امیر خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش

فرمانده هوانیروز ارتش اخیرا خبر داد که دیگر هیچ بالگردی به دلیل نبودِ قطعه زمین‌گیر نمی‌شود. این خبر مسرّت‌بخش در حالی است که عده‌ای از خواسته رئیس‌جمهور رئیسی برای ساخت هواپیما انتقاد کرده‌اند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

این پارلمانتاریست‌های مسلح!

سرمشق امنیتی فرمانده سپاه برای دستگاه‌های اجرایی/ این پارلمانتاریست‌های مسلح!

حسین نورانی‌نژاد، کنشگر چپ و از مقامات حزب اتحاد ملت طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد دست به یک ادعا پیرامون جریان اصلاحات زده و نوشته است:

"اصلاح‌طلبان از آنجا که جریانی پارلمانتاریست بوده‌اند، طبعا شعار اصلی‌شان انتخابات آزاد بوده و روی حقوق سیاسی مدنی شهروندان مانند حق تشکل‌یابی، تقویت جامعه مدنی، آزادی عقیده و بیان تمرکز داشته‌اند!"[1]

نورانی‌نژاد در حالی اصلاح‌طلبان ایرانی را یک جریان پارلمانتاریست (رأی‌محور) نامیده است که به استناد 3 گزاره متقن تاریخی چنین ادعایی صحیح نیست.

اولا اینکه چپ‌ها بصورت دسته‌جمعی و با حمایت ستادی از نمایندگی ملت در مجلس ششم استعفا کردند.

دقت شود که استعفا از سمت نمایندگی به لحاظ فلسفه سیاسی ممکن نیست و نماینده‌ای که استعفا می‌کند یعنی به رأی مردم خیانت کرده است. و طبعا یک رجل مدعی پارلمانتاریسم چنین کاری نمی‌کند.

ثانیا چپ‌ها در سال 88 نشان دادند که به "کارت خیابان" اعتقاد دارند نه نتیجه انتخابات. گزاره‌ای که طبعا خصلت جریانات رأی‌محور نیست.

ثالثا اصلاح‌طلبان در جریان دو انتخابات 98 مجلس و 1400 ریاست‌جمهوی دست به تحریم ستادی و رسمی انتخابات زدند که این گزاره هم نفی ادعای نورانی‌نژاد را اثبات می‌کند.

و رابعا این سعید حجاریان، معلم سیاسی اصلاح‌طلبان و تئوریسین اصلی آنهاست که پس از انتخابات 1400 رسما اعلام کرد: "اصلاحات صندوق‌محور مرد"![2]

یعنی ما و مردم، 4 دلیل تاریخی و استنادی متقن داریم که نشان می‌دهد جریان اصلاحات نه یک جریان پارلمانتاریست و رأی‌محور که یک جریان ابن‌الوقت و متمایل به خشونت است. زیرا جریانی که رأی را بر زمین بگذارد طبعا راهکارش خشونت است. ادعای "تقویت جامعه مدنی و آزادی عقیده" هم علی‌القاعده از جریاناتی شنیدنی است که در سابقه‌شان استفاده از کارت خیابان را نداشته باشند!

همچنین می‌توان از ادعای نورانی‌نژاد این نتیجه بدبینانه را هم گرفت که چنین حرف‌هایی برای رد گم کردن و پرت کردن حواس‌ها از مسیر متخذه چپ‌ها برای اصلاحات سخت و خونبار مطرح می‌شود.

***

سرمشق امنیتی فرمانده سپاه برای دستگاه‌های اجرایی

سرمشق امنیتی فرمانده سپاه برای دستگاه‌های اجرایی/ این پارلمانتاریست‌های مسلح!

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده قرارگاه ثارالله اخیراً طی سخنانی در آیین گرامیداشت سی امین سالگرد صدور فرمان تاسیس این قرارگاه گفته است: تهران شهری با دامنه‌های بین‌المللی، تاثیرات جهانی و نیز با مردمانی آگاه و بصیر است که سختی‌ها را با قدرت آگاهی و ایمان و تحمل پشت سر گذاشته‌اند.

او با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که آستانه تحمل مردم را کاهش دهند، تصریح کرد:‌ باید تولید امنیت کنیم نه اینکه مانع ناامنی بشویم.

سرلشکر سلامی افزود: تولید امنیت به این معنا است که امنیت آن قدر بزرگ و ریشه‌دار باشد که هیچ چیز قادر به برهم زدن آن نشود. در حالی که جلوگیری از ناامنی آخرین مرحله از تلاش است و ما به بهترین روش می اندیشیم و آن روش تولید امنیت است.

فرمانده قرارگاه ثارالله تهران با بیان اینکه دشمن بر طبل تحریک اذهان مردم می‌کوبد، گفت: همه دستگاه‌ها باید تلاش خود را برای تولید امنیت انجام دهند تا مردم تلاش‌ها را در میدان ببینند.[3]

*راهبرد مؤکد سردار سلامی مبنی بر اینکه همه دستگاه‌های کشور باید تولید امنیت کنند؛ ناشی از یک نگاه مهندسی و ریاضی به ساختار شکل‌گیری امنیت در جوامع است.

نگاهی البته منعبث از رویکردهای جهادی و شیعی که مردم‌مداری و خدمت به خلق را در مسیر رضای الهی می‌داند و نتیجه اجتماعی این خدمتگزاری نیز در وهله اول تولید امنیت است.

مسئله مهمتر اما این تأکید فلسفی است که همه دستگاه‌های کشور در مسئله تولید امنیت نقش دارند. یعنی هرگز نباید اینطور تصور شود که امنیت با نهادهای امنیتی است و بقیه و غیر امنیتی‌ها مشغول آزمون و خطا و روزمرگی‌های اجرایی باشند!

بلکه همه دستگاه‌های اجرایی کشور وظیفه دارند با خدمتگزاری و تصمیماتی که اثر مطلوب آنها در زندگی مردم مشهود باشد؛ نسبت به تولید امنیت اقدام کنند و از این رهگذر البته ایران اسلامی و پرچم ایران منتفع باشد.

سرمشق تأکید شده در صحبت‌های فرمانده کل سپاه نیاز دارد تا با "جهاد تبیین" و توجهات خواص و رسانه‌ها تبدیل به یکی از اصول ذهنی مدیران کشور شود و هرکس در هر رده‌ای قصد تصمیم‌گیری دارد حتما به پیوستار ویژه این تصمیمات برای "تولید امنیت" توجه کند.

***

بالگردها به کمک رئیسی آمدند

سرمشق امنیتی فرمانده سپاه برای دستگاه‌های اجرایی/ این پارلمانتاریست‌های مسلح!

سرتیپ یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش از افزایش توان ساخت قطعات بالگردی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی گفته است: ساختار و ساختمان مهندسی بالگردها در سطح دنیا با کمی تغییرات شبیه به هم است. از این رو ما توانستیم با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط تحریمی، راهبرد تولید قطعات بالگردی را ادامه دهیم تا جایی که امروز قادر به تولید بالگرد و تقویت موتور بالگردها هستیم و صفر تا صد تعمیرات و قطعات را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور انجام می‌دهیم و عملکرد مناسب ارتش، هوانیروز و صنایع دفاعی کشور در حوزه دانش‌بنیان، تمام نیازهای بالگردی ما را تأمین کرده است.

امیر قربانی با بیان اینکه دیگر هیچ بالگردی به دلیل نبودِ قطعه زمین‌گیر نمی‌شود خاطرنشان کرد: ما دیگر با بحران قطعات بالگردی مواجه نیستیم و خودمان قادر به ساخت هر نوع قطعه مورد نیاز هستیم و هر بالگردی که ساعت پروازی‌اش به اتمام برسد، برای پروسه بازآماد وارد چرخه تعمیر و نگهداری و پس از طی دوره‌های تعمیراتی، دوباره وارد خط پروازی می‌شود.[4]

*این خبر امیدآفرین و مسرت‌بخش در حالی است که یک جریان سیاه‌نما در داخل کشور قصد دارد اجازه ندهد مقولات مربوط به پیشرفت‌های مکرر صنعتی و اقتصادی و امنیتی ایران اسلامی در گوش مردم طنین‌افکن شود.

در همین رابطه می‌توان به صحبت‌های رئیس‌جمهور رئیسی مبنی بر لزوم ساخت هواپیمای مسافربری ایرانی نیز اشاره کرد. درخواستی منطقی که با توجه به توان صنعتی ایران یک خواسته معقول است اما عده‌ای مشغول انتقاد از آن هستند.

آینده مشخص خواهد کرد که منتقدان و طعنه‌زن‌ها به امکانات و پیشرفت‌های ایران؛ چگونه هماهنگ با طراحی و چینش دشمن حرکت کرده‌اند... اگرچه با اندکی تدقیق و تعقل هم می‌توان همین امروز به پلشتی اقدام سیاه‌نمایان و القاکنندگان ناامیدی پی برد.

***

1_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/186496

2_ https://fararu.com/fa/news/493676

3_ https://www.isna.ir/news/1401033021300/

4_ https://www.isna.ir/news/1401033021279/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • سید IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    14 3
    شاهد مصداق شعار مجلس گرایی اصلاح طلبان حمایت از فتنه سبز و اوباش اجیر شدۀ آن فتنه و حمایت از اوباش در فتنه های سالهای 78 و 88 و 96 و 98 است! از این بهتر شاهد می توان دید؟!؟!؟!
  • محمدایوب IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    16 5
    آن وطن فروشان که سیاه نمایی میکنند وتوان جوانان وداشمندان مارا به سخره میگیرند به ارث بردند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    6 0
    ماشاءالله سرتیپ چه چهره با جذبه و با ابهتی داره خدا حفظشون کنه
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 1
    شما رضایت هم تولید کنید لطفا مردم ناراضی اند
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    4 0
    این جماعت منتقد ساخت هواپیما همان جماعتی هستند که در زمینه ی فعالیت های ناباروری و بسیاری کارهای خودکفایی و علمی ، مانع جدی بودند .
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    2 3
    دانش هلیکوپتر سازی را با هواپیما سازی مقایسه کردن عین نبود درک درست از آنهاست
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    3 0
    همه امید اصلاح طلبان به تحریم های غرب است. اگر این تحریم ها فشل شوند که تقریبأ تمام آن ها رو به شکست هستند تمام امید و آرزوهای غربگدایان و اصلاحاتچیون نقش بر آب می شود و دیگر کلأ حرفی برای زدن نخواهند داشـت. مثلأ سردبیر روزنامه شرق در یک برنامه تلویزونی بعد از قریب یک ساعت که زور زد تنها فایده ای که برای برجام ذکر کرد این بود که سال قبل با هواپیما تا چین پانزده ساعت در راه بوده است و بعد از برجام طول پرواز به هفت ساعت رسیده است.
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      2 0
      شما که فکر می کنید انقلابی هستید از اینکه به مردم ایران توهین می کنید وجدانتان ناراحت نمی شود ؟؟؟
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
      0 0
      برادران انقلابی و چپ گرا آیا بهتر نیست به اسلام گرایی و طریق الوسطی تغییر مسیر دهند ..
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    0 0
    ما نگران هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس