از خطر باکتری تا استفاده از آبخوریِ پارک توسط سگ/ نگهبان پارک: خیلی‌ها معترضند، اما اهرم فشاری برای مقابله با سگ‌گردانی نداریم

فرمانده پلیس آذربایجان غربی گفته است: اگر کسی در خودرو سگ‌گردانی کند جریمه می‌شود. اما در بحث پیاده‌روها اگر شاکی نداشته باشد؛ مشکل قانونی در برخورد داریم!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

صحبت‌های تلخ یک فرمانده پلیس درباره "سگ‌گردانی"

درباره علی(ع)، حکمیت و "برجام"/ ناکارآمدان دولت باید بروند

ایرنا گزارش داد: سردار رحیم جهانبخش، فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی اخیراً طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفته است:

"‌اگر کسی در خودرو سگ‌گردانی کند جریمه می‌شود. اما در بحث پیاده‌روها اگر شاکی نداشته باشد؛ مشکل قانونی در برخورد داریم!"[1]

*این اعتراف تلخ در بحث مشکل قانونی پلیس برای مبارزه با سگ‌گردانی در حالی است که طی هفته‌های اخیر صحبت‌ها و تأکیدات فراوانی از برخی مقامات پلیس کشور در بحث لزوم مقابله با سگ‌گردانی به گوش رسیده است.

اکنون سوال اینجاست که اگر در این زمینه کمبود قانون وجود دارد پس ماجرای آن تأکید چیست؟! و یا اگر در پایتخت کشور قوانینی در اختیار پلیس قرار گرفته است؛ چرا این قوانین به نواحی ابلاغ نمی‌شود؟

مسئله حمله سگ‌های صاحبدار به مردم و کودکان در شهرها، بحث مشکلات بهداشتی سگ‌ها برای مردم و خدشه برای آبروی امنیتی و اسلامی نظام از جمله مشکلاتی است که به دلیل سگ‌گردانی عارض شده و بایستی هرچه سریعتر برای آن تدبیری اندیشید.

***

"ناکارآمدان دولت باید بروند"

آب پاکی مقام ارشد ریاست‌جمهوری روی دست مدیران ناکارآمد

درباره علی(ع)، حکمیت و "برجام"/ ناکارآمدان دولت باید بروند

حجت‌الاسلام احمد صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری طی سخنانی در یک نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: انتخاب مدیر لایق از خطوط قرمز دولت سیزدهم است. مهم‌تر از احترام به افراد، این است که به دولت، نظام و مردم احترام بگذاریم. احترامی که بتواند سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی را ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، او تصریح کرده است: "بنابراین با کمال احترام مدیران ناکارآمدی که توان خدمت‌رسانی ندارند، باید جایگاه خود را برای کارآمدان ترک کنند."[2]

*این خط و نشان رسمی برای مدیران ناکارآمد و سیستم‌های فشل می‌تواند بسیار امیدبخش باشد. امیدی که البته باید دید در فرجام آن چه رخ خواهد داد و آیا دولت واقعا از مدیران ناکارآمد برائت خواهد جست یا خیر؟

دلسوزان نظام و انقلاب باید بدانند که عده‌ای در کمین نشسته‌اند تا به بهانه ناکارآمدی‌ها اصل نظام را نشانه بگیرند. این در حالی است که مشروعیت و اصل نظام ربطی به ایرادات دولت‌هایی که با رأی مردم روی کار آمده‌اند، ندارد و جامعه در صورت رویت ناکارآمدی باید در انتخابات‌های بعدی تغییر نظر بدهد نه اینکه به اصل نظام اعتراض کند.

محمدرضا عارف، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً در اشاره به ناکارآمدی‌ها از عبارت "ناکارآمدی‌های مشروعیت‌سوز" استفاده کرده است![3]

***

درباره علی(ع)، حکمیت و "برجام"

درباره علی(ع)، حکمیت و "برجام"/ ناکارآمدان دولت باید بروند

فیاض زاهد، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی طی یادداشتی پیرامون برجام که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد؛ تقلا کرد تا این طرح روحانی و خواسته دولتی را به گردن رهبری نظام بیاندازد.

آنچه در ادامه می‌خوانید، فرازهایی از یادداشت زاهد است:

_ شواهد حاکی از آن است که در پس لفاظی‌های بین المللی، آفتاب توافق در حال طلوع است. کاری که به امر رهبری نظام پیش از روی کار آمدن دولت روحانی آغاز و در سال ۲۰۱۵ به نتیجه رسید و برجام به یک سند جامع که برطرف کننده تهدیدهای حقوقی، بین المللی و نظامی علیه کشور تبدیل شد. امروز نیز همان اراده عالیرتبه، علیرغم نجواهای شوم و بیگانه‌پرست و عناصر مشکوکی که به کار بردن لفظ نفوذی برای آنها چندان بی‌راه نیست، زمینه یک توافق مطلوب را تدارک می‌کند.

_ بگذارید این دستاورد را به نام خود مصادره کنند. اما مگر این سخن مقامات عالیرتبه نیست که آنها تنها مجری منویات بالادستی هستند؟

_ باید خوشحال بود که خرد پنهان نهادهای حاکمیت، نه فریب بازی روسیه را خوردند و نه از سر لجاجت به برجام پشت کردند. اطلاعات من می گوید که مقامات عالیرتبه نظام افسار تندروی برخی کاسب و تعدادی نامربوط را کنترل کردند تا نشان دهند هر جا پای استواری ایران و ثبات امنیتی در میان است نمی‌توان با فیگور سوپر انقلابی، عمل ضدانقلابی انجام داد.[4]

*این ادعای زاهد که تقلا می‌کند برجام را همچون "حکمیت" به گردن رهبری نظام بیاندازد در حالی است که اولا برجام در زمان روحانی و با اصرار روحانی آغاز شد. ثانیا رهبر معظم انقلاب از روز اول صراحتا عنوان کردند که نسبت به برجام خوشبین نیستند. ثالثا هرچقدر که در دولت اصرارهایی درباره برجام وجود داشت و دارد از جانب رهبری بر ظرفیت داخلی تأکید شد و رابعا رهبر انقلاب در مقاطع مختلف اثبات کرده‌اند که حامی رأی مردم هستند و در مقابل طرح‌های کلان دولت‌های برآمده از رأی مردم نیز در ابتدای مسیر نفیا و اثبات موضعی ندارند و صرفا به حمایت از دولت‌ها می‌پردازند. بماند که معظم‌له در بحث بی‌فرجام برجام از ابتدا ابراز بدبینی کرده‌اند.

در بحث کارگزار بودن وزارت خارجه در سیاست خارجی هم باید دانست البته این کارگزاری منافاتی با پیگیری اصرارهای یک دولت ندارد!

چه اینکه اگر دولتی نتواند اصرارهای خود مثلا حتی در سیاست خارجی را پیگیری کند که دیگر چه حاجت به انتخابات؟ پس باید دانست که دولت‌ها می‌توانند اصرارهای دیپلماتیک خود را نیز مادام که در تنافر جدی با سیاست‌های عالی نظام اسلامی نباشد پی بگیرند. و این با کارگزار بودن آنها متناقض نیست.

مسئله از جایی شروع می‌شود که مثلا فردی مثل ظریف؛ این وظیفه کارگزاری را فراموش می‌کند و به ابراز سلیقه در مسئله‌ای امنیتی می‌پردازد که باید در آن کارگزار باشد نه نظریه‌پرداز (ماجرای دیپلماسی و میدان)

فلذاست که به نظر می‌رسد در حالت خوشبینانه اگر آقای زاهد دچار عدم اشراف به این علوم و آگاهی‌های سیاسی هستند؛ بایستی سطح مطالعه و تفکر خود را بالاتر ببرند.

اظهارات نظر خالی از واقعیت و متنافر با واقعیت می‌تواند خلقی را به انحراف بکشاند و البته منصه‌های تلخ تاریخ همچون ماجرای صفین و متهم شدن علی(ع) در ماجرای حکمیت را تکرار کند!

مسئله برجام نیز خوش‌فرجام باشد یا بدفرجام اما در هر دولت این پروژه یک پروژه دولتی است نه یک اصل مورد تأکید نظام و رهبری و همه باید این را بدانند که نظام اسلامی پیشرفت خود منبعث از درونزایی می‌داند نه از برونزایی.

***

1_ https://irna.ir/xjKnQc

2_ isna.ir/xdMj5c

3_ mshrgh.ir/1412074

4_ https://www.etemadonline.com/fa/tiny/news-570828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    8 3
    "مسئله برجام نیز خوش‌فرجام باشد یا بدفرجام اما در هر دولت این پروژه یک پروژه دولتی است نه یک اصل مورد تأکید نظام و رهبری" . عالی . موافقم
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      3 2
      اگر اظهارات رئیسی درباره غیرمستند بودن گزارش را واکنش او به ماجرای تخلف فولاد مبارکه تلقی کنیم، باید گفت این واکنش به شدت یادآور واکنش و در واقع توجیه حسن روحانی در خصوص فساد صندوق ذخیره فرهنگیان است.. همه مثل هم هستند...
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 4
      حالا متن برجام جدید رو کی منتشر میکنین؟
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      3 5
      شما که آخرش امضا میکنین دیگه این همه ناز و ادا برا چیه؟
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      7 2
      جلو حضور زنان در ورزشگاه و شعارهای هنجار شکننانه را بگیرید.
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      2 5
      دکتر رییسی کی برجام رو امضا میکنه؟
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      5 1
      باید در این روزنامه های گمراه کننده غربگرا را بست که هدفشان جز وارونه جلوه دادن حقایق نیست
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      1 0
      جراحی اقتصادی جدید: وزیر اقتصاد و دارایی از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه در برخی از استان‌های کشور به صورت پایلوت خبر داد .
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      2 1
      تکلیف 12 هزار بلیط‌های رایگان فیفا برای جام جهانی قطر در دولت و مجلس انقلابی چه شد؟
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      3 0
      اصلاح طلبان سال 94 برجام را حاصل دیپلماسی دولت روحانی و فتح الفتوح میدانستن و به یکدیگر لقب امیرکبیر و مصدق می دادند حالا که برجام شون شکست خورده و تحریم ها تشدید شده میگن برجام تصمیم رهبری و نظام بود !!!
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      2 0
      هر جا سخن از فساد هست نام اصلاحات می درخشد فساد عظیم 92 هزار میلیارد تومانی در فولاد مبارکه در دولت روحانی افساد طلبان را دوباره رسوا کرد.
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    12 2
    سگ پرستا همه جارو به نجاست و کثافت آلوده کردن. هیچکس هم جلودارشون نیست. سگ پرستی یکی از شاخصه های فرهنگ زباله انگلیسی هست.
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      2 0
      در کشور صاد کننده فرهنگ سگ به جای فرزند وباافتخار لیسیده شدن توسط سگ=امریکا،آپارتمانها به دو دسته=مجوز داشتن سگ یا نداشتن سگ تقسیم میشود.اما درایران یه واحد سگ پرست،امنیت 39واحد دیگر رو از نظر آلودگی صوتی+بهداشتی+از بین بردن امنیت،نابود میکند وتازه معلوم نیست قاضی هم بگه مزاحمت محسوب میشه یا نه! مجلس قانون 688 مکرر یک را تصویب کند وما را ازدست سگ پرستان نجات دهد.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    5 6
    آبروی اسلامی!!!! آبرو اسلام با این چیزا میره یا ربای بانک ها، سطح نازل درامد، تفاوت درامد و قیمت ها، خودروهای منسوخ دنیا، مسولین نجومی بگیر، فساد و اختلاس های دهها میلیاردی، تا کمر بودن ناموس و بچه مردم تو سطل زباله، هزینه های سرسام اور دارو ، کاهش شدید مصرف گوشت و لبنیات، نبود کار و مسکن ، رانت های سازمان یافته؟
    • سید IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      7 5
      آبروی اسلام را که خدا حفظ می کند! اما آبروی انسان را دریوزگانی که در برابر شیاطین برای شکم شان و رفاه دو روز دنیایشان سر خم کنند می برَند!!!!
  • سید IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    6 1
    اصلاح طلبان وقتی برجام را یک فتح الفتوح توصیف می کنند سندش را به نام خودشان می زنند، و مثلاً از حسنک وزیر و ظریف الممالک تقدیر می کنند که چه زیرکی ای در این قرارداد داشتند! اما هنگامی که مورد نقد قرار می گیرند و پاسخی برای خرابکاری هایشان ندارند، پذیرش برجام را به نظام و کل حکومت که البته منظورشان مقام معظم رهبری است منتسب می کنند و به این گونه می خواهند خود را از ندانم کاری ها در تنظیم این قرارداد مبرّا کنند!
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    3 9
    اگر اظهارات رئیسی درباره غیرمستند بودن گزارش را واکنش او به ماجرای تخلف فولاد مبارکه تلقی کنیم، باید گفت این واکنش به شدت یادآور واکنش و در واقع توجیه حسن روحانی در خصوص فساد صندوق ذخیره فرهنگیان است..
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      2 0
      چرت نگو. اشتباها مثبت دادم بهت.
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      4 0
      فساد عظیم 92 هزار میلیارد تومانی در فولاد مبارکه و اختلاس 15 هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان هردو در دولت مفسد روحانی اتفاق افتاده اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند نه رئیسی !
  • حمیدرضا IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 0
    *** اگر در 1+5 مسولیت با رهبر انقلاب است پس چرا آن بندهای چند گانه از سوی رهبر عزیز انقلاب اجرا نشد ؟؟؟ 1_ طبق گفته دست اندرکاران اصلی ۱+5 بارها آنان از خطوط پیش بینی شده و تذکری عبور نموده بودند ..... 2 _ اگر رهبری ارزشمند 1+5 بدنبال بدست آوردن و اثبات آنرا داشتند هیچ وقت عملیات دستگیری *** دری اصفهانی *** علیرغم پشتیبانی دولت از این فرد انجام نمیشد .... فراخور مبحث پیروزی بزرگ بدست آمده در میدان بزرگ تبیین در آن دوران حکایت از بصیرت و تقوا و پاکی اهالی رسانه بوده است به مجاهدان رسانه های ارزشمند تبریک عرض می نماید ...
  • DE ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 1
    باید در این روزنامه های گمراه کننده غربگرا را بست که هدفشان جز وارونه جلوه دادن حقایق نیست در غرب که ادعای آزادی بیان می کنه چنین آزادی به روزنامه ها داده نشده که هر چه دلشان می خواهد بنویسند
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 1
    فیاض زاهد
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 1
    فیاض زاهد
  • NL ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 3
    شما باید خودتونو مقایسه کنید
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    از دولت انقلابی بابت آزاد سازی ساحل شمال تشکر و لطفا بقیه چیزها را هم آزاد کند.
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    2 0
    وجود افرادی مثل شمخانی ستاری اسلامی استانداران سیستان و آذربایجان غربی باعث نا امیدی انقلابیون و حزب الله شده ‌ آقای رئیسی یکسال از تشکیل دولت مردمی گذشت اما اینها هنوز مدیران این دولتند .
  • DE ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    1 0
    *این ادعای زاهد که تقلا می‌کند برجام را همچون "حکمیت" به گردن رهبری نظام بیاندازد در حالی است که اولا برجام در زمان روحانی و با اصرار روحانی آغاز شد. ثانیا رهبر معظم انقلاب از روز اول صراحتا عنوان کردند که نسبت به برجام خوشبین نیستند. ثالثا هرچقدر که در دولت اصرارهایی درباره برجام وجود داشت و دارد از جانب رهبری بر ظرفیت داخلی تأکید شد و رابعا رهبر انقلاب در مقاطع مختلف اثبات کرده‌اند که حامی رأی مردم هستند و در مقابل طرح‌های کلان دولت‌های برآمده از رأی مردم نیز در ابتدای مسیر نفیا و اثبات موضعی ندارند و صرفا به حمایت از دولت‌ها می‌پردازند. بماند که معظم‌له در بحث بی‌فرجام برجام از ابتدا ابراز بدبینی کرده‌اند....
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    3 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    قوه قضائیه در موضوع سگ گردانی و احراز امنیت شهروندان تعلل می‌کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس