فردا؛ رونمایی از عملکرد برنامه ششم توسعه با حضور قالیباف

طبق گزارش‌های رسمی، میزان مصرف تن ماهی به دلیل گرانی کاهش یافته. این مسئله یکی دیگر از نشانه‌هایی است که ضرورت ارائه کالابرگ دولتی به مردم را اثبات می‌کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نیروی هوایی یا ایران‌خودرو؛ مسئله اینست

تفاوت‌های شمال و جنوب یک اتوبان به روایت قالیباف

تفاوت‌های شمال و جنوب یک اتوبان به روایت قالیباف/ "حسین طائب" و دشمنی ناتمام 2 جریان خاص با رجال اطلاعاتی

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، روز پنجشنبه گذشته در همایش استادان و نخبگان دانشگاهی که در مشهد برگزار شد، طی سخنانی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مکتب امام اشاره کرد و به تبیین سه شاخصه اصلی این مکتب یعنی معنویت، عقلانیت و عدالت در اجرائیات کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، قالیباف در این زمینه همچنین تصریح کرد:

"مثال عینی آن را زمانی مطرح کردم که به مراسم دهمین سالگرد شهادت شهید مقدم در کیلومتر ۱۵ اتوبان تهران-کرج رفتم. شمال اتوبان ستاد نیروی هوایی و جنوب آن صنایع خودرویی ایران خودرو بود. همانجا به دوستان گفتم، ببینید هر دو در همان نظریه سیاسی حکومت اسلامی فعالیت می‌کنند. هر دو در نظام مقدس جمهوری اسلامی و هر دو در حکمرانی نظام هستند اما یکی از آنها به «ما می‌توانیم» مبتنی بر ۳ اصل معنویت، عقلانیت و عدالت، به علم و رشد فکری اعتقاد دارد و ۶ دانگ حواس خود را جمع کرده؛ به جوانان اعتبار داده و آنها را درست تربیت می‌کند و آموزش می‌دهد که این آموزش صرفاً ذهنی نیست و نتیجه این می‌شود که در شمال اتوبان تجهیزات خاصی ساخته می شود. برای مثال گیربکسی از لیوان کوچک‌تر می‌سازد که چند هزار دور می‌چرخد. اما کمتر از یک کیلومتر در پایین اتوبان صنایع خودرویی قرار دارد که ماشینی در آن پارک شده و مانده و وقتی می‌پرسیم مشکل چیست؟ می‌گویند پمپ برف پاک کن آن نیست."[1]

*مثال مدیریتی قالیباف یک مفهوم جالب است که در ابعاد مختلفی از زیرسیستم‌های مدیریت اقتصادی، سیاسی و حتی امنیتی کشور قابل مثال است.

توجه به این مسئله و "دیدن جنگل به جای تک تک درختان" از ضرورت‌های بهبود سیستمی و "مدیریت بهبوددهنده" است که مدیران کارا، ‌ صاحب کارنامه و نخبه‌محور بایستی به آن اهتمام داشته باشند.

گفتنیست قالیباف در سوابق خود فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران را نیز دارد فلذا انتقادات او به بحث مدیریت فنی ضمن اینکه از حیث عقلانی صحیح است، به لحاظ کارشناسی هم دارای اتقان لازم هست.

***

"کاهش مصرف کنسرو ماهی به دلیل گرانی" و ضرورت ارائه کالابرگ

تفاوت‌های شمال و جنوب یک اتوبان به روایت قالیباف/ "حسین طائب" و دشمنی ناتمام 2 جریان خاص با رجال اطلاعاتی

محمد میررضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در گفت‌وگو با ایلنا، قیمت‌گذاری دستوری برای 2  محصول کنسروی تن ماهی و رب گوجه فرنگی را غیرمنطقی دانست و گفت: برای عرضه تن ماهی سقف 35 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: قیمت واقعی تن ماهی حدود 44 تا 45 هزار تومان است و آنالیز قیمت نهاده‌های پایین‌ دستی مانند قوطی، در آسان باز شو، کارتون، شیرینگ و... به خوبی نشان می‌دهد که قیمتی که برای این محصول در نظر گرفته شده واقعی نیست و واحدهای تولیدی در حاشیه زیان قرار می‌گیرند.

میررضوی در پاسخ به این پرسش که تن ماهی خوراک قشر متوسط و ضعیف جامعه است که توان خرید ماهی کیلویی 100 هزار تومان را ندارند. آیا این افزایش نرخ باعث می‌شود که میزان مصرف این محصول کاهشی شود؟ گفت: بعد از افزایش نرخ یک محصول خرید آن از سوی مصرف‌کنندگان اصلی، به حاشیه می‌رود؛ در همه دنیا ماهی غذای سلامت شناخته شده است و کنسرو ماهی خوراک دانشجویان، کارگرها و  قشر متوسط و ضعیف جامعه است که بعد از افزایش نرخ این محصول میزان خرید از سوی این افراد حدود 20 تا 25 درصد کاهش پیدا کرد.[2]

*ما ضمن انتقاد به صحبت‌های آقای میررضوی در بحث غیر منطقی دانستن قیمت‌گذاری‌ها؛ قضاوت درباره آنچه که دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران گفته است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم و تأکید می‌کنیم که گرانی موجود در بازار ایران یک گرانی بیقاعده است که از هیچ قاعده دلاری، بازاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی‌کند.

برخی کارشناسان معتقدند فوری‌ترین و مؤثرترین راه برای حمایت از سبد معیشت خانوارها در شرایط فعلی، ارائه کالابرگ به مردم و سپس نظارت کارای دولتی بر بازار است.

***

"حسین طائب" و دشمنی ناتمام 2 جریان خاص با رجال اطلاعاتی

تفاوت‌های شمال و جنوب یک اتوبان به روایت قالیباف/ "حسین طائب" و دشمنی ناتمام 2 جریان خاص با رجال اطلاعاتی

روح‌ا... ایزدخواه، از نمایندگان مجلس اخیراً در یک استوری اینستاگرامی با کنایه به انتصاب جدید در ریاست سازمان اطلاعات سپاه و تودیع حجت‌الاسلام طائب نوشت: "عدالتخواهان! نفسی تازه کنید. دیگر شماها را در بولتن‌ها به اسم جریان انحراف دسته‌بندی نخواهند کرد. "

در همین حال، حمید رسایی، از فعالان منتسب به احمدی‌نژاد و جبهه پایداری نیز اخیراً در یک توییت پیرامون همین قضیه نوشته است:‌

"بعد از عزل حسینعلی منتظری، عزل و برکناری حسین طائب از ریاست سازمان اطلاعات سپاه، تاثیرگذارترین عزل در تحولات انقلاب و خبرسازترین عزل است. بدون شک این جراحی، سبب‌ ارتقای امنیت در کشور خواهد شد."

*این از تبعات "جهاد در گمنامی" است که مجاهدِ بی‌نام گاهی در معرض تاخت و تاز و هجمه‌های افراد بی‌کارنامه یا مسئله‌دار قرار می‌گیرد و از آنجا که گمنام بوده مظلوم می‌شود.

همانطور که امام مجتبی(ع) نیز در جهاد بصیرانه خود گمنام بود و البته مورد تاخت و تاز افراد بی‌کارنامه و حتی کسانی از خواص جامعه اسلامی آنروز قرار گرفت و مظلوم شد.

در بحث قضاوت پیرامون فعالیت‌های سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و کارنامه ریاست آن؛ پاسخ به یک سؤال ساده همه چیز را مشخص می‌کند و آن اینکه ایران 1401 امن‌تر و قدرتمندتر از ایران یک‌دهه قبل هست یا نیست!؟

طبعا همه می‌دانیم که دلایل و استنادات پاسخ "آری" بیشتر از پاسخ "خیر" است و همین مسئله نشان می‌دهد که کارنامه حجت‌الاسلام طائب در عرصه امنیت‌سازی برای انقلاب و مردم و ایران بسی بلندبالا بوده است و سنگ‌های پرتاب شده به سمت این کارنامه هرگز به ستیغ بلند آن نخواهند رسید.

از طرفی دقت شود که طعنه‌زنندگان و مدعیان نقد نه از یک طیف صاحب کارنامه، عقلانیت‌محور و یا خوشنام که البته شوربختانه از طیفی هستند که در محافل تحلیلی جز با خوانش سوابق گروهک فرقان و فرق ضالّه نمی‌توان درباره آنها به بحث و فحص اصولی نشست.

جالب است که اساسا فروکاست کارنامه وزین، جهادی و البته گمنام حجت‌الاسلام طائب در ریاست سازمان اطلاعات سپاه به مقولات ذهنی اینان از قبیل بولتن و کانال تلگرامی و عزل و... نیز یک نمایش روحوضی برای لایک‌های محفلی یا توییتری است.

سوابق جریانات منتقد مذکور همچنین اثبات کننده بصیرت نافذ مدیریت یک سازمان اطلاعاتی کلان نیز هست. سازمانی که حکما در سمت و سویی جهاد کرده است که امروز جریانات بدنام مدعی او شده‌اند و کارنامه مدیریتش را با منتظری مقایسه می‌کنند یا به پرونده‌سازی در بولتن‌ها تقلیلش می‌دهند.

چه اینکه حتما برای حجت‌الاسلام طائب کاری نداشته با علم به ژنتیک هوچی مسلک و علاقمند به تکفیر اینان؛ مدلی را برای حرکت خود طراحی کند که رضایت عدالتخواهان تندرو و جریانات بد کارنامه هم جلب شود.

اما چنین چیزی از ساحت پاسداری و خون‌نامه‌ای که پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی امضا کرده‌اند بسیار دور است.

در انضمام این تحلیل البته بایستی توجه عمومی را به سمت این حقیقت نیز سوق داد که اساسا "عدالتخواهان تندرو و منحرفین" با رجال جهادی، با سپاه و با سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی دچار عداوت هستند. و این مسئله به اعوجاجات فکری آنها برمی‌گردد که در مغایرت با مانیفست انقلاب اسلامی قرار دارد.

حقیقتی که هم در قضیه حجت‌الاسلام طائب، هم در ماجرای کنار رفتن محسنی اژه‌ای از وزارت اطلاعات دولت احمدی‌نژاد و هم در چالش‌های حجت‌الاسلام حیدر مصلحی (وزیر وقت اطلاعات) با حلقه انحرافی شاهد آن هستیم و طبعا برای ریاست جدید سازمان اطلاعات سپاه نیز که در همین مسیر حرکت خواهد کرد، چنین چالش‌هایی متصور خواهد بود.

برای این قضیه باید ضمن جهاد تبیین، فکر عاجلی بشود تا مخرج مشترک‌های دشمن بیش از این نتوانند بعنوان سرعت‌گیر در روند پیشرفت‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کنند...

***

1_ mshrgh.ir/1390803

2_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1246042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    20 30
    من فکر می کردم آقای رسایی آدم فهمیده ای است ولی حالا می بینم که اشتباه کرده ام کسی که کارنامه به این روشنی را نبیند و حاج حسین آقای طائب را با کارنامه درخشانش در این سیزده سال با منتظری معزول حضرت امام در یک کفه ببیند واقعا عقلش پارسنگ می برد
    • DE ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      5 9
      روسیه نگران پیمان گازی ایران و اروپا بود.
    • حمیدرضا IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      3 2
      ***. از رسانه های ارزشمند مشرق نیوز را میتوان نام برد .... ریس سابق محترم اطلاعات سپاه را فقط بدلیل شناخت کافی نمیتوانم اظهار نظری داشته باشم و این عدم شناخت طبیعی ست ایشان رییس سازمانی با وظایف ذاتی و بسته است و بنده حقیر یک فرد عام از عموم. ... ** اما بخاطر اعتماد به مشرق نیوز اینطور میتوان نوشت ---- در علم و اصول اثبات شده و قابل قبول برای تمام دنیا بطور مثال ( 2*2=4) رییس سابق اطلاعت سپاه اگر فاقد مسولیت انجام نشده مشخصی باشند بحث دیگری است . ‌‌وگرنه در علم ریاضی از حرکت منفی ۱۰۰ به نقطه منفی ۹۹ یک واحد مثبت اطلاق میشود ... و روی صحبتم با افراد ندانسته نقل قول کننده می‌باشد .... به هر جابجایی از بی نهایت مثبت به حتی یک واحد کمتر حرکت منفی گفته میشود مبادا چون بی نهایت مثبتی هستیم با یک حرف و یا قضاوت در مسیر منفی باشیم ....
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      4 5
      یا للعجب ! چرا هر که از راه رسید خودش را با امام حسن(ع) مقایسه میکند،در حالیکه ایشان با ناگوارترین مسائل روبرو بود ولی اجازه نداشت کمترین نارضایتی در ذهن داشته باشد! کارنامه حاج آقای طائب بسیار درخشان است
    • به ۱۰:۲۰ - IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 4
      جطور روسیه نگران پیمان گازی خیالی بن ایران و اروپا بوده وقتی می داند تا قطر و اسراییل هستند هرگز اروپا از ایران گاز نخواهد خرید و تازه مصرف گاز ایران به تنهایی برابر اروپا است و به زودی خودش وارد کننده گاز می شوذ!
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    17 5
    کی تا حالا رسایی نزدیک به جریان احمدی نژاد شده؟ مستند بگید؟ البته منم حرفشو قبول ندارم
  • محمدایوب IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    9 2
    این دانشجویان عدالت خور الان کدام گوری ودخمه ای هستند چرا محاکمه روحانی که با گرفتن کاسه گدایی به نام برجام در درب خانه کدخدا کشور را 8سال معطل او کرد وزندگی مردم را تباه کرد علی لعنت الله
  • محمدایوب IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    11 11
    من به رسایی خیلی ارادت داشتم وازاینکه نتوانسته بود وارد مجلس شود خیلی ناراحت بودم اورا فردی عدالت خواه ومومن ومتدین می‌دانستم حالا می بینم چقدر اشتباه میکردم زحمات فرزندان امام خمینی وسربازان سیدعلی در سپاه خصوصا سازمان اطلاعات بر هیچ آدم عادل ومنصف پوشیده نیست از ریگی بگیر تا حسین فریدون ومهدی جهانگیری وبابک زنجانی وگنده لات دزدان با پشتوانه‌ای مثل مغروق استخر وقبیله دزدان افساد طلب وارزهای جهانگیری وووو فقط یک نمونه که روحانی گفته بود دست به برادر دزدم بزنید جنگ راه میندازم روحانی به پشتوانه قبیله دزدان این حرف را میزد ولی سپاه دست که هیچ اورا گرفت حالا آدم متوجه میشود احمدی نژاد هم از طائب خیلی بد می‌گفت کجایشان میسوزد پس اب با نجاست سنخیت ندارد
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      3 6
      منم همینطور از دست رسایی خیلی ناراحت شدم به دکتر قالیباف هم دری وری میگفت واقعا که
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    11 5
    فقط بگویم که این آقای طائب همانی هست که احمدی نژاد را تهدید کرده بود
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      5 14
      حاج آقای طایب ،ارتباطات پشت پرده احمدینژاد با سرویسهای خارجیخارجی که توسط مشایی و رحیمی صورت میگرفت را کشف کرد.
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      0 1
      آره خداییش خیلی.
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      1 2
      مطمئن باشید خیلی دنبال کشف این رابطه گشتند و هیچ چیز پیدا نکردند.
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
      3 0
      زر نزن. اقای طائب همونیه که حسین فریدون برادر روحانی ریش بنفش رو دستگیر کرد مهدی جهانگیری دانیال زاده شریک روحانی پس زر مفت نزنین. قبیله بنفش ها رو خوب دستگیر کردی احسنت حاج حسین عزیز
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    5 2
    اگر نظارت داشتند وضع این جوری نبود
  • ایرانی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    13 3
    کدام کارنامه
  • DE ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 1
    احسنت
  • DE ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 13
    عملکرد واقعا 20 بود
  • جواد IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    14 3
    سلام علیکم ببخشید آقای رسایی, از کی منتسب احمدی نژاد شده؟؟؟؟؟
  • صادق IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    3 0
    خواهش داریم که به نظام کوپنی برگردیم همه چیز قاچاق می شوود چرا بنزین را ازاذ گذاشته اید که درمرزها دشمنان اسلام اهل بیت قاچاق می کنند
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    18 3
    شماحقوقتان راشفاف کنید که شعارمجلسیتان هم بودورهبرهم فرمود
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 12
    امیدوارم موفق باشند
  • عطار IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 54
    کسی به قطار بی حرکت سنگ نمی‌زند. خسته نباشید خدا قوت جناب طائب عزیز قطعا شما خار چشم دشمنان انقلاب به خصوص منافقین داخلی هستید.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    27 4
    مشرق حال بهم زن
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 27
    دوستان، تحلیل خوب چیزیه، ولی خبر، یک واقعیت است. جابجایی رجال اطلاعاتی حکمتی دارد که جز افراد انگشت شمار، از آن اطلاع ندارند، فقط عرض کنم جواهر رو‌بخواهید حفظ کنید آن را به جای امن تری انتقال می دهید.
  • آجورلو IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 3
    فقط بگویم، آقای رسایی برایت متأسفم، توصیه می‌کنم اندکی از سیاست و نوشتن فاصله بگیر کلاه خود را قاضی کن ببین چه حرف دشمن‌شادکنی زدی. با این حرف دوستان انقلاب را ناراحت و دشمنان را خوشحال کردی. به نظرم عاقلانه‌ترین کار توبه و عذرخواهی از آقای طائب و تصمیم قاطع داشتن به ننوشتن بدون تأمل است.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 1
    بررسی کردید که داعیه این عدالتخواهان چیست که با امثال طائب، اژه ای و مصلحی همخوانی ندارد؟
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    1 1
    نگران نباشید فقط ۴ قلم گران شده ۳۰۰ تومان یارانه همه را پوشش می دهد
  • مهدی MD ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    2 6
    از روشنگری مشرق سپاسگزارم.حق نیست زحمات حسین طائب توسط عده ای حقیر اینگونه ناجوانمردانه مورد حمله کور قرارگیرد.امثال رسایی وایزد خواه هنوز بچه هستند وبه بلوغ اجتماعی نرسیدند ومایه شرمساری شان است که همسو با اسرائیل حرف بزنند
  • قدرت IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    0 1
    متاسفم هر حرفی رو که به رسانه ها میدن میذارن رو صفحه.
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    مقامات اگر دائم در یک پست نماند الان می توانست در بخشهای دیگری خدمت بکند.
  • صدق IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    در اسلام حزب فقط حزب الله که شالوده سیاست گذاری رادر جامعه اسلامی دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس