‌

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی»: امدادگران هلال احمر از زمان آغاز آیین تشییع و بدرقه پیکر رییس‌جمهور شهید در مشهد مقدس تاکنون به هزار و ۸۴ نفر خدمات امدادی سرپایی و انتقالی ارائه کردند

به گزارش مشرق، علی صبوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این شمار از زمان آغاز آیین تشییع و بدرقه پیکر رییس‌جمهور شهید در مشهد مقدس تا ساعت ۱۷ امروز خدمات دریافت کردند که ۳۹۴ نفر از این تعداد مصدوم و دچار مواردی نظیر شکستگی، کاهش سطح هوشیاری و کاهش فشار خون شده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین ۳۶۴ نفر از حاضران در این مراسم، خدمات سرپایی و ۲۸۳ نفر خدمات سلامت محور دریافت کردند.

معاون جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۴۵ نفر نیز مصدومانی بودند که به دلیل نیاز به دریافت خدمات درمانی تخصصی به مراکز درمانی و یا نیروهای اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شدند.

جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با همراهی جمعیت هلال احمر ۶ استان کشور، در مسیر آیین تشییع ۱۸۰ پایگاه را با به کارگیری ۸۰۰ امدادگر زن و مرد مستقر کرده است.

امدادگران کمکی به هلال احمر خراسان رضوی از استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، یزد و قم حضور دارند.

بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا (ع)، هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی»، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و ایشان به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله سیّد ابراهیم رییس‌الساداتی معروف به رییسی ۶۴ ساله هشتمین رییس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسوولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس