ظریفیان

سیاه‌نمایی‌های پیوسته و پردامنه برخی اصلاح‌طلبان علیه نظام اسلامی به جایی رسیده است که اولا پا بر عقلانیت می‌گذارد و ثانیا صراحتا در مسیر طراحی‌های آمریکا علیه ایران قرار دارد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ایرانی‌ها با بحران سر عقل می‌آیند

شیخ‌فضل‌الله دوباره بر دار نمی‌رود!

 شیخ‌فضل‌الله دوباره بر دار نمی‌رود!/ انگیزه سیاه‌نمایی‌ها پول است یا غفلت؟محمود سریع‌القلم، تئوریسین چپ و فردی که گفته می‌شود مشاور رئیس‌جمهور سابق نیز بوده است اخیراً طی یادداشتی با عنوان "آیا برای توسعه امیدی هست؟" که در شماره دوشنبه گذشته روزنامه شرق منتشر شد، نوشت:

"فرازونشیب‌های سیاسی و اجتماعی یک‌ونیم قرن گذشته ایران حاکی از فقدان اجماع فکری-فلسفی از یک طرف و ضعف در کار سازمانی و فرهنگ همکاری از طرف دیگر به منحنی‌های سینوسی انجامیده است. در هر دوره‌ای یک جهت‌گیری نهادینه شده و اندیشه‌های دیگر به حاشیه رانده شده‌اند. نتیجه این فرازونشیب، بحران‌های تسلسلی بوده است و تا در اندیشه اجماع نباشد، عمل حالت انباشتی و تکاملی به خود نخواهد گرفت."

او می‌افزاید: انرژی این اجماع فکری-فلسفی، عموم جریان‌های مؤثر سیاسی-اجتماعی به تشکیلات، سازمان‌دهی، تحزب و علاقه به همکاری و روح ساختن و بناکردن منجر می‌شود. هرچند ایران و ایرانیان، تاکنون مسیر پرمشقتی را طی کرده‌اند؛ ولی با فرازونشیب و بحران، شاید مجبور شوند به واقعیت‌های منظومه جهانی پی ببرند."[1]

*از این بگذریم که تأکید آقای سریع‌القلم بر اینکه "فراز و نشیب و بحران، ایرانی‌ها را مجبور می‌کند به واقعیت‌های منظومه جهانی پی ببرند"! می‌تواند به معنی چراغ سبز دادن به دشمن برای ادامه فشار و تحریم و دشمنی بر ایران باشد.

مردم ایران باید بدانند که اگر قرار بود کشور به منویات آقای سریع‌القلم عمل کند؛ ایران امروز یک کشور اشغال شده و بی‌هویت بود که برای هضم شدن در منظومه جهانی؛ مجبور به وادادگی برجامی و سپاه فروشی و پرداخت حقوق به جواسیس شده بود و هیچ از خودش نداشت.

ثانیا مردم باید بدانند که اگر ایران به تئوری امثال سریع‌القلم مثلا مبنی بر اینکه "خودکفایی معنی ندارد"! عمل کرده بود امروز حتی بنزینی هم برای سوخت خودروهایمان وجود نداشت تا با آنها حرکت کنیم. و قس علی هذا...

پس "فقدان اجماع فکری-فلسفی" در حرکت عمومی جامعه ایران اسلامی وجود ندارد و نظام اسلامی در مسیر پیشرفت خود توانسته مردم را از بحران‌های امنیتی و اقتصادی برهاند و در مسیر حل مشکلات و پیشرفت در حرکت باشد.

دقت شود که اظهارات آقای سریع‌القلم از این حیث نیز خالی از منطق است که او دوره آغازین و شکوفایی یک نظام را نادیده می‌انگارد و فی‌المثل ظاهری از فرانسه و دموکراسی فرانسوی در ذهن مردم می‌سازد که انگار نه انگار این جمهوری پنجم فرانسه است نه جمهوری اول و فرانسه فعلی که بیش از 200 سال از انقلاب کبیر آن می‌گذرد تاکنون چندین جمهوری، امپراطوری و قانون اساسی جدید را از سر گذرانده تا به اینجا رسیده و البته اکنون هم با تظاهرات معیشتی جلیقه‌زردها مواجه است.

پس جهانی که سریع‌القلم از پیشرفت و دموکراسی تصویر می‌کند نیز یک جهان بزک شده است نه یک جهان واقعی!

اظهارات خشن و فاقد وطن‌دوستی سریع‌القلم مبنی بر اینکه "ایرانی‌ها با فرازونشیب و بحران، شاید مجبور شوند به واقعیت‌های منظومه جهانی پی ببرند" نیز چیزی جدای از ادبیات قجری آقای سریع‌القلم نیست که ایرانی‌ها را مردمی خشن و حسود و کم‌فهم می‌داند.[2]

سریع‌القلم همان کسی است که در ایام دولت روحانی گفته بود "رانندگان تاکسی و لبوفروش‌ها نباید درباره انرژی هسته‌ای نظر بدهند" و جالب آنکه بعدا مشخص شد اتفاقا مردم عادی بیش از آقای سریع‌القلم از مناسبت منظومه جهانی و واقعیت‌های آن باخبرند...

ما نه برای توسعه که البته برای پیشرفت گام‌های بلندی برداشته‌ایم و امیدهای بسیاری هم داریم. نگاه ناصحیح امثال سریع‌القلم که در صورت اجرایی شدن موجب بر دار رفتن دوباره شهید شیخ‌فضل‌الله نوری در تهران خواهد شد؛ یکی از نشیب و فرازهای همین مسیر است.

***

انگیزه سیاه‌نمایی‌ها پول است یا غفلت؟!

شیخ‌فضل‌الله دوباره بر دار نمی‌رود!/ انگیزه سیاه‌نمایی‌ها پول است یا غفلت؟

غلامرضا ظریفیان، از فعالان اصلاح‌طلب طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد نوشته است:

"جامعه امروز بیش از هر زمان پس از انقلاب نیازمند لطف و رحمت الهی است. فقر و شکاف طبقاتی، رد و گسترش خشونت، افزایش طلاق و جدایی، خودکشی، سرقت و اختلاس و شکاف میان دولت و ملت به صورت روزافزونی در جامعه ما بروز و ظهور و رشد و عینیت پیدا کرده است"![3]

* باید از آقای ظریفیان پرسید که هیچ حکومت و دولتی را می‌شناسند که به این مشکلات دچار نباشد؟!

اگر می‌شناسند باید به مردم بگویند وگرنه مرتکب یک ظلم آشکار شده‌اند زیرا به لحاظ فلسفی هیچ حکومتی و حتی حکومت معصوم هم نمی‌تواند بری از طلاق و فساد و خشونت و فقر و... باشد.

در واقع این مشکلات از آنجا که ریشه نفسانی دارند همیشه بروز می‌یابند و یک حکومت مطلوب و ضد ظلم و فساد آن حکومتی است که حرکتش در مسیر کاهش و رفع این مشکلات باشد.

 ما مشکلاتی در حیطه‌های مختلف داریم ولی اینکه چه شده که آقایان اصول فلسفی را برای مشکلات نظام اسلامی ایران در نظر نمی‌گیرند و به ناگاه حکومتی را طلب می‌کنند که در هیچ دوره‌ای از تاریخ وجود نداشته است؛ جای سوال و البته تأمل دارد.

پیش از این، محمدصادق کوشکی از استادان علوم سیاسی دانشگاه تهران در سخنانی گفته بود که یکی از پروژه‌های منافقین در داخل ایران "ترور امید مردم" است.[4]

سایت شورای روابط خارجی آمریکا نیز اخیراً در گزارشی از این گفته است که مشکلات موجود در ایران می‌تواند به بروز یک تابستان داغ و آشوبزده در ایران منجر شود.[5]

البته شورای روابط خارجی آمریکا نیز توضیح نداده بود که نظرش درباره وجود همین مشکلات و البته در مقیاسی وسیع‌تر در آمریکا چیست و چرا کسی از وقوع آشوب در آمریکا سخن نمی‌گوید؟

همراستایی اظهارات امثال ظریفیان با آنچه در شورای روابط خارجی آمریکا پخت و پز می‌شود نیز محل دیگری از سؤال و تأمل در این ماجراست!

گفتنیست مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود در سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در اشاره به کسانی مشغول بن‌بست‌نمایی از شرایط کشور هستند تصریح کردند:

"نگذارید کسانی این جور وانمود کنند که کشور به بن‌بست رسیده. الان در فضای مجازی کسانی کارشان همین است ــ حالا آیا از روی غفلت میکنند یا پول میگیرند، من نمیدانم ــ میخواهند وانمود کنند کشور به بن‌بست رسیده؛ نه، کشور به بن‌بست نمیرسد. زمان امام هم همین اتّفاق افتاد. آن وقت هم کسانی در روزنامه‌هایشان نوشتند که کشور به بن‌بست رسیده، امام گفتند نه، شما به بن‌بست رسیدید؛ جمهوری اسلامی به بن‌بست نمیرسد. گفتند شما به بن‌بست رسیدید؛ واقعش هم همین است. نگذارید مردم را مأیوس کنند." +

***

1_ https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-848431

2_ mshrgh.ir/634664

3_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/186152

4_ mshrgh.ir/1385934

5_ mshrgh.ir/1386360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    29 8
    آنهایی که خواب آمریکا را میبینند خدا بیدارشان کند!
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      13 3
      مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      5 6
      چندتا بچه هات اونجان
    • بختیاری IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      1 0
      آیا جز پول وغفلت گزینه ای نیست؟؟؟
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      5 0
      فهمیدن حرفش یکم سخته اما جای دوری نمیره به خودتون زحمت بدین مطلب رو خوب بفهمید... البته فهمیدن از سخت ترین کارهاست و دری بری گفتن آسانترین...
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      2 0
      رییس اتحادیه صرافان چقدر از نزولی شدن دلار وحشت کرده است!؟ دولت تسلیم منافع صرافان و دلالان نشود دلار باید زیر ۲۰هزار بیاید حداقل
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      3 1
      افساد طلبان در 8 سال گذشته مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند حالا نظریه پردازی می کنند !
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    24 1
    من موندم دکتر سریع القلم با اون همه سواد چرا هنوز تو ایران مونده؟
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      14 7
      دل خردمندانی چون جلال آل احمد از نادانان غرب زده ای چون سریع القلم و زیباکلام و تاجزاده و ابتکار و حجاریان و خاتمی و روحانی خون بود که از دوره مشروطیت تاکنون همواره رد پای منحوس و حضور خبیث شان در همه بروز مشکلات و معضلات سیاسی ــ اجتماعی ــ امنیتی ــ اقتصادی و فرهنگی کشور ملموس و محسوس بوده است!
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      12 4
      محمود سریع‌القلم همانقدر که در حرکت قلم سریع است در تجزیه و تحلیل و فهم اجتماعی و اقتصادی و تشخیص پیشبرد مولفه های قدرت و استقلال و پس راندن استعمار ناتوان و کند و دگم است یا اینکه سرعت قلمش در خدمت استعمار و دشمنان ایران است و چه نگون بخت است کسی که این مغز ناتوان یا خائن را به مشاورت برگزیند
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      1 5
      آل احمد خردمند بود؟
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 4
    درود
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    9 12
    کلا تقصیر روحانیه به جز رییسی
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      11 0
      کلا یجور سریالی نظر بده حداقل به عقلت شک نکنیم ، دولت روحانی روی مغول ها رو در غارت و ویران کردن ایران سفید کرده
    • سید IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      7 0
      اینا همون جماعتی هستن که ۸ سال گفتن همه‌ش تقصیر دولت قبله. دیگه مردم به این پررویی‌ها و لودگی‌ها عادت کردن.
  • دانشجوی اصلاحطلب IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    7 1
    ننگ بر سعید حجاریان . من فکر میکردم این فرد آدم خوبیه ولی تازگیا فهمیدم ...
  • سعید IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    8 1
    در جمود اندیشی،خود عالم پنداری و حماقت محمود سریع القلم همین بس که از نظرات مصلحان و دلسوزان جامعه به غرولندهای راننده و لبو فروش یاد میکرد اما حالا که دست خیانت کاسه لیسان غرب رو شده،بجای پاسخگویی مدعی اجماع فکری! فلسفی! شده.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    9 0
    اقایان اصلاح طلب شما بنام مردم چقدر جیب ملت را زدین وهنوز هم میزنید برای یک بار که شده باملت رو راست حسینی باشید . هیچ کدوم خونه پایین شهر ندارین خدایی دزد نیسین ؟ پس چی هسین؟ مال مردمو پس بدین همه چی حله .
  • مهدی قاسمی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    6 2
    جناب آقای دکتر سریع القلم، کار برای توسعه با نظریه برای توسعه خیلی متفاوت است.
  • سید فروزان CH ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    9 3
    آقای کثیف القلم ،در فرانسه مد نظرش ،انتقاد کردن از رژیم اشغالی در جراید و شبکه ها ممنوع است و محازات هم دارد در فرانسه بهشت دمکراسی ایشان ،رییس جمهور سابقش در محلات فقیر نشین حومه شهر با گردان محافظ و پلیس قدم زنان مردم را تهدید پاکسازیشان میکرد کثیف القلم و زشت کلام فرانسه را پر برج ایفل و خیابان شانزلیزه میبینند و سواحل جنوبش ، در حالی که فرانسه را باید در شهرکهای حومه پاریس و مارسی و لیون و نیس دید ،
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    7 0
    مرگ بر آمریکا
    • حاجی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      2 5
      با مرگ بر آمریکا گفتن دزدی های داخل کشور پایان نمیابد
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      5 1
      با مرگ آمریکا، نوکران ایرانیش که همان دزدان بزرگ عفت و حیا گرفته تا پول هستند بی پناه خواهند شد.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    6 0
    اشعث بن قیس در تاریخ و روزگار ما زیادند.فرق علی را میشکافند .حسن را زهر میدهند و حسین را به تیغ تیز سیراب میکنند. در انتها در شیپور خیر خواهی را عاروق میزنند
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    هرروزبا هرکی درفضای مجازکه درامریکازندگی میکند صحبت میکنی صحبت ازنبودزیرساخت برای خسارت کمترازسیل وطوفان وبرف واتش سوزی است قیمت هایبنزین دردوهفته اخیردرهمه ایالتهاهرروزبالاترمیرود وهرگالن بنزین دراین دوهفته از4دلارو30 سنت به 13دلاررسیده تمام اجناس فروشگاهی هم یاغارت میشوندیاهرروزبایداتکت قیمت جدیدبزنن همین امروزیکی ازفروشگاه داران درنیویورک میگفت که بایدهزسنه هایش راکم کند ونگهبانان بیشتری برای جلوگیری ازسرقت ودزدیهای موردی بیاورد
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    6 1
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      3 0
      أحسنت
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    به فتنه گران اعتماد نکنبد، آنها در مسیر دشمن حرکت می کنند.
  • رضا IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 1
    سلام مشرق جان خداییش ما ایرانی جماعت حرکات رفت و برگشتی زیادی داریم تکلیف مان با خودمان روشن نیست چون نه اهل فکر هستیم و نه اهل مطالعه در همین 25 سال گذشته به انتخابات متعدد و نتایج متناقض و متضاد آن نگاه کنیم موید همین مطلب است
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    این اصلاح طلبان در تئوری و عمل سیاسی به بن بست رسیدند مثل مجاهدین خلق که وقتی به به همین شکل به بن بست رسیدند شروع به کشتار مردم و جنابت علیه انقلاب اسلامی مردم کردند
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 2
    راننده تاکسی و لبو فروش از این جماعت اصلاح طلب بصیرتشون بیشتره
  • ایرانی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 2
    مشرق جون عزیزم تو که سایت نازی بودی چرا دلیل استعفای جوان ترین و کارآمدترین و انقلابی ترین شخص دولت را نمی نویسی. حداقل یک مطلب در مورد نقش افساد طلبان را در مورد استعفا بنویس.
  • NL ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 2
    سریع القلم دیگه... .مثل سروش بزودی مزدور صهیونیست بودنش آشکار خواهد شد.از مشاورین شیخ ابراهیم زنجانی.که حکم اعدام شیخ فضل الله نوری را داد
  • !! IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    عمله های داخلی دشمن !!
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 0
    چرا با نفوذی های ام ای سیکس در ساختار کشور برخورد نمیشه؟؟!! چرا بهشون تریبون و اجازه فعالیت داده میشه؟؟
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 3
    خدا رحمت کند رفسنجانی را تا بود قدرش را نداشتیم .
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      2 0
      اف بر رفسنجانی که حسن فریدون را ....
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 2
    سریع القلم قلمش در راه شیطانه
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    8 0
    مسئولین باید اجازه نمی دادند سقف مهریه اینقدر بالا برود .اجازه نمی دادند جلو رشد منطقی جمعیت گرفته شود .اجازه نمی‌دادند مواد مخدر با این حجم وارد کشور شود .اجازه نمی دادند ازدواج سفید تیلیغ شود .اجازه گرانی و نابودی مردم را نمی دادند . اجازه نمی دادند کشور از مسیر نه شرقی نه غربی خارج شود . باز هم بگم .چرا اجازه دادند این همه مردم بخاطر نداشتن مهریه به زندان بروند .
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 2
    دیگه بخاطر گرانی میوه نمیشه خرید، گوشت و مرغ و روغن نمیشه خرید، لبنیات نمیشه خرید، دکتر نمیتونی بری
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 1
    ننگ بر اصلاحات غربگدا
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 1
    این جماعت سریع القلم و سهل القلم و خالی المغز و حسام السلطنه و ... ففط دنبال این هستن که از کشور انقلاب زدایی شود.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    متاسفانه پدیده شوم " غربگرایی " در 150 سال گذشته در ایران علت اصلی بخش بزرگی از مصائب و چالش های فرهنگی و اخلاقی و اجتماعی و اقتصادی کشور شده است . ارتجاع مدرن " غربگرایی " که البته باعث " غرب گدایی " هم شده است بخشی از جامعه تحصیل کرده ایران را مورد هدف قرار داده و باعث عقب ماندگی و تقلید و تحجر و احساس خود کم بینی انان شده است . شور بختانه ریزش این بیماری شوم از طبقه روشنفکران به اقشار دیگر جامعه سرایت کرده و الگوی زندگی انان را کما بیش تحت تاثیر قرار داده است . امام خمینی ره با درک عمیق از این بیماری زشت و شوم و خطرناک پرچم مبارزه با ان را برافراشت و از نظر علمی و عملی در این میدان خطیر وارد شد امروز نسل فرهیخته و انقلابی و مدافعان عزت و شرف و منافع ملی ایران باید برای نجات کشور دست باقی مانده غربگرایان منفعل و بی خاصیت راکه در جای جای نظام اسلامی مخصوصا در دو حوزه سرنوشت ساز فرهنگ و اقتصاد نفوذ کرده اند را قطع کند . غربگرایان افراطی و تندرو در 150 سال گذشته همواره بعنوان ستون پنجم دشمن در حوزه های فرهنگی و اقتصادی و امنیتی علیه اسلام و ایران و منافع ملی مردم فعالیت کرده و میکنند و مانع اصلی تحقق عدالت و رشد و معنویت و اخلاق در کشور هستند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس