کد خبر 1386946
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶
حسین شریعتمداری

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی به نامه سرگشاده ۶۱ اقتصاددان مدعی اصلاحات که معتقد به اینکه ایران در آستانه تورم سه رقمی است، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی با عنوان "آن قطعنامه و این بیانیه‌!" در روزنامه کیهان نوشت:

۱- اوایل سال ۱۳۵۹ در میان حیرت مردم و مسئولان وقت، پیشنهاد انحلال ارتش مطرح شد، تا آنجا که برخی از افراد ساده‌لوح و دارای مسئولیت نیز بر آن اصرار می‌ورزیدند. این پیشنهاد با توجه به آن که ارتش در بحبوحه انقلاب به ملت پیوسته و حمایت جانانه حضرت امام را نیز با خود داشت، عجیب به نظر می‌رسید و البته خیلی زودتر از آنچه پیشنهاددهندگان انتظارش را داشتند نیز از نفس افتاد...

اما چند ماه بعد ۳۱ شهریورماه همان سال ارتش صدام که از سوی قدرت‌های بزرگ آن روز تا بن‌دندان مسلح شده بود به ایران اسلامی حمله کرد!

۲- آن شب که قرار بود آمریکا برای آزادی گروگان‌های جاسوس دزدانه وارد ایران شود، چراغ‌های ورزشگاه شیرودی را برخلاف همیشه روشن نگاه داشته بودند! چرا؟! برای آن که قرار بود هلی‌کوپترهای آمریکا در محل این ورزشگاه فرود آمده و مأموریت آزادی گروگان‌های جاسوس را از آن نقطه آغاز کنند! چه کسانی چراغ‌های ورزشگاه را روشن نگاه داشته بودند و با چه بهانه‌ای؟!

۳- دو روز قبل از حمله شبانه آمریکا که با معجزه الهی در صحرای طبس روبه‌رو شده و ناکام ماند، تمام توپ‌های ضدهوایی اطراف پایگاه منظریه (۴۰ کیلومتری قم‌) را به بهانه بازبینی فنی و ارتقاء کیفیت از اطراف پایگاه جمع‌آوری کرده بودند! چرا؟! چون قرار بود هواپیماهای هرکولس (C ‪_‬‌۱۳۰‌) آمریکا در منظریه فرود بیایند و منتظر بمانند تا گروگان‌های جاسوس بعد از ربایش از لانه جاسوسی با هلی‌کوپترهای آمریکایی به آن نقطه منتقل شده و با هواپیماهای هرکولس از ایران خارج شوند!‬

۴‌- چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، یکی از مسئولان که در گذشته جایگاه و رده بالایی داشت به ناگاه احتمال تقلب در انتخابات پیش‌روی را مطرح کرد! پدیده‌ای که اتفاق آن در ساختار انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران ناممکن است و... چند ماه بعد فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ با رمز تقلب! کلید خورد. 

۵- در جریان بیداری اسلامی در کشورهای منطقه که منافع آمریکا و متحدان غربی و عبری و عربی آن به مخاطره افتاده بود، دو تن از سران فتنه ۸۸ با ارسال نامه‌ای به وزارت کشور خواستار صدور مجوز برای راهپیمایی به حمایت از مردم مصر و تونس شدند و قبل از پاسخ وزارت کشور، تارنمای فارسی‌زبان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مسیر راهپیمایی را اعلام کرد!

چند روز بعد معلوم شد سران و اصحاب فتنه ۸۸ که یک سال قبل در جریان فتنه یاد شده‌، هویت آمریکایی-اسرائیلی آنها برملا شده بود با برنامه دیکته شده بیرونی (دقیقاً نظیر دیکته فتنه ۸۸‌)‌ قرار بود با اعلام حمایت از مردم مصر و تونس بدنامی برملا شده خود را به انقلابیون این دو کشور نیز منتقل کنند و مردم مصر و تونس را در ادامه انقلابی که آغاز کرده بودند، با تردید روبه‌رو سازند. 

۶‌- همزمان با شکل‌گیری مذاکرات هسته‌ای در دولت قبل، برخی از مسئولان وقت از طریق روزنامه‌ها و رسانه‌های تحت مدیریت خود و مصاحبه‌های پی‌درپی اعلام می‌کردند که حتی آب خوردن مردم هم به توافق هسته‌ای وابسته است! تا آنجا که ادعا می‌کردند، حتی توافق بد هم از عدم توافق بهتر است و... بعد از مدتی برجام را که فاجعه‌ای خطرناک بود به ملت تحمیل کردند!

۷ و ۸ و ۹ و ۱۰ و...

چند روز قبل، همزمان با صدور قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ۶۱ نفر از مدعیان اصلاحات که غالب آنها از بانیان مشکلات اقتصادی امروز بوده‌اند و در دولت آقای روحانی مدیریت و مسئولیت داشتند درحالی که خود را «اقتصاددان»! معرفی می‌کردند با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد به مشکلاتی که خود بانی و عامل آن بوده‌اند، ادعا کردند که اگر شرایط به همین منوال پیش برود، تورم ۳ رقمی خواهد شد!

اگر از ده‌ها پرسش که در گزارش کیهان ۲۲ خرداد ماه به برخی از آنها اشاره شده است و به یقین تهیه‌کنندگان بیانیه پاسخی برای آن نداشته و ندارند، صرف‌نظر کنیم، این پرسش در میان است که چرا بیانیه مزبور دقیقاً همزمان با صدور قطعنامه ضدایرانی آژانس تهیه و منتشر شده است؟! و چرا متن آن با انگیزه اعلام شده قطعنامه آژانس، یعنی ناامید کردن ملت و زیر سؤال بردن تلاش‌های بی‌وقفه دولت و... همخوانی غیرقابل انکاری دارد؟!

انتظار آن است که مسئولان و مراکز ذی‌ربط از کنار این‌گونه رخدادها به آسانی و با ساده‌اندیشی عبور نکنند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    32 4
    ای کاش یک نامه هم برای ملت امریکابنویسند که بعدازصدروزازجنگ دراوکراین هرگالن بنزین درامریکا ازسه دلاربه ده دلاررسیده است وبالطبع ماشین حمل ونگهداری اقلام فروشگاهها هم هرروزیک برچسب جدیدقیمت نصب میکننداگراین اقتصاددانان مشکلی درروند ونقشه ی اقتصادی دولت رئیسی دیدند اظهارنظرکنند وراه حل ارائه دهند وگرنه فراروجست وخیزبه جلوبرای گفتن دلایل برجامی ودولت اشرافی گراوقهرکردن باشرق فایده ای ندارد
    • DE ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      14 4
      درود بر سردار قلم
  • بابک IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    38 3
    مبارزه با نفاق سختترین مبارزه جبهه حق و باطل است. آخرین مرحله در تحقق ظهور کنار زدن پرده نفاق از چهره کریه منافقان خواهد بود. جهاد تبیین نشانگر این است که در مرحله آخر تحقق ظهور قرار داریم. خدایا.... تنها تو را می‌پرستیم و تنها از تو یاری می‌جوییم.... سپاس و ستایش از آن توست.... یاریمان فرما....
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    15 3
    احسنت سلام و درود بر بصیرت قلم حاج حسین
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    8 2
    فراماسونها را باید محاکمه و اعدام کرد
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 9
    همه سر و ته یه کرباسید! همه‌تون گم‌شید.........
    • محمدایوب IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      4 1
      6/6 تن آدمی شریف است به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 2
    باید در مورد موفقیت های اقتصادی دولت صحبت میکردن تا ازشون تشکر میشد!
  • IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    7 3
    هدف اصلاحات ويراني ايران است يعني اگه تا حالا كسي نفهميده بايد به عقل خودش شك كنه
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    6 3
    این سوال‌ها رو از خودتون بپرسید، عجیبه که بعد از این همه سال خائنها رو تصفیه نکردید
  • مروت IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    8 2
    درود بر سردار قلم
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    9 2
    احسنت.توپخانه ای(حاج حسین) که همیشه دشمن راهدف قرارمی دهد.
  • علینقی وزیری IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 7
    آقای شریعتمداری اگر قرار باشه هر کی هر به هر نحوی مملکت را اداره کند و هیچکس نقدی نداشته باشد پس یه حزب و یک سیستم مشغول کار باشد و بقیه ملت هم فقط تماشاگر
  • اصیل IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    درود
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 4
    شرایط اقتصادی خوب نیست که هیچ بد است. دولت تلاش می‌کند این هم درست اما آیا یک بیانیه می‌تواند آنقدر اثر داشته باشد که تجربه روزمره همه‌ی ما در زندگی؟ آیا قرار است همه ساکت باشند و نقدی نکنند؟
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    دلیلش روشن است. آن ها پیاده نظام دشمنان ما هستند.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    3 0
    یکی وزارت اطلاعات و از خواب بیدار کنه
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    5 0
    کاش مسئولین نظام برخوردقاطع وشدیدی بااین منافقان نفوذی مزدور مواجب بگیروپادو غرب داشت که دارند تخم فتنه ویاس وناامیدی دردل مردم میکارند خداوند این وطن فروشان روسیاه رونابود بکنه انشاالله بحق چهارده معصوم
    • محمد IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      همیشه باید مراقب وسوسه خناسان باشیم .
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    1 0
    هشدارهایی که قبلا اقتصاد دانها در مورد وضعیت اقتصادی ایران می دادن و مقامات به آن توجهی نمی کردن می بینیم که تابحال بوقوع پیوسته و کاملا درست از آب درآمده
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 1
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس