خاتمی

 رئیس دولت اصلاحات گفت: راه طی شده‌ای که به جبهه اصلاحات رسیده، نباید فراموش شود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: سید محمد خاتمی در دیدار با اعضاء شورای مرکزی حزب مردم سالاری گفت: آنچه من رسماً هم سال‌ها پیش به بزرگان گوشزد کرده‌ام اینکه قانون اساسی قطعاً نیاز به اصلاح دارد ولی باید شرایطی باشد که به نام اصلاح، اصول و موازین خوب و قابل قبول آن‌هم به نفع یک بینش و جریان حذف شود. در شرایط فعلی پیشنهاد من این است که انحراف‌هائی که در مسیر جامعه و حکمرانی و با توجه به آرمان‌های انقلاب و تلقی ویژه‌ای که مردم بخصوص اهل نظر از جمهوری اسلامی بودن نظام داشتند پیش آمده است و کمرنگ شدن حیثیت جمهوریت نظام و میداندار شدن نوعی تلقی از اسلام در عرصه حیات اجتماعی که صد در صد با مسلم‌ترین موازین جمهوریت اگر نگوئیم تضاد دارد لااقل ناسازگار است، تقویت جنبه جمهوریت نظام حتی با همین قانون اساسی اولویت دارد.

وی درباره اما و اگرهای ترکیب جبهه اصلاحات که اعتراضات و دو دستگی‌هایی را در پی داشته، گفت: در مورد تشکیلات، اولاً این مسئله به خود جبهه (اصلاحات) و دوستان دست اندکار برمی‌گردد ولی راه طی شده‌ای که به جبهه رسیده است نباید فراموش شود. به نظرم عواملی که این مسیر را ایجاب کرد همچنان موجود است و نمی‌توان از آن بازگشت. جبهه هنگامی به وجود می‌آید که احزاب و تشکل‌ها به تنهائی کارآیی و جایگاه خود را ندارند و وقتی جبهه تشکیل می‌شود شرط اول پایبندی اعضاء به مقتضیات فعالیت جبهه‌ای و تصمیمات و راهکارهائی است که معین می‌کند. و اینکه افراد حقیقی هم در آن حضور دارند، چون که بخش تحول‌خواه و در واقع اصلاح‌جویان جامعه بزرگ‌تر از احزاب و گروه‌ها است. چرا نباید صاحب‌نظران و کسانی که می‌توانند آن بخش‌هایی را که بهرحال عضو رسمی احزاب نیستند نمایندگی کنند حضور و مشارکت داشته باشند؟

خاتمی افزود: جبهه می‌تواند در دوران بی‌وفائی به احزاب و ضعف کارآمدی آنها، زمینه را برای حضور مؤثر احزاب در جامعه و در واقع تقویت جامعه مدنی کمک کند. و اما در مورد برنامه انتخابات اولاً چرا از من می‌پرسید. ثانیاً به نظرم برنامه دارند و من هم معتقدم زودتر باید تکلیف را مشخص کنند. و اما آنچه به من مربوط است اینکه انتخابات مهم است ولی اگر انتخابات از معنی تهی شود باید کوشید که ابتدا معنی آن به آن برگردد. اهمیت صندوق این است که بیان‌کننده رأی و نظر مردم است نه یک گروه و اگر از جایگاه خود خارج شد باید کوشید آنرا به جایگاه خود برمی‌گرداند. در مورد انتخابات پیشین گفتم اگر مطالبی که رهبری در باب انتخابات گفتند که همه جریان‌ها باید نامزد خود را داشته باشند و نیز این مطلب که عدم احراز صلاحیت معنی ندارد. با صلاحیت احراز می‌شود یا نمی‌شود همین هم اگر زودتر گفته شده بود و عملاً هم زمینه اجرای آن فراهم می‌آمد جریان‌ها می‌توانستند و می‌بایست فعالانه در انتخابات شرکت کنند. ولی وقتی شما نامزد مطلوب خود را ندارید طبعاً زمینه‌ای هم برای شرکت نمی‌بینید.»

در مورد این سخنان گفتنی است که اولاً خاتمی چه در دوره دولت داری و چه در فتنه ۸۸ و پس از آن، بیشترین بی‌صداقتی و جفا را در حق اصول قانون اساسی و از جمله اسلامیت و جمهوریت و استقلال کشور داشته است. او و حامیانش بارها در انتخابات مختلف نامزد معرفی کرده، اما هنگام مواجه شدن با مطالبات بر زمین مانده مردم که مورد بی‌توجهی مدعیان اصلاحات قرار گرفته بود، ادعا کردند رئیس‌جمهور و مجلس اختیارات کافی ندارند. اما با این همه، باز هم در فصول انتخاباتی، در صف اول رقابت‌کنندگان برای کسب قدرت بودند.

خاتمی در عین حال با ایستادن کنار سران فتنه‌ای که دروغ تقلب در انتخابات را بهانه‌ای برای ایجاد آشوب در سال ۱۳۸۸ کرده بودند، نشان داد که به بیگانگان و گروهک‌ها بیش از مردم و نظام وفادار است و با وجود اعتراف به دروغ بودن ادعای تقلب (البته در محافل خصوصی)، کمترین شجاعت و صداقتی نداشت تا همین باور خود را علناً با مردم بازگو کند و هیزم‌کش نقشه آشوب‌افکنی سیا و موساد و ‌ام‌آی‌سیکس نشود.

در موضوع انتخابات و رفتار دغلکارانه جبهه اصلاحات هم خاتمی در کنار جریان فریب و دروغ ایستاد. در این‌باره باید به فهرست ۱۶۵ نفری نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس اسفندماه گذشته اشاره کرد و سخنان حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران که فاش کرد: «خوشبختانه از ۱۰ کرسی استان کرمان، ۹ کرسی رقابتی داریم؛ همه نامزدهایی را که هدف گرفته بودیم، تأیید شدند. این سندی است که با همین شرایط می‌شود با یک فرمان عاقلانه ‌حرکت کرد. ما در ۱۰ دوره مجلس در کرمان، همیشه یک کف داشتیم که ۳ کرسی بود و یک سقفِ ۷ کرسی. در دوره پیش برای اولین ‌بار به یک کرسی تن دادیم، چرا که در سطح کشور منفعل بودیم.

نقد اصلی، به اصلاح‌طلبان بود، به خاطر نیامدن در انتخابات مجلس یازدهم و انتخابات ۱۴۰۰. در انتخابات مجلس یازدهم، لیستی که برای تهران آماده شد، از لیستی که برای مجلس دهم آماده شد، قوی ‌تر بود؛ اما تصمیم گرفته شد به دروغ به مردم بگوییم که کاندیدا نداریم».

همچنین محمدجواد روح، سردبیر روزنامه هم‌میهن در تحلیلی نوشت: «جبهه اصلاحات، نه جبهه است، و نه اصلاح‌طلب... نمی‌شود که هر بار ما چک سفید امضا بدهیم و بگوییم ما کاندیدا نداریم. انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶، تلاشی برای روزنه‌گشایی بود. برخی بزرگان منتقد روزنه‌گشایی هستند و بعضاً، حتی این عبارت را به تمسخر به کار می‌برند. اوایل آبان‌ماه در تحلیل مفصل «نه جبهه، نه اصلاحات»، پیش‌بینی خود را نوشته و حتی پیشنهاد جدا شدن دو طیف را داده بودم؛ اما بزرگان و احزاب هر دو طیف ظاهراً مصلحت را در تداوم ساختار موجود می‌بینند. خروجی جبهه اصلاحات با ساختار فعلی این است که در آستانه هر انتخابات اعلام می‌کند شرکت نمی‌کنیم یا شش ماه مانده می‌گویند که «این انتخابات، انتخابات ما نیست» و تلویحاً توصیه می‌کنند نامزد هم نشوید. در همین انتخابات، شواهد نشان می‌دهد وضعیت از مجالس دهم و یازدهم بهتر است. این ۱۱۰ نفری که در شهرستان‌ها به‌عنوان نامزد مطرح هستند و تعدادی که در تهران هستند، از مجلس دهم خیلی شناخته‌شده‌تر هستند. وضعیت‌ تأیید صلاحیت‌ها از مجلس دهم و یازدهم بهتر است. آن هم در شرایطی که ۹۰ درصد چهره‌های اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا- حتی اعضای دولت روحانی- برای شرکت در انتخابات نامزد نشدند. واقعیت این بود که اکثریت قریب‌ به‌ اتفاق نامزدهای بالقوه اصلاح‌طلب، خودشان به صحنه نیامدند. ردصلاحیت اصلی، توسط خود جبهه اصلاحات انجام شد. با تصمیمی که جبهه اصلاحات گرفت، بخش عمده‌ای از آنها که قصد نامزدی داشتند، منفعل و دلسرد شدند. در نتیجه، به نقطه‌ای رسیده‌ایم که مطرح می‌شود کاندیدای قابل قبولی نداریم. درحالی‌که این حرف اشتباه است. آقای مرعشی دبیرکل کارگزاران می‌گوید ما برای هر ۱۰ کرسی استان کرمان، کاندیدای شناخته ‌شده داریم.یا چهره‌ای در حد محمدباقر نوبخت در رشت کاندیدا و تأیید شده. آیا او فرد ناشناخته‌ای محسوب می‌شود و قابلیت مطرح شدن برای گزینه ریاست مجلس را ندارد؟ باید از جبهه اصلاحات پرسید که دقیقاً شما در این انتخابات و در صحنه سیاست، چه می‌کنید؟ ریشه این موضع انتخاباتی، فقط ترس از شکست است. عدم شرکت، هیچ توجیه دیگری ندارد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • احمد IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    31 15
    فقط انتخاب اقای فتاح کارگشا هست نه دست کجان اطراف خاتمی و روحانی.فتاح دست پاک قاطع و کاری
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      10 14
      فتاح ومنصوری معاون اجرایی شهید رییسی گزینه های مناسبی برای ریاست جمهوری بعدی هستند
    • DE ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      13 7
      اصلاحاتچی ها باز چیه بوی کباب خورده دماغشون؟ مثل منافقین جمهوری اسلامی رو قبول ندارند و ضد قانون اساسی و ضد ولایت فقیه هستند( سند بارز تاج زاده ها ، حجاریان ها)ولی مفتی میخوان پست رئیس جمهوری این نظام رو قبضه کنند و جریان راندخواری شون فراموش نشده که اسیب های جدی درداخل به نظام زدند! عجب طمعکاران پررویی هستند که میخوان کشور رو به نفع اسقاطیلی ها چوب حراج و نابودی بزنن! نامردی شون رو در انتخابات مجلس فعلی هیچ ایرانی فراموش نکرده! چندین بار دربزنگاه پشت ملت ایران رو خالی کردن! مثل همیشه مدعی ارث و میراث باباشونن ، این مه مه رو خیلی وقته لولو برد! ملت ایران رئیس جمهور فداکار مثل شهید رئیسی رو میخواد. که دارای یک سیاست داخلی و سیاست خارجی عزت مندانه کاملا اسلامی - ایرانی و مستقل باشه. بیشتر اصلاحاتچی ها در موقع بحران و ریسک ها و مقابله ایران علیه کشورهای متجاوز و مهاجم امریکا و انگلیس واسقاطیلی ها و تحریم ها مثل جن ترسو غیبشون میزنه و وامیدن! همین اصلاحاتچی ها میخواستند مهمترین وسیله دفاعی ایران موشک ها رو مفت و مجانی بدن بره ، برای همین سیاست خارجی بزدلاشون و خائنانه و ذلیلانه شون جایی در قلب مردم ایران ندارن! در سیاست داخلی نیز همردیف تمامی معاندین انقلاب و ایران درکارشکنی و آشوب سازی وتقویت جریان های تجزیه طلبی کمک دست شدن ، پس بیخود بخود زحمت زیادی ندن! درایران عزیز هزاران شخصیت مومن ، خالص ، شجاع و خردمند و کاردان هست که لیاقت کاندید پست ریاست جمهوری رو دارن. ولی نه این اصلاحاتچی های خائن به ایران ، بی خاصیت و ترسو و بزدل و ذلیلی که دست و دل و مغزشون حتی لباس شون بوی گند نجاست و کثافت دنیاپرستی و شیطان رو میده و همه تلاش شون و هدف شون تضعیف ایران قوی است.
    • DE ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      14 6
      این فقط رو از کجا دراوردی؟ درایران هزاران شخصیت مومن و وفادار به ولایت فقیه و مردم عزیز ایران داریم که شجاع ، خردمند موحد و کاردان و مدیرو مدبر توانمند داریم که میتونن کاندید ریاست جمهوری بشن و راه شهید رئیسی رو با ابتکارات بیشتر و بهتر و عملی کردن عدالت اجتماعی و توسعه قدرت اقتصادی ایران قدرت سازی کنند و ادامه راه شهید رئیسی یعنی خدمت رسانی خالصانه باشن و جایگاه ایران رو در جهان از هر نظر ارتقاء بدن. بیشتراصلاحاتچی ها بخاطر خیانت هاو کارشکنی ملی شون عدم صلاحیت شون رو از هر نظر متاسفانه در همه دوره ها اثبات کرده و در تمامی آزمون های ملی مردود شدن! بیخود بخود زحمت ندن. بلکه اول برن دل های زنگ زده و رداشون رو از اینهمه نجاست ها بدبو! شسته و پاک کرده و توبه جدی کنن!
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    28 12
    اصلاح طلب=وطن فروش
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      6 18
      نظر شما
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      7 0
      سرطان واقعی
    • DE ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      9 1
      یک سؤال ، کسانی که انتخابات را تحریم میکنند آیا حق انتخاب شدن دارند؟
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    22 11
    از جمله بی‌سوادترین انسان‌ها و نه فقط سیاست‌مداران همین خاتمی فتنه‌گر مفسد فی‌الارض است. حرفایی که میزنه صرفا هیجانیه و دو زار ارزش نداره. احتمالا برای حساسیت‌سنجی مسئولان نظام کار گذاشتنش
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      5 21
      اون دنیات رو نفروش با این حرفات-آقای خاتمی انسان شریفی هست
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      16 3
      ۹:۲۲ طرف‌داران خاتمی اگر آخرت‌شناس بودن، طرف‌دار خاتمی فتنه‌گر غرب‌گرا و دین‌گریز نمیشدن. همین برات بسه
    • DE ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      13 0
      من نه عالمم و نه ادعای فقهی دارم، ولی عقل و وجدان و انسانیت و اخلاق و.. میگوید کسانی که دروغ میگویند و در موقع نافرمانیهای مدنی از گفتن حق اباء کرده اند و گذاشتند تا مملکت به آشوب کشیده شود و خسارات مادی و معنوی و جانی به کشور تحمیل شود هرگز لیاقت ریاست بر مردم را ندارند.
  • سید IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    20 10
    دست نشانده جورج سوروس صهیونی! بالاخره اگر کسی ولایت ولی فقیه را نخواهد بپذیرد، به ناچار ولایت دیگری را خواهد پذیرفت که در مورد خاتمی، منجر به پذیرش ولایت جورج سوروس صهیونی شد !!!
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      10 23
      اکثر مردم ترجیح میدن یک اصلاح طلب بشه رئیس جمهور
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      17 8
      چه شباهتی بین سخنان آقای خاتمی با نظرات موسسه آمریکن اینترپرایز صهیونیستی آمریکایی وجود داره مثل اینکه هر دو یک انشاء را قرائت میکنند
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      9 2
      اکثر مردم ترجیح میدن یک اصلاح طلب بشه رئیس جمهور// علامتش هم اینه که میلیونها مردمی که در تبریز و قم و تهران و بیرجند و 3 میلیون نفر در مشهد همه عکس خاتمی!! رو بالای سر گرفته بودن!! جان تو. بازم بگو کنتور که نمی ندازه!
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      4 0
      ۰۹:۲۳؛ کنتور که نمیندازه، وقاحت امثال شما رو توی همین چند روز در رسانه های پَست اصلاحاتی تون دیدیم؛ خدا همه تون رو لعنت کنه ان شاء الله
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      2 0
      کسانیکه سنشون قدنمیده ولی چیزی که بنده ازدولت خانمی به یاد دارم شواف وجنگ مجلس تحصن وبحث چهارساله خانه ی عفافه لعنت به این مردک خاین مزدورامریکا وجرج سوروس ! درزمان انتخابات خیلی ازحوانترها به عبای شتری ورزش انکادرش رای دادن نه به برنامه هاش وجزضرروایجادجریانهای انحرافی وعمیق کردن فاصله ها وتنش کاری نکرداین مردک !جریان اصلاحات برای ریاست جمهوری برای دراختیارداشتن محبوبیت دربین اپوزیسیون داخلی نهایتایه ببوگلابی بی خاصیت مثل روحانی روپیشنهادمیکنه ماکه زیروبالای این ادمارودیدیم
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    14 7
    بینوا ها بد جور آچمز شده اند!!!! شهادت سید عزیزمان و انتخابات زود رس گیجشان کرده!!!! چون فرصت ندارند تخریب کنند فتنه انگیزی کنند و بر اذهان عمومی سوار شوند و مهره خود را معرفی کنند!!!!!! فدای مظلومیت تو که خون ریخته ات هم باعث نجات ملت است !!!
    • DE ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      17 1
      بعضی از آقایون مثل آقای خ اصلأ بهشون نمیاد روحانی باشند ، طرف از چهره اش معلومه زورگی لباس ر پوشیده.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    9 6
    خب بزارید خود ملت بهشون رای ندن
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    30 21
    مردم ایران به خاطر دوران طلایی سال 76تا 84از آقای خاتمی ممنون هستن
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      15 9
      بله !!! قطعا جناب خاتمی روی حماقت بی انتهای امثال تو حساب باز کرده !!!! اما با دلی غمناک و چشمانی اشکبار شکر میکنم که شهادت مظلومانه رئیس جمهور شهید و سیل خروشان ملت بزرگ ایران این جماعت را چون گرد و غبار و کثیفی میشوید و می‌برد!!!!
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      7 12
      هارهارهار!!!!!
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      10 4
      اگر دوران طلایی بود، در سال ۸۴ به نمایندگان افسادطلبان از جمله معین، هاشمی و کروبی رأی میدادن. اما بین همه چهره‌ها به احمدی‌نژاد گمنام و مخالف آن زمان افسادات رأی دادن. یعنی دوره تحریف گذشته تروریست کمپی
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      6 7
      آقای "دوران طلایی"!! شک ندارم که در هیچ مراسم تشییع ی نیامدی. اگر در مراسم حاج قاسم و رئیسی و در 22 بهمن ها شرکت می کردی نظر مردم را متوجه میشدی. ولی پای عنترآشغال می شینی و دچار توهم میشی.
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      4 6
      اینم بگو که توی دوسال اول دولت خاتمی دلار رو کردید 3 برابر!!!!!!!! دوران طلایی!!!!!! ولی در دوره سید ابراهیم دلار 32 هزارتومنی در دوره قبلی حداکثر شد 70 هزار اونم بعد 2 سال و 8 ماه یعنی 2 برابر شد! دولت خاتمی شما در دوسال اولتون دلار رو 3 برابر کردید، به خودتون میگید دوره طلایی!!!!! نمیرید از این همه چاپلوسی و حماقت! راستی روحانی هم محصول مشترک خاتمی و رفسنجانی بود! بله به عقب برنمیگردید شما عملا کشور را به قعر جهنم اقتصادی، امنیتی و اجتماعی در دولت های غرب پرستتان میبرید و باید یک جان فدا پیدا شود بلکه مملکت را به حالت قبل از شما برگرداند و اگر توانست پیشرفتی ایجاد کند؛ خدا غرب پرستان رو لعنت کنه، خدا منافقان رو لعنت کنه
    • DE ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      9 5
      کدوم دوره طلایی ؟ داری چرند و خیالات می بافی؟ فتنه 88 و دست تو دست منافقین و ضد انقلاب گذاشتن اصلاحاتچی ها علیه جمهوری اسلامی ایران و بالا گرفتن تحریم های امریکا و پهلو گرفتن کشتی های جنگی امریکا برای دفاع از سرمایه اسقاطیلی ها " اصلاحات فتنه گر" علیه ملت ایران منظورته؟
  • حسن IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    13 7
    خدا به داد ملت ونظام برسد روزی که نوبخت رئیس مجلس شود؟؟؟
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    14 7
    درمورد شهید ریسی هم ایشان وهمفکرانشان می گفتند ایران را تبدیل به کره شمالی می کنه ؛منزوی می کنه؛منتخب جمهورنیست وهزاران آسمان ریسمان بافی های اینجوری که امروز معلوم شد تمام این حرفها وتحلیلها کشک بوده.ایران به حرّافْ نیاز نداره بلکه به یکی مثل شهید رئیسی نیاز داره که بی ادعا کارکنه. امروز معلوم می شه تمام استدلالهای ایشان وهمفکرانشان که* ما اختیار کافی برای کار نداشتیم *دروغ بوده بلکه درستش اینه که:ما عرضه کار وتلاش رونداشتیم.
    • رضا IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      11 5
      دمت گرم ،اصلاحاتیها بیعرضگی خودشونو گردن بقیه میندازن
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    5 1
    باز هم اصلاح طلبا
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    32 14
    دولت اصلاحات بهترین دولت برای رفاه عمومی بود
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      9 13
      چند تا كامنت ميگذاري!!!؟؟؟ خاتمي و روحاني و هاشمي و سبك حكمراني شان بر فنا رفت با ٣سال رياست جمهوري و شهادت رييسي بزرگ ! الحمدلله
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    8 13
    از نظر خاتمی و اصلاح طلبان اولا قانون اساسیی خوبه که ما برنده انتخاباتش باشیم ثانیا اگر به مطالبات مردمی نتونستیم پاسخ بدیم راه فراری برای عدم پاسخگویی ما در اون وجود داشته باشه. البته این به این معنا نیست که اصولگراها بی مشکل و بی عیب هستند
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    7 11
    اینها خجالت نمی کشند؟ چیه وجود اینها؟ از چی درست شدند؟ با این همه جفا و خیانت و جنایتی که از بدو پیدایش شجره نحس و نکبت اصلاحات در این مملکت رقم زده اند هنوز مدعی هستند؟
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      14 3
      خوشحالم که اصلاحات بیچارتون کرده
  • Ryan IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    9 5
    خدا لعنت کند و بیش از پیش رسوایشان کند طرفداران پیاده سازی تفکرات تندروانه غربی را که در نهایت جز مستعمره شدن اقتصادی و فرهنگی چیزی برای ایران عزیز ندارند.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    8 11
    خاتمی منافق درجه یک در خدمت فریماسیونری جهانی
    • سفیر IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      3 10
      اصلاح‌طلبان ففط غرب گرا رومیخوان.چون مدافعان سرسختی مثل آمریکا و اروپا رو دارن .مرگ برکسی که نوکری وخدمت به این مردم مظلوم رو به ریاست ترجیح میده.نفرین بر کسی که فقط براش مقام مهم است نه خدمت به این مردم قدر شناس ومظلوم
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    7 15
    خاتمی آنجایی خودش را نشان داد که منافع شخصی و حزبی را بر منافع کشور ترجیح داد و در آتش بلوا در کشور دمید که اگر نبود رهبری های بی نظیر رهبر حکیم و فرزانه مملکت ، کشور سقوط کرده بود. واین جمله از خود خاتمی است که در فتنه ۸۸ گفت ما می دانستیم که در انتخابات ریاست جمهوری تقلبی صورت نگرفته است ولی برای خوشایند میر حسین موسوی القا کردیم که تقلب صورت گرفته لذا فردای قیامت درقبال خونهای ریخته شده در فتنه ۸۸ باید پاسخ گو باشد
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    5 14
    هرکس میخواد رئیس جمهور بشه اگه هدفی غیر از خدمت بی منت و صادقانه به مردم و کسب رضای خدا داره به شهید سید ابراهیم و ملت خیانت کرده و قابل بخشش نیست
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    5 11
    فتنه گر افساد طلب درباره دست بکار شد
  • هم‌میهن RO ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    5 12
    هموطنان عزیز ، آزموده را آزمودن خطاست، خواش میکنم هوشیار باشید تحت تاثیر تبلیغات رنگین قرارنگیرید. فرصت طلبان عیار هر بار بشکلی دیگر در می‌آینده و شبیه بوقلمون رنگ عوض می‌کنند.
  • محمد IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    5 11
    این دفعه افساد طلبا کینه ای میان قبلا که عادی اومدن بدبختمون کردن وای به روزی که دوباره رای بیارن چون کینه ای میان
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 10
    از کدوم رفاه در دوره اصلاحات حرف میزنید؟ اکثر پروژه هایی که اقای رییسی تمام کرد پروژه های دولتهای پیشین مثل دولت خاتمی بود -اقای رییسی ۱۸ میلیون رای اورد در سال ۱۴۰۰ راه رییسی بیشتر از ۱۸ میلیون رای میاره
  • صمصام IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    6 13
    یک زمانی حد فاصل 76 تا 84 دلار عرضه گران شدن نداشت یعنی داشت ،اما فقط سالی 12 درصد گرون میشد از سال 76 که دلار 476 تومن بود تا 84 که دلار شد 904 تومن دلار تقریبا 98 درصد در عرض 8 سال افزایش پیدا کرد که اگر 98 درصد رو تقسیم به 8 سال کنیم میشه سالی 12 درصد افزایش این دوران متعلق است به دوران آقای سید محمد خاتمی ! حالا اگر دولتی توانسته دلار رو در حد افزایش سالانه 12 درصد کنترل کنه معرفی کنید در غیر اینصورت ببندید دهان مبارک را.........
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      6 6
      قیمت دلار وابستگی کامل به فروش نفت و امکان واردات دلار دارد. در دوران خاتمی فتنه‌گر که دشمنان ایران به طور یکپارچه از او حمایت کرده و ذره‌ای جلوی فروش نفت و واردات دلار را نگرفتند تا دولت غرب‌گرای خاتمی را موفق جلوه دهند، قیمت دلار یک ریال هم نباید افزایش پیدا می‌کرد. در واقع خاتمی دلار را ثابت نگه نداشت. رژیم تروریستی آمریکا و انگل لیس صغیر براش ثابت نگه داشتن. پس ببند دهن کثیف و بی‌سواد را
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    4 12
    جالبه، باز هم دیگی و غذایی آماده پخت و اجاق نذری انتخابات دایر شد، و باز هم عده ای امتحان پس داده، که حتی از نام کدخدای کذایی و ...، می ترسند. و برخی از آنها که با مردان میدان عمل مثل شهیدان سلیمانی و رئیسی، رزمندگان جبهه مقاومت... مشکل داشته اند.‌ می خواهند، بر سر این سفره پهن شده، انتخابات پیش بینی نشده، حاضر شوند،...و الخ... و باز هم روز از نو و روزی از نو...!!!!، / اگر واقعا ایرانی آباد و آزاد و انقلابی می خواهیم، و اگه می خواهیم، راه و زحمات سید ابراهیم و دولتش به ثمر بنشیند.‌ باید شورای نگهبان هر کسی که مدعی خدمت به کشور و انقلاب و مردم هستند!!!! را تایید نکند. نهایت این رویکرد و اقدام اینکه: شاید کمی و احتمالا میزان آرا و سطح مشارکت کمی پایین بیاید! این خیلی بهتر از اینکه، به بهانه مشارکت دادن، عده ای معلوم الحال و امتحان بد پس داده، باز هم مملکت و سرنوشت مردم و ارزش های انقلاب به دست افراد نااهل بیفتد./ در طول ۱۳ دوره قبلی ریاست جمهوری کم نداشتیم، کسانی که به نام اسلام، ایران و ما مردم، مثلا دارای آرای زیاد و مشارکت بالایی انتخاب بودند، اما هر روز مردم را از اسلام و ایران و ارزشهای انقلابی دور و دور و دورتر کردند، الخ...
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    5 28
    به افتاب پرست گفته زکی
  • نام اشنا IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
    1 12
    پس از رحلت حضرت امام در 1368تا سال 1400 چهار رئیس جمهور هرکدام8 سال و جمعا 32 سال وقت و پول مردم و مملکت را تلف کردند و اکثریت مردم از انها راضی نیستند . به همین خاطر این سید بزرگوار در سه سال ریاست جمهوریش مجبور بود به این شکل فوق جهادی وخستگی ناپذیر برای کشور کار کند وجبران عقب ماندگی ها را بنماید.
  • سید محمد IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    این خاتمی قدرت طلب فقط به خودش وحزبش فکر میکند نه به مردم وکشور ....کسیکه بخاطر فکرهای باطل خودش انتخابات راتحریم میکند اصلا باید حذفش کرد وچقدر گستاخ وبی شرم وحیا که بنفع دشمن گام برمیدارند وهنوز طلبکارند وخود را مدافع دروغین مردم وکشور میدانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس