ویژه ها

در دولت روحانی علیرغم وعده لغو تحریم ها و علیرغم اقدامات یکطرفه، پیش دستانه و عجولانه دولت قبل در اجرای تعهدات برجامی، نه تنها تحریم ها به تاریخ نپیوست، بلکه به بیش از ۲ برابر افزایش یافت.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با    «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** هاشمی طبا: با حکومت انقلابی نمی توان به بهبود معیشت رسید!

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «مصطفی هاشمی طبا» فعال اصلاح طلب و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ که با این که از نامزدی انصراف نداد، اعلام کرد که خودش به روحانی رای می دهد!،  نوشت: «باید صراحتا گفت که حکومت انقلابی در کشور انقلابی چگونه است و به مردم به‌صورت روشن نشان داد که نمی‌توان رفاه و برخورداری را با ویژگی انقلابی همراه کرد. اشتباه یا تعمدی که دولت‌های ایران در عین سیاست انقلابی و تحریم‌ها و مواجهه با استکبار کرده‌اند، آن‌ است که به مردم دائما وعده رفاه و بهبود معیشت داده‌اند درحالی‌که باید به مردم گفت که سیاست انقلابی حداقل در کوتاه‌مدت محرومیت و کم‌برخورداری به دنبال دارد و همین برخورداری فعلی مردم هم نتیجه فروش نفت و تبدیل آن به کالای مصرفی بوده و مصرف ثروت‌های طبیعی خداداد ایران برای مردم، سرزمین ایران را تکیده کرده است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «طبعا برای یک حکومت انقلابی علاوه بر دشمنان معمولی به‌ دلیل تمهیدات مخرب آنها دشمنان جدیدی خلق می‌شود و به‌خصوص اگر کشورهایی از لحاظ ایده نظری و دینی در مخالفت با آن باشند، دشمنی تشدیدشده جدیدی ظهور می‌یابد. پس حکومت انقلابی چه از لحاظ سرمایه‌ای و چه از لحاظ انسانی، باید مواظب دشمنان قدیم و خلق‌الساعه باشد و بخشی از نیروی خود را به اجبار صرف این امر کند.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «این حکومت انقلابی شیعه مستقر در ایران دارای همسایه‌های متخاصم است و به آنها نمی‌توان تکیه کرد. گذشت ۴۳ سال از انقلاب نشان می‌دهد که تعارفات دیپلماتیک و لبخندهای ظاهری دو طرف هرگز نمی‌تواند در گشودن باب دوستی مؤثر باشد.»

هاشمی‌طبا: با حکومت انقلابی نمی‌توان به بهبود معیشت رسید! / اگر با مذاکره، سایه شوم تحریم‌ها می‌رود، پس چرا تحریم‌ها را ۲ برابر کردید!؟

جریان اصلاح طلب مدعی است که علت مشکلات موجود در کشور این است که حاکمیت نگاه ایدئولوژیک به سیاست خارجی دارد و این دیدگاه نمی تواند پیشرفت و توسعه را به دنبال داشته باشد.

ادعای این جریان سیاسی این است که با نگاه انقلابی و ایدئولوژیک نمی توان بر مشکلات فائق آمد. اما کارنامه دولت روحانی، کامل ترین و ملموس ترین پاسخ به این ادعا است.

دولت روحانی نه در مدیریت امور داخلی از رویکرد انقلابی و جهادی بهره برد و نه در سیاست خارجی، ایدئولوژی را در اولویت قرار داد. جهانگیری و آخوندی و زنگنه و ظریف و نعمت زاده و ربیعی و نوبخت و واعظی و عیسی کلانتری و...هیچکدام قائل به رویکرد انقلابی نبودند.

در دولت روحانی، امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین نامیده شد، رئیس جمهور آمریکا فردی باهوش و مودب خطاب شد. روسای جمهور ایران و آمریکا تلفنی گفت و گو کردند. وزرای خارجه ایران و آمریکا با هم پیاده روی کردند و قدم زدند. تعهدات برجامی ایران به صورت پیش دستانه و فوری انجام شد.

در دولت روحانی فاجعه منا رخ داد و به فاصله کوتاهی پس از این فاجعه، ظریف وزیر خارجه آل سعود را دوست خود خطاب کرد. در دولت روحانی اروپا در اقدامی بی سابقه دیپلمات ایرانی را بازداشت کرد و دولت از اقدام متقابل صرف نظر کرد. در دولت روحانی، آمریکا در اقدامی بی سابقه با تروریست نامیدن نماینده ایران در سازمان ملل، از ورود وی به آمریکا ممانعت ایجاد کرد و دولت ایران این اقدام غیرقانونی را پذیرفت و...

در دولت روحانی، وزیر مسکن، به نساختن مسکن افتخار کرد، وزیر نفت معتقد بود که نباید پالایشگاه بسازیم و وزیر نیرو با ساخت نیروگاه مخالف بود. در دولت روحانی، خودکفایی در کشاورزی مزخرف نامیده شد و ادعا شد که آمریکا می تواند با یک بمب سیستم دفاعی ایران را نابود کند.

همه این موارد رخ داد اما در دولت قبل تورم به حدود ۶۰ درصد رسید. در دولت قبل بیش از ۵ هزار واحد صنعتی تعطیل شد و یا به حالت نیمه تعطیل درآمد. در دولت قبل حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه مردم در بورس نابود شد. دولت روحانی کشور را با شاخص فلاکت ۴۶درصدی به دولت بعدی تحویل داد. از سوی دیگر طولانی‌ترین رشد اقتصادی منفی سه دهه اخیر در دولت روحانی رقم خورد.

 

** مردم به فکر معیشت، اصلاح طلبان مشغول کنسرت!

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «محمدجواد حق شناس» فعال اصلاح طلب و عضو دوره قبلی شورای شهر تهران نوشت: «بسیاری از کنسرت‌ها و فعالیت‌های مجاز فرهنگی که مجوز لازم برای برگزاری داشتند به دلیل رویکردهای تنگ‌نظرانه متوقف شدند. مجموعه این گزاره‌ها دست به دست هم می‌دهند تا یک جوان ایرانی برای تجربه یک فضای مفرح و بهره‌گیری از صدای خواننده مورد علاقه خود به جای سفر به شهرهای داخلی و مساعدت به بهبود معیشت خانواده‌های استان‌های مختلف، راهی خارج شود.»

در ادامه این مطلب آمده است: «عدم توجه به حریم خصوصی در جامعه ایرانی به اندازه‌ای است که حتی رفتارهای فرد در اتومبیل شخصی‌اش مورد بازخواست قرار می‌گیرد و برای آن جریمه تعیین می‌شود.»

هاشمی‌طبا: با حکومت انقلابی نمی‌توان به بهبود معیشت رسید! / اگر با مذاکره، سایه شوم تحریم‌ها می‌رود، پس چرا تحریم‌ها را ۲ برابر کردید!؟

پیش از این در اسفند ۹۷ و در شرایطی که قریب به ۶ سال از آغاز به کار دولت روحانی سپری شده بود، «معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود: «کنسرت‌ها قرار بود کلاً زیر خاک دفن شوند ولی الان با رونق زیادی برگزار می‌شوند...بر اساس تحلیل‌های مبتنی بر اطلاعات و گزارش‌هایی که دیده‌ام به نظرم بعد از استقرار دولت یازدهم و با توجه به تغییر زمینه آزادی بیان و حضور بیشتر احزاب و احیای مجدد جریان تحزب در کشور امیدهایی زنده شد و فعالیت‌های غیردولتی که در دوره‌ای محدود شده بودند، دوباره احیا شدند که نتیجه‌اش نشاط عمومی بود. این موضوع در عرصه اقتصادی هم موجب امیدواری مردم شدما شاهد تغییر شاخص‌هایی مثل تورم، اشتغال و در واقع شاهد تغییر شاخص‌های اقتصادی از منفی به مثبت بودیم.»

واقعیت این است که بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب، فاصله ای پرناشدنی با مطالبات و دغدغه های مردم دارد. دغدغه اصلاح طلبان کنسرت و حواشی آن است، اما دغدغه عموم مردم مربوط به معیشت است. از اشتغال و ازدواج تا پرداخت هزینه اجاره بهای مسکن و خرید جهیزیه و بهبود کسب و کار و موارد متعدد دیگر.

** اگر با مذاکره، سایه شوم تحریم ها می رود، پس چرا تحریم ها را ۲ برابر کردید!؟

روزنامه آرمان در مطلبی به قلم «محمدتقی فاضل میبدی» نوشت: «برایمان گفته بودند که در جامعه دینی دوچیز باید مهار شود: یکی فقر و دیگری غنا. اولی کفر می‌آورد و دومی طغیان. چنین وقایعی باید بیش از این مراجع و مسئولان را به تامل وا دارد. گرانی و تورم لجام گسیخته طاقت مردم را طاق کرده است. شعارهایی که پیش از انتخابات برای تبلیغات داده می‌شود، چرا پس از کسب قدرت محقق نمی‌شود؟ »

در ادامه این مطلب آمده است: «مردم دنبال عدالت اجتماعی و رفاه نسبی در زندگی هستند، وعده تا کجا؟ کاش این مذاکره پرهزینه به جایی می‌رسید و سایه شوم تحریم‌ها برداشته می‌شد. و ‌ای کاش‌های دیگر.»

هاشمی‌طبا: با حکومت انقلابی نمی‌توان به بهبود معیشت رسید! / اگر با مذاکره، سایه شوم تحریم‌ها می‌رود، پس چرا تحریم‌ها را ۲ برابر کردید!؟

رسانه ها و فعالین اصلاح طلب به گونه ای درباره وضع موجود گلایه می کنند که گویی اکنون در پایان دولت دوم رئیسی هستیم و در این ۸ سال هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است!

انگار نه انگار که اصلاح طلبان از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ قوه مجریه را دربست در اختیار گرفته و وعده داده بودند که «آنچنان رونقی ایجاد کنیم که دیگر مردم به هیچ عنوان به یارانه ۴۵ هزارتومانی نیازی نداشته باشند».

افکارعمومی هنوز فراموش نکردند که عده ای از مردم در تابستان ۹۴ در تهران تحت تاثیر تبلیغات گسترده اصلاح طلبان و دولت روحانی به خیابان آمدند و به جشن و پایکوبی پرداختند و در یک دست اسکناس یک دلاری و در دست دیگر اسکناس هزارتومانی گرفته بودند، با این تصور که در آینده ای نزدیک در دولت روحانی قیمت هر دلار حدود هزارتومان خواهد شد.

اما برخلاف تبلیغات فریبکارانه و دروغین اصلاح طلبان، در شرایطی که دولت روحانی دلار را با قیمتی حدود ۳ هزارتومان تحویل گرفت، در همان دولت و در پسابرجام قیمت دلار تا حدود ۳۲ هزارتومان افزایش یافت. این جهش سرسام آور قیمت دلار، یکی از نتایج اعتماد به آمریکا و چیدن همه تخم مرغ ها در سبد مذاکره و برجام بود.

در دولت روحانی علیرغم وعده لغو تحریم ها و علیرغم اقدامات یکطرفه، پیش دستانه و عجولانه دولت قبل در اجرای تعهدات برجامی، نه تنها تحریم ها به تاریخ نپیوست، بلکه به بیش از ۲ برابر افزایش یافت.

اصلاح طلبان مدعی هستند که وضع موجود نتیجه عدم مذاکره با آمریکاست و اگر مذاکره کلید بخورد، همه مشکلات کشور رفع شده و سایه شوم تحریم ها می رود و فتح الفتوح اقتصادی رخ می دهد. این ادعا در حالی است که این مسیر به طور کامل در دولت روحانی پیموده شد و نتیجه آن چیزی نبود جز کوچک شدن سفره مردم و بزرگ تر شدن دایره تحریم ها.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    4 6
    نمی دانیم حقوق بازنشستگی کشوری 1400 و 1401 را چه زمانی میدهند؟إ پاسخگو نیستند مسئولان درگیز این حوزه مغرور غیر مردمی و دیکتاتورند و عملکرد دولت را ضعیف می کنند مسئولان قبلی پاسخگو وجلسه اطلاع رسانی میگذاشتند
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      11 2
      آیا تا به حال به یاد دارید که از زمان محمد خاتمی که روزی نامه های زرد متولد شدند، تاکنون حتا برای یک بار بدون نگرانی از دغدغه غربی ها مطلبی را به نفع کشور و مردم و انقلاب و در جهت خلاف منافع غربی ها قلم بزنند! چنین چیزی هرگز اتفاق نیفتاده است و نخواهد افتاد! پس چرا شک نکنیم که این روزی نامه ها مواجب بگیر اربابان صهیونی هستند!؟
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      7 0
      حقوق بازنشستگان ساعتی پیش پرداخت شده
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      6 0
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و مملکت را به قهقرا بردند هاشمی طباء بهتره سکوت کند.
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      9 0
      فاضل میبدی پاسخگو باشد در 8 سال دولت هاشمی رفسنجانی که تحریم بانکی و نفتی نبود چرا قیمت ارز و طلا و مسکن و بنزین چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد ؟!
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      8 0
      افساد طلبان ارزش پول ملی را به یک دهم تقلیل دادند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند حالا میگن با حکومت انقلابی نمیتوان به بهبود معیشت مردم رسید !!!
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      9 0
      دولت انقلابی صادرات غیرنفتی را 50 درصد افزایش داده و صادرات نفت را 2/5 برابر افزایش داده و ارز حاصله را به کشور آورده است در حالیکه دولت غربگدای روحانی افلیج و ناتوان بود و 8 سال اقتصاد کشور را معطل برجام کرد و تورم 1000 درصدی سرسفره مردم گذاشت و با وجود برجام توان فروش نفت و اداره کشور را نداشت و 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه بجای گذاشت.
    • DE ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      7 0
      با حکومت انقلابی نمی‌توان به بهبود معیشت رسید! کلا اصلا انقلاب و اسلام و خدا و پیغمبر و روز معاد و اینچیزها دیگه دِمده و قدیمی شده .آدم‌ واقعاا جلوی ارباب عموسام‌خجالت میکشه‌و کم میاره که هنوز در ایران‌مردم‌ میرن مسجد آخه تاکِی؟ ما رعیت هستیم امریکا ارباب تا حالا دیده نشده رعیت جلوی ارباب بِایسته ما غربگراها اثلاحطلبکارها و اشرافیون و اشرفیون و ارباب پرستان خاک کف کفش امریکاییم.‌ .ما باید هر طور ارباب میگه گوش کنیم والا به جان جان کریه که یه تار ۳۰ بیلش اندازه ده تا معاهده بین المللی بیشتر لرزش داره .‌منظور ارزش داره.
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      3 0
      حقوق بازنشستگان 1400 را همان سال و 1401 را امروز پرداخت کردند.
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 1
      ۲۱:۰۵ خالی بند چی میگی واسه خودت؟!!!!
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      ما می گوییم چرا غذای مردم را گران می کنند .چرا از پول نفت به مردم یارانه نمی دهند .چرا یارانه به همه نمی دهند .چرا بر اساس اطلاعات ناقص عمل می کنند ؟؟؟
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    7 6
    توی مملکت ما از اول انقلاب یک طیف بودند که همیشه با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمن بودند و به آن ضربه وارد می کردند و آن دسته کسی نبود مگر تند روهای سه آتشه کاسه داغ تر از آش .در ظاهر دوست انقلاب هستند ولی در عمل کارشان دشمن تراشی برای مملکت است .همیشه یا از اینور بام می افتند یا از اونور بام .
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      9 64
      آنها کسانی نیستند جز همین جماعت افسادطلب که بجز این طیف داخلی آنها که با مطبوعات زردشان و کانال های زنجیری درحال سیاه نمایی هستند کلی از افراد شاخص آنها با این ویژگیهای منافقانه که ذکر کردی در خارج از کشور در حال پادویی برای دشمنان مردم و کشور هستند
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      ۱۹:۴۰ حالا که نوبت شماست
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    4 5
    مشکل آنها با ایدئولوژی نیست. چرا که اساسا انسان و حکومت غیرایدئولوژیک معنی ندارد.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    9 4
    گلهای خندان دوباره نطق کرد
  • محمدایوب IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    13 3
    مشرق عزیز جواب این یاوه گویان بی دین را دادید اما فایده ندارد رسانه های انقلابی ومذهبی باید این دروغگویان سربازان وسرمایه های اسراییل را به مناظره وپاسخگویی بکشانید
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      6 1
      متأسفانه اکثر رسانه‌های انقلابی و مخصوصاً خود دولت مردمی جناب رییسی بشدت روی این قضیه هدفمندشدن و مردمی شدن یارانه ها تمرکز کردند و از فرهنگ و جو مخرب و سیاه نمای فضای مجازی ولنگار کشور غافل شدند که این دو در حال تبدیل شدن به پاشنه آشیل دولت و مجلس فعلی است
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    7 2
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    3 5
    تند رورهای دو آتشه تمام سعی خودشان را می کنند که مردم ایران و خودشان را خشن ترین و شرور ترین و ناسازگار ترین مردم دنیا بنمایانند .درحالیکه از نظر انسانیت و شرافت و اخلاق و فضیلت بهترین مردم دنیا هستند
    • سعید IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 0
      بله دوست عزیز! تندروهای بهایی و یهودی که در زمان قاجار و پهلوی ملعون،آن همه قحطی و عقب ماندگی ببار آوردند،امروز در قالب کارگزاران و اصلاحات یهودی بر ضد مردم سازماندهی شدند،بر ضد جمهوریت! مسلمان هم که نیستند! فقط نوکری صهیونیسم را بلدند و دیگر هیچ!
  • ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    9 5
    ایرانی های عزیز فکر نمیکنند اشرار و دشمنان خارجی دنبال بهم ریختن کشورمون هستن؟! میهن دوستی و تعهد حکم میکنه در شرایط تحریم ظالمانه و زورگویانه خارجی کمک همدیگه باشیم و تحملمون رو زیادتر کنیم.وضع اطراف کشورمون رو ببینیم.آیا علاج تحریم ظالمانه تسلیم شدن مقابل زوره؟ میهنمون و هم میهمنمون رو دوست داشته باشیم.خصلت ایرانی اینه
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    6 2
    اعتراض کردن به گرانی افسار گسیخته حق هر شهر وند ایرانی است و وظیفه مقامات سیاسی این است روش اعتراض صحیح و مشروع و قانونی را به مردم آموزش بدهند تا هر اعتراضی با عث خسران به مردم و جامعه نشود . چرا باید اموال عمومی آسیب ببیند ؟ اعتراض مشروع یک ابزار دفاعی است نه ابزار تهاجمی . اعتراض یک حق فطری و خدادادی است .اگر کودک گریه کردن بلد نبود نسل بشر منقرض شده بود . درد بدن نشانه اعتراض است .اگر بدن یک جامعه درد گرفت چگونه باید اعتراض خودش را نشان بدهد ؟؟؟؟؟
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      مردم عزیز اعتراض با اغتشات فرق دارد . وقتی به چیزی اعتراض دارید به اعصاب خود مسلط باشید .همه چیز را قاطی نکنید . به قانون و ماموران قانون احترام بگذارید . اموال عمومی را تخریب نکنید . حرفی که ربطی به اعتراض ندارد نزنید . داد و بیداد نکنید . آرام و منطقی حرفتان را بزنید . فحاشی نکنید .توهین نکنید .جلو خرابکاران و ضد انقلاب را بگیرید . وارد دسته ای که نمی شناسید نشوید .تجمع نکنید .از محل آشوب دور شوید .جلو فرزندانتان را بگیرید .یادتان باشد عده ای ضد انقلاب و خرابکار به دنبال خرابی هستند نه رفع گرفتاری شما. اول از همه وظیفه ما دفاع از کشور ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است .اصل را بخاطر فرع خراب نکنید .
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    5 1
    هر کاری حلال و مشروع دارد و حرام و نامشروع .راه حلال را به مردم نشان دهید .
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    7 2
    اگر نظام انقلابی نبود تو و ایل و تبارت چه محلی از اعراب دلشتید؟نان می خورید و نمکدان می شکنید خداوند انتقام خون شهیدان را در دنیا و اخرت از شما گرفته و می گیرد
  • محسن IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    10 2
    تشکر از آقای هاشمی طبا که هر روز بیشتر ذات خودش رو نشون میده و دیگه فکر نمیکنم بیشتر و بهتر از این مقاله بتونه نشون بده. واقعا سوالی که هست اینه وقتی همچین تفکری هم در بین مهمترین مسئول و اعضای جمهوری اسلامی(مثل هاشمی طبا که نامزد رییس جمهوری هم بوده) وجود دارد چطور میشه انتظار اصلاح امور رو داشت؟؟ افرادی مثل هاشمی طبا با فراموشی کردن همه آنچه بر ملت ایران گذاشته به جای دفاع از ایدؤلوژی انقلاب، با نوشتن این مقاله ها به انقلاب و جمهوری اسلامی هجمه میکنند. و هرگز به آنچه که به شکل گیری ایدؤلوژی انقلاب و خود انقلاب منجر شد اشاره نمیکنند، گویی که دشمنان این ملت و حوادث تاریخ هیچگونه دلیلی برای سیاست های انقلاب و جمهوری اسلامی نیستند و این ما هستیم که باید پاسخگوی دشمنانمان(اثبات شده در تاریخ) باشیم نه آنان پاسخگوی ما
  • محمدصالح چگینی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    4 0
    پس باباج دادن به شرکتهای صهیونیست تولیدمیکروب وداعش میتوان به بهبودمعیشت رسید ماالعان درحال جنگیم
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    7 0
    آب تو سرت هاشمی طبا
  • فرزاد IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    8 1
    هاشمی طبا سکوت کنه بهتره برای آبروش
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      در طول تاریخ،طرحواره و الگوهایی مدام تکرار شده اند،یکی از آن الگوها قبل از یک تحول جمعی، ظاهر شدن علائم و نشانه هایی در سطح جوامع بوده .نشانه ها :جلوه گری قورباغه هایی که افراد ضعیف النفس را به خود دعوت میکنند! ملخهایی که هر گونه رویش و طراوت حقیقی را در جامعه میبلعند! شپشها که فرصت طلبند و خون مردم می مکند! و بعضی که در شیپور شهوتپرستی میدمند! این پادو محفل کارگزاران یهودی که در ج.ا.ا نفوذ کرده و تابحال هیچ اثری از مسلمانی در او یافت نشده(هاشمی طبا) و مبانی فکری خود را از درون فیلمفارسی انتخاب میکند! سرزمینهای اسلامی را باتلاق شِرِک تصور میکند و فکر میکند شِرِک مغروق هنوز زنده است لذا بیاد ارباب خود گهگاهی غورغور میکند تا یک پشه کاسبی کند.( فیلمنامه نویسها،تصاویری را از ضمیر ناخودآگاه دریافت و با نمادهای ذهن خود تلفیق میکنند)
  • FR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    4 0
    با امثال شما و دولت هایی که مدافع آنها بودید آقای هاشمی طبا خدا رحم کرد که حکومت انقلابی ست وگرنه خدا میداند که چه سرنوشتی در انتظار کشور و مردم بود
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 0
    باید به دولت جدید حداقل 4 سال فرصت داد اگه این دولت هم نتوانست، حرف ایشان به صورت 100 درصدی تایید می شود ولی اگر توانست اب سردی به صحبت های اینچنینی است،
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    5 0
    شیفنگان امریکا فقط با سلطه مجدد امریکا راضی می شوند. البته عافل هستند. اکر سلطه امریکا بر قرار شوند. اولین افراد سر بریده خود ان ها خواهند بود مانند شاه و صدام
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      شیفنگان امریکا فقط با سلطه مجدد امریکا راضی می شوند....جواب ...یک نیم نگاهی به ادبیات گفتاری خودتان نگاه کنید و این ادبیات گفتاری را با آموزه های دین مقایسه کنید .آیا شباهتی بین مبانی دینی و گفتار و حتی رفتار شما وجود دارد ؟ حتی یک نگاهی به گفتار و رفتار خودتان و بزرگان سیاسی کشور که خود را حامی آنها می نامید بکنید .آیا شباهتی بین رفتار و گفتار شما با آنها وجود دارد ؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    6 0
    دارنده زندگی اشرافی دلسوز حکومت اسلامی شده !! این نظام متعلق به مستضعفان و پابرهنگان است نه متعلق به کسانی که بجای دلسوزی مردم برای آقازاده ها دلسوزی می کرد ! هنوز یادمان نرفته هنگامی که آقای هاشمی طبا رئیس کمیته ملی المپیک کشور بود خانم فائزه هاشمی رو نائب رئیس این کمیته کرده بود فقط بخاطر اینکه دختر رئیس جمهور وقت بود ! حالا با این کارنامه مشعشع ! اومده دلسوز حکومت اسلامی شده !!
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 1
      این نظام متعلق همه مردم ایران است .دارا و ندار هردو ایرانی هستند و باید برای پیشرفت جامعه ایران تلاش کنند .
  • میثم IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    6 0
    هاشمی طبا پاسخ دهد که با دولتهای لیبرال و غرب زده و غرب گرا چرا وضع بدتر از دولتهای انقلابی بود؟ دولت هاشمی تورم 55تا 60 درصدو دولت روحانی که دیگر نپرس. پس موضوع دولت انقلابی یا غیر انقلابی نیست. موضوع خود باوری و غرب باوری است.
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    6 1
    در دولت انقلابی دنبال منافع کشور هستند. ولي با دولت غربگرا که همه ی انرژی هسته ای راتخریب و دانشمندان هسته ای را ترور و یا به وزارت نيرو و ادارات آبفا تبعید کردید، چرا؟ تحریمها برداشته نشد.؟ پس شما با انقلابی بودن و مخالفت با غرب مشکل دارید!! نه تحریم و یا لغو تحریم.
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    7 0
    آقای هاشمی طبا سکوت کنی بهتره برات
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    6 1
    هاشمی طبا وامثال اوثابت کردند که مزدوری بیش نیستند و سرمایه اسرائیل درایران هستنددرواقع بدترازمنافقان هستند
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    عملکرد هر دولتی در ایران باید مبتنی بر اطلاعات صحیح باشد نه اطلاعات ناقص بانکی . کسانی که شغل آزاد دارن در روز چند میلیون درآمد دارند ولی یارانه دریافت می کنند ولی بازنشستگان دارند تاوان می دهند چون پاداش آخر خدمت آنها در بانک پس انداز شده و تبدیل به طلا و زمین و ... نشده . دولت بازنشستگان را هم ردیف سرمایه داران حساب کرده است.
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    چهل و اندی سال است محکومین پرداخت مهریه را بخاطر نداری انداختین زندان وو حالا متوجه شدید این تصمیم شما شرعی و عقلی نبوده .چرا همان اول نرفتید از یک مرجع تقلید سوال کنید تا بگوید معصر و مفلس را نمی توان بخاطر نداری مجازات کرد .چرا یک عمر بر علیه فرزند آوری تبلیغ کردید و حالا نظر عوض کردید ؟؟؟
  • مهدی اسدی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    هاشمی طبا : "با حکومت انقلابی نمی توان به بهبود معیشت رسید" ؟! فکر می کنم این نظام ، رهبری و انقلاب چقدر مظلوم هستند در عین قدرتمند بودن ؟! بعضی از آقایان تا خر خره سر سفره انقلاب ، نظام و خون شهدا خوردند!!!حالا یادشان افتاده که حکومت انقلاب توان رفع معیشت مردم را ندارد ؟! خدایا خائنین به نظام رهبری و خون شهدا را هرچه زودتر مرگ آنها را برسان تا بلکه این نظام ، رهبری ، مردم و ... نفس تازه کنند .
  • طرف IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    باید به اصلاح طلبا گفت دیگه مردم چه طوری باید بزنن توی دهنتون که لال بشید ای شکست خوردگان
  • حسن IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    اصلاح طلبها اگر چه مفت حرف نمی زنند اما حرف مفت زیاد میزنند.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    با حکومت محمدرضا شاه به بهبود معیشتی رسیدیم ؟!!! چه زود فراموش کردی!!!.
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    حکومت انقلابی نمیتوان به بهبود معیشت مردم رسید ...جواب..اول روشن بفرمایید انقلابی به چه کسی می گویند ؟ وفرق انقلابی با مجاهد چیست ؟ و عملکرد جهادی با انقلابی چه فرقی دارد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس