image-20190918143017-1.jpeg

نگاه اصلاح طلبان به آمریکا، نگاه «ارباب-رعیتی» است. بر همین اساس، این طیف، استیصال و ناتوانی آمریکا در سرنگون شدن پهپاد متجاوز این کشور در آسمان ایران را خویشتن داری جا می زند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** تا زمانیکه با آمریکا مذاکره نکنیم، معیشت مردم درست نمی‌شود!

«عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «تا بحث مذاکره با قدرت‌های بزرگ جدی گرفته نشود و ایران مناسبات خود را با دنیای بین‌الملل حل نکند، طبیعتاً اتفاقی هم در اقتصاد و وضع معیشت مردم نخواهد افتاد. اگر این اتفاق نیز رخ ندهد با توجه به کوچک شدن سفره مردم در یک سال اخیر من خیلی بعید می‌دانم که اتفاقی در عرصه انتخابات ۹۸ نیز رخ بدهد».

ناصری در ادامه گفت: «آقای روحانی جدای از مساله حل مناقشه با قدرت‌های بزرگ خودش هم هیچ‌تصویر و برنامه‌ریزی روشنی در مورد مسائل داخلی ندارد. بنابراین دغدغه رئیس‌جمهور حل مسائل خارجی ایران است که البته این کار درست است و تا این مساله رخ ندهد هیچ تحول اقتصادی و معیشتی و امید بخشی برای مردم ایران نخواهد بود. لذا با این شرایط، من انتخابات ۹۸ را با توجه به اینکه علامت‌های روشنی وجود ندارد که سیاست‌های نظارتی تغییر جدی داشته باشد و نهادهای مسئول به همان روال گذشته خواهند بود، چندان امیدوارکننده ارزیابی نمی‌کنم. معتقدم انتخابات ۹۸ نمونه منحصر به فردی در تاریخ چهل‌ساله جمهوری اسلامی خواهد بود».

این فعال اصلاح طلب صراحتاً اعلام کرده است که دولت روحانی هیچ برنامه روشنی برای حل مشکلات کشور ندارد، اما در ادامه از بی برنامگی دولت حمایت کرده است.

دولت و طیف اصلاح طلب به عنوان مسبب اصلی وضع موجود باید به افکار عمومی پاسخگو باشند، اما متاسفانه با بی مسئولیتی، نقش خود را انکار کرده و ژست طلبکار به خود گرفته و مدعی هستند که به دلیل وضع نامناسب اقتصادی، مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نمی‌شوند.

علاوه بر این، اصلاح طلبان بدون توجه به تجربه برجام، همچنان معیشت مردم را به مذاکره گره زده و مدعی هستند که اقتصاد کشور تنها از طریق مذاکره با آمریکا بهبود می‌یابد.

این ادعا در حالی است که همین طیف تا پیش از این، تاکید داشت که نهایتاً ۲۰ الی ۳۰ درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم‌ها است و ۷۰ الی ۸۰ درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت دولت است.

لازم به ذکر است که عبدالله ناصری در روزهای گذشته گفته بود، اصلاح طلبان اگر مشروط در انتخابات شرکت نکنند، پفیوز سیاسی هستند!

اگر دولت قبل بر سرکار بود، الان دلار بالای ۲۰ هزارتومان بود!

«داریوش قنبری» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفت: «اگر دولت قبل روحانی یا تفکری همسوی آن بر سر کار بود، الان دلار از ۲۰ هزارتومان عبور کرده بود. اما درایت دولت اوضاع را تحت کنترل درآورد و با وجود مشکلات، کشور دارد به خوبی اداره می‌شود. در مجموع به نظر من روحانی تا جایی که در اختیاراتش بوده و تا جایی که تئوری‌های عملی کارکرد دولت‌ها را تبیین می‌کند، در این شرایط دولت روحانی موفق عمل کرده است».

قنبری در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سؤال که «برخی می‌گویند دولت دوم روحانی نتوانست وعده‌ها را محقق کند. فکر می‌کنید دلیل این امر چیست؟» گفت: «من اصلاً آقای روحانی را در این موضوع مقصر تلقی نمی‌کنم به نظر من آنچه که مربوط به دولت یا شخص آقای روحانی است بحث مدیران دولت است. مدیران معجزه که نمی‌توانند بکنند بلکه بر حسب چارچوب عقلانی تصمیمات خردمندانه اتخاذ می‌شود تا جایی که مربوط به دولت می‌شود ما می‌بینیم که تصمیم‌گیری نابخردانه از طرف دولت اتخاذ نشده و حتی سعی شده تصمیمات عاقلانه‌ای مبتنی بر عقلانیت داشته است».

اصلاح طلبان در سال ۹۶ مدعی بودند که اگر رقبای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند، وضعیت کشور بحرانی شده و دلار ۵ هزارتومان خواهد شد. اما پس از پیروزی مجدد روحانی در سال ۹۶، دلار تا آستانه ۲۰ هزارتومان افزایش یافت و این افزایش سرسام آور، سفره مردم را کوچک و خانوارهای ایرانی را با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه کرد.

واقعیت این است که اصلاح طلبان هیچ طرح و برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند. از سوی دیگر کارنامه دولت به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. به همین خاطر، اصلاح طلبان راهی جز رقیب هراسی پیش روی خود نمی‌بینند.

در حقیقت، تنها هنر اصلاح طلبان، ترساندن مردم از سایه جنگ و رقیب هراسی است. در ماههای اخیر فعالین اصلاح طلب بارها اذعان کرده‌اند که در انتخابات‌های پیش رو، ترفند رقیب هراسی و ترساندن مردم از سایه جنگ دیگر جواب نمی‌دهد.

ترامپ در ماجرای سرنگونی پهپاد، خویشتن داری کرد!

«علی تاجرنیا» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه همدلی گفت: «نه ایران و نه آمریکا طرفدار منازعه و جنگ نیستند. این را می‌شود از سکوت و خویشتن‌داری آمریکایی‌ها در مقابل انهدام پهپادشان دید».

نگاه اصلاح طلبان به آمریکا، نگاه «ارباب-رعیتی» است. بر همین اساس، این طیف، استیصال و ناتوانی آمریکا در سرنگون شدن پهپاد متجاوز این کشور در آسمان ایران را خویشتن داری جا می زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    20 2
    خاک بر سرت کنم
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      7 3
      نتیجه 6 سال مذاکره شون با شیطان بزرگ دلار 12 هزار تومانی و گوشت 120 هزار تومانی و برنج 25 هزار تومانی و رب گوجه 18 هزار تومانی و پراید 50 میلیونی شد بازهم از مذاکره حرف می زنند !!!!
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      5 2
      اگر رئیسی می آمد دلار 5 هزار تومان می شد.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    22 0
    نه اینکه معیشت مردم الان عالی .مذاکره با شیطان بزرگ هم اضافه بشه .اونوقت چه آشفته بازاری میشه.به برکت این دولت همه اجناس دوسه برابر شد‌.از خودتان وعملکرد خودتان بگویید .انقدر با مقصر جلوه دادن اینو وآن خود را تبرئه نکنید.همش این دنیا نیست حساب کتاب آخرت هم هست...
    • امیرخان US ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
      2 0
      بقای سیاسی اسهالات این مملکت در واژه اگه خلاصه میشه اگه من نبودم اگه اون بود ..... هیچ وقت پاسخگوی گندکاری های خودشون وقتی در قدرت هستند نیستند و فقط دیگران رو مقصر میدونن. این حقه سیاسی تا یه زمانی جواب میده پس بهتره فکر زمان کوتاه باقی مانده در قدرت باشند تا یه ابرویی برای انتخابات های بعدی داشته باشند چون خودشون بهتر از هر کسی میدونن در انتخابات 96 چه جوری دوباره به قدرت رسیدند
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    11 22
    با مذاکره نکردن معیشت مردم مختل و معیشت مشرق رونق می گیرد
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      9 1
      خودت فهمیدی چی گفتی.الم یعلم بان الله یری.متوجه شدی خدا بالای سرت ومی بینه.
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      19 4
      بهبود معیشت مردم مشرق را خیلی خوشحال میکند.درود خدا برمشرق.خدا قوت خسته نباشید.
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      13 1
      با مذاکره نکردن کاسبان جنگ هراسی و تحریم به دریوزگی می افتند چون نانشان در ترساندن و تحریم مردم ایران است
    • سید IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      16 1
      اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان مذاکره با غرب!!!!
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      7 0
      قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان بود با برجام قیمت همه چیز 5 برابر شد.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    15 1
    اگر با گند تاریخی برجام همه مشکلات مردم از جمله مشکل آب خوردن ملت حل شد با مذاکره با شیطان بزرگ هم مشکل معیشت مردم حل می شود
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    18 0
    تا زمانی که دلار سه هزار تومان بود می گفتند اگر آنها بیایند پنج هزار تومان میشود بعد که با نقشه شیطانی دلار را به بیست هزار تومان رساندند میگویند اگر آنها بودند بالای بیست هزار تومان میشد .فعلا که همه ی نکبت ها از گور شما بلند میشود.
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
      2 0
      احسنت
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    11 0
    مزاکره کردید. وبه توافقی به نام بر جام. هم رسیدید. مشکلات معیشتی مردم واقتصاد کشور درست که نشد صد پله بد تر شد.چون. که مزاکره که درآن ذلت است مثل برجام.. هرگز عزت آفرین نیست.فقط اقتدار بچسب جانم. که حلال مشکلات است
  • FR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    7 0
    در دولت قبل هم شما اصلاح طلبهای سبز گرا دادید که تحریم بانک مرکزی قیمت دلار را سه برابر کند وبعد با کمک بنفش در یک کودتای اقتصادی دوباره دلار را چها برابر کردید
  • SE ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    6 0
    اگر شما به اصحال مبتلا نمی شدید چقدر خوب بود
  • رحیم IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    0 0
    اقای قنبری چند میگیری دیگه تحلیل نکنی واقعا اب دوغ خیاری که میگن تحلیل شماست
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    2 0
    مشکل مملکت فقط مذاکره ورفع تحریم نیست بلکه مشکل اصلی فساد جنگ افروزی غارت نادانی ونابودی کل زیر بنای مادی ومعنوی ایران ازداخل است
  • SE ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    1 0
    تنها راه درمان اصحال اصحالات عدم مذاکره با یانکیها است که درمان بشوند یا دق مرگ
  • الحق IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    1 0
    آقای اصلاح طلب الان ما با دلار بیست هزار تومنی زندگی میکنیم به ظاهر دلار یازده تومن هست ولی قیمتهارا با دلار بالای بیست تومن حساب میکنید.شما مایحتاج مردم را گران میکنید تا دلار ارزان کنید عجب !!
  • DE ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    4 1
    تا زمانیکه با آمریکا مذاکره نکنیم، معیشت مردم درست نمی‌شود!// زر نزن برو عقب بگذار باد بیاد کی از شما اصلاح چی های تهوع آور نظر خواست.از بس خوش ٭گفتاری!٭ جلوی باد هم می ایستی.
    • شمس IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
      1 0
      تاسف از ادبیات چندش اور
  • مهدی IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    0 0
    ایشان حالا طرز صحبت کردن را بلد نیست یه روز به خودشان پفیوز یه روز انواع اقسام حرفهای نامربوط می زنند حالا اومده برای یه ملت نسخه می پیچه که اگر با قدرتهای بزرگ مذاکره نکنیم حل نمی شود حرفهای عجیب و قریب احمق مگر با دولتهای بزرگ شما مذاکر و قرار داد برجام کدام احمق کرد جواب بده بعد یاوه بگو.
  • رمضانی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    0 0
    آن اقتصاد خوانده که می گفت : تا 50 هزارتمان نیز دلار می رسد. که آقا دخالت کرد و....معاون اول خودشو جمع کرد. شد 15 هزار بعد معلوم شد . این بلوف ترامپ بود ولی این اقایان چه فک ها و چه حماقت ها......
  • علی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    0 0
    دفعه قبل که مذاکره کردید چه غلطی کردید؟!!
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    0 1
    جناب آقای عبدالله ناصری شما که از اول دولت اصلاحات همش مذاکره کردید و باج دادیدو برجام امضا کردیدو سند تحویل گرفتیدو ....... ولی چه شد فقط مانده کشور را مثل قاجاریه و پهلوی بفروشید بروید برای تفریح و زندگی در کنا زنو فرزندانتان در انور آب تمام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس