کد خبر 1413648
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۰
تاثیر مصرف چای بر افزایش طول عمر

نتایج بررسی منتشر شده در سالنامه طب داخلی نشان میدهد: نوشیدن حداقل دو فنجای چای در روز سلامت قلب را حفظ کرده و کمک میکند تا فرد عمر طولانی‌تری داشته باشد.

به گزارش مشرق، در این بررسی آمده است: افرادی که روزانه بیش از دو فنجان چای مصرف میکنند در مقایسه با افرادی که مصرف این نوشیدنی در برنامه روزانه آنان نیست عمر طولانی تری دارند.

یافته‌های بدست آمده در این بررسی حاکی از آن است: اثر مثبت مصرف چای تحت تاثیر اینکه چای، سیاه مصرف شود یا با شیر یا با شکر قرار نمیگیرد. همچنین دمای نوشیدنی یا گونه‌های ژنتیکی موثر بر سرعت سوخت و ساز کافئین در افراد در اثربخشی از چای تاثیری ندارد.

کارشناسان موسسه ملی بهداشت از داده‌های بانک اطلاعاتی انگلیس استفاده کردند که نشان داد ۸۵ درصد از ۵۰۰ هزار مرد و زن ۴۰ تا ۶۹ ساله به طور مرتب چای مصرف میکنند. از این میان، ۸۹ درصد چای سیاه مصرف میکردند.

کارشناسان در بررسی‌های انجام گرفته مشاهده کردند: مصرف مرتب چای سیاه با کاهش ۹ تا ۱۳ درصدی خطر مرگ در افراد میانسال در یک بازه زمانی ۱۰ ساله همراه بوده است.

هرچند، محققان اظهار داشتند این مطالعه به طور قطع تایید نمیکند که چای عامل کاهش مرگ زود هنگام در مصرف کنندگان این نوشیدنی است. همچنین این پرسش مطرح است آیا افرادی که چای مصرف نمیکنند برای بهبود سلامت خود باید به مصرف این نوشیدنی رو آورند.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 1
    از کجا معلوم تاثیر چای بوده شاید تاثیر مصرف مایعات بوده....‌
  • میثم IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 3
    الکی تبلیغ می کنن ملت چایی بخورن.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 1
    من چای زیاد می‌نوشم خیلی زیاد واین ازنوجوانی حتی کودکی بوده است نمیتوانم تخصصی نظربدهمم اما بااینکه یک سیگاری قیهارهستم حالم از افرادی که همسن و سالم هستند بهتر است . آنها پیوسته میگویند توتابحال باید هفت کفن میپوسیدی! راستش زیاد صدقه وکمک به یتیم وفقیرهم میکنم ودعای مادرم راهم موثرمیدانیم . اینها هم کن فیکون میکنند .
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 0
      جناب چای نه سیگار!؟آدرس اشتباه نده لطفا! سیگارریه ها را خراب می کنه وضرر آن را پزشکان درتمام دنیا تایید کردند،ولی چای رابنده سال ها قبل دکتربه من توصیه کردند البته چای سبز ولی الان شنیدم چای سیاه بدون اسانس هم خیلی خاصیت دارد..
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 1
    مستندات گزارش براساس داده‌های بانک اطلاعاتی انگلیس اعلام شده است. لذا عقل حكم مي كند كه گزارش كذب محض است و معلوم نيست آيا محصول چاي روي دست كدام تاجر مانده كه با دادن مبلغي رشوه چنين گزارشي ساخته شده است ويا كدام طرح تحقيقاتي يا بيوتروريستي در دست اقدام انستيتوهاي صهيونيستي است. كشاورزان متعددي گزارش مي دهند كه احشام از مزارع چاي فراري مي شوند و لب به آنها نمي زنند كه اگر بي ضرر بود علفخواران نسبت آن ولع پيدا مي كردند.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    0 2
    چای باعث افزایش سودا میشه!! مفید نیست نخورید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس