ویژه ها

اولین قطعنامه شورای حکام علیه ایران در دولت خاتمی صادر شد. در ادامه در مقطعی که روحانی مسئول مذاکرات شد، شش قطعنامه دیگر علیه ایران صادر شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

 ** روحانی با توپ سیاست خارجی، گل اقتصادی و شکوفایی ایران را زد 

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم «کامبیز مهدی زاده» داماد روحانی نوشت: «در سال ۱۳۹۲ دولت با هدایت حسن روحانی با توپ سیاست خارجی، گل اقتصادی و شکوفایی ایران را زد و در آن تیم ظریف در نوک حمله بازی می‌کرد و صالحی پاس گل به آن می‌داد و عراقچی و تخت‌روانچی هم در قامت دو هافبک بازی ساز نقش‌آفرینی می‌کردند. این تیم در تمام مذاکرات، راهبردش رفع تحریم‌های ظالمانه بود و همه در این تیم تلاش می‌کردند تا قطعنامه‌های ضد ایرانی از بین برود. بله مهم است چه کسی هدایت یک تیم را برعهده داشته باشد. با هیاهو نمی‌توان مذاکره کرد

در ادامه این مطلب آمده است: «برجام کشور را از فصل ۷ شورای امنیت نجات داد. دولت امروز در چه شرایطی قرار گرفته است؟ این در حالی است که دولت در اولین سال شروع کاری خود است. این روش مذاکره و تعامل باز همان آش و همان کاسه شد. اگر مردم این روش را می‌پسندیدند به حسن روحانی رأی نمی‌دادند.»

روحانی با توپ سیاست خارجی، گل اقتصادی و شکوفایی ایران را زد/ دلواپسی بانیان «فساد صندوق ذخیره فرهنگیان» برای معلمان

درباره ادعاهای مطرح شده در یادداشت مذکور گفتنی هایی است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم:

۱: اولین قطعنامه شورای حکام علیه ایران در دولت خاتمی صادر شد. در ادامه در مقطعی که روحانی مسئول مذاکرات شد، شش قطعنامه دیگر علیه ایران صادر شد.

۲: اولین قطعنامه شورای امنیت هم  زمانی صادر شد که لاریجانی مسئول مذاکرات هسته ای بود. حتی قطعنامه دوم و سوم شورای امنیت نیز در زمان مذاکرات لاریجانی صادر شد.

۳: در خرداد ۹۹ در شرایطی که قریب به ۵ سال از امضای برجام گذشته بود و دولتمردان بارها وعده رسیدن سیب و گلابی های برجام را داده بودند، قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران صادر شد.

۴: در دولت روحانی و در دوران وزارت ظریف و به واسطه امضای برجام، قطعنامه های سازمان ملل علیه ایران ملغی نشد، بلکه همگی در قطعنامه ۲۲۳۱ تجمیع شد. با این تفاوت که پیش از آن ایران به قطعنامه ها رسمیت نداده بود، اما این بار با امضا پای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ به آن ها اعتبار بخشید!

۵: قطعنامه ۱۹۲۹ در سالگرد فتنه ۸۸- خرداد ۱۳۸۹(ژوئن ۲۰۱۰) - با هدف ترغیب و تشویق جریان فتنه صادر شد. جریان فتنه در سال ۸۹ رو به افول بود و آمریکا و شرکای واشنگتن برای کمک‌رسانی به فتنه گران و تحت فشارقراردان مردم و به خیال خام اینکه نظام جمهوری اسلامی ضعیف و دچار بی‌ثباتی داخلی شده است، این قطعنامه را صادر کردند.

در همان مقطع «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار واشنگتن پست که پرسیده بود قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه ایران چه اثر قابل توجهی دارد؟ گفته بود: «این قطعنامه در حمایت از جنبش سبز صادر شده است».

۶: ایران هرگز با برجام از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج نشده بلکه همان گونه که گفته شد، همه قطعنامه‌های تحریمی قبلی در قطعنامه ۲۲۳۱ تجمیع شده و خود همین کار نیز، تعبیه مکانیسم ماشه دیگری برای گروگان گرفتن ایران بوده است. در این میان خبط آمریکا بود که با خروج از برجام بهانه دست ایران داد که کارشکنی‌های آمریکا را تلافی کند وگرنه شمشیر داموکلس قطعنامه ۲۲۳۱، بالای سر ایران قرار داشت. این هم یک شاهکار دولت روحانی است.

۷: اگر دلار بدون برجام و ۶ قطعنامه تحریمی سازمان ملل از هزار تومان به ۳۳۰۰ تومان رسید، با برجام و در دولت روحانی حدود ۱۰ برابر شد و حتی تا ۳۲ هزار تومان هم رسید؛ البته به علاوه دو برابر تحریم، که آغاز آنها (ویزا، سیسادا، آیسا و...) در همان دولت اوباما اتفاق افتاد.

۸: در شرایط فعلی آمریکا در پی آن است تا بدون تامین شروط ایران، به برجام برگردد و به مکانیسم ماشه برای بازگرداندن خودکار تحریم‌ها بدون نیاز به رای روسیه و چین دسترسی پیدا کند. مکانیسم ماشه نیز شاهکار دیگری از دولت روحانی و تیم مذاکره کننده به ریاست ظریف است.

با این اوصاف، به نظر شما روحانی با توپ سیاست خارجی، گل اقتصادی و شکوفایی ایران را زد!؟ آیا این قبیل اظهارنظرها توهین به فهم و شعور مردم نیست!؟

 **دلواپسی بانیان «فساد صندوق ذخیره فرهنگیان» برای معلمان  

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «انتقاد جبهه اصلاحات ایران از نوع برخورد با مطالبات فرهنگیان» نوشت: «جبهه اصلاحات در پی تجمعات صنفی معلمان در ماه‌های اخیر بیانیه‌ای صادر کرد... بدون تردید معلمان، به عنوان یکی از گروه‌های مرجع جامعه شایسته تکریم بوده، منزلت اجتماعی آنان باید حفظ شود. از این رو خواسته‌ها و مطالبات صنفی آنان باید شنیده و به آن پاسخ درخور و منطقی داده شود

در ادامه این مطلب آمده است: «متولیان و مسوولان امر می‌بایست سختی شرایط امروز زندگی و معیشت اقشار مختلف جامعه و همچنین تعویق تاریخی در احقاق حقوق فرهنگیان گرانقدر را درک کنند و تمامی ظرفیت‌های کشور و مساعی خود را برای پاسخگویی به مطالبات اقشار مختلف، از جمله معلمان به‌کار بندند...اینجاست که مجددا باید بر لزوم برطرف شدن موانع موجود در سیاست خارجی، به عنوان شرط لازم در مرتفع شدن تنگناهای اقتصادی کشور و باز شدن دست دولت در پاسخ به مطالبات معیشتی اقشار مختلف ملت، از جمله فرهنگیان فرهیخته تاکید کرد.»

روحانی با توپ سیاست خارجی، گل اقتصادی و شکوفایی ایران را زد/ دلواپسی بانیان «فساد صندوق ذخیره فرهنگیان» برای معلمان

جریان اصلاح طلب در آزمون های مختلف و از جمله حمایت از حقوق زنان، حمایت از حقوق معلمان، حمایت از حقوق کارگران و...بارها و بارها با سرافکندگی مردود شده است.

فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، یکی از مصادیق مردودی اصلاح طلبان در حمایت از حقوق مردم است. در این فقره برخی فعالین اصلاح طلب در کنار برخی سلبریتی های پرمدعا- که اتفاقا در جشنواره کن هم سخنرانی کردند- سرمایه معلمان و فرهنگیان عزیز کشورمان را بالا کشیدند و به این قشر زحمتکش ظلم کردند.

«ت، ع» بازیگری که در هفته های گذشته در جشنواره کن نیز حضور داشت برای پروژه سریال شهرزاد که بنابر مستندات با فساد کلان بانکی و دست‌درازی به صندوق ذخیره فرهنگیان تهیه شده بود، ماهانه ۳۵۰ میلیون تومان(با توجه به ارزش پول آن زمان) دریافت می کرد. وی با اشاره به این مسئله گفته بود: «دستمزدی که گرفتم متعارف بوده و در هر پروژه دیگری هم می‌بودم همین را می‌توانستم بگیرم.» وی هیچگاه بابت تضییع حقوق معلمان و فرهنگیان در این پروژه سینمایی، عذرخواهی نکرده و رسانه ها و جریان اصلاح طلب نیز هیچگاه این افراد را بابت این فساد مورد سوال قرار ندادند.

لازم به ذکر است که بعد از اتمام فصل اول سریال شهرزاد و قبل از ساخت فصل دوم این سریال، محمد امامی بازداشت می‌شود و ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان و فساد بانک سرمایه جدی می‌شود تا آنجا که حتی هیات مدیره بانک سرمایه بازداشت می‌شوند.  ازاینرو بحث فساد محمد امامی قبل از شروع فصل دوم مطرح می‌شود و تمام کسانی که در این پروژه کار کرده‌اند در جریان کامل مشکلات و فسادهای کلان محمد امامی بوده‌اند.

نکته قابل تأمل اینجاست که روزنامه های اصلاح طلب با دهن کجی به فرهنگیان و معلمان عزیز کشورمان، صراحتا از متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان حمایت کرده اند. به عنوان نمونه روزنامه شرق حداقل در دو شماره، از متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان که حقوق معلمان را لگدمال کرده بودند، دفاع کرده بود.

این روزنامه در گزارشی با عنوان «امامی طلبکار شد» به تطهیر «محمد امامی» تهیه کننده سریال شهرزاد و یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت.  در بخشی از این مصاحبه، خبرنگار روزنامه شرق به امامی می گوید: «از ماحصل آنچه شما گفتید این‌طور می‌توان نتیجه گرفت که پرونده شما با بانک سرمایه صرفا یک اختلاف نظر با نماینده دادستان است»؛ امامی در پاسخ می گوید: «بخش عمده‌اش». خبرنگار در ادامه می پرسد: «بخش جزئی آن چیست؟»؛ امامی در پاسخ می گوید: «من مطالباتی از بانک دارم که بانک باید بپردازد و بر مبنای احکام صادره باید مطالبات من را پرداخت کند.»

این روزنامه اصلاح طلب، با تطهیر متهم صندوق ذخیره فرهنگیان، اینگونه القاء می کند که پرونده محمد امامی صرفا یک اختلاف نظر با نماینده دادستان است!

روزنامه شرق همچنین در یک نمونه دیگر در گزارشی با عنوان «من متهم اشتباهی ام» به تطهیر بهروز ریخته‌گران بدهکار چندهزار میلیارد تومانی و متهم دانه درشت پرونده بانک سرمایه پرداخت. این روزنامه اصلاح طلب در مصاحبه مذکور، ریخته گران را صرفا یک تولیدکننده جا زد و اینگونه القاء کرد که قطع دسترسی این فرد به اموالش، به تولیدملی لطمه زده و موجب بحران کارگری می‌شود!

جریان اصلاح طلب بجای صدور این بیانیه های کذایی، می بایست از اقشار مختلف جامعه و به خصوص معلمان و فرهنگیان عذرخواهی کرده و برای جبران خسارت هایی که به این قشر تحمیل کرده است، تلاش کند.

** مشکل برجام، خطوط قرمز طرفین است

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «برجام در مسلخ تندروها» به قلم «جلال خوش چهره» نوشت: «این قطع‌نامه به مثابه ابزار فشار طرف‌های غربی به تهران برای عقبگرد در مواضع حداکثری آن در مذاکرات وین است... مشکل «خطوط قرمزی» است که هریک از طرف‌ها ترسیم کرده‌اند. پافشاری بر این خطوط اندک، روزنه‌ها برای بازگشت به میز گفت‌وگو را تنگ‌تر خواهد کرد. »

در ادامه این مطلب آمده است: «قطع‌نامه غیرالزام‌آور شورای ‌حکام ‌آژانس‌ بین‌المللی انرژی هسته‌ای به‌رغم ادبیات خود، دریچه‌های هرچند اندک بازگشت به گفت‌وگوهای برجامی را بازگذاشته است. واکنش تهران نیز به معنای پایان همکاری با آژانس و تعهدات برجامی‌اش نیست. این فرصت، شجاعت، انتخاب‌ و ابتکارهایی را لازم دارد تا موقعیتی متفاوت از آنچه ایجاد کند که تندروها و مخالفان برجام آرزوی تحقق آن را دارند. در شرایط تنش‌آلود کنونی، مهم آن است که ابتکار صحنه را به تندروها نباخت.»

روحانی با توپ سیاست خارجی، گل اقتصادی و شکوفایی ایران را زد/ دلواپسی بانیان «فساد صندوق ذخیره فرهنگیان» برای معلمان

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که مشکل برجام ناشی از خطوط قرمز طرفین است! حال خطوط قرمز ما چیست: لغو تحریم های ظالمانه، دریافت تضمین معتبر، راستی آزمایی اقدامات ادعایی آمریکا و ممانعت از تعمیم برجام به حوزه دفاعی و نظامی و توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران. آیا این خواسته ها مشکل آفرین است!؟

مشکل برجام اینها نیست؛ بلکه مشکل برجام این بود که وزیر خارجه دولت روحانی در اوج امتیازگیری طرفین در مذاکرات گفت «امضای هر توافقی، بهتر از عدم توافق است»! در همان مقطع وزیر خارجه آمریکا گفت «توافق نکردن بهتر از توافق بد است».

مشکل برجام آنجا بود که دولت روحانی به صورت یکطرفه، شتابزده و پیش دستانه تمامی تعهدات خود را ظرف مدت ۲ ماه انجام داد و سپس به انتظار نشست تا طرفی که به بدقولی و عهدشکنی مشهور است، تعهدات خود را اجرا کند. دوت اوباما نیز در اولین روز اجرای تعهدات آمریکا ذیل برجام، تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرد.

مشکل برجام آنجا بود که وزیر خارجه دولت روحانی، متن برجام را کامل مطالعه نکرده بود. «سید محمود نبویان»   نماینده مجلس- ۲۵ آذر ۹۴- گفته بود: «فردای روز توافق، دکتر ظریف به مجلس آمد تا گزارش بدهد و اذعان کرد یکی از بزرگترین دستاوردهای ما این است که هیچ جای متن برجام، کلمه «تعلیق» (suspend) برای تحریم ها استفاده نشده و همه جا «لغو» تحریم ها آمده است و همانجا بنده در ۴ جای متن توافقنامه، کلمه «تعلیق/ suspend» را به ایشان نشان دادم که واکنش ظریف اینگونه بود: "عه! من اینجاها را ندیده بودم".»

«علی اکبر صالحی» رئیس سابق انرژی اتمی- شهریور ۹۵گفت: «در بعد تحریم و مسائل دیگر سیاسی، امریکایی‌ها از شیوه نادرستی استفاده می‌کنند، اگر ما وقتی برجام را تنظیم می‌کردیم دقت بیشتری می‌کردیم این فرصت برای امریکا پیش نمی‌آمد که از این قابلیت تفسیر بودن سوء استفاده کند».

مشکل برجام اعتماد بلاوجه دولت قبل به آمریکا و اروپا بود. رویکردی که خسارت های هنگفتی بر جای گذاشت.       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    4 16
    شکست قبایل تقصیر روحانی بود.
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      4 17
      سقوط سفینه آپولو هم تقصیر اون بود.
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      5 14
      حمله ابرهه در عام الفیل تقصیر روحانیه.
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      2 7
      انقراض ببرهای تاسمانی تقصیر کیه؟
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      16 2
      اونی که داری مسخره بازی درمیاری که فلان کار کار روحانی بود منصف باش و کارایی که روحانی برای ملتش باید انجام میداد ولی انجام نداد و کارایی که برای دشمن ملت نباید انجام میداد و انجام داد رو منصفانه بررسی کن.
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 12
      جنگ اوس و خزرج تقصیر روحانی بود.
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      14 0
      هیچ چیز هم که تقصیر حسن اقا نباشد، اما تحمیق اصلاح طلبان و طرفداران شان که البته هست!!!!!!!!!
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 11
      وعده سالی یک میلیون مسکن وعده روحانی بود؟
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      18 0
      عقل کم شما غربگداها ولی تقصیر روحانی نیست، ارثیه!!! خخخخخخخخخ
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      16 0
      بااراجیفی که زیر هر پیامی بابت کم رنگ کردن ... و خباثت این جرثومه فساد(روحانی) مینویسی کاری ندارم، اما نابودی آینده اقتصادی میلیونها نوجوان و جوان ، شرمندگی هزاران سرپرست و پدر خانواده در قبال خانواده ها قطعآ کار این فرد بود
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      16 0
      کامی جون! هر جا ضد منافع ملی اقدامی شده حسن فریدون در نوک حمله بوده،موقعیکه موریانه زردی بنام ترامپ عهدنامه برجام را خورد،حسن فریدون میگفت روح برجام زندست.
    • محمدایوب IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 0
      دوست عزیز اومدن سرهای ده شما هم تقصیر روحانی چشمت روشن همسایه دارشدی
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      11 0
      شیخ بنفش باعث بدبختی مستاجرها شد من که همش نفرینش میکنم ایشالله تیکه تیکه بشه
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      9 0
      عملکرد دولت روحانی از ابتدا خسارت بار بود در همان سال اول بابت قضیه کرسنت 18 میلیارد دلار جریمه شدیم.
    • DE ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      5 0
      شکست قبایل تقصیر روحانی بود/ این واقعا درسته چون تمام اصلاح طلبها سالها قبیله ای و عشیره ای و .. و شیره ای داشتند میخوردند و میبردند شیخ حسن اومد با کارنابلدی با طناب پوسیده اصلاحات رفت توچاه آخرین میخ به تابوب اصلاحات خورد ه شد قبیله ای عشیره ای شکست خورد و از هم پاشید
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      5 0
      در دولت اصلاح طلب روحانی قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و پوشاک و لوازم یدکی و غیره بیش از 10 برابر گران شد در هیچ دولت دیگری این تراژدی غمناک اتفاق نیفتاد.
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      9 0
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند کامبیز مهدی زاده بهتره سکوت کند.
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      3 0
      دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها بودند و مردمو زیر بار فشار اقتصادی له کردند.
    • حاجی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      0 3
      بمباران اتمی زاپن هم تقصیر روحانی بود
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      3 0
      روحانی اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کرد در برجام 6 بر صفر بازنده شدیم زیرا امتیازات نقد به حریف دادند و وعده نسیه لغو تحریم ها را گرفتن اما در عمل تحریم ها 100 برابر بیشتر شد.
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      3 0
      روحانی کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و خزانه خالی تحویل داد دامادش باید سکوت کند.
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    15 0
    بانیان وضع موجود مجازات باید گردند
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 10
      جرات دارید محاکمه کنین.
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    4 13
    قتل امیر کبیر توسط ناصرالدین شاه تقصیر روحانیه
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      13 1
      قتل امیر کبیر با فتنه یهودی بهائیان مرتبط با سفارت انکلیس خبیث انجام شد،یعنی همبن نئو لیبرالهای ... امروزی که با طراحی انگلیس خبیث ارزش پول ملی را دزدیدند!
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      6 0
      قاتلین امیرکبیر و عاملین برجام هر دو عضو یک مکتب فکری زانو زدن در برابر دشمن خونخوار هستند.
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      6 0
      حسن روحانی گل شکوفایی اقتصاد زد درسته ولی گل به جیب حسین فریدون و خودی های اصلاح طلب برخورد کرد!
    • DE ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      5 0
      قتل امیر کبیر توسط ناصرالدین شاه تقصیر روحانیه/ حتی اگر قبول کنیم قتل امیر کبیر را ولی درپیتی بودن تو وحماقتت دیگه تقصیر روحانی نیست. چون این درجه حماقت فقط میتونه ژنتیکی باشه. تو و امثال تو نمیتونند با دلگی و مسخره بازی و سبک سری ۸ سال خیانت تاریخی را ماله کشی کنند.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    11 0
    یادتونه تا ۱۴۰۰ با روحانی؟ ملت داغون شدن
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 2
      وعده یک‌ میلیون مسکن هر سال چی شد؟
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 2
      هرکه آمد عمارتی نو ساخت...
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 0
      زیباکلام : روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرد.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 6
    ونزوئلایی شدن خیلی هم خوبه.
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      3 0
      دولت انقلابی هفت هزار صفحه برنامه اقتصادی دارد که هنوز منشر نشده.
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      3 0
      با روحانی روند ونزوئلا شدن ایران تسهیل شد.
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    13 1
    ننگ بر غربگدایان
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 6
      غربگدایان تقصیر روحانیه
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      8 0
      مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 6
    تا چند سال مخایین با این شیوه ادامه بدید؟
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 1
    موافقم
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 4
    یه کاری کنید وضع اقتصادی یکم ثابت بشه.
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 0
      رییس جمهور عزیر فرمودند اقتصاد دان ها را سر خط میکنند...
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 10
    به امید ونزوئلایی شدن هرچه سریعتر ایران.
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      9 1
      به امید لیبیایی شدن هرچه زودتر امارات و عربستان!!!!
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 4
    حقمونه
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    8 0
    حسن فریدون باید مجازات شود
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 7
    دولت سیزدهم اکنون در آستانه یک سالگی خود قرار گرفته است
    • DE ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      6 1
      دولت سیزدهم اکنون در آستانه یک سالگی خود قرار گرفته است// گندی که اصلاحطمعکاران و غربگدایان و وطنفروشها و بهایی ها و منافقین و اشرافیون طی این ۳۲ سال دولتهای استعماری اصلاحات به ایران زدند یکساله حتی نمیشه آمارش را گرفت چه رسد به تعمیرات و جبران خسارات.
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 2
      سالی یک‌ میلیون مسکن ساخت
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 10
    قیمت برنج که ابتدای سال گذشته حدود 38 هزار تومان بود تا قبل از آزادسازی قیمت‌ها به مرزهای بالای 110 هزار تومان نیز رسید.
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      5 0
      قیمت برنج در سال 92 حدود 4000 تومان بود اما در پایان کار دولت بی تدبیر 50 هزار تومان شد.
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 1
    یکی از مهمترین وعده‌های دولت ساماندهی بازار مسکن بود که طی سال‌های اخیر به شکل ناباورانه‌ای مرزهای تورمی را درنوردیده و به وضعیت نگران‌کننده‌ای رسیده است.
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 7
    وعده ایجاد سالی یک میلیون شغل چی شد؟
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 2
      به قول حافظ: تکیه بر عهد تو و باد صبا نتوان کرد...
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    9 2
    ان شاءالله اوضاع درست میشه
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 5
      هرچی تاحالا درس شد
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 7
    رئیسی، تکرار احمدی نژاد
    • DE ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      4 0
      رئیسی، تکرار احمدی نژاد. /مثل اینکه این" تَکرار " خیلی خیلی خرابتون کرد و آخرین میخ را با تَکرار به تابوت اصلاحات زدید. با تکرار کلید . بخاطر همین یه طوری دارین میرین برین تو خط فرافکنی و بعد هم میخواهید به همه جا اغتشاش کنید.
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      2 0
      در دولت احمدی نژاد قیمت ارز فقط 3 برابر شد اما در دولت روحانی 10 برابر شد بنابراین میتوان گفت احمدی نژادم آرزوست.
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      3 0
      والا همه مردم از خداشونه برگردیم به عصر احمدی نژاد
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    5 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    7 0
    خدا رو شکر دولت انقلابی معیشت مردم به تحریم ها گره نزده.
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    1 5
    یه گزارش از قیمت سکه و دلار تهیه کن.
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    اول تقدیروتشکرمی کنم ازمشرق؛این مقاله که خوندم بسیارخوب ومتقن بود؛واقعازمان روحانی 6قطعنامه صادرشد؟!...خواهشا بگید...بعدقطعنامه 1929که خرداد89علیه ایران بودبه بهانه چی بود؟...اصلاح طلبهامی گن کاغذپاره گفتن های محمودوشمامی گیدفتنه 88؟...لطفابفرماییدوعزیزان مخاطب مشرق بگن اون قطعنامه به چه علت صادرشدواثراتش چی بود؟!...
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      4 0
      هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
  • سلام علیکم IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 1
    ما که نفهمیدیم
  • پیروزه IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    4 1
    متاسفانه اقای ظریف فکر نمی کرد مجلس محترم متن برجام مطالعه کرده است.
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      1 1
      متاسفانه دیگه ظریف نیست براتون ماله بکشه.
  • محمدایوب IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    2 0
    داماد روحانی اولا تموم شد دیگه باید نون بازوت رو بخوری گوگولی. حالا این همه گزارش فوتبال ردیف کردی گوگولی بیا تو مردم بگو من داماد روحانی هستم مگر نمیگی کمر غولو شکونده اونکه جرعت حضور میان مردم را نداره تو با ظریف بیا حداقل یک مرد تودولت روحانی بیاد تو مردم البته چون نون روحانی رو خوردی کور شدی نمی بینی. در زمان معدن زغال سنگ پدر زنت رفت معدن دیدی چه کارش کردن از ماشین هم پیاده نشد ولی رییسی رفت متروپل آبادان میان مردم. آدم باش نون بازوت روبخور مالیدن دیگه جواب نمیده
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    4 0
    این روحانی که اینا میگن کدوم روحانیه؟ حسن روحانی که نیست قطعا. چون ده برابر کردن قیمت دلار و اجناس نمیتونه رونق اقتصادی باشه. منظورشون دقیقا کدوم روحانیه؟
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    3 0
    شیخ بنفش ریش متالیک کلا با توپ سیاست خارجی، گل به خودی های اقتصادی زیادی زد که هیچ! پاس های گل به خودی زیادی هم داد! کلا اگه بزارنش برا فروش بعید می دونم هیچ کشوری بتونه از پس مبلغ خریدش بر بیاد!
  • مصطفی IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    3 0
    خداییش باید این پیام هارو توی شبکه اجتماعی بزنید که ما بیاییم لایک کنیم و ترند بشه . وگرنه این افساد طلب ها جای جلاد و شهید و عوض می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس