آذر منصوری

این رجال سیاسی و احزاب هستند که مردم را امیدوار یا ناامید می‌کنند. از این رهگذر بایستی به فاجعه "تحریم انتخابات 1400" که توسط اصلاح‌طلبان طراحی شد، پی برد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

توصیه‌های فلسفی_هنری پناهیان به روضه‌خوان‌ها

توصیه‌های فلسفی_هنری پناهیان به روضه‌خوان‌ها/ ۷ برابر شدن جرم گرانفروشی در مازندران طی یک‌ماه!

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، از وعّاظ مشهور کشورمان اخیراً طی سخنانی در همایش ملی "الی الحبیب" و در جمع مادحین و روضه‌خوانان گفت: مداحان، صوت و نوای دلنشین حساس‌ترین وقایع تاریخی هستند و طبعاً باید آگاهی لازم نسبت به این وقایع را نیز داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان دارای روحیات خاصی هستند، گفت: ذاکران اهل بیت(ع) نیز در این وضعیت مانند دیگر هنرمندان هستند.

به گزارش ایرنا، پناهیان با بیان اینکه هنرمند اگر از فکر و فلسفه فاصله بگیرد دچار آسیب می‌شود، گفت: هنرمندان ممکن است جنبه ذوقی وجودشان را فرا بگیرد و آن‌ها را از فکر و فلسفه باز بدارد.

وی با بیان اینکه اگر از موضوع فکر و اندیشیدن فاصله بگیریم به سمت هنرهای تهی و به دور از حکمت می‌رویم، خاطرنشان کرد: ذاکران اهل بیت(ع) با یکدیگر گفت‌وگوها و مباحثاتی در خصوص وقایع تاریخی داشته باشند تا بتوانند اتفاقات موثری را رقم بزنند.

پناهیان گفت:‌ اگر مداحان درک درستی از مصیبت‌ها نداشته باشند قطعاً نمی‌توانند اهل بیت(ع) را به عنوان الگوی جامعه اسلامی معرفی کنند.[1]

*وادی روضه‌خوانی و ذکر منقبت و مصائب اهلبیت(س) حیطه‌ای مقدس، فلسفی و یک دریای بیکرانه است.

مع‌الوصف مشاهده می‌شود که برخی معدود از اهالی وارد شده به این وادی عظیم، آنطور که باید، متوجه حق مطلب نیستند و یا اگر هستند محمل خوبی را برای بیان انتخاب نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد که معنای توجه به حق مطلب در گام اول اینست که قضایا امانتدارانه و بدون حذف و اضافه‌های بی‌مورد نقل شود و محمل خوب نیز همان بیان خوب و البته اشعار مناسب است.

***

 

شما شبیه مردم نیستید خانم!

توصیه‌های فلسفی_هنری پناهیان به روضه‌خوان‌ها/ ۷ برابر شدن جرم گرانفروشی در مازندران طی یک‌ماه!

خانم آذر منصوری، دبیر کل حزب اتحاد ملت در بخشی از یک مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه اعتماد در توجیه رفتار اصلاح‌طلبان برای "تحریم انتخابات 1400" گفته است:

"من به عنوان یک شهروند که در قرچک زندگی می‌کنم و در بطن جامعه هستم و بسیاری از مناسبات خاص را ندارم، در همان انتخابات 1400 به دوستان -اصلاح‌طلب- گفتم آنچه در بطن جامعه می‌گذرد، با تصوری که شما از مردم دارید، خیلی فاصله دارد. مردم نسبت به تاثیرگذاری رای‌شان در زندگی ناامید و بی‌تفاوت شده‌اند و انتخابات برای آنها از معنا و مفهوم تهی شده است. در واقع اینکه ما می‌گوییم انتخابات باید معنادار باشد، این معنا به جامعه باز می‌گردد و جامعه باید بپذیرد که تاثیر رایی که می‌دهد، در سرنوشت امروز خودش و آینده‌اش و جامعه‌اش اثرگذار است."[2]

*دقت شود این گزاره ادعایی که می‌گوید: "مردم نسبت به تاثیرگذاری رای‌شان ناامید شده‌اند" در حالی است که باید به نکته مهم و اصولی "نقش خواص و احزاب" در این میانه اشاره کرد.

در واقع مسئله انتخابات یک مسئله تک‌وجهی و تک‌بعدی نیست بلکه مسئله یک مکعب روبیک است که وجوه مختلفی در آن وجود دارد.

اما آن دستی که این وجوه مختلف را با هوشمندی به یک شکل واحد و همرنگ تبدیل می‌کند و مثلا به انتخابات تشویق می‌کند همان خواص و احزاب هستند. در واقع این رجال سیاسی هستند که مردم را امیدوار یا ناامید می‌کنند نه هیچکس دیگر!

سیاسیون در رویکرد کلی برای تثبیت نظام وارد این حوزه می‌شوند و اصلی‌ترین وظیفه آنها نیز همینست که برای تثبیت نظام به "تقویت مردمسالاری و انتخابات" بپردازند.

دقت شود از همین روست که ما در وبلاگ مشرق دائما تأکید داریم تحریم انتخابات‌های 98 و 1400 از سوی اصلاح‌طلبان یک "رفتار شریرانه" است زیرا کسی که راضی به تحریم انتخابات می‌شود یعنی اولا دیگر حاضر به ایفای نقش منطقی خود در سیاست نیست، ثانیا اصلی‌ترین دستاورد مردمسالاری یعنی صندوق رأی را به زیر پا می‌نهد.

پس مردم ناامید نبودند و این چپ‌های ستادی بودند که با گزاره تحریم انتخابات، موجب کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات شدند.

اکنون آشکار می‌شود که خانم منصوری چگونه در ادعای خود پیرامون ناامید شدن مردم از انتخابات؛‌ یک گزینه مهم واسط را درز گرفته و عملا مردم را چگونه فریب داده است...

و اما بحث ادعای دیگر خانم منصوری مبنی بر اینکه ایشان یک شهروند در بطن جامعه هستند!

هرگز اینطور نیست و ایشان نه یک شهروند معمولی که یک فعال سیاسی هستند که باید وظایف خود را در بحث مردمسالاری انجام دهند که نداده‌اند.

مردم باید به روشنی مشاهده کنند یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب که دبیر کل یک حزب سیاسی نیز هست چگونه تنها در چند جمله حاضر می‌شود اینهمه حرف ناراست و غیر واقعی بر زبان بیاورد و بدتر آنکه حقایق بزرگ را نیز در لابه‌لای سخنانش مدفون کند.

ما قضاوت درباره این شوربختی را  را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

***

۷ برابر شدن جرم گرانفروشی در مازندران طی یک‌ماه!

توصیه‌های فلسفی_هنری پناهیان به روضه‌خوان‌ها/ ۷ برابر شدن جرم گرانفروشی در مازندران طی یک‌ماه!

خبرگزاری ایرنا از مازندران گزارش داد: واکاوی آمار رصد و نظارت بر بازار عرضه و تقاضای کالاهای اساسی مازندران در یک‌ماه گذشته همزمان با اجرای طرح اقتصادی جدید دولت با هدف اصلاح نرخ ارز ترجیحی و عادلانه‌سازی یارانه‌ها حاکی از افزایش چشمگیر گران‌فروشی و نقض مکرر قوانین صنفی در مقایسه با مدت مشابه هفدهم فرودین تا هفدهم اردیبهشت است و مخلان بازار استان با سوءاستفاده از این شوک اقتصادی بدون حساب و کتاب دست به افزایش قیمت بسیاری از اقلام اساسی و غذایی زدند.

این گزارش می افزاید:

"بررسی‌ها نشان می‌دهد که در یک‌ماه گذشته حدود ۲۱ هزار و ۷۵۰ تخلف صنفی در استان –مازندران- ثبت شد در حالی که این رقم در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل آن که حدود 3 ‌هزار و ۲۰ مورد بوده؛ هفت برابر شده است."

در ادامه مطلب مذکور آمده است: با وجود پلمب یک ماهه یک‌هزار و ۳۰۵ و همچنین لغو جواز کسب ۵۶ واحد صنفی و جریمه ۶ میلیارد تومان و درج در پرونده برای ۲۰ هزار و ۳۸۹ واحد صنفی گرانفروش در مازندران در یک ماه اخیر اما صاحب‌نظران بازار عرضه و تقاضای مازندران حضور پنج هزار بازرس ویژه نظارت بر بازار و این میزان از برخورد با مخلان را کافی نمی‌دانند و خواهان تشدید نظارت‌ها با حضور ۲ هزار بازرس تازه نفس هستند.[3]

*عزم برخی مسئولان برای مقابله با گرانی‌ها ستودنیست. خاصّه اینکه میزان کثیری از این گرانی‌های افسارگسیخته از هیچ قاعده بازاری، دلاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی‌کنند و صرفا بر اساس سودمحوری حادث شده‌اند.

مع‌الوصف باید دانست یک دلیل افزایش جرم گرانفروشی علیرغم برخوردها و عزم برخی مسئولان اما ناچیز بودن میزان جریمه‌ها و بازدارنده نبودن مجازات‌های مرتبط است.

در این زمینه انتظار است که سازمان تعزیرات، قوه قضائیه و حتی شورای امنیت کشور نگاه ویژه‌تری به مسئله داشته باشند و اجازه ندهند معیشت مردم مورد تاخت و تاز سودمحور عده‌ای طمّاع قرار بگیرد.

برخی محافل تحلیلی معتقدند برخورد اصولی با مسئله گرانی و جلوگیری از تنش‌های قیمتی بی‌ضابطه می‌تواند رافع احتمالات مربوط به "فتنه اقتصادی" باشد.

پیش از این، معاون اول رئیس‌جمهور نیز در اظهاراتی تأکید کرده بود که مجازات گرانفروشان حتما بایستی بازدارنده باشد.[4]

***

1_ irna.ir/xjJD9w

2_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/185812

3_ irna.ir/xjJDfd

4_ mshrgh.ir/1375823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 1
    مازندران همیشه موقع تعطیلات گران می شود مثل قم که فقط به عراقی ها هتل و مسافرخانه اجاره می دهد الان کلی عراقی صاحب هتل و مهمانپذیر در قم شدند شما الان تازه به فکر افتادید؟
  • سید IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    3 2
    از منظر اصلاح طلبان ..ـهوع آور از جمله آذر منصوری، مردم یعنی کسانی که توهمات این قبیله را قبول دارد و مخالفین شان را اساساً بخشی از مردم نمی دانند!
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      1 0
      دولت و مجلس اصلاح طلب در 8 سال گذشته بیشترین ضربه را به اعتماد مردم وارد کردند.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 0
    به نظر می اید
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    6 0
    تا وقتی که گرانفروشها را فقط با اعمال جریمه اونهم جریمه های متناسب با عصر قاجار !! تنبیه کنند ,نه تنها سایه شوم گرانفروشی از بازار کنار نمیره بلکه روز به روز سنگینتر و گسترده تر هم میشه.
  • احمدی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 5
    استاد اخلاقی که بسیار مظلوم واقع شدند ولی مردانه ایستادند. من میگم ایشون شهید زنده هستند
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
      1 0
      کاش هرچه زودتر ایشان نیز به آرزوی خود برسند.
  • محسن IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    1 0
    بقال همسایه ماکارونی 7500رو تلمبار کرده توانباری تا چند روز پیش 15 میداد دیشب یه بسته اومدم بگیرم گفت 20 تومن.نه انصافی.نه حلال حرامی.هیچی.تموم شد رفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس