است." ترامپ جواب داد: "حواست به اخبار باشد و هر خبر تازه‌ای شد به من بگو". پنج دقیقه بعد مشاور ترامپ گفت: باید این را ببینید، یک روزنامه‌نگار ایرانی تصویری از یک دست آسیب دیده در میان خاکستر منتشر کرده که مزین به یک انگشتر با سنگ سرخ بزرگ و خونی است و برای مقایسه، عکس جدیدی از قاسم سلیمانی منتشر کرده که نشان دهنده همان دست است.[3]

* جمهوری اسلامی این وعده را می‌دهد که دیر یا زود اما یک مشاور عالیرتبه ایران هم در کتاب خود نظیر چنین لحظاتی را در پروژه ایران برای "انتقام سخت" خواهد نگاشت.

و آنگاه آمریکایی‌ها هستند که باید در فشار و سختی آن خطوط را بخوانند. با این تفاوت که دستی برای جبران یا انتقام نخواهند داشت!

آن وعده عملی خواهد شد. موشکباران عین‌الأسد مقدمه کتابی خواهد بود که در آینده آمریکا پرفروش‌ترین خواهد شد...

***

1_ rasanews.ir/0030oY

2_ isna.ir/xdMfLB

3_ isna.ir/xdMjzW

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    88 14
    بله ترامپ دست به کاری زد که بازی رو تغییر داد البته به ضرر خودش. او ریاست جمهوری آمریکا رو از دست داد والان مثل یک موش ترسو که توسط محافظان دائما احاطه شده زندگی میکنه و آمریکایی ها از ترس تنش با ایران به هر بهانه ای میخوان از رقابت مجدد در ریاست جمهوری کنارش بزارن. سگ زندگیش بهتر از اینه
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      10 44
      حالا برجام رو کی امضا میکنیم؟
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      9 19
      کاخ سفید:‌ به خاطر آمادگی تهران برای چشم‌پوشی از برخی خواسته‌هایش، به توافق نزدیک‌تر شده‌ایم
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      26 5
      همانطور که عین الجسد را با هماهنگی قبلی زدیم میتوانیم بازهم عین الجسد را بدون هماهنگی موشک بزنیم و موجب سردرد سربازهای آمریکایی شویم که باید قرص مسکن بخورند تا خوب شوند.
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      8 11
      قالیباف: پشتکار انقلابی در شرایطی که هر سه قوه هماهنگی و همکاری دارند، باعث ایجاد امید در مردم شده
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      29 9
      ترامپ به کثیفترین نوع مرگ خواهد مرد
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      11 15
      از دولت انقلابی میخواهیم جلو مفسده حضور زنان در ورزشگاه را بگیرد که این اولین سنگر آمریکا و دشمن در هجوم فرهنگی است حتی اگر قید فوتبال را بزنند میتوان بازی چوگان را به جای فوتبال احیا کرد.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      13 6
      9:00 دو حالت داره یا منافقی و میخوای با اینجور نظر دادن ها مذهبی ها رو عقب افتاده و تند رو جلوه بدی یا خودت واقعا عقب افتاده و تندرویی. احتمال اولی بیشتره
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      19 8
      آمریکا هیچ غلطی نه توانسته بکنه و نخواهد توانست به اذن الله
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      2 3
      آمریکا نشان داده هیچ غلطی تاکنون نتوانسته با ایران بکند حتی با دلار بی ارزش خود.
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      3 0
      جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید به خاطر آمادگی تهران برای چشم‌پوشی از بعضی از خواسته‌هایش، ایران و آمریکا نسبت به دو هفته قبل به توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند.
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      1 3
      آلبانی تیم دولت انقلابی بهتر میداند چطور انتفام باید بگیرد.
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      روزنامه اسرائیلی افشا کرد: جزئیات دقیق از زمان و نحوه احیای برجام در گام اول؛ آمریکا، سه فرمان اجرایی مربوط به ایران و همچنین تحریم‌های ثانویه ۱۷ بانک را که بیش از ۷ میلیارد دلار متعلق به ایران در بانک‌های کره جنوبی را آزاد می‌کند، لغو خواهد کرد.
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      2 0
      فارین پالیسی نوشت: «ایران غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد را متوقف می‌کند و غنی‌سازی را به ۲۰ درصد کاهش می‌دهد و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه می‌دهد تا نظارت بر سایت‌های هسته‌ای این کشور را از سر بگیرد.»
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 4
      با احیای برجام باید بودجه جها تبیین مجددا برگردد و مصوب شود تا بتوان غربگداها و بدحجاب ها و دشمانان را مایوس و ناکام کرد
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      1 0
      هنوز متوجه نشدین چقدر همه چیز تغییر خواهد کرد ، یک نفر هم گفته برجام کی امضا میشه !؟ خواهید دید که تاوان ترور شهید سلیمانی فراتر از تصورات اولیه شما خواهد بود و همه چیز رو در دنیا با هم در یک گرداب عمیق و نابود کننده فرو خواهد برد ، البته که کسی همین الان هم نبینه یک کور بیشتر نیست .
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    50 12
    شهادت هنر مردان خداست. و حاج قاسم قطعا از هنرمند ترین افراد دوره ما بود. سرنوشت چنین مردانی مرگ طبیعی نیست.
    • قریشی بوکانی IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      19 2
      در واقع حیف است مردانی چون سردار به جز شهادت از در دیگری در محضر خدا وارد شوند ... شهادت لیاقت میخواهد، کسیکه شهید میشود آبرودار و پرچمدار حکومت اسلامی است، پس قطعا چنین فردی اول باید در عالم بالا مراحل گزینشی سختی را طی کند تا مقرر شود در زمره شهدا قرار گیرد .
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      2 2
      سپهبد شهیدمان به ارزویش رسید،ولی جای خالیش ..............
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    19 1
    صد البته هر انتقامی گرفته میشه باید نیت خدایی داشته باشه و برای خدا باشه. نه خشم و نفس. ماجرای رزم حضرت علی ع و عمرو بن عبدود رو مررو کنید
    • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      16 5
      اگر خشم در راه رضای خدا باشد نه تنها بد نیست که مقدس است! ماجرای حضرت علی با عمرو بن عبدود چون نزدیک بود به سبب جسارت آن ملعون موضوع شخصی شود، حضرت قدری درنگ کردند اما قطعاً در هنگام کشتن وی غضب الاهی در وجودشان موج می زد! پس قیاس مع الفارق ممنوع! در این جا موضوع انتقام یک شهید مظلوم از آمرین و عاملین شهادت وی هست!
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      7 5
      این وسط فقط اظهار نظر شما رو کم داشتیم.
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      9 0
      نیتمان خداییست و انتقام گرفته خوا۶د صد.سختتر از انچه می اندیشند
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      10 1
      8:38 به عمل اشاره نشد. اشاره به دل هاست. نماز با اخلاص انسان رو به عرش میبره و نماز با ریا باطله! نیت ... نیتمان را خالص کنیم خداوند در انتقام از دشمنانش مارا یاری خواهد کرد
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    20 18
    پس چی شد انتقام سخت؟
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      19 14
      ماجرای سلمان رشدی نشون داد انتقام از دشمنان دین و خدا دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره... عجله نکن به وقتش
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      13 3
      ان ربک لبالمرصاد
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      11 1
      ان ربک لبالمرصاد
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      11 3
      دیر و زود داره سوخت و سوز نداره . منتظر باشیم ...
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      5 4
      در دریای مدیترانه شاهد آن خواهی بود
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      2 2
      انتقامی سخت تر از اخراج یانکی ها از منطقه و لجن مال کردن حیثیت نداشته اش مثل فراری دادنش از افغانستان نیست، انتقام سخت به معنی کشتار وسیع نیست که این در مرام ما نیست که در ذات پلید غربیها هست
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    30 5
    انتقام حاج قاسم فتح قدس است و به کشتن چندتا پیزوری که از فرط ترس خودشون دارن میمیرن محدود نمیشه. ام الفتنه رو باید زد "اسرائیل"
    • SE ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      10 4
      بله فتح قدس است. اما رعب کشته شدن در جان ترامپ و ....باید بماند
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      9 3
      هر لحظه انتقام نزدیکتر میشود
  • علی IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    11 5
    خدایی جوری در باره طالبان حرف می زنید ادم می ترسد! دشمنی با امریکا دلیل بر قداست طالبان نیست! طالبان خودش مرکز ظهور تروریسم است - هم اکنون قاتل مردم هزاره است شما ان را تطهیر می کنید! و بسیاری از مردم را اوراه کرده است و مردم افغانستان را به گدایی بیش از پیش انداخته است ... شما خودتان به خواب زدید!!!!
    • آزاده IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 4
      دوست عزیز طالبان خوب یا بد در وطن خود مستقره و اکثریت هم هست و تا اونجا که میدونم جنایاتی که بهشون نسبت داده میشه هرگز نه گردن گرفته و نه توسط یک مرجع صالح بیطرف تایید شده بهر حال در کشور جنگ زده ای مثل افغانستان که آمریکا برای کنترل رقبای خود چین و روسیه و ایران توش هزینه های زیادی کرده از جمله ۲۰ سال حضور نظامی،قطعاً سناریوهای زیادی برای بدنام کردن دشمنش طالبان اجرا شده و این کاملاً طبیعی است آنچه مسلم است در این چندماهه که آمریکا از افغانستان دَررفته شرایط در افغانستان بسیار بهتر از گذشته است و منافع ایران به مراتب بیشتر و تهدیداتش خیلی خیلی کمتر شده پس اگر واقعاً وطن پرست هستی بجای تکرار افاضات غربیهای بیشرف که هدفی جز ایجاد اختلاف و درگیری و ناامنی در منطقه ندارند حقیقتها رو بیان کن تا موجب تشویش اذهان نشه و مردم را در مسیر رفتارهای احساسی مطلوب غرب قرار نده.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    10 8
    اگر راست میگید و قدرت دارید الان کاری کنید نه وقتی ترامپ کنج یه آسایشگاه افتاده و توان مستراح رفتن هم نداره
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      8 2
      حالا کی گفته فقط قراره از ترامپ انتقام بگیریم؟
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    12 8
    "موشکباران عین‌الأسد مقدمه کتابی خواهد بود که در آینده آمریکا پرفروش‌ترین خواهد شد..." انشالله اللهم صل علی محمد و آل محمد اللهم صل علی محمد و آل محمد اللهم صل علی محمد و آل محمد
    • IQ ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      1 2
      موشک های سپاه واقعا پر قدرت هستند زمستان شبی رو که اربیل رو زد من فکر کردم زلزله شروع شده تمام شهر می لرزید موج ش در خونه رو باز کرد
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    10 2
    انتقام نزدیک است.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    9 7
    خاطره ای نه برای آمریکا بلکه برای دنیا خواهیم ساخت که بدانند ما ملت پر افتخار ایران هستیم و برای حفظ آن چیزی که به آن ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران میگوییم از جان و مال با کمال اشتیاق به سبک و شیوه عاشورا مایه میگذاریم و چشم به ظهور آقا امام زمان عج دوخته ایم تا دنیا از عدل و داد پر شود.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    16 8
    توافق بشود یا نشود انتقام گرفته خواهد شد
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      13 1
      دقیقا
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      3 1
      صد در صد
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    10 2
    ان شالله جنازه های سرباز ها و فرمانده های خودشون رو خواهند دید
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    5 2
    مبادا انتقام خون مجاهد معطل بماند مبادا حرف ولی بر زمین ماند ... مبادا که انتقام سخت، نگرفته بماند!! اللهم عجل لولیک الفرج
  • رحیم IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    4 2
    جمهوری اسلامی این وعده را می‌دهد که دیر یا زود اما یک مشاور عالیرتبه ایران هم در کتاب خود نظیر چنین لحظاتی را در پروژه ایران برای "انتقام سخت" خواهد نگاشت.
  • تات IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    11 2
    خاطره ای تلخ اما فراموش نشدتی برای امریکا خواهیم ساخت
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      7 10
      خسته نشدید؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      1 0
      بر اساس گزارش آمریکا در مرحله دوم برای فروش ۵۰ میلیون بشکه نفت ایران یک بار معافیت تحریمی قائل می‌شود و اجازه می‌دهد تا مذاکرات تجاری در حوزه انرژی و هوانوردی انجام شود. ایران هم غنی‌سازی اورانیوم با خلوص بالای ۵ درصد را متوقف و یک دوره آماده‌سازی برای انتقال اطلاعات به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را آغاز می‌کند و به این آژانس اجازه می‌دهد تا نظارت را به طور کامل از سر بگیرد.
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      2 1
      حالا بزار خاطرات قبلی پاک بشه بعد خاطره بساز
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    4 4
    باید عین شهادت حاج قاسم با پهپاد یکی از سران یانکی ها را ب در ک واصل می کردیم هم انتقام گرفته میشد هم قدرت پهپاد ب رخ آمریکا نشان داده میشد
  • داوود IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    11 6
    حاضرم همین الان بمیرم ولی قبل از اون شانس کشتن ترامپ یا پمپئو کثیف رو داشته باشم
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      1 1
      انشا الله
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    9 1
    اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      1 0
      پیش‌نویس توافق برای احیای برجام، چارچوب زمانی ۱۶۵ روزه از تاریخ امضا تا پیش از اجرایی شدن کامل توافق را مشخص می‌کند. بر اساس تفاهماتی که در پیش نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا ارائه شده، این توافق پس از چهار مرحله طراحی شده، تکمیل خواهد شد.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 1
    دست انتقام حاج قاسم بلند خواهد شد. واقعا جنایتی هولناکی بود کسی که تروریسم تکفیری را در خاورمیانه نابود کرد مزدش را با ترور وحشیانه او دادند. واقعا تاریخ از ترامپ به نفرت یاد خواهد کرد.
  • ناشناس IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 1
    داغ حاج قاسم همیشه بر دلها خواهد ماند ..
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 2
    آخ كه خاطره اين يانكي حرام زاده داغ دل ما را تازه كرد.اي كاش انتقام خون پاك شهداي فرودگاه بغداد از ترامپ رذل و اعوان و انصار پليدش گرفته شود.
  • RU ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 2
    ما که دیگه از گرفتن انتقام سخت نا امید شدیم. دیگه اون تب و حرارت اولیه انتقام فروکش کرد.
  • م IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 1
    کی اون انتقام سخت اون خاطرات سرداران ما به چاپ خواهد رسید:((
  • سلام IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 2
    اول سر نحس ترامپ را توی کفن بپیچیم بعد برجام را امضا می کنیم . خیلی خود خوری نکن!.
  • متحیر IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 3
    خارج از موضوع، متاسفانه بعضی از رسانه های داخلی ما، به طور تمام قد درخدمت شبکه فارسی سعودی در آمده اند ویاوه گویی های آن ها را منتشرمیکنن،بدون امکان هیچ پاسخ‌گویی .
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    دلمپن را هر مقامی که مینویسه و اگاهانه هم مینویسه خون میکنند. و قصد دارند هر بار این دشنه را فرو کنند در قلبمان با یک روایت تازه از اون روز جمعه کذایی. باشهُ ولی من معتقدم برای اینکه ترس هاتون را بیرون بریزید مدام سعی میکنید اون لحظات را برای دیگران تعریف کنید. اما بدنید خون سردار اینطور ناحق نخواهد موند بی پاسخ. خدایا کمکمون کن/ یا الله.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 1
    روحت شاد .شهادت مبارک
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    2 0
    گر بریزد خون من ان دوست رو پای کوبان جان بر افشانم بر او. رقص جولان بر سر میدان کنند رقص اندر خون خود مردان کنند چون جهند از دست خود دستی زنند چون رهند از نقص خود رقصی کنند
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 2
    طالبان را در دادن حقابه هیرمند امتحان کنید،و اما انتقام از آمریکا!کاش بجای حاج قاسم شخصی دیگر ترور شده بود تا ما اکنون خروج آمریکا از منطقه را جشن گرفته بودیم،حاج قاسم سلیمانی همانگونه که شهرها را از داعش پاکسازی کرد،منطقه راا ز وجود نحس آمریکا نجات داده بود.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 4
    اگر ظریف و روحانی دخالت نمیکردن مسلما انتقامی سخت تر از عین الاسد گرفته میشد
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 1
    مشرکین بوی بهشت را احساس نمیکنن
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    1 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • سهراب شعبانی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام بر مردم دلیر ایران خیلی برای یک ابرقدرت افت داره که اینجوری بزدلانه ودراوج حقارت وضعف دزدکی یه نفر رو ترور کنه. اونم کسی که مهمان یه کشور دیگه هست البته عراقی ها غیرت نداشتند که اقلا انتقام فرماندهان خودشون رو بگیرن چه برسه به انتقام نیروهای ما. خاک بر سر بی غیرتتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس